pavel71 Odesláno Září 27, 2012 Sdílet Odesláno Září 27, 2012 vycvakneme krytku na stěrači a povolíme 8smičku matku na hřídelce stěrače poté bud stahovákem nebo lehce kývavým pohybem nahoru dolů demontujem stěrač poté otevřem páté dveře a vycvaknem ten krycí plast odpojíme konektor s motoru stěračů dále povolíme a vytočíme 3ks 6tek matek držících samotný motor stěračů a motor vytáhnem ven s pátých dveří na ponku si motor otočíme výkem nahoru a povolíme a vytočíme 7 torxů 10ka a sundáme víko pozor na těsnění víka at si ho zbytečně nepotrháte tak a ted trochu operace musí se vyklepnout ta hřídelka a dost záleží na tom v jakým je to stavu dost často je to tam tak přirezlý že to de ven jen horko těžko a už se mi i stalo že mi ta umělá hmota praskla, v tý umělý hmotě sou 2 futýrka jedno dole druhý nahoře stane se že to přirezne k hřídelce a de to ven s tý umělý hmoty i futrama pak se musí futra stáhnout ošmirglovat hřídelka a futra zevnitř opilovat tak aby běhala volně na hřídelce poté se futra zpět vmáčknou za použití třeba vteřinovýho lepidla do tý umělý hmoty dále si za pomoci 2 tenčích šroubováků vyndáme převodový kolo ze spoda na kole je vodivá dráha pro doběhový kontakty tu očistíme a vemem jemným smirkem pod kolem se nalézají 2 samotné doběhové kontakty ty též očistíme jemným smirkem a pokud je třeba napružíme poté to začnem skládat nezapomenem to vše namazat plastickou vazelínou-uložení převodového kola,lehce vemem i ozubení kola,nacpem vazelínou tu umělou hmotu s futýrkama,máznem lehce hřídelku a i ten její ozubenej převod namažem a rozhejbem musí jít volně,já lehce mažu i těsnění víka-poté zašroubujem víko otřem s motorku zbytky vazelíny a namontujem motor do 5tejch dveří nacvaknem konektor z vrchu nasadíme a seřídíme ramínko stěrače utáhnem a zacvakneme krytku poté vyskoušíme jak to běhá pokud je vše v pořádku nacvaknem krycí plast dveří a slavíme vítěztví ještě poznámka pokud má někdo motorek a v něm odstřikovač postup je stejný jen je třeba bejt opatrnější při vyklepávání hřídelky v žádným případě netlouci na tu trysku odepsali byste jí já to klepal ven pomocí nasazenýho trubkovýho klíče a samozřejmě před sundáním odpojíme hadičku odstřikovače B) a druhá věc pokud by někomu při vyklepávání hřídelky praskl ten plast mě už se to povedlo taky tak to neni až taková tragédie prasklé kusy odmastit vzít vteřinákem dát k sobě stlačit a po obvodu od spoda nahoru vtavit za pomocí pistolové pájky pár závitů slabšího měděného drátu osobně to mám odskoušený na zadním stěračovém motorku s vw passat kde se mi při vyklepávání ta umělá hmota rozlítla na 3 kusy :D a nebo sehnat jiný :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Prosinec 22, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 22, 2012 A jak je to u OII nevíte někdo? Přestal mi chodit tak než kupovat novej zkusil bych opravit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Prosinec 23, 2012 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 23, 2012 2ku sem nedělal ale dělal sem passaty, vectry ,seaty a jiné a vždy to je téměř stejný prostě schod ten motorek ze dveří a rozeber 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Prosinec 23, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 23, 2012 Díkes zkusim. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Prosinec 27, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 27, 2012 Tak dneska vyzkoušeno. U OII je to to samý, jen trochu jinej tvarm ale mechanizmus je úplně stejnej. Jen se mi stala taková nemil věc. Když jsem mechanizmus vyndaval trochu se mi rozpad a nevšiml jsem si jak je posazené ozubené kolo resp. kontakty na spodní hraně. Mořil jsem se s tím asi tři hodiny a vyndal jsem to a zase nandal zpět do auta snad tisíckrát, ale správnou polohu ne a ne trefit. Stěrač mám cca o 45stupňů zvedlej od hrany, vžycky "couvne" jakoby na nulu a vrátí se zase na těch 45stupňů. Ve dohromady udělá celej půlkruh, ale to couvnutí mě sere. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Prosinec 29, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 29, 2012 Kontakty na OII jsou trochu jinak. Jsou oba vedle sebe a jen plíšky který koukaj z toho plastu. Kroužek na ozubeným kolečku je skoro stejný. Dneska jsem to měl zase rozebraný ale neměl jsem u sebe ani foťák ani mobil abych vyfotil. Ať dělám co dělám pořád mi stěrač nejdřív couvne, ikdyž ho dám do úvratě. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Prosinec 30, 2012 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 30, 2012 http://forum.octaviaclub.cz/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=94808 todle je origo nastavení po té co sem to rozebral osobně sem se stím co píšeš na zadním motorku ještě nesetkal v předu když se todle stane stačí přímo na motorku povolit to krátký táhlo nechat udělat motorek krok s doběhem a znova nastavit stěrače a utáhnout táhlo na motorku stěračů takže soudím že na tom zadku to bude podobný akorát musíš trefit polohu toho umělohmotnýho kola v němž je zasazeno to táhlo mechanismu pohonu tý hřídelky když máš sundanej zadní stěrač a pustíš motorek necháš ho doběhem dojet a pak teprv našteluješ rameno stěrače je problém stejný?? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Prosinec 30, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 30, 2012 Je to pořád stejný. To bylo to první co jsem zkoušel. Vždycky se to zastaví na těch 45 stupních a pak udělá to couvnutí. Z tohodle obrázku není vidět kde je ten jeden mosaznej kroužek "přerušenej". 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest RadimWL Odesláno Leden 12, 2013 Sdílet Odesláno Leden 12, 2013 Děkuji za super návod jak na to. Hlavně Pavlovi71. Fakt super 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Leden 13, 2013 Sdílet Odesláno Leden 13, 2013 Tak opraveno a už konečně dělá ten správnej pohyb. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Leden 13, 2013 Autor Sdílet Odesláno Leden 13, 2013 no a kde udělali soudruzi s NDR chybu ?? :lool::lool: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Leden 13, 2013 Sdílet Odesláno Leden 13, 2013 Při rozborce jsem sundal i elektromotůrek a při zpetnej montáži jsem ho dal obráceně. Toť vše. No na ránu. Byl jsem z toho mimo, že mi pracuje takhle debilně tak jsem nad tím dumal několik dní a tohle bylo to jediný co mně napadlo. Všechno ostatní jsem už zkoušel různě popřehazovat a bez výsledku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasS Odesláno Březen 20, 2013 Sdílet Odesláno Březen 20, 2013 Pripajam svoju skusenost. Zadni Sterač jedneho dna zostal visiet v polovine, tak som ho rozobral, vycistil vnitri ustroji a vse OK. Uvnitr byl poradny sajrajt. Vypadalo to jak hlina :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest bladex Odesláno Duben 25, 2013 Sdílet Odesláno Duben 25, 2013 Nevíte kde najdu pojistku do tohoto stěrače na Oct.II,dík 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin ASV Odesláno Květen 10, 2013 Sdílet Odesláno Květen 10, 2013 Záleží,od jakého výrobce to na OI máte.VALEO má jen jedno futro a zarezne to z toho důvodu,že gumička,která to celé těsní je vydřená a netěsní.Kde ji ale sehnat,nevím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
davcaf Odesláno Srpen 9, 2013 Sdílet Odesláno Srpen 9, 2013 (upraveno) Mazec... dobrý návod... taky se mi seknul stěrač a podle tohoto návodu jsem si ho opravil sám...díky Upraveno Srpen 14, 2013 uživatelem Dakie necituj romány :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
a.m.b.r.y Odesláno Srpen 14, 2013 Sdílet Odesláno Srpen 14, 2013 Taky jsem ho opravoval, ale byl tak zarezlej v té trubičce, že po dvou hodinovém vyťukávání mi prasknul ten plast a je vymalováno a jsem bez stěrače. Kdyby někdo o nějakým věděl za solidní cenu dejte vědět. Je to na O2 combi. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Srpen 14, 2013 Autor Sdílet Odesláno Srpen 14, 2013 pokud máš díly toho prasklého stěrače mělo by to jít opravit jak je psáno skoro na konci návodu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
untrvasrman Odesláno Duben 29, 2014 Sdílet Odesláno Duben 29, 2014 díkes za návod.se mi začal stěrač zasekávat při zpětném chodu v 1/3.pak se ozvalo bouchnutí a stěrač dojel.jsem to celý vyndal, sundal víčko a pěknej humus.několikrát prostříkal uvolňovačem a čističem,naflákal vazelínu a vrazil zpátky.venku jsem to teda měl asi 3dny a průběžně vystříkával.převody ani čep jsem nevyndaval.uvidíme, jak dlouho to bude chodit(pak holt dojde na rozborku). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Duben 29, 2014 Sdílet Odesláno Duben 29, 2014 (upraveno) No tak tomu moc dlouho nedávám. Vyndej to rozeber znovu a mechanizmu celej vyndej( zřejmě budeš muset použít i malý násilí - platovou paličku) a pořádně vyčisti technickým benzínem. Osička která prochází ven bude pravděpodobně vyrezlá takže doporučuji očistit jemným smirkem a pořádně namazat - já volil vaselinu Mogul A00. Je to sice trochu hustší ale o to účinější. Drží a nepustí vodu. Dovnitř mechanizmu už můžeš dát jakoukoli vazelínu. Je to práce tak na dvě hodinky i s kávou. Upraveno Duben 30, 2014 uživatelem Mirouch76 0 Citovat Odkaz ke komentáři
untrvasrman Odesláno Květen 11, 2014 Sdílet Odesláno Květen 11, 2014 Tak počitám,že letos to vydrží a na zimu to možná rozdělám.Teď na to neni čas ani chuť.A stejně asi přijdou dozadu tmavý folie, takže když se stěrač kousne, tak mě to zas tak vadit nebude,vykuchám ho a někdy možná opravím.Každopádně až se rafne, tak to tady dám určo vědět. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest GaGy Odesláno Červen 22, 2014 Sdílet Odesláno Červen 22, 2014 Tak díky za návod ... U mě dnes taky opraveno... Jen mi nestříká voda... To má společnou nádobku s předním ostřikovačem? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 22, 2014 Sdílet Odesláno Červen 22, 2014 Samozrejme 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest GaGy Odesláno Červen 22, 2014 Sdílet Odesláno Červen 22, 2014 Tak to bude asi ucpaná hadice někde mezi nádobou a vstupem do ostrikovače... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
untrvasrman Odesláno Leden 19, 2016 Sdílet Odesláno Leden 19, 2016 Tak počitám,že letos to vydrží a na zimu to možná rozdělám.Teď na to neni čas ani chuť.A stejně asi přijdou dozadu tmavý folie, takže když se stěrač kousne, tak mě to zas tak vadit nebude,vykuchám ho a někdy možná opravím.Každopádně až se rafne, tak to tady dám určo vědět. Tak dneska ráno stěrač přejel tempem raněného důchodce na druhou stranu okna a další pohyb vzdal. Vylezu ven, že s nim zkusim hejbnout a to jsem neměl dělat. Ten hajzl mi zůstal v ruce. Vyhaknul jsem pružinu, odpojil hadicku ostřikovače a vyhodil, co s nim taky dál, že jo. Odpojil konektor z motoru pro sichr a zabývat se tím budu až na jaře. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hany-Lex Odesláno Červen 9, 2017 Sdílet Odesláno Červen 9, 2017 Zdravím všechny, přidám se do tohoto vlákna, se stejným problémem, nefunkční zadní stěrač, po zapnutí se otočil na 1/3 a konec. Jedná se o OCT II Combi. Měl jsem stejný problém jako předchozí chlapáci, ovšem po rozebrání jsem zjistil, že na rozdíl od ostatních nemám zarezlou osu, ale po proměření motoru byl problém právě v něm. Rozebral jsem motor a zjistil jsem, že mám zatavené uhlíky v tom plast. vedení, takže nebyly pohyblivé a nebyly ,,opřené,, o rotor. Uhlíky jsem vysunul, vše pořádně obrousil, mech. díly namazal, seskládal a motor jede jak nový. Divil jsem se, že ty mech. díly nevěděly nic o rzi, byly jak nové. Akorát s čim byl největší ,,problém,, vysunout rameno stěrače z osy motoru, kolem je sklo a není se do čeho zapřít. Jinak ostatní byla celkem sranda. Přikládám foto, omlouvám se za zhoršenou kvalitu fotky zrovna toho problémového dílu. http://www.rajce.net/a14138653 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luksh82 Odesláno Březen 10, 2018 Sdílet Odesláno Březen 10, 2018 Zdravím všechny, už to tady jednou padlo, ale odpověď jsem nenašel. Proto se ještě jednou ptám, kde sehnat nebo jaké těsnění dát nahoru pod tisíci hran kde končí ta plastová trubička a hřídel leze ven. Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Duben 1, 2018 Sdílet Odesláno Duben 1, 2018 U mne se projevovala nečinnost stěrače náhodně.Minulý týden přestal fungovat úplně. Kabely v průchodce nepolámané/napětí v patici v pořádku i proti kostře. Proběhla demontáž.Samotné sundání ramínka za pomoci rychlo vyrobeného stahováku proběhlo bez problému. Hřídelka nepřidřená. Umělé napojení na 12V bez známek funkčnosti Po demontáži zadního krytu pohonu jsem zjistil nedoléhavost kontaktů. Napružil jsem kontakty a provedl test. Vše funguje bez problému. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
P.O.B Odesláno Srpen 7, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 7, 2018 Zdravím, taky se podělím o zkušenosti, mám O1 combi, 1998 a stěrač s ostřikovačem. Stěrač mi začal chodit jak důchodce na přechodu, jednou najel doprostřed a nic, zpátky na začátek dojel po dvou dnech... Nebyl čas a garáž, tak se chvíli nepoužíval a pak už se nehnul... Dostal jsem se k opravě (jako nemechanik) až před 2 týdny... První problém byl sundat rameno z toho tisicihranu, spíš jsem nevěděl jak viklat aby hrubá síla nepusobila špatným směrem... Nakonec jsem se trefil a sundal (budu ještě rozebírat, tak to vyfotím pro další mě podobné). Kryt mechanismu má skrz přípojku na ostřikovač, která se nechtěla pohnout, takže to zase bez hrubé síly nešlo vytočit kryt na stranu a sundat (trochu jako ježek v kleci)... A pak to nejlepší na konec, prostor mechanizmu byl jako nový, jak bych ho včera přinesl z továrny, všude plno vazelíny, paráda... Ovšem konec hřídele, co jde ven, už kolem těsnění byla vidět rez. Nožem jsem těsnění ohýbal a postupně vyplachoval rez wdckem, co to šlo a pak hurá ke svěráku... Problém s tryskou, abych ji nezničil jsem vyřešil nasazením koncové matice a širokým ořechem, a klepal... Nejdřív lehce, postupně přidával sílu až nakonec jsem musel vzít pořádné velké kladivo a s vědomím, že něco nepřežije to toho trisknul... Povolilo... Naštěstí rez byla spíš nahoře kolem těsnění a prvního futra, které zůstalo na místě, takže plast sice trochu popraskal, ale zůstal pohromadě... Čištění a broušení už byla pohoda, druhé spodní futro drží zpět na místě i bez lepidla... Všude jsme narval plno vazelíny a komplet vrátil do auta... Jenže nic, stěrač se ani nehne... Takže mě čeká ještě jedna rozborka a kontrola kontaktů a motorku... Při té příležitosti nafotím hlavně pro ty, kteří mají ještě ostřik skrz hřídel... Btw, konec trysky je výklopný a byla docela sranda ho nastavit, aby neříkal přes celou kapotu až na přední sklo ? Při správném natočení by to mohla být dobrá pomsta neukaznenym cyklistům ? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.