Přejít na obsah

výměna čidla vačky oktávie 1,6 74KW


pavel71

Doporučené příspěvky

otevřít kapotu motoru,vydloubnout plastový krytky a sundat oba plastový kryty motoru 10ka klíč

Obraz2069.jpgObraz2048.jpg

vycvaknem si s úchytů lanko plynu a dáme stranou at nám nepřekáží

Obraz2066.jpgObraz2067.jpgObraz2068.jpg

ted si sundáme ten plechový černý držák 2 šrouby 13ka klíč šrouby toho držáku drží zároven napínací kladku

Obraz2052.jpg

ted za pomoci plocého klíče 15 přepereme napínací kladku a sundáme drážkový řemen

Obraz2051.jpg

dále vytočíme poslední šroub a sundáme napínací kladku

Obraz2065.jpg

ted sundáme vrchní a prostřední díl krytu rozvodů -ten vrchní je nacvaklej na sponách a ten prostřední drží 3 šroubky m6 na 10ku klíč já to povoloval z vrchu malou golou

a zároven si vycvaknem konektor z čidla vačky

Obraz2047.jpgObraz2063.jpg

jelikož se čidlo nachází pod rozvodovým kolem vačky je třeba si nejdřív nastavit rozvody na značky já si pro jistotu udělal ještě barvou svoje značky-podotýkám že je třeba mít zařazenej neutrál a pro jistotu zataženou ruční brzdu at nám auto neujíždí

Obraz2049.jpg

ted pokud nemáme přípravek na povolení kola vačky si nasadíme na řemenici kliky 21ku gola ořech a přidržíme aby se nám netočil motor při povolování šroubu jenž drží rozvodové kolo vačky,povolujeme gola ořechem č.18.

Obraz2060.jpg

po té co se nám podaří povolit kolo vačky si překontrolujem správnost nastavení rozvodů a povolíme napínací kladku rozvodového řemene 13ka klíč

Obraz2050.jpg

po té sundáme ozubený řemen z kola vačky

Obraz2053.jpg

ted vytočíme šroub z kola vačky a ozubený kolo stáhnem dolú je to na klínku

Obraz2054.jpgObraz2055.jpg

ted demontujem samotný čidlo vačky drží ho dva šrouby imbus č.5 a klíč č.13

Obraz2058.jpgObraz2059.jpgObraz2056.jpg

ted si to vše okolo očistíme třeba čističem na brzdy a namontujem nové čidlo vačky

Obraz2057.jpg

ted je třeba vše složit,lehce si máznem vazelínou hřídel vačky a nandáme ozubené kolo které zatim dotáhneme tak nák z lehka

dále je třeba nandat ozubený rozvodový řemen zde je třeba dát velký pozor na správné nastavení de tu o život motoru !!! :asie: :)

ted je třeba řemen správně napnout pomocí napínací kladky pokud nemáme přípravek lze na napnutí použít zahnuté kleště na ségrovi pojistné kroužky, po správném napnutí utáhneme napínací kladku 13ka klíč

Obraz2061.jpg

ted si opět nasadíme na řemenici kliky 21 gola ořech a podržíme tak abychom mohli pořádně dotáhnout šroub ozubeného kola vačky -já ten šroub máznul lepidlem proti povolení šroubů :palec:

opětovně skontrolujem správnost nastavení rozvodů a napnutí ozubeného řemene a za pomoci 21ky gola klíče ručně protočíme několikrát do kola motorem abychom měli jistotu že se nepotká a nedojde k destrukci motoru

po té nacvaknem konektor čidla vačky a skusíme nastartovat pokud motor chytí a běží je vše o.k. a můžem pokračovat v další kompletaci :palec:

nandáme a uchytíme spodní a vrchní dekl rozvodů

po té vemem napínací kladku vytočíme torxovej šroub vyndáme gumové krytky z ložiska ložisko vymejem a namažem novou vazelínou a zas to složíme

ted tu napínací kladku uchytíme na motor, nasadíme drážkovej řemen a uchytíme ten plechovej držák

ted už jen nacvaknout zpět do uchytů bovden plynu a namontovat plastové kryty motoru a je skoro hotovo :palec:

naposled napíchnem auto na diagnostiku smažeme chyby v ŘJ a můžeme jet :palec:

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

mě to dělalo to že auto občas po kratší jízdě nechtělo nastartovat strašně dlouho trvalo než chytilo,dále mírně občas poškubávalo jinak výkon a spotřeba docela v pohodě

po napíchnutí na diag to psalo čidlo G40 nejdřív sporadicky pak už chyba nešla smazat

po výměně starty na otočení a neškube

Odkaz ke komentáři

Jelikož mi Hallův snímač na vačce před pár lety odešel, tak vím přesně co to dělalo. Motor mi normálně startoval, ale když jsem ho chtěl pořádně vytočit, tak to nešlo, protože motor jede jakoby v nouzovém režimu, tím se přenastaví předstih a posune se omezovač na 5200 ot.

Na 1° šel motor roztočit naplno (překonal se ten omezovač), ale od 2° už šly otáčky jen do 5200 ot., víc ani rana. Dále se mi zdálo, že díky změněnému předstihu měl motor "dieslový" chod, tzn. hodně tahal od nízkých otáček, ale ve vyšších už to bylo o dost slabší.

Jako další identifikace této závady se může odpojit čidlo otáček na klice (je na bloku motoru pod parohama) a pokud motor nepůjde nastartovat, tak je to jasné, protože v případě, že je Hallův snímač OK, tak by si ŘJ vzala údaje o otáčkách odsud, tak nemá kde brát údaje a motor prostě nenaskočí. A pak se taky špatný Hallův snímač ukáže na diagnostice... :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...