Přejít na obsah

Octavia RS TSI APR promo auto by www.H-H-S.cz


Doporučené příspěvky

1498_B_04.jpg

Škoda Octavia 3 RS 329hp APR Stage 2
Rád bych Vám představil své nové promo auto, na kterém bych rád prezentoval úpravy, které Vás mohou třeba také zajímat. :)

Jedná se o Škodu Octavia 3 RS 2,0 TSI, která prošla řadou úprav tak, aby lépe vyhovovala mým požadavkům. Ani bych neříkal tomuto počinu tuning, spíše taková optimalizace auta, které má dobrý základ a skrytý potenciál pro individualizaci. Jsou zde věci, jako například ochota zatáčet, výkon a jízdní vlastnosti, které mne nadchly, a které se posunuly dále. Naopak zde byly věci, které mi tolik nevyhovovaly, jako například zvuk, nemožnost vypnout ESP, nestabilita podvozku atd, které se vyřešily. Výsledkem je auto, které má pro mne mnoho pozitiv a přitom pramálo negativ.

Úpravy1:
Jako první přišel na řadu výkon. Tento motor má velký potenciál pro úpravy, a také jsme toho využily. Auto se upravilo na fázi APR Stage 1 a dosadilo se APR Karbonové sání. S touto konfigurací bylo i změřeno a výkon byl parádních 329 koní a 524 Nm.

Této úpravě sekundovala i menší úprava podvozku, kdy se dosadily sportovní pružiny Eibach Pro-Kit, které autu dodaly potřebnou stabilitu. Auto nesnížily o moc, ale zato zachovaly komfort. To je vlastnost, kterou si nejen já pochvaluji, tojest dobrý komfort a přitom zvýšení stability auta, které mi přišlo v seriovém stavu dosti neklidné.

Brzdy se neupravovaly, jelikož ty má Octavia řešené velkoryse. Přední, které u předokolek odvádějí nejvíce práce, jsou stejně velké, jako má třeba VW Golf 7 R, který má 300koní a vyšší hmotnost.

Zkušenosti:
Auto je po stránce dynamiky opravdu vynikající. Předjetí je dílem okamžiku. Člověk se nemusí tolik rozmýšlet, jestli předjede nebo ne. Prostě předjede. Trojka je naprosto brutální převod. Úprava jednotky od APR má i to pozitivum, že na první dva kvalty je omezený výkon, takže pokud se to auto nerozhodí na nějaké nerovnosti nebo nečistotě, tak i dvojka dokáže zrychlovat bez nesmyslného hrabání a po zařazení trojky, na které je již plný výkon, tak akcelerace defakto nepoleví a jede stejně jako druhý rychlostní stupeň. Spotřeba zůstala při stejném stylu jízdy nezměněna, podařilo se mi vyjet nádrž s průměrnou spotřebou 6,3L a najet tak přes 760km na jedno natankování. To se mi na tomto autu velice líbí. Auto je komfortní, dynamické a když člověk nechce jet rychle, tak ho odmění nízkou spotřebou.

Jedinou neduhou byla spojka. Jelikož jsem chtěl maximální výkon, tak se zvolila silnější varianta chipu. APR má v nabídce i variantu se sníženým točivým momentem na cca 450 Nm a lehce nižším výkonem, která více šetří spojku u manuální převodovky. Zde klouzla, a tak se nechala přeobložit za cca 800kč spojková lamela, která už výkon udržela. DSG s tímto problém nemá. Tam spojka vydrží hodně.

Neduhy:
Na autě mne některé věci také štvaly. První bylo nevypínatelné ESP. Většinou jezdím se zapnutým, ale když ho chci vypnout, tak ho chci vypnout a ne, že i tak mi do toho bude zasahovat. Takže to se odkódovalo a nyní, když ESP čudlíkem vypnu, tak je úplně vypnuté. Pásy si také nandavám automaticky a nepotřebuji k tomu nějaké pípání. A pokud si je na popojetí nevezmu, tak prostě nechci, i kdyby se auto upípalo. Takže signalizace nezapnutých pasů také letěla. Nemam rád imitace, "fejky" a podobné napodobeniny, takže se vypnul i repráček, který dělá zvuk motoru. Tuhle věc považuji opravdu za zoufalost. Navíc jsem se také setkal s tím, že po pár kilometrech díky němu začala drnčet palubovka. Takže repráček off. Start stop systém mi nevadí a to z toho důvodu, protože mam volbu ho vypnout. Naštěstí!!! To je asi tak vše, co se dalo odkódovat.

Další věc, která mi vadí, tak je zvuk. To auto žádný zvuk nemá, takže na tomto se bude nyní pracovat. Namontoval se první díl výfuku od APR, který zvuk motoru lehce zvýraznil. Nevím, jak bych to popsal. Nyní o motoru vím. Vím, že se tam něco děje, lépe odhadnu moment přeřazení nebo podřazení, ale stále to není něco, co bych upřednostňoval, takže přijde na řadu upravit i zbytek výfuku. Nyní to zní jako u nějakého seriového auta, které je postaveno tak, že o motoru trochu víte. Posun to je, ale chci více. Chci trochu i emoce a to zde stále není.

Úpravy2:
Dostal jsem nabídku poskytnout toto jako zaváděcí auto pro kurz sportovní jízdy vedený Tomášem Engem, a tak jsem si řekl, že by pružiny asi nemusely stačit a že by to chtělo lehce upravit i průběh výkonu. Bylo mi jasné, že brzdy zahoří, ale na to v ten moment nebyl ani čas, ani volné finance. Bohužel brzdy budou nejnákladnější samostatná úprava, která mne bude čekat. Takže se objednalo pár věci:
1499_AUTO_CZ_01.jpg

Dosadil se již zmiňovaný první díl výfuku, který zlepšil reakce na sešlápnutí plynu, auto táhne lehce lépe ve vyšších otáčkách a to je asi také to, co jsem od něho očekával. Jakmile pak bude prostor, tak zkusím auto přeměřit abych věděl, jestli přibyla nějaká myš pod kapotou.

Největší změna se udála ale na podvozku. Auto šlo díky Eibach Pro-Street-S stavitelnému podvozku o cca 3cm níže k asfaltu a nyní opravdu vypadá agresivně a se vzhledem jsem nyní velice spokojený. Co mne ale překvapilo je to, že auto je snad ještě pohodlnější než bylo. Ono je tužší, předvídatelnější, jistější, ale na nerovnostech překvapivě komfortní. Neozývají se žádné rány od kol, nic. A to jezdím na 19" kolech. Tento podvozek zde spojil pro mne do teď naprosto odporující si věci. Tojest zároveň masivní zlepšení jízdních vlastností a navíc i zlepšení komfortu. Pokud máte někdo zájem o svezení, tak milerád povozím. Tohle stálo za to.

Další úpravou byly odlehčené ramena se změněnou geometrií, které přidají 1,5° na odklonu a 0,5° na záklonu předních kol. Auto s nimi funguje o poznání lépe. Jde daleko lépe za volantem a průjezdy zatáčkami mi přijdou daleko rychlejší a chování v nich čitelnější. Bohužel nemam seriová kola, ale ráfky 19x8,5" s gumami 235/35 a tak mi tyto ramena připravily menší nepříjemnost v podobě lehkého škrtání na přední nápravě. To si myslím, že vyřeší horkovzdušná pistole a změna tvarování plastového podběhu.

Vzhledem k tomu, že se dále zvedal výkon, který stále není konečný a auto mělo před sebou i náročný den, tak jsem pro jistotu vyměnil i spojkovou sadu za SACHS Race, která s přenosem výkonu jistě problém mít nebude.

Velikost kol jsem již zmínil. Jedná se o Ispiri ISR6, které mi svým designem příjdou velice pohledné. Aby ladily k polepu, tak se daly do červeného plastidipu.

Jedna z nejzásadnější věcí jsou gumy. Na nich jsem se rozhodl nešetřit a dobře jsem udělal. Pořídily se širší 235/35 Michelin Pilot Sport Cup. Defakto to nejlepší, co se dá na auto dát a opravdu drží parádně.

Shrnutí:
Celá tato úprava auto transformovala do mnohem rychlejšího, zábavnějšího a jistějšího auta. Přitom se stále jedná o auto, které z člověka nevyklepe duši. Můžete s ním jet rozbitou okreskou a téměř nepoznáte rozdíl oproti serii. Rozdíl bude obrovský pouze v jistotě, kterou Vám to auto nyní poskytne. A to je věc, kterou jsem hledal. Auto se upravilo tak, že se spoustu věcí získalo a naopak se nevytratily téměř žádné dobré vlastnosti. Za sebe mohu opravdu říct, že jsem s autem na našich silnicích spokojený.

Tomáš Enge:
Auto sice není stavěné na okruh. Jeho primární účel jsou silnice, kde dle mého nyní funguje velmi dobře. I tak mi to nedalo a výměnou za zapůjčení auta jsem dostal konstruktivní kritiku, která mi utvrdila v tom, co s autem dál. Jako neduhy mi Tomáš vyzdvihl brzdy a vzhledem k tomu, že zpočátku jezdil na kolech autodromu, což byly seriové disky se seriovými gumami v ne zrovna ideálním stavu, tak si stěžoval i na přenos výkonu. To se změnilo po tom, co se nazuly mé kola s Michelinkama a po mém dotazu, jestli by ubral na výkonu tak odvětil, že ne. Že auto sice má mezery, ale pokud by to mělo být více okruhové a zatáčkyžeroucí auto, tak by jako cestu viděl dosazení samosvorného diferenciálu. Pak by byl nejspíš spokojený.

To je věc, která mne těší, jelikož samosvorný diferenciál a tužší stabilizátory zde mam připravené, takže se bude čekat již jen na brzdy, se kterými vzhledem k tomu, že cíl je dostat se na 400koní, jsem také počítal, takže to třeba pak zkusíme znovu :) Cíl je jasný. Rozdrtit čas Cupry v Mostě :)



Promo auto:
Jak jsem již psal. Jedná se o promo auto, jehož cílem je nejen demonstrovat možnosti, ale také nabídnout vyzkoušení. Pokud tedy máte podobné auto a o úpravě uvažujete, tak rád po domluvě nabídnu svezení.

Fotky:
Zde přidávám ještě fotky, které jsem udělal. Myslím, že auto vypadá celkem obstojně. Respektivě já jsem se vzhledem spokojený a to je hlavní.
1496_B_02.jpg
1495_B_01.jpg1497_B_03.jpg
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak včera namontovány stabilizátory a musím říct, že rozdíl je obrovský. Před tím se to auto naklonilo, pak se tak nějak žvejklo, a pak teprv zatočilo. Teď tam není žádná prodleva a auto jde daleko víc za volantem, líp se kontroluje při průjezdu zatáčkou, snížila se nedotáčivost a i ten přenos výkonu se zase lehce posunul. Takže za mne super úprava a večer jí asi vyzkouším v Mostě na Autodromu :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Vlastaaa: Ahoj. Jojo ta OI měla v tu chvíli cca takový výkon. Na max tlak turba by měla mít cca 450 koní.

 

Majkyz: Co se týče DSG, tak jsem to myslel tak, že tam není problém s tím, že by klouzla spojka jako u manuálu, kde klouzne u vyššího výkonu. To jsem pořešil spojkou SACHS Race. Co se týče samotný převodovky, tak zde strach nemám. Sice jí koncern používá do 380Nm, ale to neznamená, že se při 381Nm rozlítne. Na těchhle převodovkách jsem tu měl jak já, tak moji zákazníci daleko více a drží. Rozlítnout se může z mnoha důvodů a vyšší výkon nemusí být vždy příčinou. Spíš je to většinou tím, kdo kvedlá řadičkou. A vzhledem k tomu, že bych se rád dotáhl na 400 koní, tak toho bude muset vydržet daleko víc.

Odkaz ke komentáři

Tak to som nemyslel viem ze pri 381nm sa nerozleti a sama si reguluje tocivy moment skor otazka zivotnosti.Ja rozmyslam tiez o novej r ale nafta a dsg a pripadne nejaky chip ale trochu sa toho bojim preto sa pytam ludi co nieco otom vedia a maju skusenosti.drzim palce az sa ti to podari a hlavne bez problemov

Odkaz ke komentáři

Vlastaaa: K čemu report? Pochybuji, že by někdo dal čtvrt milionu za podobnou úpravu. Proto jsem také ukončil svůj projekt s 1,8T a i nyní, když rozprodávám věci za 1/3 původní ceny, tak i to je pro lidi hodně a radši se uchylují k nekvalitním čínským kopiím všeho možného, jen aby se ušetřilo. Také to tak dopadá... To se naštěstí u aut jako OIII RS neděje a lidé zde chtějí většinou kvalitu.

 

majkyz: diesel dle mne nemá význam. Když chci jet na spotřebu, tak běžně umím jet za 6-6,5L. Průměrnou mam 7,1L. Za ten litr by mi diesel, pokud bych nejezdil dálnice, nestál...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...