Přejít na obsah

NÁVOD: Vyčištění klimatizace OII


Doporučené příspěvky

Autorem návodu je člen stringo, kterému patří velký dík za poskytnutí tohoto suprovýho fotonávodu i na naše fórum! :palec:

 

Dnes bylo počasí akorát na práci kolem auta a měl jsem konečně čas se do desinfekce klimatizace pustit a jak jsem slíbil, udělal jsem pro Vás kompletní fotodokumentaci mojí práce .

Pro úvod tedy, fotky jsou z mého vozu - Octavie II 2005 s Climatronikem, na které jsem desinfekci po 10-ti letech provedl poprvé, AUTO režim mám zapnutý celoročně a NEVYSUŠUJI výparník před vypnutím motoru!!!

Použil jsem dezinfekci Würth, jsou na ni dobré reference a cokoli jsem od nich používal bylo perfektní, navíc se nechá sehnat tento sprej i za 350kč v akci. Na kompletní vystříkání které zde popisuji jsem ji vypotřeboval celou, pokud by někdo dělal jen výparník, má to na 2x (byl to vodnatý sprej, žádná pěna nebo tak něco).

001.jpg

Nenarazil jsem tu na žádný podrobný postup, takže jsem vše nafotil a popíšu krok po kroku. B)

DEZINFEKCE VÝPARNÍKU A CEST VENTILACE

1. demontovat schránku spolujezdce

- povolit 6x torx, odpojit hadici klimatizace a konektory airbagu a osvětlení schránky

002.jpg 003.jpg

2. demontovat spodní kryt palubní desky spolujezdce

- povolit 2 vruty a sundat polstrování

004.jpg

3. vyjmout kabinový filtr

- sundat víko filtru posunutím od tunelu, vyjmout starý filtr (až jsem se lekl, co po 1,5 roce používání může být na filtru nachytáno bordelu)

005.jpg 006.jpg

4. odstrojit pravou stranu tunelu

- vytáhnout rámeček řadící páky, povolit 2x torx popelníku, vyndat popelník, povolit 1x torx za popelníkem a 1x torx na bočním tapecu, potom uvolnit suchý zip a tahem směrem na předek auta tapec vytáhnout

007.jpg 008.jpg 009.jpg 010.jpg

5. demontovat odtokovou hadici

- vytáhnout hadici za výparníkem a vysunout z plechu boku tunelu

011.jpg 012.jpg 013.jpg

6. demontovat schránku palubní desky

- v místě šipek podebrat a zvednout plochým šroubovákem, po vyskočení schránku zvednout, odpojit konektor výstražných světel a schránku vyjmout

014.jpg 015.jpg 016.jpg

7. dezinfikovat odtok výparníku

- prostříknout hadici a odtok v podlaze.

NEZAPOMEŇTĚ nasadit hadici zpátky na výparník a do podlahy!!!

017.jpg 018.jpg 019.jpg

8. dezinfikovat výparník

- výparník je hned za otvorem pro filtr směrem do středu tunelu, doporučuji si koupit zrcátko za 180kč s LEDkou, lehnout si na podlahu a strčit ho do otvoru pro filtr, je tam krásně vidět kam se hadičkou stříká a nastříká se kompletně celý výparník, na slepo to budete stříkat všude po tom obalu výparníku a je to o ničem, potom jsem ještě odpojil i druhý konec hadice klimatizace schránky spolujezdce a prostříkl to i z druhé strany výparníku, tam už je to na slepo a je spíš jako navíc za tím výparníkem.

Na obalu bylo uvedeno stříkat na výparník cca 30s, já to prostě pěkně postříkal celé po krocích, takže tak přiměřeně, abyste měli dost spreje na zbytek dezinfekce.

(udělal jsem Vám foto jak vypadá můj výparník, je skoro jako nový, sám jsem se divil, že vypadá tak jak vypadá, čekal jsem to horší)

020.jpg 021.jpg 022.jpg 023.jpg

9. dezinfekce všech ventilačních cest

- na fotkách je myslím jasné, kde jsem dezinfikoval; na výparník z výdechů schránky palubní desky, do obou cest ofuků čelního skla, oba boční výdechy, zadní výdechy středového tunelu a výdechy pod předními sedačkami.

Ještě upozorňuji, že sprej je hodně natlakován a stačí po dobu vytahování hadičky z ventilační cesty stříkat přerušovaně cca každých 10cm povytažené hadičky, při stálém držení Vám jeden sprej stačit nebude.

024.jpg 025.jpg 026.jpg 027.jpg 028.jpg

10. kontrola odtoku v podlaze pod autem

- zde je místo, kde vytéká kondenzát z výparníku, je vidět, že celá cesta je pěkně volná. Udělala se mi louže z vyteklé dezinfekce.

029.jpg

11. nový kabinový filtr

- určitě stojí za to, hned filtr vyměnit za nový (já preferuji uhlíkový).

12. zpětná montáž dílů

- montáž se provede opačným postupem. V rychlosti: nasadit hadici klimatizace schránky spolujezdce do výparníku, namontovat schránku s vypínačem výstražných světel, nasadit boční tapec tunelu, namontovat popelník a rámeček řadící páky, vložit nový kabinový filtr a jeho kryt, připojit airbag, hadici klimatizace a osvětlení na schránku spolujezdce a přišroubovat jí.

Časová náročnost u mě byla cca 2,5 hodiny + 0,5 hodiny promazání ventilátoru (návod přikládám hned pod tímto příspěvkem)

Doufám, že to k něčemu bude a že to mnohým z Vás pomůže, netřeba se toho vůbec bát, zvládne to průměrně mechanicky zdatný člověk a navíc to máte s obrázky. ;)

Takže přeji hodně štěstí a čistých klimatizací!!!

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...
  • o rok později...
  • o 10 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...