Přejít na obsah

Octavia 2, dobíjení baterie bez ztráty dat


Radas

Doporučené příspěvky

Jelikož je auto prošpikováno elektronikou a různým nastavením a Já o ně nechtěl přijít tak jsem se pokusil o realizaci údržby baterie bez ztráty dat ve voze.Má baterie měla napětí pouze 11,99 voltů

které již v tak mrazivém počasí bylo nedostačující.Na změření jsem použil jak voltmetr tak tester baterie, který jsem zakoupil v Lidlu(věc k nezaplaceni)

Návod je převzat z netu.

Jde o udržení napětí pro záchovu dat přes zdířku zapalovače ve voze na kterém je stále napětí.

Lze použít i zdířka v kufru vozu kde je také stále napětí

Doporučuji stálé napětí v zásuvce prověřit voltmetrem jestli je opravdu funkční

Postup:

Doma se mi válela zástrčka pro starou nokii, kterou jsem upravil tak, že jsem ji rozebral a napájel jiné vodiče viz obrázek.Při změně vodičů je třeba dbát na správnou polaritu. Jako zdroj jsem použil starou baterii na aku vrtačku s napětím 12V, kterou jsem rozebral a napájel konektory pro zapojení zástrčky.

Při změně vodičů je třeba dbát na správnou polaritu

Lze použít jakýkoli zdroj s napětím 12V, který plní funkci udržení dat(3xploché baterie)

Poté stačí jen zasunout upravenou zástrčku do zásuvky ve voze a odpojit baterii.

Před zapojením je třeba vše dobře proměřit aby odpovídaly póly zástrčky a zásuvky.

V případě špatného zapojení může dojít k nenávratnému poškození

Odpojené konektory autobaterie jsem zaizoloval proti zkratu.

Auto jsem nechal odemknuté neboť náhradní zdroj již nebyl dostatečně v kondici nato aby utáhl motorky na zavření dveří.

V případě zdroje kde je jistota udržení napětí je možné auto zamknout

 

Po nabití baterie se připojí první autobaterie a poté se náhradní zdroj odpojí.

Dle tohoto postupu mi zůstala veškerá data i nastavení zachována

 

post-87-0-09825300-1484472654_thumb.jpg

post-87-0-18910700-1484472667_thumb.jpg

post-87-0-16030100-1484472678_thumb.jpg

 

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Vůbec není potřeba 12V, pro udržení pamětí stačí daleko míň. Já na tohle zálohování již léta používám zástrčku do zapalovače s vyvedeným "patentkovým" konektorem pro 9v baterku. Používám nabíjecí,tím, že ji takhle připojím napřímo k autobaterce sice dostane zabrat, ale na druhou stranu může být předtím klidně vybitá a po minutě dvou už je v ní šťávy na dobu přehození autobaterky dostatek :-) Jenom se nesmí nechat takhle nabíjet ze zapalovače moc dlouho, rychle začne hřát a kolegovi i bouchla, když na ni zapomněl :-) Takže to neberte jako návod, ale jenom jako čistě teoretickej odstrašující nápad ... Jinak ideální na to jsou atypický nabíjecí "9V" baterky, které mají o článek víc a díky tomu mají jmenovitě nikoli 8,4V, ale 9,6V a ty se běžně nebíjejí cca 12V, takže tam riziko nehrozí, pokud se nezapomene připojená při běžícím motoru na 14,5 V.

Jinak centrál to samozřejmě neutáhne, je třeba zhasnout i stropní světlo a zabouchnout dveře kvůli obrysovkám ve dveřích.

Odkaz ke komentáři

Vůbec není potřeba 12V, pro udržení pamětí stačí daleko míň. Já na tohle zálohování již léta používám zástrčku do zapalovače s vyvedeným "patentkovým" konektorem pro 9v baterku. Používám nabíjecí,tím, že ji takhle připojím napřímo k autobaterce sice dostane zabrat, ale na druhou stranu může být předtím klidně vybitá a po minutě dvou už je v ní šťávy na dobu přehození autobaterky dostatek :-) Jenom se nesmí nechat takhle nabíjet ze zapalovače moc dlouho, rychle začne hřát a kolegovi i bouchla, když na ni zapomněl :-) Takže to neberte jako návod, ale jenom jako čistě teoretickej odstrašující nápad ... Jinak ideální na to jsou atypický nabíjecí "9V" baterky, které mají o článek víc a díky tomu mají jmenovitě nikoli 8,4V, ale 9,6V a ty se běžně nebíjejí cca 12V, takže tam riziko nehrozí, pokud se nezapomene připojená při běžícím motoru na 14,5 V.

Jinak centrál to samozřejmě neutáhne, je třeba zhasnout i stropní světlo a zabouchnout dveře kvůli obrysovkám ve dveřích.

 

Zkus dát prosím odkaz na nabíjecí 9V baterie, které mají o článek více a tedy 9,6V.

Já znám jenom takové, které mají 7 článků a provozní napětí 7x1,2=8,4V.

Je pravda, že čerstvě nabité mají na chvíli napětí naprázdno 7x1,4=9,8V.

A opravdu je velký risk připojit to k akumulátoru auta napřímo.

Ale nápad je to dobrý. Já bych to připojoval ale přes oddělovací diodu, pak je to zcela bezpečné.

 

Odkaz ke komentáři

Já dělám okolo paintballu, takže mám tuhle 🙂 , používají se v někteých paintballových "zbraních", ale existují od více výrobců , třeba. Ale klidně i tu 8,4V , prostě jakou najdu jako první.

S diodou by to bylo opravdu blbuvzdorný, ale kvůli úbytku by byla lepší schotka. Každopádně já ji tam nemám záměrně, právě proto, abych vzal klidně vybitou baterku, na 2 minutky píchnul do auta (zatím otevřu kapotu, oddekluju baterku, zhasnu stropní světlo ...) a ona za tu chvíli něco mála nacucala a stačilo to na těch pár minut.

Hodí se to nejenom při výměně baterky, ale třeba při potřebě odpojení altíku nebo starteru, kdy je lepší odpojit akumulátor a pokud se omylem křísne plusákem někde o kostru, ani to z tý 9v baterčičky nezajiskří a maximálně se vymažou paměti.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Moje auto po delším odstavení, 3-5 dní, hlásí slabou baterii, přestože krátké trasy téměř nejezdím, ale aku už asi dosluhuje. Měřením jsem zjistil napětí 11,97V. A taky bych nerad přišel o nastavení při výměně. Horší ale je, že jsem při hledání na netu narazil na video, kde nedoporučují výměnu akumulátoru doma, z důvodu potřeby nastavit tuto výměnu v systému řízení spotřeby el. energie vozidla. Jinak "prý" nebude nová baterka dobíjena do plna a zkrátí se její životnost... Je to zmíněno v přiloženém videu v čase cca 3:42 ! Tož včil nevim, jestli je tomu skutečně tak, nebo je to jen tahání peněz...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

To slyším poprvé. Řekl bych, že si baterka vezme z altíku přesně tolik, kolik potřebuje. Jestli to nějaká řídící jednotka inteligentně omezuje, to možná u nějaké pokročilejší technologie. Ne staré dvojkové oktávky, ale třeba nejnovější modely. To by věděl někdo, kdo leze s diagnostikou i na nejnovější modely nebo dělá v servisu. Faktem ale je, že nikdy žádná dokupovaná baterka nevydrží tolik, jako ta úplně první koupená s autem. Ta řadě kolegů vydržela 10 let. Dokoupená Varta typicky 5 let.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...