Přejít na obsah

Problém s topením Octavia 1


Guest Milda

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Mám problém s topením. Asi to bude přepínací klapka na studený a teplý vzduch. Problém je v tom, že když pustím topení, je většinou vzduch jen teplý. Studený je málokdy, ale jak na něco najdeu (hrbol), přepne se zase na teplý. Nevíte, co s tím?

Nemůžu se dostat k té klapce. Táhla vedou kamsi pod volant.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...

¨neco podobneho jsem mel s climatronikkem ze me nefoukal studene a bylo vyskocene nevim jak to ale servo ktere prepina tunely jestli to pisu dobre

[/quote

 

Přesně tak to je u mého auta, našel jsem na jiných stránkách, jak na Climatronicu vyresetovat chyby, při resetu mi ukázal kód chyby 4fa tzn. vada na servomotoru přetlakové klapky a tu já neumím najít, myslím, že kdybych věděl kde je, tak ji dokážu opravit, popř. koupit a namontovat sám. Můžete mi, prosím někdo poradit, kde servomotor hledat, díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

modrá šipka je servomotorek klapky vnitřního okruhu - fialová servomotorek mísící klapky (má fialovou packu) teplý/studený vzduch a nachází se nad ofukem pro nohy spolujezdce - zelená servomotorek klapky (má zelenou packu) pro rozdělování proudění vzduchu aspon myslím - výměna servomotorku pro vnitřní okruh a mísící klapky je možná po demontáži schránky před spoluzdcem sice málo místa ale jde to :lool:

post-677-1257017571_thumb.jpg

post-677-1257017713_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak menší postřehy z opravy toho serva.

Předem díky všem za předchozí rady. Menší foto návod co mi byl doporučen:http://www.skodaoctavia.cz/clanek/klapka-vnitrniho-okruhu-demontaz-0

Vyndání se zdařilo, ani nakonec nebylo tak složité jak sem očekával,ale nadávek padlo hodně přitom, kolečko sem zalepil tak uvidím jak dlouho to vydrží. Takové poznatky pro ostatní co se do toho budou pouštět. Vyndání, tak prvně povolit šroubek M6 co je kolmo k podlaze, pak pomocí ruky nebo šroubováku vycvaknout horní bílou pacičku od horní klapky a pak tahat ven a pak teprve odpojit konketor, pač ten konektor v základní pozici jde dost těžko vytáhnout, tak je lepší ho nechat až nakonec. Opravu ať každý zvolí co uzná za vhodnější, jestli lepení nebo výměna za jiné celé servo. Zpětná montáž, doporučuji vyndat ventilátor, stači povolit dva šroubky M6 úplně dole pod větrákem co jsou u podlahy a on už pak sám vypadne, předtím samozřejmě odpojit konektor, sice nám to moc při samotné montáži serva nepomuže, ale může se pak provést kontrola jestli vše funguje jak má. Při samotném nandávání doporučuji vše zapojit jen tak volně a spustit climatronik a zmáčknout vnitřní cirkulaci aby se motůrek serva nastavil do této pozice vnitřní cirkulace, protože sem ho tam rval jakou dobu kdy bylo v pozici normálního sání zvenku a klapka dole za větrákem a nechtělo tam zapasovat, tak pak sem to zapojil a přepnul do cirkulace, klapku dal nahoru aby byl zavřený přivod zvenku a hned to tam šlo lépa napasovat, kontrolu můžem provést hned lehkým zatažením za klapku(aby sme ji neurvali) jestli drží v horní pozici a nejde stáhnout dolu, když drží přitlačená nahoru tak je to v pořádku a mužeme dokončit montáž, tj zašroubovat šroubek a nacvaknout bílou páčku od horní klapky, předtím vším samozřejmě nacvaknem zpět konektor pak by se tam dával dost špatně. S tím že se při montáži má vše nastavit na vnitřni cirkulace, tak to sem se nakonec dočet i v dílenský příručce. Pak když je servo na místě tak zapneme climatronik a vyzkoušíme jestli klapky chodí jak mají, tj zapínáme a vypínáme vnitřního oběhu vzduchu a klapky by se měli přesouvat nahoru a dolu. Dáme zpět ventilátor zapojíme konektor namontujeme kastlik a máme hotovo a budem doufat že to co nejdéle vydrží funkční. Pak ještě případně vymažeme chybu 4FA kterou to psalo předtím na panelu climatroniku.

Nějaké foto z opravy, na jedné je pěkně vidět jak je prasklé ozubené kolečko.

post-621-1257443596_thumb.jpg

post-621-1257443610_thumb.jpg

post-621-1257443621_thumb.jpg

post-621-1257443637_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak misto lepení je lepší prý použít kroužek z F-konektoru.

Uřízne se cca 5 mm prstýnek, který se natočí ze strany, kde je středový plast delší. Oproti jiným kroužkům (z trubky a pod.) má ten z F-konektoru tyto výhody:

- je velmi pevný a tenký (moc místa tam není)

- má vnitřní závit, který se do plastu částečně zařízne, jde natočit jako matka a dobře drží

- má venkovní vroubkování, což usnadňuje nasazení resp. natočení na plastový střed

 

Tak uvidím co vydrži lepení pak to kdyžtak předělám na ten kroužek z F-konektoru.

post-621-1258136500_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Mám 1.9 TDI 66kw,2001. Klima manuál. Hlavní klapka nad ventilátorem mi nechodila. Nic prasklého, po rozkuchání servomotorku byly ohnuté kartáče které dosedají na komutátor. Narovnal jsem to a jeste z toho vyhodil nejakou vymezovací podložku či co to bylo. Byla upadená a asi se namotala pod ty kartáče. Teď to funguje. Hlavní co jsem chtěl napsat je, že na www.automot.cz mají to servo za 200korun bez DPH. Pošlou to i poštou. Tak kdyby ho nekdo potreboval, myslím že cena je velmi dobrá. Já jsem ho pro jistotu koupil.

post-2168-1260997451_thumb.jpg

post-2168-1260997526_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...
Uřízne se cca 5 mm prstýnek, který se natočí ze strany, kde je středový plast delší.

 

Len nechápem, ako sa ti tam zmestí krúžok z vnútornej strany, keď vnútro presne na cca 0,2 mm sadne do plošáku a žiadna vôľa tam nieje. Ja mám podobný problém s tým prasknutým kolečkom a nezmestí sa mi tam ani kúsok F-konektoru. Ako si to tam natočil, alebo kde si to vlastne natočil ? Nemáš to náhodou pofotené?

Odkaz ke komentáři
  • o 10 let později...
V 16. 12. 2009 at 22:08, Guest brembo76 napsal:

Mám 1.9 TDI 66kw,2001. Klima manuál. Hlavní klapka nad ventilátorem mi nechodila. Nic prasklého, po rozkuchání servomotorku byly ohnuté kartáče které dosedají na komutátor. Narovnal jsem to a jeste z toho vyhodil nejakou vymezovací podložku či co to bylo. Byla upadená a asi se namotala pod ty kartáče. Teď to funguje. Hlavní co jsem chtěl napsat je, že na www.automot.cz mají to servo za 200korun bez DPH. Pošlou to i poštou. Tak kdyby ho nekdo potreboval, myslím že cena je velmi dobrá. Já jsem ho pro jistotu koupil.

post-2168-1260997451_thumb.jpg

post-2168-1260997526_thumb.jpg

ODKAZ JIŽ NEFUNGUJE 😄

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...