Přejít na obsah

šipan

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    479
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 099 zobrazení profilu

šipan's Achievements

4

Popularita

  1. Romix95: No to bylo právě to proč jsem šel do Opelu.Samože prvně byla v hledáčku nová Fabča III Combi.Ale přišla mi v kombíku trošku malá a Octávia už byla mimo mou cenovou relaci.Myslím novy auta. No a za druhé-motor TSI který co se týká alternativních paliv je k ničemu,nebo funkčně complication. "Mařka" B od Oplu je klasika MPI a problém tak není ani případně s éčkem nebo LPG.Dokonce jsem vybral motor,který vyjíždí s fabriky originál LPG včetně pětkové převodovky. Už jsem ji protáhl i do HR předminulý týden(v so.jsem se teď vrátil)a naprostá pohoda a ocenil jsem pohodlí MPV(vyšší posed). Spotřeba tam 830km 5.6L/100km dle PC (rychlost do 120km/h)Nazpět svižněji tacho-140km/h,spotřeba 6.1L dle PC. Realita je o 2dc více dle tankování.I tak hodně slušný na benzín. Jinak není problém to do LPG dát,protože jsem se tak domlouval i s prodejcem,kde jsem auto bral,který ve stejné obci spolupracuje s LPG firmou(mám i reference od lídí co mají od něj LPG-spokojenost)co přestavby dělá a není tedy problém pod jeho dealerskou zárukou přestavbu provést a záruka by samože nepadla.Podmínka je pouze servisovat auto u něj,což je pochopitelné. Dávalo by se tam Landi,které je v origo LPG taky.Cena 28000tis.včetně přímazu Flashlube. No takže uvidím.Mám najeto od 15.2 10500km,takže zajeto myslím je dokonale.I ta spotřeba mi hodně padla,než když byl motor surový.Leju od začátku VIF a asi je to znát. Takže jak říkám uvidím. Jo a já mám alternativu 2x doma-Felda LPG(otec) a Corsa LPG(manželka).Takže na plyn taky jezdíme na krátký trasy. :D To jsou ale bezkomplikovaný auta ještě na bázi podtlaku.Tam se nemá co pokadit.
  2. Konny: Nepíšu,ale forum stejně pořád sleduju.Se nedá hned odvyknout za ty roky tu.
  3. Prazdroj je stálice v alkoholu:) No a já co jsem tohle téma založil,tak nejezdím už ani na E85,ani na LPG a už ani se zde vedenou moji Octávkou. Mám od února fungl new Opla Merivu B turbobenzin.Takže jsem opět tam kde před léty a to u benzinu. Ale alternativy pohonu budou časem určitě v hlavě vrtat.
  4. Takže jen tak pro zpětnou vazbu co se událo v mém bádání.Vyměnil jsem preventivně ještě svíčky za nové,ale pořád stejné. Vyzkoušeno v sobotu ráno ještě za mrazu -13°C.V neděli po oteplení na -3°C a ranním startu na zkoušku problém vymizel. Takže výsledek bádání je ten,že buď se špatně nastavuje škr,klapka v mrazech pro studený start,nebo jednotka řádně neobohatí tak,aby byl motor schopen cca 30s po startu než se trošku prohřeje dostávat dostatek paliva. Prozatím to dál řešit nebudu.
  5. šipan

    STK a EMISE 2016

    Fikileki- Tak ti lidé na STK se budou muset chovat trochu lidsky a hlavně motoristicky,protože pokud se nad tím zamyslíš,tak to by 70% aut v republice asi vymizelo a měli by po kšeftu,protože zbytek by byly auta nový a ty na STK hned tak nepojedou.Myslím,že ti lidé co EM a STK provádějí jsou taky naštvaní co zase ti naši ekologičtí"DOBROSEŘI" vymysleli. Hlavně že dnes potkáš 40let starou Avii,jak si to šine 40km/h a hulí jak 20ks zapálených pneumatik.To je každýmu jedno,protože ona na tehdejší dobu emisní normu splňuje(protože tehdy ještě žádná nebyla).A věřím,že projde zas. Proč dneska potkáš starou Tatru s pluhem a bez DPF a vůbec úplně ničeho co se emisní normy týče.Protože jim nový emise splňující auto nikdo nekoupí(cestářům)Ale ty jsi vděčný zato,že ti před tebou hrne sníh,nebo sype a ty se v pohodě dopravíš domů. Je to jenom tahání peněz a buzerace,která se zase bude řešit až ponese následky,že třeba sanitka neprojde emisema a jiná k dispozici nebude. No a další auto si koupíme asi tady nééé- http://www.rajveteranu.cz/znacka-57-skoda
  6. šipan

    STK a EMISE 2016

    http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam-clanku/chiptuning/emise-2016-aneb-co-vas-ceka http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig
  7. http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam-clanku/chiptuning/emise-2016-aneb-co-vas-ceka http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig
  8. Dneska start pořád nic moc.Čidlo teploty to asi taky nebylo. Takže dnes doladěno LPG,aby seděly hodnoty vůči benzínu.Porovnáváno přes VAG a lambdu jedno palivo vůči druhému tak,aby to nerozhazovalo jednu jednotku vůči druhé.Nějaký % rozdíl tam mezi palivy byl,tak jsem si s tím trošku jako už vícekrát předtím vyhrál. Volnoběh byl v rozdílu oproti benzínu asi o 8% bohatší u LPG,takže jsem to odladil do 2%.Provoz jsem dal na LPG o 3% ve všech režimech zátěže chudší.Ale samože v normě tak,aby směs nebyla chudá.V praxi tedy průměr za provozu - BA 1 až 3% chudší(věc kterou reguluje ŘJ-nelze ovlivňovat ). LPG 3-6% chudší(doladěno dle VAG a odezvy lambdy vůči hodnotám BA do mapy LPG jednotky).Ideální hodnota je 0% u obou paliv(nelze dosáhnou kvůli regulaci lambda a zátěže motoru) Výsledek by měl být takový,že systém díky provozu na LPG a hlavně lambda začne regulovat více do bohata RJ benzinu,protože plyn bude malinko chudší vůči benzinu.Tím se změní její dlouhodobá adaptace dobohata a mělo by se to projevit na lepších cold startech,protože po jízdě nebude mít hodnoty v paměti chudší,ale bohatší na směsi.Vtip je v tom,že to funguje jako nůžky-čím je jedno palivo chudší o to víc se při provozu obohacuje druhá jednotka a adaptuje se na tento režim.Ideál by tedy byl hodnota konstastaní 0% u obou paliv.Pomyslné nůžky musí být rozevřeny pouze kousek od sebe.Jinak se po čase rozhodí obě jednotky a nelze se s tím domluvit a pomůže až doladění. Častý problém uživatelů vozů s LPG a následné trápení proč to nejede. A samože kontrolka motoru na palubce. Už s tím mám určité zkušenosti,takže toto není pokus,ale už vím co se bude dít.Akorát uvidím jestli to bude mít až takový vliv,aby to bylo dostatečné a motor začal v mrazech držet po startu s dostatečnou bohatostí volnoběh a netarokoval jako teď.
  9. Tak to se asi nedočkáš.Kamarád to asi zkoušel na polostudeném motoru.Tak to ještě jde,ale po zahřátí na provozku můžeš dělat co chceš a nenastavíš to. Na emisích to jinak dělají tak,že pokud se nejde vlézt do normy,tak se motor vytočí na vyšší otáčky a jak pak padají zpět,tak technik klikne v požadovaném rozsahu otáček do mašinky která emise měří a vyjede protokol v podstatě bez spalování motoru.Takže to vlastně našidí. Viděl jsem to již mnohokrát.Musí se to ale trefovat třeba i 3x :P
  10. martinecek- Kolik najezdíš kilometrů za den?Myslím tím v kuse třeba do práce atd.Já třeba jedu do práce a po 15km se topení teprve začíná chtít topit. Může zato častečně i ten ventil co je na přívodní trubce k radiátoru v mot.prostoru vedle posilovače brzd(takový téčko na přívodní hadici k radiátoru s podtlakovou hadičkou).Má ho jen AVU.BFQ už ne,protože byl pro právě špatnou funkci topení odstraněn. Jeho ovládací ventil je nad posilovačem brzd přimontovaný na přepážce mot.prostoru.Vedou do něj 2podtlak.hadičky a konektor. Zkontrolovat podlakovou hadičku,případně raději vyměnit.Aby fungoval na 100%.Je nutné oddělat hlavní sací hadici pro lepší přístup. No a pokud by jsi měl chut tak tento ventil úplně odstraň a o krám míň.Nahraď trubkou vhodného průměru a zasponkuj. Jinak mě ještě napadá to,že by jsi auto pořádně zahřál napřed jízdou a pak ještě alespon 15min na volnoběh na místě. Potom si přizval nějakého kolegu a ten ti auto proturuje a ty ihned vemeš opět za tu vratnou hadici z radiátoru a zase ji trošku uvolníš. Bude tam po proturování vyšší tlak a možná se to provalí ten možný zbytek vzduchu co tam může ještě být. Dobré bude,když bude ten motor po dobu tvého zásahu na hadici lehce prošlapávat,aby zvyšoval otáčky a tlak v systému. POZOR NA OPAŘENÍ!!! No a ten reduktor od LPG co ti říkal "mechanik gazovy",tak ten je vlastně napojen na hadice od topení,takže to dává souvislost. Mě se kdysi stalo,že jsem měl na Feldě zavzdušněn i ten reduktor,takže jsem musel povolit méně teplou(vratnou)hadici z jeho vyústění.Vzduch si odfoukl za běhu prohřátého motoru a bylo po problému z výhřevem reduktoru. Pak ohledně topení zbývají už jen přepínací klapky v palubovce,že by špatně nebo vůbec přepínaly teplý vzduch.Záleží jestli máš Climatronic nebo klasiku.
  11. Hynek: jestli tě uklidním,tak mi taky na stejnémAVU skoro netopí na volnoběh.Vrtulku čerpadla mám kovovou,takže protočit už by se to nemělo.Plastové vrtulky to dělaly.To je fakt. Jinak za jízdy topí bez problémů.Při zvýšení otáček na volnoběh taky.
  12. Start dnes o něco lepší za pomoci okamžitého náběhu sek.čerpadla,ale i tak bych si to představoval líp. Dnes vyměněno za fungl nové teplotní čidlo motoru.Tak uvidím zase rááááno.... Začínám si zvykat... ^_^ ,ale chci to rozlousknout.....
  13. Neřešit.Toto je normální jev.Dokonce na to kdysi čuměli i borci na emisích,že to tak dělá.Takže měřili emise ne ve 2800 při zvýšených ot.,ale při 3800ot :o ,takže blbě a mimo jejich klasický limit dle normy.Ale nekomentovali to. Pusť to z hlavy.
  14. Tak mé story pokračuje.Start ráno opět traktorový při teplotě -9°C.Čerpadlo vzuchu bylo tedy odpojené a řekl bych,že teda volnoběh ještě horší.Takže výstup z auta a ponoření pod kapotu a opětovné připojenín čerpadla.Po 3s naběhlo a otáčky i chod začal být kulturní. Start po práci opět naprd.Čerpadlo naběhlo až tak po 40s a do té doby plkotání a opět traktorový zvuk.Po naběhnutí čerpadla opět rychlá změna ke standartu. Takže teda další dnešní úprava- Odpojení origo konektoru od čerpadla a dotažení vlastní elektriky od batertky přes pojistku a přes vypínač v kabině pro zkoušku na zítřejší ráno. Prostě se vykašlu na nějaký hlídání tlaku a kokotin elektroniky a čerpadlo si ráno po startu pustím ihned sám přes ten vypínač. Výsledek popíšu zase zítra.
  15. Tak svíčky a káble máme stejné. Podtlakovou hadici posilovače brzd najdeš v motoru vedle vyrovnávací nádobky s brzd.kapalinou.Zkrátka na tom posilovači brzd( Černá hadice průměru 10mm
×
×
  • Vytvořit...