Zdravím místní osazenstvo milovníků škodovek. Chtěl bych poradit ohledně takové věci, která mě trochu sere :)
Jelikož jsem jezdil po dobu 2-leté záruky díky blokové výjimce k neautorizovanému opravci aut (lidi, kterým věřím, velice šikovní, původem také z autorizáků ale japonských), tak jsem přišel o jakoukoliv možnost kulance ze strany výrobce (Škoda). To mi bylo řečeno v autorizáku, kam sem tam jezdím (výměna kol atd.). Auto mám staré cca 2,5 roku a je již mimo záruku. Před měsícem mi měnili plně na mé náklady (kulance zamítnuta) podstatnou část spojky (začala vydávat při rozjezdech divné zvuky (uznali, že zřejmě chyba materiálu, alei tak jsem musel platit jak pes :(
Díky informacím, které teď kolují na inetu, že jsou s motory TSI problémy z řetězem, napínákem atd. jsem se zhrozil situace, kdyby u mého auta k něčemu podobnému mělo dojít v budoucnu (zničení motoru, když by se to potkalo atd.) Nový motor jsem někde četlol stojí snad 180 000Kč což je samozřejmě šílenost.
Motor zatím (klepám na dřevo) nejeví žádné známky poruchy, nikde nic nerachtá, jízda bez problémů, ale co bude do budoucna čert ví. Chová se od novoty takto:
Od novoty se moje TSI chová takto a prosím piště svoje zkušenosti zda-li myslíte, že je to OK nebo to není úplně OK.
1) Nastartuju v garáži bez problémů (je jedno či zima nebo léto), pár vteřin, cca 3-5 než zařadím za 1 v poklidu a rozjíždím se smálo plynem ven (mám garáž nepatrně z kopce).
2)ujedu 5m a zastavuju auto, zavírám el. bránu a čumím zda se zavře bez problémů (někdy v zimě zlobí), pak se rozjíždím a když po pár m dávám za 2 a přídávám plyn, tak když to nedělám opravdu jen lehoulince, tak auto nepatrně cuká (turbo). Přestane to vetšinou po ujetí cca 100-200m, pak už auto zatahuje kdykoliv na jakýkoliv stupeń rovnoměrně bez cukání.
Tento jev je při studeném motoru ráno a když auto opravdu dlouho stojí (spoustu hodin až motor totál vychladne). V létě je to lepší, doba , kdy auto má tendenci cukat je kratší, nicméně je to stále okolo 30s po nastartování motoru, poté je již vše v pohodě.
Zároveń jsem si již dávno všiml, že hned po startu vyletí otáčky (sytič)
na cca 1200 a zhruba po té půl minutě se motor zklidní (systič zřejmě vypíná) a auto má 800 otáček na volnoběh a samozřejmě přo rozjedu po tomto poklesu již nic necuká a jede jako po másle.
Takže si v podstatě odpovídám částečně sám, že toto cukání se objevuje po dobu, kdy je v činnosti automatický sytič. Je to tedy normální??? Díky za odpovědi :)
Moje otázka zní...existuje nějaká možnost, jak docílit toho, aby při případných problémech v budoucnu byly ze strany škodovky uznány a uhrazeny (dle kulančních pravidel) nebo jsem v prdeli a zbyl by mi jedině soud???
Připadá mi dost nefér, abych jen kvůli tomu, že jsem nejezdil do autorizáku měnit olej, tak bych měl vše hradit na vlastní triko.
Auto má samozřejmě prvotřídní servis, olej každých 10 000 km, výměna filtrů, prostě vše mnohem pečlivěji než dle servisního plánu škoda.
Díky za reakce a ať vám to jezdí!