Přejít na obsah

RARK9

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    21
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

821 zobrazení profilu

RARK9's Achievements

0

Popularita

  1. Záleží kdy proběhla výměna toho motoru. Pokud to bylo po roce 2013, tak je to ok. A pokud se tam leje 5W40, tak taky pohoda. Určitě bych se občas chvilku projel na Sko nebo to trochu točil u manuálu při oleji nad 90°C, bral bych efectu 95 u benziny a u každé druhé nádrže tam nalil VIF (jinde půjde koupit i za 60 lahvička). Víc to auto nepotřebuje při takovém nájezdu. Rozvody jsou "doživotní", to je v překladu výměna cca 8 let nebo 200tkm.
  2. U TSI to chce olej bez C3. Optimálně jen A3/B4. A pokud se nepletu, tak to Shell Helix Ultra 5W40 splňuje. Tady je 168 stránek o olejích pro koncern. Je tam několik odborníků co radí všechno možný. 99% z nás nejezdí s autem po okruhu, nejezdí nějaké závody a ty auta nemaj z 99% extrémní zatížení. A 99,9% pro soukromé použití nenajezdí s TSI 600tkm. Je tak ve výsledku jedno co se tam leje, zůstal bych u Shell Helix Ultra 5W40 s výměnou 12-15tkm nebo rok a víc bych neřešil.
  3. Já se s Helixem 5W-40 dostal na teplotu nejvíc 108°C a to bylo odpoledne v létě 35°C a jel jsem 220km/h. S Castrolem 5W-30 jsem dolejval litr za rok (cca 12-14tkm) a to mi tu spotřebu oleje dělalo těch pár svižných cest po dálnici, kdybych takhle neprasil, tak se podle mě nedolejvalo. S 5W-40 jsem nedolejval nic. Teď mám 2,5 roku Octavia 3 1,8TSI 4x4 DSG a ani kapka oleje, autorizák tam leje Shell 5W-40.
  4. Zde i na vedlejším fóru jsou zkušenosti a informace jasné. Pevný interval a 1 rok nebo 15 tkm podle toho co nastane dříve. Olej bez Acea C3, tedy vybírat A3/B4, olej dle specifikace. Výrobce je asi jedno. Jinak bych dával 5W-40, není důvod dávat 0W-30 nebo 0W-40 pokud nebydlíš na Kvildě. Po startu počkat s rozjetím 30-45 vteřin na natažení oleje kam je potřeba, potom normální jízda, až se olej dostane nad 80°C, tak na to klidně šlapat. Po zastavení zase nechat cca 30 vteřin dochladit kvůli turbu a víc lepšího pro motor a jeho životnost udělat nemůžeš. Teda ještě dobrý palivo, osobně beru jen na Benzině a jednou za čas můžeš pro dobrý pocit při tankování nalít https://www.oleje.cz/p/vif-super-benzin-aditiv-125-ml--16791 .
  5. Olej ACEA A3/B4 určitě bez C3 a z těch uvedených určitě Shell.
  6. DSG je docela drahá, tak bych nevymýšlel blbosti a dal bych to do autorizáku. Tam ti hodí origo spojky a setrvák překontrolujou. Ale hlavně to umí a maj na to montážní sadu. Ne všechny autorizáky tu sadu maj a ne všechny to umí. Mám s tím osobní zkušenost. Napsal jsem poptávku do několika autorizáků v Praze a ve výsledku byl výběr ze dvou. Výměna jen spojek v Auto Brejla ve Vestci, setrvák byl ok a je do dneška. Když budeš trochu fňukat, tak se dá použít šekovka, nějaký vouchery, sleva na materiál a práci. Z asi 23 tisíc se dostaneš na 15. Případně bych pak věřil ještě Sixtovi, ale to musíš nechat vytáhnout z auta a celý poslat. A pak jeden pán u Děčína 777183462. Ten má i díly co nejdou běžně sehnat, dělal mi repas mechatroniky - prasklý tělo u tlakovýho válce, měl to celý asi za 3 a půl hodiny a to u toho stihnul ještě půl krabičky a dvě kafe (vyšlo to na 14, výměna mechatroniky by byla za 38).
  7. Nalej tam cokoliv lepšího bez C3, hlavně ne Castrol. Shell, Total, Valvoline, Elf, Liqui Moly, Texaco, Mobil, MILLERS OILS a úplně top je Yacco. Třeba Yacco GALAXIE GT 5W50. Ten má A3/B4 i VW 502.00 / 505.00. Jasně, je to 5l za 1500Kč, ale zase nic lepšího do auta nalejt nemůžeš. Nebo ti tam můžou nalejt v autorizáku nějakej shit ze sudu a jenom za 2200-3300 podle servisu...
  8. Měl jsem taky, teda u mě byla jenom drobná prasklina a tekl olej. Při zatížení nebyl tlak a převodovka skočila do nouzáku. I tak jsem s tím najel asi 800km. Pro jistotu jsem měl sebou olej, velkou injekční stříkačku a hadičku, po odstranění zátky tam jde tlakem olej nacpat. Není potřeba měnit mechatroniku za 34 tisíc + práce. Dokonce jsou varianty dvě. Jedna firma kousek od Brna, která to umí opravit a za díly a práci chce cca 26 tisíc a dá záruku, fakturu... Maj na to ze zahraničí opravárenskou sadu + se upravuje současný tělo, auto u nich cca na týden. Druhá lepší varianta je jeden chlapík, kterej na to má origo díly, který nejdou normálně sehnat. Má toho plný šuplíky v dílně. Celý tělo, tlakový akumulátor (válec), všechny těsnění, gumičky...prostě vše. Specializuje se na opravy DSG a má furt haldu práce. Zrovna tam měl vytaženou 6°DSG z Golfa a úplně rozebranou. No u něj mě to stálo 14 tisíc. Přijel jsem, diagnostika - zjistil tlak a hned věděl. Zvednout auto, vytáhnout mechatroniku, vyměnit tělo + těsnění, gumičky atd., nalejt olej, zpětná montáž, diagnostika, testovací jízda. Byl jsem tam cca tři a půl hodiny, na vše mohl koukat a skvěle jsme pokecali. Jinak jde o běžnou závadu - málo materiálu v namáhaném místě, na těch 50 barů to nějak špatně vymysleli. Přibližně od 2014 je jiný tělo a jiný válec. Jiná síla materiálu a jiný počet závitů u válce.
  9. Asi 5x za poslední měsíc se mi rozsvítil červeně tlak oleje + pípání a do 5s to zmizelo. Takže než jsem zastavil a vypnul motor, tak se to zdálo být ok. Jednou se mi stalo i to, že motor začal vydávat šílenej zvuk, následovala hláška o servisu a zase červeně tlak oleje s pípáním. Po cca 100m zvuk motoru ok a vše zmizelo. Čím by to mohlo být? Olejové čerpadlo, nějaký senzor, olejový filtr, rozvody? Teď jsem byl v garáži kouknout na chyby a vypadá to na olejový čerpadlo a nějaký senzor. Address 01: Engine (CDA) Labels: 06J-907-115-CDA.clb Part No SW: 3T0 907 115 G HW: 1Z0 907 115 F Component: 1.8l R4/4V TFSI 0030 Revision: AAH18--- Serial number: Coding: 0203000C24070160 Shop #: WSC 29238 401 177278 VCID: 3566B9FB5C52D196BE-8060 2 Faults Found: 005709 - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure P164D - 000 - Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 7 Reset counter: 255 Mileage: 173111 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.17 Time: 09:01:43 Freeze Frame: RPM: 1497 /min Load: 10.6 % Speed: 56.0 km/h Temperature: 34.0°C Temperature: 3.0°C Absolute Pres.: 970.0 mbar Voltage: 14.224 V 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 255 Mileage: 173009 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.14 Time: 16:50:41 Freeze Frame: RPM: 1112 /min Load: 28.6 % Speed: 9.0 km/h Temperature: 54.0°C Temperature: 3.0°C Absolute Pres.: 970.0 mbar Voltage: 14.224 V Readiness: 0000 0000
  10. To je celkem jedno jak to člověk napíše - vysoká rychlost = dlouhodobé zatížení ve vysokých otáčkách, vysoká teplota.
  11. Já právě pročetl snad všude všechno a moc chytrej z toho nejsem... Servis ti naleje olej většinou mezi rysky, běžným provozem se něco ztratí - motor si něco vezme. A pokud navíc jedeš takovýhle rychlosti, tak ti stačí řekněme 300km a rozsvítí se kontrolka, což pak znamená otočit tam 1l balení. Ale to proto, že ten olej 5W-30 není na takovej provoz a při tý teplotě je z něho fakt voda. U 5W-40 ten úbytek bude malej a u 0W-50 možná u skoro nulovej.
  12. Mě olej skoro nebere, kdybych občas nevyjel na dálnici, tak mezi výměnama asi nedoleju. Olej se mi ztrácí na dálnici, protože tam běžně jezdím přes 200km/h nebo řekněme 160-220 a tam je 5W-30 C3 od Castrolu ve více jak 100°C jako voda = motor něco sežere a snad se ten olej i odpařuje. :lool: Proto chci přejít na 5W-40, 5W-50 nebo 0W-50. Na pevnej interval asi teda půjdu, teď jde o to, jestli brát olej A3/B4 nebo C3. Někdo říká, že C3 je pro tenhle motor špatnej a je potřeba dávat A3/B4. Jiný lidi zase povídaj, že i po A3/B4 je motor v háji a předtím na C3 byl ok...Tak co si má člověk vybrat.
  13. Čeká mě teď výměna a na moje častý startování, poskakování po městě, krátký trasy, občas 200 po dálnici... Mám QG1 a auto si řekne o výměnu po 13 měsících a 12tkm. Přemýšlím jestli nepřejít na pevnej interval, najeto mám 161tkm, výměna shortmotoru cca ve 113tkm. Olej podle specifikace VW502.00 a to 5W-40 nebo 5W50. Ale jak je to s ACEA A3/B4? Musí to být olej bez C3? Nebo raději C3? Má někdo zkušenost s Yacco nebo Liqui Moly? Nejlépe když někdo poradí jaký přesně olej. A i když se to sem nehodí (ale trochu to k tomu patří), tak budu měnit i svíčky - originál nebo Denso iridium, Brisk premium evo nebo NGK?
  14. Co říkáte na tenhle zvuk? Nepřijde mi to být normální.. Najeto přes 140tkm, ve 113tkm výměna motoru. Konec roku 2010, takže MR2011. CDAA + 7°DSG https://youtu.be/rCZhmxEjsPk
×
×
  • Vytvořit...