-
Počet příspěvků
21 -
Registrace
-
Poslední návštěva
RARK9's Achievements
0
Popularita
-
Záleží kdy proběhla výměna toho motoru. Pokud to bylo po roce 2013, tak je to ok. A pokud se tam leje 5W40, tak taky pohoda. Určitě bych se občas chvilku projel na Sko nebo to trochu točil u manuálu při oleji nad 90°C, bral bych efectu 95 u benziny a u každé druhé nádrže tam nalil VIF (jinde půjde koupit i za 60 lahvička). Víc to auto nepotřebuje při takovém nájezdu. Rozvody jsou "doživotní", to je v překladu výměna cca 8 let nebo 200tkm.
-
U TSI to chce olej bez C3. Optimálně jen A3/B4. A pokud se nepletu, tak to Shell Helix Ultra 5W40 splňuje. Tady je 168 stránek o olejích pro koncern. Je tam několik odborníků co radí všechno možný. 99% z nás nejezdí s autem po okruhu, nejezdí nějaké závody a ty auta nemaj z 99% extrémní zatížení. A 99,9% pro soukromé použití nenajezdí s TSI 600tkm. Je tak ve výsledku jedno co se tam leje, zůstal bych u Shell Helix Ultra 5W40 s výměnou 12-15tkm nebo rok a víc bych neřešil.
-
Já se s Helixem 5W-40 dostal na teplotu nejvíc 108°C a to bylo odpoledne v létě 35°C a jel jsem 220km/h. S Castrolem 5W-30 jsem dolejval litr za rok (cca 12-14tkm) a to mi tu spotřebu oleje dělalo těch pár svižných cest po dálnici, kdybych takhle neprasil, tak se podle mě nedolejvalo. S 5W-40 jsem nedolejval nic. Teď mám 2,5 roku Octavia 3 1,8TSI 4x4 DSG a ani kapka oleje, autorizák tam leje Shell 5W-40.
-
Zde i na vedlejším fóru jsou zkušenosti a informace jasné. Pevný interval a 1 rok nebo 15 tkm podle toho co nastane dříve. Olej bez Acea C3, tedy vybírat A3/B4, olej dle specifikace. Výrobce je asi jedno. Jinak bych dával 5W-40, není důvod dávat 0W-30 nebo 0W-40 pokud nebydlíš na Kvildě. Po startu počkat s rozjetím 30-45 vteřin na natažení oleje kam je potřeba, potom normální jízda, až se olej dostane nad 80°C, tak na to klidně šlapat. Po zastavení zase nechat cca 30 vteřin dochladit kvůli turbu a víc lepšího pro motor a jeho životnost udělat nemůžeš. Teda ještě dobrý palivo, osobně beru jen na Benzině a jednou za čas můžeš pro dobrý pocit při tankování nalít https://www.oleje.cz/p/vif-super-benzin-aditiv-125-ml--16791 .
-
Olej ACEA A3/B4 určitě bez C3 a z těch uvedených určitě Shell.
-
RARK9 změnil svoji profilovou fotografii
-
DSG je docela drahá, tak bych nevymýšlel blbosti a dal bych to do autorizáku. Tam ti hodí origo spojky a setrvák překontrolujou. Ale hlavně to umí a maj na to montážní sadu. Ne všechny autorizáky tu sadu maj a ne všechny to umí. Mám s tím osobní zkušenost. Napsal jsem poptávku do několika autorizáků v Praze a ve výsledku byl výběr ze dvou. Výměna jen spojek v Auto Brejla ve Vestci, setrvák byl ok a je do dneška. Když budeš trochu fňukat, tak se dá použít šekovka, nějaký vouchery, sleva na materiál a práci. Z asi 23 tisíc se dostaneš na 15. Případně bych pak věřil ještě Sixtovi, ale to musíš nechat vytáhnout z auta a celý poslat. A pak jeden pán u Děčína 777183462. Ten má i díly co nejdou běžně sehnat, dělal mi repas mechatroniky - prasklý tělo u tlakovýho válce, měl to celý asi za 3 a půl hodiny a to u toho stihnul ještě půl krabičky a dvě kafe (vyšlo to na 14, výměna mechatroniky by byla za 38).
-
Nalej tam cokoliv lepšího bez C3, hlavně ne Castrol. Shell, Total, Valvoline, Elf, Liqui Moly, Texaco, Mobil, MILLERS OILS a úplně top je Yacco. Třeba Yacco GALAXIE GT 5W50. Ten má A3/B4 i VW 502.00 / 505.00. Jasně, je to 5l za 1500Kč, ale zase nic lepšího do auta nalejt nemůžeš. Nebo ti tam můžou nalejt v autorizáku nějakej shit ze sudu a jenom za 2200-3300 podle servisu...
-
Měl jsem taky, teda u mě byla jenom drobná prasklina a tekl olej. Při zatížení nebyl tlak a převodovka skočila do nouzáku. I tak jsem s tím najel asi 800km. Pro jistotu jsem měl sebou olej, velkou injekční stříkačku a hadičku, po odstranění zátky tam jde tlakem olej nacpat. Není potřeba měnit mechatroniku za 34 tisíc + práce. Dokonce jsou varianty dvě. Jedna firma kousek od Brna, která to umí opravit a za díly a práci chce cca 26 tisíc a dá záruku, fakturu... Maj na to ze zahraničí opravárenskou sadu + se upravuje současný tělo, auto u nich cca na týden. Druhá lepší varianta je jeden chlapík, kterej na to má origo díly, který nejdou normálně sehnat. Má toho plný šuplíky v dílně. Celý tělo, tlakový akumulátor (válec), všechny těsnění, gumičky...prostě vše. Specializuje se na opravy DSG a má furt haldu práce. Zrovna tam měl vytaženou 6°DSG z Golfa a úplně rozebranou. No u něj mě to stálo 14 tisíc. Přijel jsem, diagnostika - zjistil tlak a hned věděl. Zvednout auto, vytáhnout mechatroniku, vyměnit tělo + těsnění, gumičky atd., nalejt olej, zpětná montáž, diagnostika, testovací jízda. Byl jsem tam cca tři a půl hodiny, na vše mohl koukat a skvěle jsme pokecali. Jinak jde o běžnou závadu - málo materiálu v namáhaném místě, na těch 50 barů to nějak špatně vymysleli. Přibližně od 2014 je jiný tělo a jiný válec. Jiná síla materiálu a jiný počet závitů u válce.
-
Asi 5x za poslední měsíc se mi rozsvítil červeně tlak oleje + pípání a do 5s to zmizelo. Takže než jsem zastavil a vypnul motor, tak se to zdálo být ok. Jednou se mi stalo i to, že motor začal vydávat šílenej zvuk, následovala hláška o servisu a zase červeně tlak oleje s pípáním. Po cca 100m zvuk motoru ok a vše zmizelo. Čím by to mohlo být? Olejové čerpadlo, nějaký senzor, olejový filtr, rozvody? Teď jsem byl v garáži kouknout na chyby a vypadá to na olejový čerpadlo a nějaký senzor. Address 01: Engine (CDA) Labels: 06J-907-115-CDA.clb Part No SW: 3T0 907 115 G HW: 1Z0 907 115 F Component: 1.8l R4/4V TFSI 0030 Revision: AAH18--- Serial number: Coding: 0203000C24070160 Shop #: WSC 29238 401 177278 VCID: 3566B9FB5C52D196BE-8060 2 Faults Found: 005709 - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure P164D - 000 - Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 7 Reset counter: 255 Mileage: 173111 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.17 Time: 09:01:43 Freeze Frame: RPM: 1497 /min Load: 10.6 % Speed: 56.0 km/h Temperature: 34.0°C Temperature: 3.0°C Absolute Pres.: 970.0 mbar Voltage: 14.224 V 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 255 Mileage: 173009 km Time Indication: 0 Date: 2013.06.14 Time: 16:50:41 Freeze Frame: RPM: 1112 /min Load: 28.6 % Speed: 9.0 km/h Temperature: 54.0°C Temperature: 3.0°C Absolute Pres.: 970.0 mbar Voltage: 14.224 V Readiness: 0000 0000
-
To je celkem jedno jak to člověk napíše - vysoká rychlost = dlouhodobé zatížení ve vysokých otáčkách, vysoká teplota.
-
Já právě pročetl snad všude všechno a moc chytrej z toho nejsem... Servis ti naleje olej většinou mezi rysky, běžným provozem se něco ztratí - motor si něco vezme. A pokud navíc jedeš takovýhle rychlosti, tak ti stačí řekněme 300km a rozsvítí se kontrolka, což pak znamená otočit tam 1l balení. Ale to proto, že ten olej 5W-30 není na takovej provoz a při tý teplotě je z něho fakt voda. U 5W-40 ten úbytek bude malej a u 0W-50 možná u skoro nulovej.
-
Mě olej skoro nebere, kdybych občas nevyjel na dálnici, tak mezi výměnama asi nedoleju. Olej se mi ztrácí na dálnici, protože tam běžně jezdím přes 200km/h nebo řekněme 160-220 a tam je 5W-30 C3 od Castrolu ve více jak 100°C jako voda = motor něco sežere a snad se ten olej i odpařuje. :lool: Proto chci přejít na 5W-40, 5W-50 nebo 0W-50. Na pevnej interval asi teda půjdu, teď jde o to, jestli brát olej A3/B4 nebo C3. Někdo říká, že C3 je pro tenhle motor špatnej a je potřeba dávat A3/B4. Jiný lidi zase povídaj, že i po A3/B4 je motor v háji a předtím na C3 byl ok...Tak co si má člověk vybrat.
-
Čeká mě teď výměna a na moje častý startování, poskakování po městě, krátký trasy, občas 200 po dálnici... Mám QG1 a auto si řekne o výměnu po 13 měsících a 12tkm. Přemýšlím jestli nepřejít na pevnej interval, najeto mám 161tkm, výměna shortmotoru cca ve 113tkm. Olej podle specifikace VW502.00 a to 5W-40 nebo 5W50. Ale jak je to s ACEA A3/B4? Musí to být olej bez C3? Nebo raději C3? Má někdo zkušenost s Yacco nebo Liqui Moly? Nejlépe když někdo poradí jaký přesně olej. A i když se to sem nehodí (ale trochu to k tomu patří), tak budu měnit i svíčky - originál nebo Denso iridium, Brisk premium evo nebo NGK?
-
Co říkáte na tenhle zvuk? Nepřijde mi to být normální.. Najeto přes 140tkm, ve 113tkm výměna motoru. Konec roku 2010, takže MR2011. CDAA + 7°DSG https://youtu.be/rCZhmxEjsPk
-
Prodáno!!! Prosím smazat.