Přejít na obsah

fkabl

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    30
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

642 zobrazení profilu

fkabl's Achievements

0

Popularita

  1. Tak je to celé nějaké divné. Právě jsem telefonoval (přes jednoho kamaráda) s hlavním servisním technikem jednoho značkového servisu Škoda. Potvrdil mi, že filtr je koncipovaný jako doživotní, pokud s ním vyloženě nejsou problémy. Sice to docela složitě vyměnit jde (aniž by se muselo měnit celé čerpadlo), ale divil by se, že by to nějaký jiný značkový servis Škoda nebo VW dělal. Oni prý v případě potřeby mění celé palivové čerpadlo, kterého je filtr součástí. To čerpadlo stojí kolem 11 tis. Kč. On sám by na to nešahal, pokud s tím nejsou žádné problémy. Takže mám vyřešeno. Kašlu na to!
  2. Mám 1,4 TSI 110 kW, 2017, blížím se k 90 tis. km a další garanční prohlídce.Váhám, zda nechat vyměnit poprvé i palivový filtr. V servisním plánu totiž paradoxně jeho výměna nenía prý je u této motorizace počítáno s jeho neomezenou životností. Moc se mi to nezdá, nic tím asi nepokazím, co?U dřívějšího 1,2 TSI první generace přitom byla v servisním plánu i výměna palivového filtru a měnil jsem.Ve značkovém servisu mi řekli, že pokud ho budu chtít vyměnit, není problém díl objednat a vyměnit. Cena materiálu cca 1600-1700,- (nevím, zda s DPH), cena práce nevím. Výměnou prý nic nepokazím. Ovšem pokud prý netankuji nějaký pochybný benzín, tak by to mělo být v pohodě. Na rozdíl od naftových motorů, kde je třeba určitě měnit. Servisák mi tvrdil, že i u benzínových modelů, kde je měnili nebo mění a jsou v servisním plánu, tak záleží hlavně tankovaném benzínu. U kvalitního jsou poměrně čisté i po letech hodně km. A já tankuji z 90% u Benziny. Tak nevím.
  3. Možná mám hloupou otázku. Teprve se s autem a Climatronicem sžívám a narazil jsem na "problémek". Jak mít "vypnutý" Climatronic, tj. využívat vzduch z venku v jeho neurčené venkovní teplotě, tzn. bez nastavení teploty, bez topení či chlazení a přitom ovládat intenzitu a ovládání ventilátorů? Buď mám Climatronic vypnutý, mám jen otevřené "mřížky" průduchů přívodu vzduchu do kabiny, pak využívám vzduch z venku bez úpravy jeho teploty, ale dostává se dovnitř jen setrvačností a nemůžu ovládat intenzitu a směřování ventilátorů. Nebo ovládám ruční nastavení ventilátorů, ale to je Climatronic zapnutý ( i když vypnu tlačítko AUTO a Klimatizaci) a pak mi pořád svítí nastavená teplota. A ta je jen v rozmezí Lo, 18-26, HI, tzn. že když je venku kolem 10´C, tak já tento vzduch o venkovní teplotě při zapnutých ventilátorech nedostanu, protože ho buď chladím nastavením na Lo nebo ohřívám na 18 stupňů. Přijde mi to divné, takže jsem to nejspíš nepochopil. Poradí někdo a vysvětlí mi to? Díky.
  4. Myslíte si, že u nového auta za cca půl miliónu, přičemž počítám s havarijním pojištění s 1% spoluúčastí, má smysl sjednávat ještě připojištění čelního skla (cca 500 Kč/ročně)? Pokud to totiž dobře chápu, měla by být všechna skla, včetně čelního, pojištěna již v rámci toho havarijka. Tj. výměna čelního skla za cca 10 tis. Kč, by mě stála 1 tisíc Kč v rámci 1% spoluúčasti a z havarijka bych dostal 9 tis. Kč. Pokud bych měl připojištění čelního skla, tak by mě to nestálo nic a ušetřil tak pouze 1 tis. Kč. Vzhledem k tomu mi to připojištění za 500 Kč/rok přijde drahé a zbytečné. Jen pro doplnění uvedu, že za 16 let svého intentivního řízení mi ani jednou čelní sklo neprasklo (musím to dobře zaklepat). Smysl by to asi mělo jen při vyšší spoluúčasti. Teda pokud to všechno dobře chápu. Co myslíte?
  5. fkabl

    Zimní pneumatiky

    Ještě nevím, jaký rozdíl je mezi ráfky 6J x 15 ET50 a 6,5J x 15 ET47 ? Připouští se k pneu 195/65 R15 obě možnosti, tak jakou zvolit? Díky
  6. fkabl

    Zimní pneumatiky

    Mám combík originál na liťácích letní 205/55 R16 a váhám, jakou sadu zimních. Určitě opět na liťácích, ale váhám, zda stejný rozměr pneu jako letní, nebo klasiku 195/65 R15? Kromě hlavního argumentu úspory cca 1/3 nákladů, se říká, že i užší profil pneu na zimu je lepší kvůli "zařezávání" do sněhu? Co byste volili Vy? Díky za názory.
  7. Jakou máte zkušenost u tohoto motoru se spotřebou a doléváním oleje během servisního intervalu? Už jste museli sami dolévat olej, popř. kolik a po kolika km? A jaký olej (long live) používáte a kolik stojí? Díky.
  8. Jméno toho člověka ze škodovky znám - měl slušnost se vždy podepsat, omluvit za chybné info, reagoval rychle a ochotně...takže mi nepřijde fér jeho jméno zveřejňovat. Každopádně by škodovka měla mít i odborně kompetentní lidi, kteří jsou schopni odpověď kvalifikovaně hned napoprvé.
  9. Tak mám odpověď, opravu a omluvu od Škodovky. Cituji: "...u motoru 1,4 TSI (90kw) je podle naší (Škoda Auto) dílenské dokumentace předepsán jen Natural 95. U motoru 1,2/77kw a 1,8/118 kW NA 95/91. Ale nedalo mi to a problematiku jsem raději zkonzultoval s odborníky. Benzin Natural 98 lze bez problému použít. Proto se Vám omlouvám za původní zkreslenou informaci. Má-li motor předepsáno použití pouze NA95, nesmí čerpat NA91, to by právě mohlo vést k propálení ventilů. K použití NA98 během záběhu jsem nezjistil žádné poznatky o tom, že by to nějakým způsobem ovlivnilo „kvalitu záběhu“. Ještě jednou se omlouvám." Takže můžeme být klidní - když budeme lít N95 a vyšší, neuděláme chybu. Tečka ;-)
  10. Poslal jsem ještě do škodovky dotaz pro doplnění ohledně těch benzínů. Snad bude jasněji. Dám vědět.
  11. "Jak jsem nakoupil, tak prodávám" - zajímalo mě, jak to vlastně je, protože je v tom docela hokej. Stejné motory se používají v rámci celého koncernu a přitom údaje v technických dokumentacích se různí. Dokonce i v rámci jednoho modelu auta, jsou jiné info na ofic. stránách výrobce v jedné zemi a jiné zase v jiné zemi. Např. nejčastější problém je, že někdy a někde je uváděno u motoru: benzín 95/91 (tzn. že vyšší oktanové číslo se nedoporučuje), někdy za se u stejného motoru benzím nim. 95 (tzn. klidně používejte i 98/100 oktanový benzín). Škodovka všude uvádí u motorů 1,2 TSI a 1,8 TSI benzín 95/91 a u motoru 1,4 TSI benzín min. 95. Volkswagen zase i u 1,2 TSI uvádí (stejně jako u 1,4 TSI) benzín min. 95. Tak, a co teď?
  12. "Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu přímo ke kováři" a napsal jsem dotaz na motor 1,2 TSI (popř.1,4 TSI) a vhodné palivo přímo výrobci motorů, tj. škoda-auto a přišla mi tato odpověď: cituji: "Tento motor má předepsané palivo Natural 95/91, tz., že krátkodobě lze použít i NA91, ale musíte počítat se sníženým výkonem (nedoporučuji používat dlouhodobě a v záběhu rozhodně ne!). Při delším použití NA98 by mohlo dojít k nedostatečnému spalování paliva a usazování nečistot na sedlech ventilů a tím i k „propálení“ ventilů. Proto použití tohoto paliva nedoporučujeme". Takže asi tak.
  13. to kraclik: tady máš kontakt na firmu, kde to dělají, i když je pravda - ne moc rádi. Raději Ti to namontují i s alarmem. Mám to od kamaráda, kterému to dělali na superbu právě na orig. alarm. www.elektronika-tisnov.cz Jinak na Sherlogu mi vadí pak ty roční poplatky 6 600,- /ročně. Budu o tom přemýšlet, až po 3 letech, až mi skončí GAP. A co říkáte na ten "amatérský" způsob, tj. schovat někde v autě malý obyčejný mobil se SIM kartou, podle které se pak přes policii a operátora dá dohledat. Dokonce to doporučovali v nějakém motoristickém časopise. Jen nevím, zda ten mobil musí být pořád zapnutý. Ale asi ano. No a je potřeba pravidelně dobíjet v mobilu baterku a mít na něm vypnuté zvonění a vibrace.
  14. Přesně takto taky uvažuji. Nemám leasing, ale úvěr - ale to je snad jedno a snad po 3 let opravdu půjde to havarijko předělat na nižší částku. Pak bych taky asi nechal k origo alarmu dodělat nějaké dálkové hlídání - GSM nebo GPS, ale kdo ví, jaké možnosti zabezpečení budou za 3 roky. V současné době bude mít auto kromě havarijka a GAPU i Construct a orig. Alarm včetně náklonových čidel a uvažuji i o Bullocku.
  15. 1) Chci se zeptat na servisní požadavky tohoto motoru? Tuším, že klasické servisní intervaly si hlídá sám palubní počítač auta podle stylu ježdění - max. však 30 tis. km nebo 2 roky. A ostatní nároky? Např. interval pro výměnu rozvodů apod.? 2) Taky by mě zajímalo, jak správně "zajíždět" nové auto s motorem TSI? A jak se k němu chovat dlouhodobě? Nechávat "vydechnout" po každé jízdě, nebo jen po delší? Jak dlouho nechat běžet na volnoběh? Musí to být volnoběh nebo stačí klidná jízda před koncem trasy? Díky.
×
×
  • Vytvořit...