Přejít na obsah

Lukaso

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Informace

  • Zájmy
    Dorobené do O2 FL 02/2009: LPG (2015), automatické zapnutie svetiel, druhá zadná hmlovka (2016), 5L nádržka na kvapalinu do ostrekovačov so signalizaciou prázdnej nádržky (2017), čínske 9" rádio Funrover s Android 8.1 (2018), výmena kondenzárora klimatizácie s kovovou zátkou, predné parkovacie senzory, dynamické blinkre v speťákoch (2019), vyhrievanie predných sedadiel, plynová páka prednej kapoty, "žraločia plutva" namiesto origo antény (2020), multifunkčný volant (pracuje sa na spojazdnení) ...
  • Auto
    Octavia II

Návštěvy profilu

661 zobrazení profilu

Lukaso's Achievements

0

Popularita

  1. Lukaso

    1.8 tsi kody

    Ahojte, mám tu zopár kódikov do zbierky, na ktoré by som sa chcel popýtať s motorom CDAA: 1. 000289 - Throttle position sensor G69 s chybou P0121 Implausible Signal - Intermitted 2. 000545 -Angle Sensor 2 for Throttle G188 s chybou P0221 Implausible signal Intermitted 3. 9480469 - Control Circuit for A/C Compressor s chybou B10A9 15 [009] Open or Short to Plus Prvé 2 chyby sú sporadické, vyskytnu sa možno raz za 2 mesiace a súvisia s kontrolkou "EPC". Dočasné riešenie spočíva v odstavení auta na kraji cesty, vypnutí a zapnutí motora, po 100m "EPC" zmizne a auto ide ako má, až na tompomat. To musím ešte raz motor vypnúť a zapnúť, predpokladám, že dôvodom je, aby "EPC" nesvietilo pred vypnutím motora a potom už ide aj tempomat. Podľa toho čo som si prečítal kade tade ide o "nesúlad" polohy plynového pedála s polohou škrtiacej klapky. Takže je buď zlý plynový pedál - toto neviem ako vyskúšať, alebo škrtiaca klapka 06F133062J - cez víkend som ju mal vonku, je krásna čistá, bez usadenín, išla prstom voľne pohnúť, dal so ju teda naspet. Čo by som však ešte rád pozrel je to "súkolesie" na škrtiacej klapke, či nieje nejak pohnuté a s ním spojený "potenciometr škrtící klapky", ktorý ako predpokladám, je práve pod tým plastom na škrtiacej klapke a tu je otázka, ako dať ten plast dolu. Je tam 5 šróbov - 4 z nich je torx no problem, ale ten piaty a zrovna ten čo je najviac vzadu, je "slepý" - vypadá presne ako tie zvyšné torxy, ale v strede proste nemá ten otvor "hviezdu". Takže predtým ako ho zničím, prečo je to tak? Nieje to tak naschvál, nedrží vnútri nejakú špirálovú pružinu alebo niečo, čo mi strelí do oka po jeho demontáži a čo už nikdy nedám naspäť? Tretia chyba, tuto som skontroloval všetko čo sa dalo, riadiaca jednotka A/C vyšle 12V, ale týchto 12V jednoducho nepríde ku kompresoru klimatizácie, takže v tomto prípade je to skôr "Open". Ak dám kompresoru externých 12V, roztočí sa a klíma ide v pohode (zatiaľ to mám teda spravené len manuálne - "plus" z baterky cez prirobený vypínač pri prednom nárazníku a do kompresora - ide dokonca aj regulácia chladenia vnútri v kabíne). Takže kabeláž. Schéma je dosť jednoduchá - riadiaca jednotka A/C, svorkovnica T28 (alebo T128?) no a kompresor, nič iné cestou nieje. Tu mám jedinú otázku - kde sa svorkovnica T28 nachádza? V popise je "Na ľavej strane pred vodičom v motorovom priestore". To je dosť slabý popis. Svorkovníc je tam veľa a niesú nijak označené. Niekto so skúsenosťami alebo s nápadom, ako túto svorkovnicu nájsť? Ďakujem za odpovede alebo aj za nasmerovanie na správnu cestu.
  2. No ja zatiaľ nijak, (veľa služobiek cez leto) aj keď u mňa je to závislé na teplote okolia. Vymenil som sviečky a prečistil palivový systém VIF-om. Nedobrovolne som aj vyjazdil benzín v aute do úplnej nuly. Až do takej že mi to na dialnici pri 140km/h skapalo a musel pre mňa prísť odťah 🙂. Vtedy som si uvedomil, že keď vyjazdím LPG, systém sa sám prepne na benzín, ale naopak to nefunguje a pri dokonale prázdnej benzínovej nádrži nejde ani po zastavení prepnúť na plyn. Prečo to je tak, to neviem, ale do budúcnosti dobre vedieť. Nádrž bola naozaj prázdna, pri tých 140km/h som nechal zaradené, predomnou len dialnica, tak som to nechal unášať pokial to šlo, šlapal na plyn nech je to naozaj prázdne keď sa už teda inak nedohodneme a bolo. No lenže, po natankovaní benzínu auto chytilo okamžite, a teda oveľa skôr ako, keď týždeň stojí a musím zo 5s točiť motorom. Všetky zbytky paliva sa týmto museli spotrebovať, štart bol na prvýkrát, žiadne skákanie, nič. Auto chytilo a držalo. Týmto pádom by som vylúčil akékoľvek problémy s tlakom paliva atď. Mám už objednané čidlá nasávaného vzduchu aj teploty chladiacej kvapaliny, tak uvidíme.
  3. Aha, ok, skúsim aj to, ale až o týždeň (garáž). Zatial som si narýchlo zbehol diagnostiku a výsledky sú na obrázku. V "Group 004" sú 2 teploty. Prvá by mala byť teplota chladiacej kvapaliny (96°C). Zopár minút som ju sledoval, dá sa povedať že kopírovala vývoj ručičky na palubke, lenže ručička zastavila na 90°C a tuna cez diagnostiku šla až na tých 96°C. Vedľa nej je teplota nasávaného vzduchu (43°C). Je to dobre? Vonku je ani nie 20°C (aj keď som predtým auto používal). Neviem kde je to čidlo, ak je niekde hlboko a vzduch musí naprv prejsť cez kus motora tak chápem že teplota bude asi trošku vyššia, ale nieje toto až priveľa? S autom som sa kúsok previezol, táto teplota klesla na 38°C, okamžite po zastavení znova na 43°C ale aj tak sa mi to zdá veľa.
  4. Tiež by som sa rád pridal ku tejto téme. V zime pri mínusových teplotách je štart v pohode (chvalabohu), ale ako sa oteplí a auto zopár dní stojí tak točí motorom ako o život aj zo 5s a až potom nabehne. Ak auto stojí len 1-2 dni tak je to ok, ale ak dlhšie už je zle. Prvé čo, vymenil som sviečky. Žiadna zmena. Teraz, kedže šípim možnú závislosť na teplote by som sa asi pozrel na vyššie spomínané čidlá teploty. Ako ich vyskúšať, či sú dobré?
  5. RJ senzorov mi prišla 1Z0 919 475 F, čakal som C ale tak obchodu som dal aj win a podla neho mi poslali túto.. hádam dobrá.. vyvedené vodiče: 1 +12V od kľúča napojiť na svorku 15a (poistka 6 v poistkovej skrinke v palubce) (čierny) - na obrázku 2 predný repráčik - na polarite nazáleží- modrý a modrý/hnedý 6 CAN H RJ PA (J446) (B383 - Connection -1- (CAN H, drive), in interior wiring harness) (na pin 16 GW CAN H) - oranžovo/čierny - na obrázku 8 svorka 30 - kostra 10 zadný repráčik (na polarite nazáleží) (zelený a zeleno/hnedý) 15 CAN L RJ PA (J446) (B390 - Connection -1- (CAN L, drive), in interior wiring harness) (na pin 6 GW CAN L) - oranžovo/hnedý - na obrázku tak je to správne?
  6. Ok diky, cez wíkend som dorábal snímač hladiny vody v ostrekovačoch, takže prechodku nad spojkovým pedálom som našiel a budem tadiaľ viesť aj kabeláž ku senzorom, aj ked prístup za baterkou je hrozný, no ale: 1) keďže je tam aj tlačítko, ktoré je v stredovom paneli dolu, kabeláž si zozadu viedol až k nemu a potom naspäť do prechodky nad spojkovým pedálom? Je tá kabeláž dostatočne dlhá? 2) máš popis tých cca 7 drátov, ktoré a kam treba pájkovať? (v tomto reťazci vpredu síce sú spomenuté viackrát, ale asi všetky sú len na pred FL)
  7. No asi tam to čidlo ani nemáš.. rovnako ako ja.. :)
  8. Ok ďakujem za rady... nakoniec som kúpil nový chladič za 110€ z cc, strávil pod dňa v garáži s dielenskou príručkou no a mám to spravené.. zopár foto nižšie. nepáči sa mi ale stav starého chladiča, konkrétne jeho spodok. vypadá to že asi hlavne kamienky z protiidúcich áut robia svoje. rozmýšlam nad nejakým čiernym ťahokovom dolu dovnútra nárazníku... btw nech je to v kope návod na pokus ako to zatesniť: https://www.octaviaclub.cz/clanky/navod-unik-chladiva-pod-bilou-zatkou-octavia-2-1057.html téma sa rieši napr. aj tu:
  9. Zdárek, pomaly sa chystám dorobiť predné parkovacie senzory do mojej O2 po FL, 02/2009, CDAA, liftback, autorádio Bolero, no ale predtým by som rád zhrnul zopár vecí, ktoré som sa tu dočítal atď. a doplnil zopár otázok, čo mi nieje uplne jasné. Bol by som rád, keby ste sa na to pozreli a prípadné nepresnosti vyvrátili. Ak som správne pochopil, tak: A - Treba kúpiť predné parkovacie senzory (prvý odkaz čo som našiel napr. http://www.skodateile.cz/index.php?pg=products&menu=Škoda|Octavia II(A5) facelift|Parkovací asistent). B - Ku týmto senzorom (O2f-218 podľa vyššie uvedeného linku) treba sadu na pripojenie týchto senzorov a teda O2f-221: (nie O2f-222, keďže zadné sensory mám od výroby) - kabeláž (O2f-221), novú riadiacu jednotu senzorov (zrejme napr. 1Z0 919 495 C) - plastové matice pre uchytenie ECU - kabeláž pre ovládacie tlačítko - tlačítko - repro - 2 plastové nity pre uchytenie repro C - Montáž: - senzory treba navrtať 18mm vrtakom do predného nárazníka (nafarbiť) - Treba primontovať druhé repro (cca nad pravým kolenom šoféra) - Kabeláž je vedená ľavou stranou od riadiacej jednotky parkovacích senzorov nachádzajúcej sa na ľavom zadnom blatníku cez prahy zadných a predných dverí (spolu s ostatnými káblami) až do palubovky, kde prejde na stranu spolujazdca, priechodkou za ventilátorom kúrenia prechádza do motorovej časti, kde končí pri nádobke ostrekovačov, kde sa napojí na predné parkovacie senzory. Keďže konektor z kabeláže bude pri nádržke ostrekovača, senzory treba podľa toho do nárazníka namontovať (aby konektor nebol na druhej strane auta). Otázky: 1) Kódovanie – Je tu už veľa príspevkov ako to nakodit, vie niekto poradit jasnú odpoved ktorý bit na akú hodnotu nastavit? Je tam dorábané ťažné s jaegerom. 2) Repro sa pripája do rovnakej kabeláže idúcej zozadu z riadiacej jednotky do predných senzorov? Sú tie káble tak prisposobene? 3) Na navrtanie senzorov do predného nárazníka je nejaká šablona alebo je to naznačené z druhej strany tohto nárazníka? 4) Keďže tam už zadné parkovacie senzory sú, kábel z RJ senzorov do RJ auta (alebo do Bolera či kam vlastne ide) už asi nieje potrebný. 5) Kam sa pripája tlačítko? 6) kabeláž je lepšie ťahať zozadu dopredu, alebo naopak? 7) Nejaké návrhy/postrehy čomu sa vyhnúť, čo spraviť lepšie? Nejaké foto z montáže? 8) Prečo majú každé senzory vlastný reprák? Nestačí jeden? Ďakujem za rady...
  10. Ahojte, tiež by som potreboval poradiť v tejto téme. Auto: O2 po FL r.v. 2009 CDAA... Klíma netesní, cca 2 roky dozadu postupne slabla, tak som ju bol dať doplniť. Spravili podtlakový test, systém tesní, doplnili, všetko ok. Po roku klíma vyfučala. Znova som ju šiel dať doplniť ale inde. Spravili znova podtlakový test, všetko ok, klímu doplnili.. Cez leto som zistil že klíma slabne tak som vedel že je zasa zle. Keďže dali do klímy farbivo hladal som úniky ale nikde nič. Raz v lete som umýval auto a ošpliechal som chladič. Auto som dal do garáže že idem meniť žiarovky atď. V garáži bolo ticho a po chvíli keď som bol pred autom som počul veľmi jemné zasyčanie asi každých 10s. Začalo ma to zaujímať a zistil som že na prednom chladiči je biela "zátka" a ako bola okolo nej voda tak som videl postupné unikanie bubliniek. Mám aj video ale keďže sem asi len obrázky tak ich zopár porobím. 1. Ako je možné že podtlakový test systému toto neodhalí? 2. Ako to opraviť? (predpokladám že je tam závit a stačí to vyšrobovať a dobre pretesniť, neviete aký veľký je ten imbusák? ) - radu zo Škoda servisu - kúp si nový chladič, cena cca 300€ beriem ako plán C.
  11. No ako, aj si si to dal urobiť? Mohli by sme sa tuna podeliť o skúsenosti tí, čo máme takúto prestavbu za sebou. Ja som si dával cca rok dozadu na 1,8 TSi po FL (2009) a maximálna spokojnosť. Samozrejme som si dával Prins, keď už, tak to najlepšie.. Áno, stálo to.. cca 3000€.. po prepočtoch vtedajších priemerných cien LPG a benzínu som sa dostal na číslo návratnosti po odjazdení 25000km. tzn, že po odjazdení toľkého počtu km ušetrím na rozdiele ceny za benzín a plyn toľko, koľko stála prestavba... musím povedať že v reále sa to vráti o niečo skorej, pretože som vtedy počítal s cenou plynu myslím tesne pod 0,60€ ale popravde keď som sa dostal trochu do toho, tak na taký "drahý" plyn ani nechodím... dá sa v pohode natankovať aj za 0,49€, ale je dobré predajcov striedať.. každopádne ak vidím že cena LPG je na nejakej stanici nad 0,55€ tak tam už nejdem, lebo je zbytočne drahý.. čo sa týka medzinárodných skúseností, spomeniem možno Rakúsko, Nemecko alebo Taliansko kde nieje absolútne žiadny problém natankovať, síce majú iné koncovky na tankovacie pištole ale napr. v Nemecku stačí zájsť na pumpu, vysúkať zo seba "autogas adapter" a je po probléme.. dajú vám do ruky celú sadu koncoviek a vyberiete si... ceny v Nemecku 0,53€/L.. ako u nás.. menšou výnimkou je to Rakúsko, kde LPG nieje ani zdaleka tak podporované ako u nás a jeho ceny sú okolo 1€/L a na dialnici medzi BA a Salzburgom je možno tak 5 LPG staníc.. ale kedže som si dal 55L nádrž tak Rakúsko vždy prejdem na jednu nádrž ešte aj z rezervou nech idem kam chcem... na záver by som asi dodal že pred prestavbou som takisto počúval reči typu "chceš šetriť, kúp si TDi ".. asi by som si najprv nejaké veci naštudoval kým by som toto vypustil z úst ale uznávam že ludí dosť mätie to že systémy LPG už nepotrebujú žiadny prívstrek benzínu, ako je to aj popísané vyššie ... po odjazdení cca 23 tis. kilometrov len na LPG možem s kludom v duši povedať že TDi nechcem ani vidieť a dobre som spravil.. P.S. peniaze za prestavbu sa mi už (síce nie tak dávno) vrátili.. takže ani nie po roku sa mi to začína sakra vyplácať.. ale jasne je to o tom kolko človek jazdí...
×
×
  • Vytvořit...