Přejít na obsah

Tomas F

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    102
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 165 zobrazení profilu

Tomas F's Achievements

1

Popularita

  1. Tomas F

    Aditiva

    Já teď zkusím po výměně použít Oil booster (Pro-Tec) viz: https://www.heureka.cz/?h[fraze]=pro+tec+oil+booster+375+ml#pd-not-found-undefined Spíš preventivně, auto vždy jede 20 km tam a zpět, tak mu to třeba trochu ulehčím...
  2. To možná vyznělo zbytečně kriticky.. určitě neojebal, rozhodně ne. Spíš to bylo myšleno tak, že než něco vymění, tak prvně zkusí opravit zadarmo. Což je určitě fajn, ale bohužel byly případy, kdy to vyřešilo problém pouze krátkodobě, takže zanedloho se problém objevil zase a já se s tím akorát vztekal do další návštěvy.
  3. U Petříka nejsou vlastní náhradní díly problém. Taky mu je tam pravidelně vozím - je to aspoň taková jistota, že to, co chci vyměnit, opravdu vymění a ne pouze vyčistí/promaže a dá zpět (majitelé druhých Superbů si asi vzpomenou na typický evergreen v podobě motorku víčka palivové nádrže). Jediné s čím tě asi vyhodí jsou díly vázané na životnost motoru a auta celkově - např. olejové filtry dává pouze originální od VW, s čímkoliv jiným nepochodíš.
  4. Ahoj, tak nějak takhle vypadají studené starty u mého CDAA. Motor občas podivně zahouká/zapíská jakoby ze zadní části. To vše je doprovázeno poměrně znatelnými vibracemi a chybou P2015 a dalšími problémy, viz dále. Bohužel i přes snahu se nedaří problém odstranit. Abych to trochu rozvinul, určité problémy se objevily už cca rok dozadu, kdy si partnerka začala stěžovat, že motor nějak divně zní - tehdy jsem nepostřehl nic, protože v autě denně sedím a malé změny v tónu zvuku mi unikaly. Diagnostika pro jistotu bez závad. Za nějaký čas jsem přece jenom něco zaznamenal. Bydlíme v kopci a ráno, když vyjíždím z garáže, tak musím do kopce. Studený motor při tom nějak netrápím, nepřetáčím (snad), ale zároveň ani nedusím nízkými otáčkami. Nicméně začalo se stávat, že ve chvíli akcelerace na 1. až 2. stupeň a pod zátěží začaly z motoru vycházet takové vrzvé pazvuky - "vrz, vrz, vrz", pár sekund pauza "vrz, vrz, vrz" .. takhle se chvilku projevoval, ale opravdu jen chvilku, ujel jsem doslova pár set metrů a zvuk se zcela vytratil. Při dalším studeném startu zas. Projevy za tepla OK, diagnostika OK. Takhle jsem chvíli jezdil až se rozsvítila kontrolka motoru - chyba P2015, vířivé klapky. Aneb po 160 000 km (úplně stejně jako původní originální díl) se rozpadlo ovládání klapek a nastal čas výměny. Tzn. objednání do servisu, výměna včetně snímače... Tehdy se to sešlo ještě s následujícími chybami, dle servisu spojené právě s rozhozenými tlaky v motoru. Po výměně nebe a dudy - motor po nastartování krásně šlapal. Studené starty ještě větší bomba - pouze se zvýšily otáčky na 1100 RPM a za chvilku klesly. Žádné vibrace, žádné výrazné zvýšení spotřeby, nic, nádhera. Ale po pár měsících (a tisících km) se zase objevila kontrolka motoru - opět P2015. Takže cesta do servisu, reklamace.. tam na to zprvu koukali dost nevěřícně. V prvé řadě zkusili provést adaptaci všech klapek - možná někde proletěl kousek karbonu, klapky se nedostaly do požadované polohy. Nicméně asi za dva dny zase P2015. To už jsme domluvili větší návštěvu - kontrola těsnosti motoru a výměna celého dílu sání za nový. Následoval telefon ze servisu - sání jsme vyměnili, ale chyba přetrvává. Aktuální domluva - servis proměří kabeláž od motoru (mezitím seženou náhrádní, pokud by byla vadná) a uvidíme... Teda snad uvidíme, popravdě trochu mě současný stav děsí. První důvod je ten, že se pokazí kabeláž - pár měsíců po zásahu servisu? Jejich vinou? A nepokazí se něco dalšího? Druhý důvod je ten, že to tím třeba vůbec nebude a jsme na začátku - co dál, vytáhnout motor, rozebrat a najít vadný ventil za pár korun? Jinak toto je zhruba aktuální stav diagnostiky - P2015 se zde pro jistotu objevuje 3x ve více stavech závad. Lze někde najít co přesně ty stavy popisují? Na závěr ještě akutální chování motoru: - studené starty viz video, sbírka pazvuků a vibrací; - při rozjezdu musím víc šlapat na plyn, motor nedokáže udržet tažnou sílu, prostě to s autem pomalu cuká dopředu a dozadu; - jakmile se motor trochu zahřeje, tak toto cukání vymizí, zůstávají jenom problémy popsané níže - při brzdění motorem mezi 2000-2800 otáčkami se ozývá chraplavý zvuk (vždy jen jednou, pak chvíli nic a pak zase); - tento zvuk se ozvývá, pokud šlápnu na plyn, tj. obnovím dodávku paliva do válců, jednou se ozve a pak zase nic;. A to je asi vše k mému trápení. Nesetkal se někdo s podobným problémem? Pozn.: kilometry asi netřeba zmiňovat, nejspíš jste si všimli ve výpisu diagnotiky - neboli je to 14 let starý dědek a pomalu se blíží ke 400 000 km, takže možné je zde asi leceos, ale dávat pryč to zatím nechci (spíš ani nemůžu), protože na nové není.
  5. Ano, dostupné i shora - napravo od motoru (při pohledu zepředu). Teď už nevím, jestli je potřeba odklopit horní díl airboxu i s hadicí sání, anebo se tam dá prostrčit ruka.. Pružina sice jde přetlačit blbě, ale trochu jde - pokud nejsou lopatky zcela zanesené..
  6. Zatuhlá regulace lze odzkoušet - sáhnout dozadu za motor a chytit za regulační tyčku co jde od baňky na turbu. Pokud se podaří s ní pohnout (pozor, pružina klade značný odpor), tak nejspíš funguje, pokud se nepohne vůbec, anebo jenom cukne (tj. nějaká vůle v čepech), tak nefunguje.
  7. Co přesně zatuhlo, regulace? Co takhle vodíkovou dakrbonizaci? Na 66kW jsem jí takhle kdysi rozhýbal.
  8. Klapky doklapaly.. bohužel výměna (klapky + snímač) situaci nepomohly. Vypadá to, že motor bez originálu Škoda nejezdí. Co mě trochu zarazilo - stejná chyba se objevila hned 3x, liší se jen tím stavem závady.. co to přesně je? 3 závad nalezeno. 008213 - Snímac polohy klapky v sacím potrubí/rízení proudu vzduchu P2015 - 000 - neplatný signál - Sporadická info o závadì: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 8 Poèítadlo resetù: 255 Kilometry: 355082 km Indikace èasu: 0 Datum: 2063.14.31 Èas: 04:37:16 info o závadì: Otáèky: 3299 /min Výkon/klapka: 14.1 % Rychlost: 52.0 km/h Teplota: 72.0*C Teplota: 10.0*C Tlak: 920.0 mbar Napìtí: 14.097 V 008213 - Snímac polohy klapky v sacím potrubí/rízení proudu vzduchu P2015 - 000 - neplatný signál - Kontrolka závad ZAP info o závadì: Stav závad: 11100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 15 Poèítadlo resetù: 255 Kilometry: 355180 km Indikace èasu: 0 Datum: 2063.14.31 Èas: 05:34:21 info o závadì: Otáèky: 2788 /min Výkon/klapka: 49.8 % Rychlost: 101.0 km/h Teplota: 94.0*C Teplota: 12.0*C Tlak: 950.0 mbar Napìtí: 14.097 V 008213 - Snímac polohy klapky v sacím potrubí/rízení proudu vzduchu P2015 - 000 - neplatný signál - Sporadická info o závadì: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 4 Poèítadlo resetù: 255 Kilometry: 355083 km Indikace èasu: 0 Datum: 2063.14.31 Èas: 04:38:19 info o závadì: Otáèky: 3530 /min Výkon/klapka: 100.0 % Rychlost: 78.0 km/h Teplota: 75.0*C Teplota: 13.0*C Tlak: 920.0 mbar Napìtí: 14.097 V Readiness: 0000 0000
  9. Pokud se nepletu, tohle často souviselo se stavěčem vačkového hřídele. Pokud už nepracoval ideálně, rozkmital se a sepnulo to čidlo oleje... fatální chyba to není, spíš otravná. U mě to kdysi vyřešil update sw motoru, možná bude na výměnu ten variátor..?
  10. Ahoj, tak to vypadá, že životní cyklus CDAA motoru po GO je asi tak 150 000 km... aneb toto na mě vyskákalo během poslední doby. Klapky se rozsvítily už trochu dřív, ten zbytek dnes ráno při startu - hodně hrubý studený start, otáčky 2x spadly až skoro k 500 RPM, nicméně nechcípnul. Za jízdy už pak v pohodě. Koukal jsem na internetu, že P0171 a P119A jdou často splolečně při slehání PCV ventilu. Tak uvidíme. Ale minimálně na víku ventilů to nijak zaolejované není. EDIT: A ještě poklesly otáčky na volnoběh. Místo 768 vidím na budíku přesně 700.
  11. Ahoj, jak moc složité je vyměnit spodní díl olejové vany? Bohužel dnešní snaha o výměnu oleje narazila na brutálně utaženou zátku - vnitřní torx se samozřejmě vyžvejkal, zátka ani tak nepovolila. Nakonec se olej vyměnil, ale zátka tam furt je. Vzhledem k tomu, jak ten spodek vypadá - trochu rez, v jednom místě deformace (někdo jí asi v minulosti bouchnul) a teď ten špunt, který je navíc narvaný do nějakého nerezového pouzdra (tj. asi už to někdo v minulosti přetáhnul) - říkám si, že bych koupil nový díl ( https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06j103600af-olejova-vana-spodni-dil-evropska-unie-17133.html ) a udělal to na čisto. Jo a auto má přes 300k km, takže fakt nevím, co se na jejím spodku nachází.. Skýtá to nějaký problém? Počítám koupit vanu, šrouby, zátku, těsnění pod ní, možná těsnění pod snímač stavu oleje. A co dál? Vana se těsní tmelem, anebo samotným těsněním? Koukal jsem, že je tam červená pryž kolem dokola. Tmel případně jaký? Díky
  12. Krátká poznámka - něco to opravdu dokáže. U našeho ALH byla kvůli jiné závadě mimo provoz skoro celá ta podtlaková část (ucpaná tenká trubička v hadici od pumpy podtlaku). Mimo jiné se díky tomu turbo neregulovalo a po čase lopatky zcela zatuhly (tyčka se nepohybovala). Po dekarbonizaci to povolilo a tyčka reguluje, auto jede jinak. Neboli něco to určitě přinese, ale je potřeba do toho jít s představou co - rovnou mi řekli, že efekt bude od spalovacího prostoru po výfuk (tam kde je teplo). Zacpaný EGR/sání apod. budete muset řešit jinak - nejspíš pouze zmíněnou demontáží. Tzn. když už, tak hledat někoho soudného, kdo k tomu neřekne jen pozitiva.
  13. Ahoj, měnil jsem podlakové hadičky v motoru. Při sundávání poslední (ta, co je hned za čerpadlem podtlaku) se mi samozřejmě utrhnul ten plastový nátrubek, co je součástí hadice k posilovači brzd. Po té, co jsem rozdýchal náběh na infarkt, smích s pláčem apod. jsem nátrubek nouzově přilepil, sice ne dokonale, ale drží a těsní. Jak se říká, vše zlé je k něčemu dobré a já si v tom utrženém kousku všimnul, že je doslova zacpaný takovým rezatým popraškem. Prvně jsem si říkal, že je vadné podtlakové čerpadlo (z venku už moc hezky nevypadá), ale pak jsem si uvědomil, že to je asi blbost vzhledem k tomu, že podtlak je na straně čerpadla, tzn spíš musí být problém na straně posilovače. Nicméně trubičku jsem v rámci možností protáhnul (nebylo to nějak zatvrdlé) a zapojil - aneb celá tahle opičárna se konala kůli ucpané trubičce hned u čerpadla 😁 V každém případě - kde se tam ta rez vzala, je v háji válec posilovače? Zvenku už moc hezky nevypadá (podobně jako mnoho dalších věcí), nicméně auto brzdí, na nic si nestěžuje. Že by reznul zevnitř mi přijde trochu divoké, nějaká netěsnost snad? To by al asi moc nebrzdilo, ne? Díky.
  14. Ahoj, takhle někdo nejspíš v minulosti "opravil" snímač G71 + G72 u partnerčiného ALH 66 kW. Důvod neznámý, historie už nejspíš neexistuje.. teda pokud to tam vůbec patří - mělo ALH tyto snímače, anebo jen někdo použil díl z jiného kódu motoru a zbytečnou díru zatmelil? Pokud patří, kam přesně se má napojit? Počítám do řídící jednotky, hloupá otázka - kde je? Je na to nějaký speciální kabel? Děkuji
  15. Nevím nevím, dá se to takhle paušalizovat? Pokud chce člověk jet ve vyšších otáčkách, tak leda na nižší stupeň - za to ale s nižší zátěží a menším teplem. Nejspíš nula od nuly pojde.. obávám se, že aby spálil karbon, tak by to znamenalo jet s plnou zátěží - někde poblíž maximálky, nebo v nějakém brutálním stoupání, na brzdě..
×
×
  • Vytvořit...