Ahoj chlapi.
Ako skončila tohtoročná zima ,tak sa pasujem s únikom vody na Octavii ( 1U2 ) 1,9TDi 81kW r.v. 2001 .
Voda netečie do oleja , vždy je pod autom kaluža a časť motora v oblasti expanzky je vždy zaprasená od chladiacej kvapaliny. Išli sme s autom ku mechanikovi , ten vylúčil prasknutú hadicu , poškodený chladič alebo čokoľvek iné, ale zdalo sa , že je poškodená expanzná nádoba , tak sme ju vymenili , spolu s ňou sa nahodil aj nový uzáver . Taktiež sme si všimli , že sa auto nezohrieva na správnu teplotu ( myslím , že termostat otváral skoro ) , tak sme vymenili termostat a pre istotu aj senzor teploty chladiacej kvapaliny . Teplota sa dostala do normálu , problém s vodou akoby na pár dní ustál a potom to opäť začalo.
Nejaký čas sme na tom jazdili ( a dolievali vodu ) , vždy sa pod autom na spolujazdcovej strane spravila kaluža vody v oblasti "kanálika" kadiaľ vedú myslím palivové hadice ( tento kanálik ústí vedľa expanzky v takom plastovom púzdre ) . Začiatkom leta sa problém zhoršil do takej miery , že pokiaľ som auto viacej zaťažoval ( medzimesto , diaľnica ) , tak som musel vodu dolievať aj počas jazdy . Opäť som bol s tým u mechanika a ten zistil , že vodu vyhadzuje von cez prepad na expanzke a vôbec nezopína vetráky - cez diagnostiku vykazovalo auto teplotu cca 110°C oproti 90°C na budíkoch . Dali sme auto ku auto-elektrikárovi , ten diagnostikoval chybu a vymenil vetráky. Vetráky pekne zopínajú a pri vysokej záťaži sa voda prestala strácať.
Opäť sa zdalo , že je všetko v poriadku ale voda stále uniká , stále vyteká v tom istom mieste , tak už som zo zúfalstva skúsil 6.8.2016 od PROTECu Radiator Stop Leak prípravok . Hneď ako som to tam dal som poriadne pojazdil a zdalo sa že to opäť prestalo , ale troška vody stále kvapkala z pod auta ( samozrejme červená/ružová chladiaca kvapalina ) . Včera som šiel z roboty , keď sa zohrial motor prešiel som na diaľnicu , prešiel som cca 20km , zastavil som , otvoril kapotu , skontroloval koľko je v expanzke vody a či náhodou netečie , všetko sa zdalo OK a následne na to som prešiel na takú rovinku mimo dediny cca 1km , kde som auto poriadne prehnal na 3,4 prevodovom stupni vo vysokých otáčkach , prišiel som domov , odstavil auto no a ... voda z neho doslova chcala . Okolo expanzky všade kvapky vody , pod autom voda dokonca blatník na PP kolese bol skoro celý mokrý a voda tadiaľ doslova stekala . Vždy keď otváram expanzku po tom čo som jazdil , tak sa dá uzáver pekne povoliť a odšróbovať , ale mám pocit že je tam strašný tlak , zasyčí to a veľké množstvo vody sa mi vráti naspäť do expanzky , takže ani "nemá" zmysel vodu dolievať . Dnes ráno sadnem do auta , naštartujem , hneď kontrolka vody , otvorím kapotu - v expanzke sucho ako na saharskej púšti , ale čo teda fakt nechápem , že nemôžem ani za pána odšróbovať ten uzáver na expanzke . Ako som písal - keď pojazdím , tak pri zohriatom motore pekne uzáver odšróbujem jednou rukou , ale takto po noci keď auto stálo ho nemôžem odšróbovať ... proste musím vziať niečo , čo dokážem strčiť do tej drážky na tom uzávere a pákou to povoliť.
Čítal som , že uzáver na expanzke by nemal moc prepúšťať tlak , ale ani by ho nemal úplne zadržiavať , môže byť problém práve tu ? Určite skúsim nahodiť naspäť starý uzáver a uvidím čo to spraví . Každopádne na väčšie diskusných fór to pripisovali tesneniu pod hlavou , alebo samotnej hlave , takže neviem či mám myslieť na najhoršie .
Prikladám aj pár fotiek . Díki.