Přejít na obsah

JirkaZa

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    6
  • Registrace

  • Poslední návštěva

JirkaZa's Achievements

0

Popularita

  1. JirkaZa

    Elektrika - levé dveře

    Rolbař: díky, už jsem dostal odpověď ve stejném smyslu na jiném fóru... Auto nemám u sebe, takže až se k němu dostanu, vyzkouším.
  2. JirkaZa

    Elektrika - levé dveře

    Přiživím se na tématu: kde přesně se nalézá svorkovnice pro konektor kabelového svazku (pozice 3 na obrázku v příloze) dveří řidiče u O I? Ve sloupku A je pouze docela malý otvor, na který navazuje gumová měchová průchodka pro svazek (pozice 16 na obrázku v příloze). ČIli bych očekával, že přístup ke svorkovnici (resp. protějšku konektoru) bude odněkud zevnitř z kabiny - je to tak? Pokud ano, jak moc a co všechno se musí rozdělat? Díky.
  3. No jo... Ale já jsem nevěděl, že to zelené pouzdro na gufero má být takhle venku, protože na druhé straně (levá poloosa) nic takového není. Takže nic nevyběhlo (zřejmě) a problém je jen v guferu. Viz další obrázky: fotka celé převodovky (nikoliv té mojí...) a fotka výstupu mojí levé poloosy.
  4. Prosím znalé o názor v následující záležitosti: u své Octavie 1.8T combi r.v. 2000 (modelový rok 2001) jsem dnes zjistil problém, který je na fotce v příloze... Nějakým způsobem "vyběhlo" pouzdro, které je nalisované v hliníkovém tělese rozvodovky a prochází skrz něj pravá poloosa. Vysunutí je poměrně značné - okolo 1 cm. Zajímala by mě možná příčina a taky způsob, jak se to dá vyřešit (kromě výměny rozvodovky či alespoň jejího těla ;-) )... Díky za reakce.
  5. Možná se někomu bude hodit: u mé Octavie 1.8T combi m.r. 2001 AGU jsem řešil problém, že najednou přestal chladit Climatronic. Shodou okolností to bylo prakticky zároveň s "odchodem" výkonového spínače zapalovacích cívek - tam se ale podařilo rychle identifikovat přerušený drátek od chipu k vývodu pouzdra a koupě náhrady od HUCO to vyřídila. Zpět tedy k té klimatizaci: 1) zkontrolovali jsme množství chladiva - po 17 letech tam bylo 620 g místo nominálních 750 g, tedy velmi slušné a zjevně žádný důvod k potížím. Nicméně bylo znovu naplněno na 800 g plus olej, po zkoušce chladilo, po odjezdu ze servisu zase už ne. 2) VAG COM nehlásil žádnou závadu (!). 3) všiml jsem si, že se netočí ani jeden z ventilátorů u chladiče a dále, že vnitřek řemenice kompresoru klimatizace se neotáčí ani při pokusu o sepnutí elmg. spojky (zhoupnutí volnoběžných otáček při přepnutí ECON => AUTO na panelu Climatronicu). 4) napadly mě pojistky (ty pro ventilátory dochlazování se nacházejí v motorovém prostoru, a to konkrétně přímo na akumulátoru). No a to byla trefa do černého... Hned po otevření pouzdra pojistek bylo jasno: natavený plast u jednoho konce, po vytažení zoxidovaný nůž pojistky a zřejmě i příslušná zdířka. Po vyčištění a ošetření přípravkem na kontakty bylo vše rázem OK. Podrobněji ještě viz soubor v příloze. Hlavně, že jsem elektronik a s pojistkami jsem přitom začal až úplně nakonec... A to jsem kvůli stejné závadě jiné pojistky (uvolněný šroub a oxidace), ale na stejném autě a pod stejným krytem před několika lety zcela zbytečně měnil zánovní aku Varta ;) Co je ovšem přinejmenším stejně trapné (a uvědomuju si to průběžně i u jiných podobných věcí): k čemu je diagnostika, když je koncipovaná tak špatně, že není schopna ohlásit základní závadu typu "někde chybí napětí"? Jo a mimochodem: ten nahoře zmíněný běh na tři válce taky diagnostika neodhalila (= ŘJ motoru nezaznamenala), a to ani pomocí údajného snímání nerovnoměrnosti otáčení klikového hřídele, ani pomocí lambda sondy ve spalinách (tam bych čekal něco jako nekorigovatelné složení výfukových plynů apod.)... Poučení pro příště: budu postupovat systematicky (tedy jako vždy a ne zbrkle jako v popsaných případech), zda skutečně mechanicky sepne nebo nesepne spojka kompresoru klimatizace je vidět, protože při rozepnuté spojce (ECON) se otáčí jen vnější část (řemenice), při sepnuté (AUTO + splněné všechny podmínky pro běh kompresoru) se otáčí i celý vnitřek řemenice. Jde konkrétně o originální kompresor Denso, jak je to u jiných netuším.... zhoupnutí volnoběžných otáček při povelu k sepnutí kompresoru je nezávislé na tom, zda spojka kompresoru skutečně mechanicky sepne nebo ne. Důvodem je to, že povel ke zvýšení otáček je vyslaný vždy a předem, tedy bez ohledu na to, zda otáčky vlivem zátěže poklesnou nebo ne. Pokud pak ŘJ motoru zjistí, že k přidání nebyl důvod (otáčky nepoklesly, ale třeba naopak stouply, protože kompresor se nepřipojil), tak zase ubere... Octavia_1.8T_combi_m.r._2001_AGU_Climatronic-nechladi_klimatizace.pdf
  6. Někde mezi 5,9 (nenormálně pomalá jízda mimo město jak se Š100, jinak řečeno 90 a ani ťuk víc) až nějakých 15-16 při přískocích ve městské frontě. Dlouhodobý průměr okolo 8,5 (převážně ve městě, ale ne úplně v centru). Při dálniční jízdě (130-150) okolo 8. OI combi 1.8T AGU, bez jakýchkoliv úprav.
×
×
  • Vytvořit...