Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


marek16

Uživatelé
  • Content count

    75
  • Joined

  • Last visited

About marek16

  • Rank
    hodnost: ACTIVE

Recent Profile Visitors

519 profile views
  1. Zdravím, koupím ESP jednotku 1K0907375AN nebo 1K0907379AD, raději tu první, v nouzi i druhou. Jen 100% funkční a se zárukou na funkčnost - cca 2 týdny. Případně kdybyste mi doporučili vrakáč, v okolí brna, kde se to dá sehnat, budu vám zavázán, díky.
  2. problem abs esp

    Tak odvolávám co jsem odvolal :) pořád to nefunguje, jednotka je očividně KO. Pročetl jsem úplně všechno co se dalo o tomhle problému, měly s tím problémy (všechny? většina?) O2 z let 2007-2009: https://svolavacky.cz/svolavaci-akce-kvuli-abs-vw-skoda-nasleduji-audi Co se příčiny týče, tak to může být buď: 1) výrobní vada, protože proč by jinak byla svolávačka, žejo (nicméně psal jsem do škodovky a poslali mě s tím do prdele, podezřívám je, že proto, že moje auto překročilo 10 let) 2) Použití nevhodné DOT4 kapaliny - existujou dvě verze - jedna s vysokou a druhá s nízkou viskozitou (DOT4 LV), přičemž moderní ESP potřebujou tu nízkoviskozitní a ta druhá je může zničit, jak už zjistila policie ČR. (http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-32018/brzdovou-kapalinu-dot-4-uz-nekupujte.html) 3) A teď pardon my french, v brzdách se nevyznám (takže možná plácnu něco technicky blbě, ale princip zůstává), ale jde o to, že někde brzdových válečků se kumulujou usazeniny a bordel z provozu, a pokud tu kapalinu nikdo dlouho nemění a pak ty válečky při výměně brzd zatlačí, tak celej ten bordel vytlačí zpátky do systému a ten následně odpálí tu jednotku. (link nemám, popisoval jeden borec na konkurenčním fóru) No a co si z toho beru za ponaučení pro příště? a) Kupovat jedině originální DOT4 LV od škodovky, protože "jen" splněná norma očividně nestačí a nehodlám riskovat neorigo kapalinu kvůli pár stovkám b) Po koupi auta / výměně brzd preventivně provést proplach brzdovýho systému pod tlakem (některý servisy na to mají výbavičku) právě tou origo kapalinou a všechny sajrajty z něj vytlačit, než to stihne zničit ESP. Co se nové jednotky týče, nejlevnější se dá sehnat na CC-autodílech za 21k, což se mi úplně nechce... Takže kdybyste někdo doporučili, kde se dá sehnat použitá 1K0907375AN (novější typ), nebo 1K0907379AD (origo) se zárukou na funkčnost (stačí dva týdny), ideálně v okolí brna budu vám zavázán. Objevil jsem na bazoši jen dva lidi co to prodávají a jeden je ze slovenska, druhej někde od trutnova, což je trochu z ruky, a posílat někomu tři litry za potenciálně nefunkční kus HW bez možnosti reklamace nehodlám.
  3. Svieti porucha motora

    Ta lambda je origo, nebo nějakej pofidérní čínskej šmejd? myslím že lambdy by se měly kupovat přesně podle VINka, jinak hrozí, že se budou s motorem kopat (může to fungovat, ale nemusí). A taky může být vadnej díl z výroby, žejo...
  4. Aký olej 1.8 TSI

    C3 jsou bezpopelný oleje pro motory s DPF (=doteď jen diesely, od konce 2018 i benzíny). Nemá smysl ho lít do motoru, co to nevyžaduje. Lil jsem 5w-40 Helix Ultra a naprosto bez problémů, naposledy 5w-40 Total Quartz 9000 energy a nejde poznat rozdíl. Oba jsou kvalitní oleje, kterých se není třeba bát, pokud nekoupíš fake. Magnatecu bych se vyhnul, dost lidí na něj nadává, viděl jsem dost motorů, ve kterých nechal bahno, a je to nejnižší řada od Castrolu (Edge je lepší).
  5. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    ad ten trn - nestačí zkontrolovat, taky jsem na to čuměl několikrát aj s tím různě hejbal, a nevypadalo to nijak špatně, ale benzín šel cítit. Pomohlo až úplně tu hadičku vycvaknout a pak zase silně nacvaknout.
  6. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    to mi dělalo taky, plus jsem k tomu cítil benzín v autě. Zkontroluj si tu hadičku co vede od nádobky s uhlím dozadu, do nádrže. Je nacvaknutá na takovým trnu a mně se třeba vyskákala ven, ale nebylo to vidět. Když jsem ji odpojil (ten konektor má dole takový tlačítko, co musíš zmáčknout) a zase nacvaknul, smrad benzínu zmizel.
  7. Octavia 2 RS stropnice

    prej semtam flek, cos v tom autě dělal, někoho vraždil?
  8. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Zkontroluj si to táhlo vířivých klapek v sání, občas se to u něj nalomí a začne to přisávat tudy. Nebo pak hadice někde... Každopádně bych to pořešil spíš dřív, než někam pojedeš, protože jak se to prolomí naplno, tak ti lítá volnoběh 1-3000 otáček, zdechá to, a vůbec s tím nejde jezdit.
  9. Dvouletá nafta

    proboha, opravdu budeš riskovat díly za desítky tisíc (čerpadla, vstřiky...), jen abys využil shnilou naftu za pár stovek? Do starýho traktoru z JZD to klidně nalij, ale do moderního CR motoru by mě nikdo nedonutil...
  10. Spotřeba

    Dlouhodobě se mi nezdálo, že auto nějak moc žere. Ve městě jsem v podstatě nebyl schopnej se dostat pod 12-13L, na dálnici pod 10, a na okreskách pod 9, ani když jsem ten plyn fakt jenom lechtal. K tomu se auto ještě začalo nějak mizerně ohřívat - např. olej 83st po hodině na dálnici. Napadlo mě, že už asi odchází termostat (nájezd 152tkm), tak jsem ho nechal vyměnit, a když už jsem byl v tom, přihodil jsem ještě regulační lambdu před katem, na což mě dovedl tenhle článek: https://www.auto.cz/sonda-lambda-je-to-nenapadny-zlodej-benzinu-112058 Lambda prý má životnost cca 160tkm a postupně zastarává, což se projevuje tím, že dává nepřesnější signál a v důsledku toho tam ECU sype mnohem víc paliva, než by správně měla. Výsledek mě hodně překvapil: cestou ze servisu jsem to byl projet, a kombinace 30km po městě a dálnici skončila spotřebou 7.3L. Předtím bych se touhle jízdou pod 11 určitě nedostal. Druhá jízda potom čistě po městě 7.7L. Navíc se motor docela slušně uklidnil na volnoběh... Vysvětluju si to kombinací té nepřesnosti lambdy plus toho, že motor v podstatě nikdy nedosáhl provozní teploty, takže ECU ještě navíc k tomu dál obohacovala směs kvůli zahřátí. Z toho pak plynou další negativní jevy, jako černej výfuk, spousta sazí v oleji už pár tisíc km po výměně (a tohle pak samozřejmě zhoršuje i tu situaci s kroužkama), zvýšený opotřebení katalyzátoru... Každopádně mega rozdíl. Fakt doporučuju těch 1700 obětovat a aspoň tu lambdu si vyměnit, když už nemáte problém s ohřevem. Poznáte to.
  11. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Co se gufera na klice týče, silně doporučuju nechat měnit společně se spojkou. U mě bylo po 150tkm asi ze třetiny utavený...
  12. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Parkování se zařazeným kvaltem !v kopci! namáhá rozvody a natahuje řetěz. Otázka je, jestli to něco udělá po jednom parkování, imho spíš dlouhodobě. Postup by měl být podobnej, myslím že u O2 se možná ani nemusí sundávat ta trubka turba. jo, podle drážky. Ale já to teda nepoznám ani když to vidím, radši to dej nějakýmu mechošovi. A jestli ti to cinká 2s, tak už docela riskuješ, nechal bych ty rozvody hned vyměnit. Jestli to uděláš teď, nebo za 20tkm ti prd pomůže, ale když ti ten motor skočí...
  13. problem abs esp

    Tákže, stalo se mi to samý co tady kolegům: při krizovým brždění, případně průjezdu zatáčkou po sněhu smykem (kdy by se mělo aktivovat ABS, resp. ESP), se rozblikaly kontrolky ABS/ESP a brzd, na maxidotu "porucha brzd! do servisu!". Na diagnostice ABS 01130 - implausible signal - intermittent. Trošku jsem googlil, a na ENG fórech se dočetl, že na to byla náchylná spousta koncernových aut r.v. 2009, včetně VW. Už si to přesně nepamatuju, ale šlo o něco v tom smyslu, že původní SW řídící jednotky ABS/ESP měl nastavenej moc konzervativní limit(y?) tlaku, a při jejich překročení spustil poplach a pro jistotu ESP vypnul. K tomu ještě některý ty jednotky byly vadný, takže se musely komplet měnit. V US kvůli tomu dělali svolávačku, kde lidem minimálně přehráli SW té jednotky (kde ten limit zvedli, a možná ještě něco poladili), a pokud měli těch chyb víc, tak jim měnili celou ECU i s tím čerpadlem či co to je. No, vzhledem k tomu, že to zdaleka není první problém co s autem řeším, tak jsem nas*aně zamířil do autorizáku, a požádal je, aby mi v první fázi přehráli ten SW. A když už jsem v tom byl, tak ať rovnou flashnou i ECU motoru (co kdyby byla líp vyladěná na spotřebu, nebo produkovala míň sazí.. :) ). Verze SW u mě šly: Engine ECU: 1Z0 907 115 G --> AF ABS ECU: ESP MK60EC1 H35 0106 --> 0109 Byl jsem to projet, a závěry jsou asi takovéhle: 1) ESP na plnej plyn na dvojku do zatáčky funguje. Při razantním brždění ABS kope do pedálu. To předtím nedělalo. Chyba z diag zmizela a po testovacích 50km (z toho část hodně ostře) se neobjevila. SUPER! Problém SNAD vyřešen. 2) Maxidot mi začal zobrazovat jakousi prehistorickou verzi rádce řazení, to jsem docela čuměl. Mám tam hacknutou verzi FW od Ferdy, co zobrazuje teplotu oleje i na budíkách, který to neumí. Vysvětluju si to tak, že ECU motoru začala poskytovat info o zařazeným rychlostním stupni a maxík se chytl. Nice. Samotnej rádce řazení už je spíš k smíchu když mi radí zařadit při 1700ot na čtverku vyšší stupeň :D 3) Zatím jsem nepoznal rozdíl v chodu motoru (jede jak z praku, možná i líp než předtím), ani spotřebě, to ještě poreferuju časem. Možná má trošku traktoroidnější zvuk na volnoběh. No a nakonec japonec - myslím si, že by za svoje zprasky měl platit koncern, a aspoň ten blbej update SW proplácet, ale pro "východní" evropu samozřejmě svolávačka nebyla, přestože se toho ten problém očividně týká, a dokonce se na to aplikuje stejná verze SW. Budiž. Celkem mě to stálo 840kč, a pokud to bude konec, čert to ber. Nicméně pokud to nepomůže, a já bych měl platit lidových 45 500 korun českých bez práce za origo ABS jednotku, tak už asi opravdu spustím na škodovku džihád. EDIT: Nejvíc mě na tom se*e, že jsem pravděpodobně jezdil 2 roky s nefunkčním ESP (fungovalo, ale jen při slabším smyku, nějakej pořádnej by nedalo), takže sem se moh naprosto zbytečně zabít. Borci, nechte si to přehrát, i když s tím nemáte problém, jde o zdraví...
  14. Zdravím, neřešili jste někdo, že po zahřátí motoru jde v autě poměrně dost cítit benzín? S mechanikem jsme prohlídli všechny ty hadičky od odvětrání palivové nádrže a nádobky s aktivním uhlím, a zjevný únik tam není. Taky mi při tankování vypíná pistole dřív, než má. Třeba po 5, 9, a 26 litrech... Je bezpečný s tím jezdit?
  15. Koupe 2.0 tdi 110kw

    Motory TDI v OIII.pdf

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se členem OctaviaClubu a získejte výhody.

×