Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


Lokotka

Uživatelé
  • Content count

    47
  • Joined

  • Last visited

About Lokotka

  • Rank
    hodnost: ACTIVE

Recent Profile Visitors

223 profile views
  1. 6-stupňová 02M

    Děkuju, konečně použitelná info, která rozptýlila pochybnosti. Úprava tedy ale nutná byla, nikoli mechanická, ale cestou úpravy ŘJ tak, že si přístrojovka v O1 myslí, že je namontována v autě O2 a navíc v konkrétním modelu, kde se daná převodovka vyskytovala. Pochopil jsem to správně?
  2. 6-stupňová 02M

    Vím, že mě před výměnou dvouhřídelový převodovky za tu trojhřídelovou spousta lidí strašila, že bude problém s měřením rychlosti a tempomatem. Jak si tohle teda řešil, když ta tříhřídelovka nemá na rozdíl od tý dvouhřídelový mechanickej výstup na "rychloměr"? Čím se to ojebává?
  3. 6-stupňová 02M

    Tak až to spácháš, tak sem napiš pojmy třebas i s dojmy.
  4. 6-stupňová 02M

    Takže z Tvých vyjádření předpokládám, že máš O1 s motorem PD a nikoli rotačku, což mně mělo dojít rovnou, že? Pak samo-že problém s výstupem pro tacho a tempomat nebude a i přehození pětikvaltu za šesti by neměl bejt problém. Odborník na to ale nejsem.
  5. 6-stupňová 02M

    Tak to je dost dlouhá převodovka. A DRW se na fórech označuje jako nejdelší, čemuž odpovídají i oba dva odkazy na tabulky s převodovejma poměrama výše. Pokud máš tempomat a maxidot budíky O1, tak se s tříhřídelovou převodovkou připrav na problém nefunkčnosti, či zprovoznění oklikou přes čidlo ABS (dobastlit to asi nějak pude), poněvadž původní dvouhřídelovky maj na diferáku klasickej převod, jako bejval k původním rychloměrům, tříhřídelovky ho nemaj. Já mám po úpravě dvouhřídelovky tenhle pilovej diagram: Lehce těžší pětka oproti původní proto, aby ten diagram byl ukázkově plynulej. No a šestka odpovídá zhruba tomu, cos napsal (ještě je malinko těžší). Na druhou stranu, pokud se Ti s tím chce mrmlat a bastlit, tak získáš spojku, která přenese větší točivej moment, odolnější a lépe řadící převodovku, takže pro případný čipování lepší výchozí pozice. Jen ty budíky budou jaksi ukazovat ještě větší hovadiny a tempomat možná nezprovozníš vůbec. Možná Ti ale tohle právě vůbec neva.
  6. 6-stupňová 02M

    No, to výměnou za šestikvalt moc nevyřešíš. Pokud se nepletu, tak celkový převodový rozpětí u sériovýho pěti a šestikvaltu je víceméně stejný, takže bych to viděl na zvýšení dynamiky s nutností častějšího řazení ale trochu vyšší spotřebou. Otáčky tedy skoro nepoklesnou (nechce se mně to počítat), ale tady máš odkaz: https://www.dieselschrauber.org/GKB.html Navíc oproti sériový dvouhřídelový převodovce má šestikvalt hřídel navíc a mnohem víc kol ve stálým záběru, takže má větší vnitřní odpor a všechno dohromady bude o dost těžší, nehledě na ten obser všechno dobastlovat. Dokonce, pokud to nemáš možnost sehnat z bouranýho auta, u kterýho ale znáš historii, tak to bude dost drahý. Teda skoro tak, jako dodělání šestky do původní převodovky, kde ale historii svý skříně znáš a práce je to max na 1/2 dne.
  7. 6-stupňová 02M

    A důvodem tý plánovaný přestavby je co?
  8. mot.olej ASV- 230.tis km

    Máme dle označení stejnej motor. Mně po koupi olej nebral, respektive bral jako každej motor, ale nebylo potřeba významně dolévat. Byl tam Shell 5W-40, tak jsem tam dal stejnou specifikaci, ale od MOL. Nepocítil jsem rozdíl a na 15 000km jsem akorát dopotřeboval pátej sichrovej litr (koupil jsem 5l. Cca 4l na výměnu + 1l případný dolejvání), takže z hlediska spotřeby oleje žádnej rozdíl. Nyní jsem zkusil přejít na 0W-30, což je nejřidší doporučený olej pro tento typ motoru od výrobce a zaznamenal jsem nevýrazný snížení spotřeby nafty (max. 0,2l/100km) a o trošku zvýšenou hlučnost hydroštelů. Spotřeba oleje se samozřejmě lehce zvýšila, ale i tak to vypadá, že si na těch 15 000km opět vystačím s těmi 5-ti litry oleje. Na 30 000km ten long-life nechávat nebudu a ani jsem s tím nepočítal. Jo a mám nyní najeto 100% poctivejch 333 000km. Tak asi tak.
  9. mot.olej ASV- 230.tis km

    Kód motoru? A kolik to bere toho oleje co tam nyní je?
  10. mot.olej ASV- 230.tis km

    Nesouhlasím s tím (máš to dole zvýrazněné), že: Jinak větší spotřeba lehkoběžného oleje je jasná a je s ní počítáno (je za účelem celkově nižších nákladů na provoz). Ale.... Nemám prakticky vyzkoušen dopad třebas na turbo, hydroštely apod. Proto se ptám, snad někdo ty praktický zkušenosti z běžnýho provozu má.
  11. mot.olej ASV- 230.tis km

    tento odkaz: https://www.znackoveoleje.cz/Pouziti-oleju-pro-diesely-VW-a3_14.htm vysvětluje, že Tvé výše uvedené je blábol. To honování válců rozhoduje o tom, jaký olej si konkrétní motor nechá, či nenechá líbit. To, že se při používání lehkoběžných olejů (olejů s nízkou střihovou stabilitou) zvyšuje jejich spotřeba je normální a jediné nebezpečí vidím při jejich větším prolínání turbem (osobně ho mám zánovní) a pak jednorázovém nasátí motorem z intercoleru. Jeho průběžné přisávání nevidím jako problémové, jde vlastně o drobné obohacování směsi i když mluvit o směsi je spíše pojem z benzínových motorů. Jednoznačně tyto lehkoběžné oleje snižují spotřebu paliva a to docela významně (osobní zkušenost z benzínového Espace - ACEA A1/B1 - 1,5l/100km). Hezkej graf srovnání vlastností motorových olejů je zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita Názorně se zde ukazuje hlavně 5W-40 a 5W-30, kdy se rozdíly mezi nimi smazávají a tlustší mazací film za dobu své životnosti nakonec má ten původně řidší olej a to už od 6000 najetých km na náplň.
  12. mot.olej ASV- 230.tis km

    Mno, jelikož motor 1,9 TDi ASV má QG1, tak má předepsanou i normu VW 506.00. Nemám problém s tím, že měnit budu, jako by QG1 nebylo, takže klidně i po 15000km. Výrazně na jih se nechystám, spíše naopak, takže obecně mě nenapadá problém s olejem 0W-30. Ale třebas s ním má někdo negativní zkušenost a to nejen teoretickou.
  13. mot.olej ASV- 230.tis km

    Malý dotaz. Do normy VW 506.00 - LongLife (servisní interval QG1) se vejdou i oleje s viskozitou 0W-30. Co vy na použití takto řídkého oleje do 1,9TDi ASV 81kW?
  14. Velká spotřeba

    Na takový couračky nevhodně zvolený auto. Neohřeješ to ani v létě!

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se členem OctaviaClubu a získejte výhody.

×