Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

A pamatuješ si značku, byly to díly od KolbenSchmidt a nebo čínský Borsehung, Starkmeister, a nebo třeba turecký Yenmak? Pokud byly kroužky s prořezy, je to dobře, vrtaný by mohli opět zazlobit. KS bych se nebál, rusové to dostatečně vyzkoušeli, u dalších je otazník ...

 

To mazání pístu, to je snad jasný, co se Ti nezdá? Žádnej stírák nesetře stěnu do sucha, takže film tam zůstává, olej se na stěny dostane jak ostřikem od kliky/ojnice tak právě tou chladicí tryskou jako další efekt ostřiku. Jde jen o to, aby to bylo sladěný, množství, tvar ostřiku, otvírací tlak ...

 

No ještě k těm tryskám, podle ETKA maj patřit na 1,8 a 2,0 od EA888 trysky takto

BYT,BZB,CCZA,CBFA,CGYA,CAWB,CCTA,CBFA 06F103154
CDAA,CDAB,CCZA,CCZB 06J103154B

Zajímavý je výskyt obou typů u CCZA, kde u A3 dávaj trysky pro neregulovatelný čerpadlo a jinde, jako OII, CC zase typy pro regulovatelný ... Standardní německý pořádek.

 

No a podle DP společný pro BZB, CDAA i CCZA je zase vůbec nerozlišují, asi někdo zapomněl ... Přetlakový ventil trysek má otvírat při otevíracím tlaku: 0,16…0,19 MPa (1,6…1,9 baru) přetlaku, a přitom charakteristika olejovýho čerpadla je u obou typů zcela jiná ...

 

Kontrola spínačů

Pro motor s kódem BZB
• Při přetlaku oleje 0,12…0,16 MPa (1,2…1,6 baru) se musí
zkoušečka rozsvítit, jinak spínač tlaku - F22 1,4 bar - oleje vyměnit.

Pro motor s kódem CDAA,CDAB,CCZA
• U spínače tlaku oleje - F22- se musí zkoušečka rozsvítit při přetlaku oleje 0,215 - 0,295 MPa (2,15 - 2,95 baru), jinak spínač tlaku oleje - F22 2,55 bar - vyměnit.
• U tlakového spínače oleje redukovaného tlaku oleje - F378- se musí zkoušečka rozsvítit při přetlaku oleje 0,055 - 0,085 MPa (0,55 - 0,85 baru), jinak spínač tlaku oleje - F378 0,7 bar - vyměnit

 

a samotná kontrola tlaku

Pro motor s kódem BZB
• Při otáčkách 2000 1/min by měl být přetlak oleje 0,27 … 0,45 MPa (2,7 … 4,5 baru).
• Při vyšších otáčkách nesmí tlak oleje přesáhnout 0,7 MPa (7 barů).

Pro motor s kódem CDAA,CDAB,CCZA
• Při volnoběhu by měl být přetlak oleje 0,12…0,21 MPa (1,2… 2,1 baru).
• Při otáčkách 2000 1/min by měl být přetlak oleje 0,16 … 0,21 MPa (1,6 … 2,1 baru).
• Při otáčkách 3700 1/min by měl být přetlak oleje 0,3 … 0,4 MPa (3 … 4 bary).

post-42591-0-32755300-1486202840_thumb.jpg

 

A podle SSP436 má regulovatelný čerpadlo dávat do cca 3500ot. 1,8bar relativního, od 3500ot. pak 3,3bar relativního ... To by mě zajímalo, jestli a jakej to má podíl na protrženejch sítkách ložiskový stěny ...

 

No, rusy přesto cpou 06F103154 i do CDAB a asi to problémy nedělá, stejně jako u A3, tak kdo ví ...

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=192986&st=180&&do=findComment&comment=3236644

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=192986&st=200&&do=findComment&comment=3237082

Odkaz ke komentáři

Změna nastala již v 2011 u 1.8, stejně jsou na tom i 2.0, pro ty ale info níže neplatí.

Malé shrnutí ohledně pístů pro CDAA, bez záruky B)

BS písty montáž do 31.5.2011, stírací 1,5mm, vrtaný, palec 21mm, do čísla motoru 221244 ty se ucpávaj a žerou pak olej.

CP písty od 1.6.2011, stírací 2mm, vrtaný, palec 23mm, do čísla motoru 264263

DF písty od 17.10.2011, stírací 2mm, vrtaný, palec 23mm

DL písty od cca 1.2.2016, stírací 2mm, palec 23mm, stírací kruh skládaný, znám např. jako Miniflex (waffle struktura)

Odkaz ke komentáři
Guest Jan Praha

Ahoj, chtěl bych se zeptat P2P a dalších zkušených uživatelů. Mám motor bzb výroba 12/2007. Zatím má najeto 150 000km a vyměněn napínák k. Jak je to s těsnicími krouzky? Mám očekávat problémy a raději preventivně měnit častěji olej nebo má problémy až motor cdaa? Díky

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím vespolek. Sice jsem pozdě našel tuto diskuzi, ale tak aspoň do ní vložím i můj zážitek. V prosinci 2010 jsem si koupil 1,8 TSI, 118Kw DSG a byl jsem, teda až na stálé dolévání oleje do motoru (asi 1L na 6 tis Km) spokojen. Loni v říjnu, při 93 tis Km mi po startu motor šel nepravidelně, tak jsem nechal auto odtáhnout do servisu, kde mi druhý den sdělily, že se motor potkal a jestli to má cenu opravovat. Já na ně koukal jak z jara. Auto které stálo 700 tis si hýčkám a po 6 letech a 90 tis Km ho mám jako zvrakovat? No oprava motoru prý 80 až 100 tis a nezaručují, že nebudou problémy a doporučují výměnu motoru za 150 tis??? No ještě že jsem v tu chvíli seděl (jsem totiž vozíčkář). Auto „zánovní“ na nové nemám, potřebuji ho, protože ho mám upravené na ruční řízení, tak jsem souhlasil s opravou. Když už nový motor stojí takový prachy, tak jsem si chtěl vzít ten starý na rozebrání, ale ten mi prý dát nemohou a proč se to stalo neví. Pak jsem googloval, našel tuto diskuzi a bylo vše jasné. Oprava byla rychlá a servis mi dal ze 148 slevu na 136 tis s tím, že víc dát nemůžou, protože jsem servisoval auto u soukromého opraváře a ne v autorizovaném servisu. Jelikož jsem už věděl o záludném šponováku, který zapříčinil potkání motoru, obrátil jsem se přímo na Škodovku, která mi naštěstí nakonec dala 60% slevu, za což jsem byl ve výsledku rád, ale i tak oprava stála nemalé peníze a na Škodovku jsem zanevřel. Začal jsem různě sdělovat svůj příběh a zjistil, že i mým známým se potkal motor a také, že odchází DSG převodovky. Zrovna teď jedné známé odešla po 100 tis a servis chce 105 tis za opravu, tak shání nějakou levně z vrakáče. No a abych to ukončil, asi po najetí 1 tis Km s novým motorem jsem jel na STK, kde jsem prošel na emisích jen díky známosti.

Odkaz ke komentáři

To jsou nemilé zkušenosti, a ty ceny, to až zůstává rozum stát. Takže se řešil skočený rozvod, kdy si to vzalo jistě i sací ventily, ale ta cena je brutální, holt to řešily výměnou a ne opravou. Jestli to chápu, měnili tedy short motor a původní zůstal u nich?

 

Pokud ta výměna proběhla loni, měl by být bez problému co se týká spotřeby oleje. Musíte i nyní olej dolévat nebo ne? Jaký jezdíte interval a jaký olej používáte? To, že to emise prošlo jen na známost, to není moc dobrý ukazatel na stav motoru potažmo katalyzátoru, který je jistě původní a díky zvýšené ale stále ne havarijní spotřebě oleje původního motoru má něco za sebou.

 

7stupňová DSG je kapitola sama pro sebe, městské poskakování ji nesvědčí ... Udělali vám výměnu oleje a upgrade softu podle 34F7?

Odkaz ke komentáři

Na pístech bylo vidět, že mají otisk od ventilů. Cena opravy původního byla vyčíslena na 80 – 100 tis. Našel jsem na bazaru z vrakáče za 48 tis s údajně 70 tis najetými Km, ale s tím, že bych u něj musel preventivně udělat rozvody (cca 9 tis), cena montáže a bez záruky, jsem šel raději do nového motoru na který mám 2 roky záruku. Ze Škodovky došel novej shortmotor a původní motor se prý posílá zpět do Škodovky. Nyní mám najeto s novým motorem cca 7 tis a zatím jsem olej dolévat nemusel, tak doufám, že to tak zůstane. Na původním jsem měl interval 30 tis/2roky a chtěl jsem preventivně měnit olej při 20 tis, ale když jsem neustále doléval nový olej, tak jsem dodržoval 30 tis. Teď mi dali interval 15 tis/1rok. Olej pro oba motory je Castrol 5W-30 EDGE. Na emisích bych neprošel díky velké hodnotě CO. Původní motor měl tak zadehtované písty, že katalyzátor asi dostával pěkný čoud, nicméně jsem se v servisu, kde mi auto opravili ptal, jak je možné, že jsem neprošel na emisích, tak jsou prý přísnější normy a je běžné, že lidé jezdí do servisu s tím, že mají auta problémy s uděláním STK kvůli emisím. Jak to řeší, jsem se už neptal. DSG – při 60 tis jsem navštívil servis, kde mi tehdy v rámci nějaké akce zdarma vyměnili olej a údajně nahráli nový software.

Odkaz ke komentáři

Zdar, obligátní problém ... CDAA 7/2010 ... papá olej podle stylu jízdy 0.4-1,2l/1000km.

Teď jaké nejjednodušší řešení ?

Přestružit písty a dát nové kruhy s novými otvory, teď otázka které jsou ty pravé 06J 198 151 C/E nebo 06J 198 151 H,

nebo podle rusáků vyměnit písty i s kruhy za BK sadu ? Bez výměny olejových trysek .. toto se mi zdá až podezřele levné https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h107065bksad-sada-pistu-pro-motor-x-26064.html

 

Díky za odpověď,

stejně to asi dopadne tak, že rozhodím motor a pak se podle použitých kroužků rozhodnu.

Odkaz ke komentáři

Jj, na cinu kaslu, pujdou tam OEM Boersche (sada 6tis). Jsou na ne dobry ohlasy, tak to prubnu. Upravu CDAA do roku vyroby 2011 pomoci BZB sady (BK) delaji rusaci uz skoro 5 let ... a dokonce podle nekterych zdroju z ruskeho fora to byla ofiko Skoda modifikace. Btw, nasel jsem tam borca, co uz s tim jezdi cca 200tkm, s puvodnima CDAA olejovyma tryskama a cerpadlem. Ja to prubnu a uvidime ... muj osobni nazor je, ze pokud se motor nebude zbytecne pretezovat, tak by se to melo stihat chladit. Kazdopadne udelam dukladny vyplach motoru od stareho oleje a po par tisicich po uprave poslu vzorek klukum v praci na tribo.

Odkaz ke komentáři
No jenom se utvrzuju, že v ETKA je neskutečnej bordel ale i tak se asi můžu domnívat, že

první CDAA by měly mít až cca do začátku 5.2009 písty 06H107065BF, který by měly mít právě ještě bezproblémové kroužky 06J198151E,

cirka od 5/2009 do 30.5.2011 je podle Audi tma, tedy vydařené písty BS se stírákem 1,5mm,

pak nastoupí od 30.5.2011 do 17.10.2011 kroužky 06H198151B (pravděpodobně písty CP),

od 17.10.2011 do 2015/2016 dle Audi/Škoda pak dávaj kroužky 06H198151C pro písty DF,

a nakonec nasadili skládaný stírák v sadě 06H198151J pro poslední písty DL.

Tak podle Rusa by ty kroužky pro písty BS měly mít značení 06J198151F a jsou prý stále k sehnání, jestlipak jsou k mání i u nás u koncernu. Pár odkazů na webu se najde, nejlepší je ta příloha k návrhu rámcové smlouvy nákupu ND pro MVCR z loňska, kde i pro tyto kruhy koncern cenu nabídl ...

https://www.zakazky.mvcr.cz/document_download_94242.html

 

tak je možný, že v HK to řešili taky jen takto, těm 10tKč by to odpovídalo ... ^_^

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&p=1626725

 

Takže jako řešení pro omezený km to prý rusáci používaj jako nejlevnější možnost pro současnýho majitele ...

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj vsichni. Chtel jsem se zeptat na cenu vymeny komolet rozvodu na 1.8 TSI ktera se mi zda u autorizaku v Liberci docela dost vysoka. Napocitali mi 12500 dily a 7000 kc za praci. Je to mozne? Autotrend. Dale bych se chtel zeptat uda je nejaky odbornik na tyto motory v okolo Ceske Lipy nebo Liberec. Shanim mechanika komu se da verit. Diky.

Odkaz ke komentáři

Máš to od nich i písemně včetně čísel dílů? To je opravdu strašně přepálený, záleží, co vše chtěj měnit. Práce v autorizáku max. do 5tky, a díly to samý. A taky záleží, jestli to nebude jejich první ...

 

Zkus i jiné autorizáky koncernu v okolí, nejen Škodu, uvidíš sám, že dnes je vše poptávka vs. nabídka a rozdíly jsou ohromný.

Odkaz ke komentáři

Ano poslali mi uplny soupis z Etky. Je tam loziskova stena za 3tis. Kryt rouvodu za 2 tis. Pak retez, listy, naky lepidla ci co, napinak K 980kc. A dohromady je to za 12500kc. Prace 7tis.kc. Auto mam od 1. 11. 2016. Je to rok 7/2008. Superb 2.Km ma najeto 105 tis. Z Nemecka. Vse funguje perfektne a nerad bych po zasahu servisu resil hlasity zvuk a dalsi zde popisane problemy. Bohuzel ze servisni knizky nepoznam zda byly rozvody meneny. Ale chci to nechat vymenit a i klidne zaplatim ty penize ale abych mel jistotu komu a za co...Aby me nenatahli...

Odkaz ke komentáři

Takže stěna se nemění? a co to víko rozvodu za 2tis? To by sla cena hned o 5 tis dolu :) Ještě tu práci zredukovat a bude to přípustná cena...A jinak neznáte někoho kdo tomu rozumí od CL nebo LBC ? Díky.

V příloze je nabídka autorizaku... co vše se má vyměnit při výměně napínaku za Kčkový...

Odkaz ke komentáři

To víko, pokud budou šikovný, sundaj, očistí, daj zpět a zaplatíš něco málo navíc za čištění + novej simering. Pokud ne, zohybaj ho, daj nový, simering i záslepka je součástí.

Ta ložisková stěna, máš buď jedno z prvních CDA nebo poslední BZB, spíš to BZB, že?, a to se ložiskový stěny dělaly ještě s plastovou "klecí" zpětnýho ventilu, který praskaj. No a jestli se nepletu, novej kovovej zpěták dnes neseženeš ... Takže by bylo fér říci, že to sundaj, zkouknou a rozhodnou podle stavu.

 

Jinak je zajímavý, že nabídli řetěz AA, poslední je AD, to je podruhý v krátkej době co vidím, že autorizák nenabízí poslední dostupnou revizi dílu ...

Odkaz ke komentáři

Být tebou, určitě bych si nejprve v autorizáku SA vyzvedl "Šekovou knížku slev 2017" (pro vozy starší 4 let) a s ní lze uplatnit slevu 15% na výměnu rozvodů. Mne takhle vyšla výměna rozvod. řetězu, napínáku a lišt na cca 6500,- (včetně DPH). Ale musím poznamenat (a pochválit) že mechanik opatrně sundal a zpětně použil původní víko rozvod. skříně. (jednalo se o Yeti r.v. 09/2009 - čili CDAA).

Odkaz ke komentáři

No teda, to se museli seknout, nebo dopředu počítaj s tím, že ten ventil na variátoru vačky, a propo ložiskový stěny "zničí" A nebo chtěli vybrat taky ložiskovou stěnu a sekli se, ale nikdo si to po sobě nezkontroluje, že už ji na seznamu má ... Tato druhá nabídka je neprofesionální ...

 

Záleží na stavu toho zpětnýho ventlu v tej stěně, v historii tu najdeš info, že na to byla i dílenská akce, u Škody 15D7. Jinak tam je i sítko, který rádo praská a pak se toulá po motoru..., podle posledních info se nemusí znovu montovat a ložiskovou stěnu tedy lze namontovat i bez sítka. No a samozřejmě záleží na tom, v jakým stavu bude, taky se dokážou pěkně vydřít uložení pro vačky... Ale to snad nebude ten případ.

Jinak. od 27.1.2017 je aktuální ložisková stěna pod číslem 06H103144K.

 

Čím víc info a nabídek budeš mít, tím líp pro srovnání. A nebo hůř pro hořší spaní ^_^

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...