Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Sání bylo sundane když se měnily vstriky, takže tam by problém snad být neměl.

Dnes pod to zkusím mrknout,jestli neuvidím jestli to někde nefouka mimo.

A známý mi ještě doporučil vyčistit katalyzátor takovým speciálním liquidem, kterým se kat zaleje, nechá se pul dne působit abych si byl prý jisty ze je kat čistý a nevrací se mi z něj na lambdu nějaký zplodiny

Odkaz ke komentáři

auto mi po přejetí větší nerovnosti začne hlásit stop, tlak oleje... stalo se mi to poprvé když jsem vyjížděl z podzemních garáží... do kopce to nadskočilo na nerovnosti a podruhé to stejné na silnici do kopce a nerovnost... v druhém případě to samo přestalo po 5 sekundách, ani jsem nestačil dojet ke krajnici... v prvním případě to řvalo pořád něž jsem krokem dojel na nějaké rozumné místo (necelá minuta) a vypnul motor...

 

může to být čidlo oleje nebo konektor k němu?

 

spojitost s nerovnostma to melo zcela nahodnou...

 

vymenil jsem olejove cerpadlo (vycistil sitko, novy filtr a olej) a problem pretrva, za studena tlak 3bary na volnobeh, jak se to ohreje padne tlak na volnobehu na 0,8 (jako pred vymenou)... pri 2000ot/min to dava 3bary za tepla (podle tabulky ok)

 

kde to muze ztracet? pred 20tis km byl v autorizaku meneny napinak a retez (K)

Odkaz ke komentáři

No i kdyby vyměnili ložiskovou stěnu (06H103144J nebo poslední 06H103144K která má lepší/stabilnější provedení opory pro sací vačku, s vlivem i na olej), kde to taky může utíkat, tak hlavě a uložení vaček by se na zoubek nemrkli. Jak napsal p2p, prostě pokud jsou kluzná uložení podřená, zahřátej olej se tudy provalí ve větším objemu a proto klesá tlak.

 

Když byla vana dole, prohlídl jsi ji? Poslední možná příčina je že by byla v místě sacího koše máčklá a to by pak omezovalo průtok oleje.

 

Ale, BZB má jen jedno čidlo a to spíná od 1,2-1,6Bar, to znamená, že to nyní na volnoběh stále hlásí problém s tlakem, když to tlačí jen 0,8Bar? Jenom podle DP, kterou napsali dost hrubě co se týká toho tlaku, BZB zahřáté na min.80 má mít při 2000ot od 2,7 do 4,5Bar, takže i tam je to dost u minima, to také může ukazovat na ten samý problém :(

 

post-42591-0-72216200-1500712949_thumb.jpg

post-42591-0-79415400-1500712958_thumb.jpg

post-42591-0-15223200-1500712967_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

tu stěnu vyměnili, na faktuře je 06H103144J tedy podle toho co píšeš tak ta "horší" ale pořád je to nový díl a nenalítalo to s tím tolik km (nevyvracím že může být chyba tam)

 

můj mechanik ještě volal do škodovky známému a ten mu dal tip na nějaké další sítko u rozvodů(?) které mohlo prasknout, příští týden by prý zkusil tuto možnost...

vanu jsem osobně neprohlížel, věřím že by si toho všimnul...

 

odlučovač oleje je taky ve hře jako možná příčina?

Odkaz ke komentáři

No ten tip se týká sítka 06H103081E právě na té stěně, právě J řešila kovový zpětný ventil (starší měli plastový ...) a to sítko je před ním. Sítko ale i tak rádo praská, takže podle jedné z posledních informací se nemusí na stěnu montovat. (No, kroužek sítka trochu jistí ten ventil, takže sítko pryč, očistit hrany a kroužek nechat)

Neřekl bych, že bys měl mít s J obavu, ale pokud původní stěna už byla bez sítka a sítko se nenašlo, možná by to mohlo zlobit. Prý se ve většině případů najde v začátku kanálku pro výfukovou vačku, někdy se procpe skrz kanálek v hlavě až k vakuovce a rus na jednom ze svých videí ukázal, že se provalilo až na sítko u koše ... No ve filtru skončit nemůže, takže asi tak.

 

Ten tlak utíká tedy buď na hlavě a nebo budeš mít kliku a je to jen ta "máčklá" vana.

 

post-42591-0-46623700-1500715650_thumb.jpg

post-42591-0-09910700-1500715662_thumb.jpg

post-42591-0-59878400-1500715697_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ale, BZB má jen jedno čidlo a to spíná od 1,2-1,6Bar, to znamená, že to nyní na volnoběh stále hlásí problém s tlakem, když to tlačí jen 0,8Bar? Jenom podle DP, kterou napsali dost hrubě co se týká toho tlaku, BZB zahřáté na min.80 má mít při 2000ot od 2,7 do 4,5Bar, takže i tam je to dost u minima, to také může ukazovat na ten samý problém :(

 

Tohle jsem nějak přehlídl. Na volnoběhu na místě to nezakřičelo ještě nikdy. Jen když třeba dobržďuju motorem na dvojce nebo občas při rozjezdu. Nebo když dojíždím a vyřadím. Není to že by řval pořád. V záběru na dálnici to nezahlásilo ani jednou. Prostě a jednoduše když se ty otáčky zhoupnou kolem 1500 ot. Zapípá 2x a hned to zase zmizí.

 

DP jsem taky pročítal a je to tam opravdu jen tak letem světem popsané.

 

jo a vyměnilo se i čidlo to jsem nenapsal...

 

takže z toho usuzuju že když nebude prasklé to kolečko sítka (podle technika ze škodovky) a jestli tam teda vůbec má být, tak zbývá hlava když je vana ok

Odkaz ke komentáři

No na BZB by to snad neměl být takovej problém dořešit, když je tam jen nednoduchý čerpadlo, to na CDAA a spol. je větší legrace ...

No a to sítko jasně že přicpáním průtok nezvedne, ale když se někudy protlačí, tak by mohlo nechat stopy/vrypy. Nevím, jestli z něj může po utržení odpadnout krajní drátek, to by mělo ještě jednodušší cestu motorem ...

 

@Rusty - to čidlo jste nahradili stejným typem nebo něčím jiným? Pokud máš ověříno, že to opravdu po zahřátí tlačí jen 0,8 tak to by muselo na budíkách řvát furt. No z principu, v systému je všude stejný tlak, od čerpadla přes filtr až po mazací místa, teprve za mazacími místy tlak padne.

Odkaz ke komentáři

@Rusty: No, asi k tomu nic moc jinýho nenajdeš, tohle video ani neukáže, jaký otáčky motoru to mělo ... BZB asi hlídá tlak oleje až od určitých otáček, ale jakých, to už nenapsali, protože test toho čidla je psanej při zvýšených otáčkách ... A to ani ve starší ELSA pro VW Passat, viz file.

Mazání Passat BZB.pdf

Jinak by muselo řvát na volnoběh stále, protože čidlo spíná kolem 1,4Bar (těch 1,2-1,6 dle DP) který dosáhne až při zvýšených otáčkách ... Takže sehnat někoho s BZB a odměřit na něm, kolik tlačí na volnoběh. Ale, i s přihlídnutím k CDAA a spol. ty maj na volnoběh povolený minimum 1,2Bar, takže asi tak bych koukal i na BZB. Třeba podle tohodle obecnýho grafu to vypadá ještě hůř ...

post-42591-0-47602800-1501168539_thumb.jpg

 

Jinak pro dvoučidlové CDAA a další má podle SSP436 platit toto, jestli je to realita, kdo ví ...

"Tlakové spínače oleje jsou obecně monitorovány když je motor chladný (až do 60 ° C), tj. jsou monitorovány i při chodu motoru na volnoběh. Když má motor provozní teplotu, tlakové spínače oleje jsou monitorovány pouze při vysokých otáčkách motoru."

 

Jinak jen pro zajímavost, protože s tlakem oleje u Tebe to nijak nesouvisí, jeden ruskej driver si popsal schéma odlučovač+PCV. S drobnou korekcí podle SSP401 jsem tomu dal anglický popisky, tak kdyby to někoho zajímalo, viz schémata. Podtlak maj v motoru obě verze vytvářet stejný, cca 25mBar, jak 1.8 tak 2.0 začínaly společně na A a následující E verzi. Cca v polovině 2010 upravili verzi pro 2.0, která kromě par z hrubého odlučovače přivedených kanálkem v bloku "cyklónuje" i páry přímo z pod víka ventilů. Někteří experimentátoři v Rusku ho montli i na 1.8, výsledek ale neznámý ...

 

post-42591-0-85989600-1501160245_thumb.jpg

post-42591-0-08407600-1501160251_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahojte. Vedel by mi niekto poradiť? môj problém spočíva v tom, že môj motor počas jazdy začne pocukávať, sem tam vypíše EPC do servisu, sem tam strati výkon, sem tam spadne do až do núdzaku. Po načítaní diagnostikou sa to toči okolo P0121, P0122, P0221, P0221, P100, P101. neviem či to stačí takto rozpísané. No po vymazaní chýb žiadna neostane a auto ide normálne do ďalšieho zablbnutia. Servisák to tipoval na potenciometer polohy škrtiacej klapy. Vymenil som, nepomohlo. Myslím si že ide skôr o eletrickú závadu. Niekde som sa dočítal na fore že potenciometer môže dostávať nízke napätie a preto ho zblbne a riadiaca jednotka to vyhodnotí ako problém. Čo by ste mi poradili?

Odkaz ke komentáři

Pochopil jsem správně, že doposud jsi jen vyměnil škrtící klapku za novou?

 

Když jsem hodil ty chyby do googlu, tak to něco je od škrtící klapky a něco od váhy vzduchu. Nemáš někde poškozený kablík? Mě kablík od váhy vzduchu loni překousla kuna ...

 

Odkaz ke komentáři

Jojo, ta P0121 a P0122 bude konektor a krimpování pinů ke klapce. Nechaj se napružit a proletovat, ale je to fakt delikátní práce, nechá se pěkně pokazit. Autorizáky mění celý konektor a část vedení k němu.

 

Technická produktová informace 2021485_4.pdf

 

Ale ty P0100 a P0101 to je váha vzduchu, odpojoval jsi k ní konektor? Pokud ano, stačí vymazat, pokud ne, tak to samý jak u klapky.

Odkaz ke komentáři

...... a ešte otázočku. Keď po dlhšom čase štartujem ( hoci kedy, teplo zima) auto mi naštartuje na prvý krát, ale zda sa m že na tri valce. Auto trochu vibruje a otáčky sú okolo 800. To trvá pár sekund cca 20 - 35. Potom ako keby sa valec chytil a otáčky vyskočia na 1100 a a pozvoľna klesajú. Motor už pracuje normálne. Na čo by som sa mal zamerať? Môže to mať súvislosť z vykšie uvedenými chybami? Vopred vám ďakujem za odpovede.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...