Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Ohledně vibrací na volnoběhu. Jak přišly mrazy první den tak mi po nastartování na volnoběhu lehce kolísaly otáčky a občas to taky zavibrovalo. (říkal jsem si že to bude vynechávat jeden válec). Další den auto vyhodilo dle očekávání chybu missfire na 4. válci a chudou směs. Na třetí den jsem prohodil cívky mezi 1. a 4. válcem, chyba se zatím neukázala, ale začalo to chcípat na volnoběhu :D. Po ujetí pár km a zahřátí motoru bez problému.

Mám objednané svíčky a čekám až se objeví opět missfire jestli to není cívkou. Napadlo mě taky jestli to nemůže být nekvalitním benzínem či palivovým čerpadlem.
Když měníte cívky tak všechny 4 nebo k tomu není důvod?

Odkaz ke komentáři

Kolik silenbloků je v motorovém prostoru? jenom nad převodovkou u rozvodů a dole ten kulatý? nebo jich tam je ještě víc? mám pocit že už některý z nich bude K.O. při akceleraci a následné sundání nohy z plynu cítím jakoby mělo něco vůli i divný klepavý zvuk když už jedu do zatáčky pomalu a mám tam např. trojku

 

Odkaz ke komentáři

Řeším nepravidelný volnoběh převážně za studena občas i při zahřátém motoru. Občasné chcípnutí (to se stává jen když je -5 a chladněji) na volnoběhu. A zůstávají viset a kolísat otáčky (max do 1500) když vyřadím a dobržďuju. Při zátěži nepozoruju žádnou ztrátu výkonu, auto jede tak jak jsem zvyklej.

Časová osa.

- blbnul volnoběh, třepal se motor, rozsvítila se kontrolka motoru (vrtulník) - diagnostika missfire na 4 válci - přehodil jsem cívku mezi 1 a 4
- další den se missfire neobjevil, začalo to chcípat, chyba P0171 - Fuel Trim, Bank-1, System too Lean
- vyměnil jsem svíčky, beze změny... P0171 - Fuel Trim, Bank-1, System too Lean + P0507 - Idle Control System RPM, Higher than Expected (toto se po objevilo myslím jen jednou nebo 2x)
- dneska nalogované nějaké hodnoty, dnes bylo teplo a na úplně studeném motoru se vše zdálo ok, pak se začal se objevovat missfire na třech válcích ale už při zahřátém motoru po 30min jízdě (zrovna když jsme nelogovali tak to tam skákalo jak divé 6 výpadků atd) 

zajímavé že se kontrolka motoru rozsvítila jen poprvé, po smazání se to do teď nerožlo
v příloze logy + dnešní chyby

LOG-01-014-015-1068888.CSV

LOG-01-014-015-022tsi2.CSV

LOG-01-001-002-003-tsi.CSV

08032018LOG-01-014-015-106_tsi.CSV

18tsi_engine_faults.txt

Odkaz ke komentáři

A jak se Ti chovaj otáčky při vytáčení na místě, ať už jen lehce zvýšený třeba 1500, 2000, 2500ot? A jak na omezovači kolem těch 4000ot? Padaj tam výpadky zapalování, dokážeš udržet otáčky stabilní?

Kolik máš nyní vlastně nalítáno a čistil někdy někdo sací ventily? Co klapka, jak je na tom? Co si tak pamatuju, už to tu řešíš delší dobu a furt žádný posun :huh:

Odkaz ke komentáři

Prosím o radu, při studeném motoru mi v nízkých otáčkách vynechává cca od 1500 do 2000. Rozjedu se pak to na vteřinu úplně vynechá pak se chytne a už jede normálně.Když nechám auto chvíli klapat tak to neudělá. Pomohlo by přehrát tu řídící jednotku nebo je zrada někde jinde? Díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři

PCV jsem vyměnil, trubka co vede k turbu byla plná oleje a když jsem rozdělal ten starý, tak jsem prstem propíchl membránu (to by asi nemělo ne?), chová se to znatelně lépe. Volnoběh drží. O víkendu najedu víc tak se ukáže.

před 20 hodinami, rayx napsal:

A jak se Ti chovaj otáčky při vytáčení na místě, ať už jen lehce zvýšený třeba 1500, 2000, 2500ot? A jak na omezovači kolem těch 4000ot? Padaj tam výpadky zapalování, dokážeš udržet otáčky stabilní?

Kolik máš nyní vlastně nalítáno a čistil někdy někdo sací ventily? Co klapka, jak je na tom? Co si tak pamatuju, už to tu řešíš delší dobu a furt žádný posun :huh:

Už jsem nestihl vyzkoušet na místě jak se to chová. Najeto 300k, sací ventily jsem já nečistil a předchozí majitel spíš taky ne. Klapka nová před 20tis km. Řeším delší dobu nízký tlak oleje, ale střádal jsem penízky abych to mohl začátkem jara poslat ke klukům aby s tím zatočili jednou pro vždy :) 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj, právě mi dojezdila moje O II  combi FL, 1.8 TSI CDAA 2010, 140 000 km. Servis pouze Škoda. Vozidlo je po STK zhruba druhý měsíc. 2 dny po STK jsem ujel cca 250 km a musel jsem dolít cca 0,7 l oleje (před jízdou na měrce 3/4). Následně po doplnění oleje (0W-30) a ujetí jen cca 10 km prasklá vodní pumpa, která byla vyměněna opět ve škodovce. Poté byl chvíli, kromě toho, že auto při otáčkách cca 2000-2500 občas pocukávalo.  Nyní měsíc na to, se během jízdy po dálnici razantně snížil výkon, motor začal vibrovat a přišlo mi to jako bych jel na tři válce. Rozsvítila se kontrolka poruchy motoru a krátce na to EPC. Svíčky mají najeto cca 10 tis. Válce jsou nyní (po prohlídce endoskopem) zakarbonované a všude je olej. Rozvody jsou prý OK. Podle toho co jsem tu pročetl chápu, že se mi oprava motoru nevyhne.

Jde mi spíše o to, zda je motor po opravě spolehlivější a spotřeba oleje se sníží.

A v druhé řadě, jak může být současná situace vážná, vzhledem k vašim zkušenostem.

Odkaz ke komentáři

No jezdíš s tím asi 140 000km (pokud to nemáš chvilku po výhodné koupi z bazaru), tak určitě víš, kolik jsi musel dolívat oleje. Je tam viditelný progres, kolik Ti to bralo oleje nyní na interval výměny? Po dolití oleje 0,7l byl na měrce kde? Pokud opět na 3/4, je to jasný, další dvoutakt se hlásí ... 0,7l na 250km je náskok díky technice, při 8l benzínu na 100km to bere Eisenachovských 1:30 oleje k benzínu :huh:

Svíčky by to jen potvrdily, když servis koukal endoskopem do válců, jak ty vyndaný svíce vypadaly, nenechal sis je sfotit? Přej si, aby nedošlo na tavbu materiálu ve spalovacím prostoru... Podle toho pak řešíš, jak s opravou dál.

Kde to máš, v autorizáku nebo nezávislým servisu? Jsem zvědav, co všechno rozeberou a jaké Ti dají informace a návrhy včetně rozpočtu.

Odkaz ke komentáři

Auto je dotažené z Německa a jsem současný druhý majitel. Klasika. Najezdil jsem s ním cca 30000 až do teď. Po celou dobu jsem doleval cca 1l/1000 km. Poslední dva až tři měsíce jsem začal lit do auta 0,7l/450 km. Ve Škodovce jsem na ztrátu oleje upozorňoval již při výměně následně prasklé pumpy (viz. výše) Tam mě na možný problém s kroužky upozornili. Také kontrolovali olej po mém dolití s tím, že je opět 3/4 na měrce. Auto je ve Škodovce v Chebu.

Nyní info z servisu: chybí tlak na třetím válci a chystají se sundat hlavu. Na diag. se zeptám v dalším kole. Měli by se ozvat. Svíčky byly opálené ale více taky nevím. Jinak o dokumentaci se nebojím, vždy mi vše ukázali a když bylo třeba, tak mě vzali i na dílnu.

Odkaz ke komentáři

Tak to je jasný ... Kdo Tě nechal celejch 30 000km jezdit a dolívat 1l na 1000km? To chtělo řešit hned po koupi a nemuselo by to být tak drahý jako bude nyní. No motor je podle toho držák, ale teď to už neustál a tavba uvnitř proběhla, výfukový ventil/ly na třetím válci budou KO ... To muselo být jasný hned po tom, co vytáhli svíčky.

Diag není v tomhle případě vůbec potřeba. Podstatný bude, co Ti navrhnou, počítám, že GO za minimálně 80 papouchů podle stavu hlavy, včetně nových pístů a ojnic, pokud toho bude blok schopný. Písni, až budeš mít info od servisu.

Pokud ale dopředu neřeknou přibližnou cenu opravy a rovnou se to pustí rozebírat, tak v případě, že si neplácnete na opravu u nich, je velmi pravděpodobný, že si nechaj solidně zaplatit jen tu rozborku ...

Odkaz ke komentáři

No tohle vypadá velmi divně, písty nemaj ještě venku, ale už mluví o sedřených ojnicích??? Co těmi sedřeninami mysleli? Když už to rozebrali, bavil ses s nimi o řešení opravy a jeho ceně u nich, navrhují sami aktivně něco nebo z nich padají jen odpovědi na Tvé otázky?

Jinak máš pravdu, scénář je to známý. Jestli ale budeš mít fotky, postni je, jak těch svíček tak sundané hlavy s detailem na spalovací prostor. Asi to bude stejné jak toto

DSCF2106.JPGDSCF2164.JPGDSCF2171.JPG

DSCF2172.JPGDSCF2173.JPGDSCF2174.JPG

Odkaz ke komentáři

Ano jak říkám, na písty se prý dostanou až zítra... taky mě to překvapilo,, ale nijak jsem to  nekomentoval. Mám  zkušenosti spíš s motorkama, ale vím, že když jsem sundal hlavu, tak jsem viděl ojnici i s pístem. Vůbec netuším jak na tom pracují a co už rozebrali a co všechno je poškozené. To se ale dozvím zítra. Z toho co mi v rychlosti řekli, tak dva dny sundavali hlavu... Utavil se (možná prasknul) ventil, který prý zmizel někde v útrobách motoru, od něčeho mají být sedřené ty ojnice a stále neví od čeho a jaký je celkový rozsah poškození.  Ze by stále fáze rozborka? Chápu že jsem v servisu neplánovaná položka, kterou dovezla odtahovka, takže si asi budu muset počkat... Zatím odpovídají pouze na mé dotazy a ani k ceně se ještě nevyjádřili. Zítra tam osobně určitě všechno proberu včetně ceny opravy a dám vědět. Dle telefonátu čekají spíš osobní  pohovor. Děkuji vam za rady... jen ještě jeden hloupý dotaz laika... Co jsou zač ty součástky na první fotce? Ventily? ? Utavený píst už poznám ?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...