Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Tak to uděláš jako autorizák, viz to TPI v odkazovaným příspěvku výše, taky možnost, když se nebudeš chtít piplat s tím, co je nyní na autě. Jestli koupíš jen piny, bude záležet na krimpování nebo cínování (s tím to nepřehnat, aby díky množství cínu nepřestal být kabel pružný ve větší délce a pak se nelámal), a nebo si koupit nakrimpované piny s kousky kabelu a ty pak napojit na původní vedení, ale ne v jednom místě aby tam nevznikla bambule :cool: Při tom zkouknout, jak jsou piny napružený a jak vypadá povrch v místě spojení s protikusem na klapce, sice nový piny, ale PPM nejen v automotive je potvora :cool:

Pro názornost podobná TPI

Technical Service Bulletin 2018652_4.pdf

Technická produktová informace 2015493_4.pdf

Odkaz ke komentáři

Člověče, máš to asi zakletý ...

V 22. 5. 2018 at 19:34, petrbungee napsal:

Ahoj, tak já mám po výměně celého sání a svíček "klid" dnes se mi rozsvítilo EPC a motor max 2500 otáček. Dle diag špatná škrtící klapka, zajímavé ovšem bylo ,že nešlo chyby vymazat ani nastavit klapku to vše se podařilo až po několikerém protočení motoru a chcípnutí a znovu zapnutí klíčku zapalování. Nevím dle mého lajckého pohledu bych hledal problém asi v kabelu než v samotné klapce, která je navíc cca rok stará.

V 31. 5. 2018 at 21:32, petrbungee napsal:

Tak na vyčištění jsem se ještě nedostal, ale dnes mi auto na volnoběh samovolně chcípalo. Když jsem vyčetl chyby tak mi to napsalo snímač polohy škrtící klapky a poloha pedálu A a poloha pedálu B. Po vymazání závad motor drží 1180 otáček. Mám jen diag obd2 před android.

V 12. 6. 2018 at 20:23, petrbungee napsal:

To bych taky rád věděl zítra jedu k Rolbařovi neboť mám podobný problém. Mě dokonce občas samo auto na volnoběh chcípne, a nebo ani přes vag nešla chvíli vymazat chyba a diag měl občas problém i tu klapku nalézt-jako, že vůbec nereagovala, pak se zas vše rozběhlo a teď asi 500km klid, tak uvidím na co přijde zítra Rolbař.

K tomu nový PCV/odlučovač+měrka, nový gufero na klice (pokud jsi nemyslel to na převodovce), nová klapka, nový sání ...

Piny v přívodním konektoru ke klapce jste kontrolovali jak? A co spoj kabel + pin?

Odkaz ke komentáři

Ahoj-feedback

Provedl jsem přepinování konektoru škrtící klapky, dle postupu TPI. Byla to opravdu piplačka. Na tuto akci jsem si vše koupil nové i samotný konektor škrtící klapky. Starý konektor má uvnitř trochu jiný tvar, ale jsou spolu oba kompatibilní. Zatím je všechno OK, a auto jede. Chyba Porucha motoru EPC se zatím neobjevila, ale ujel jsem malou vzdálenost. Nastavení základní polohy škrtící klapky jsem nedělal, protože si myslím, že není třeba.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zdar chlapi, jsem tu nováček, tak snad nebudu porušovat pravidla přidáním svého příspěvku.

Včera na cestě po dálnici mi auto cuklo, rozblikala se oranžová kontrolka elektroniky motoru vč. kontrolky EPC, auto se začalo chvět, poklesl výkon... zastavil jsem auto na nejbližší benzince a všiml si z výfuku velký a smradlavý modrý kouř. Auto jsem chvíli nechal stát a pak zkusil znovu nastartovat…jen točilo ale nechytlo. Už tu někdo o podobném případu psal. 

Vlastním Octavii 1.8 TSI, 9/2012, 87 000 km...takže rozvody to s největší pravděpodobností nebudou. Olej měním každých 10 tis. km, vzduchový i palivový filtr nový, do benzinu přidávám VIF. O víkendu jsem byl na Slovensku v oblasti kde se nachází hodně kun…možná, že se jedna z nich nastěhovala do motorového prostoru a nadělala tam neplechu...nebo se bude jednat o vadní vstřik. Co si o tom myslíte? 

Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Krom toho, že olej měníš po 10tkm, kolik si ho bere v tomhle intervalu, musíš dolívat? No, máš to akorát na výměnu svíček podle předpisu ( v 90tkm), ale to asi hlavní problém nebude. Ten modrý kouř, kterýho nemělo být málo, to nevypadá na prkotinu ... Nevím, jestli při KO vstřiku by to nešlo nastartovat, co jsem zatím viděl, tak to jde ale hulí to bíle jak parní stroj ...

Bude to třeba napíchnout, vyčít pamět s chybami, bez toho to bude hledání naslepo. Samozřejmě motor prohlídni, jestli tam neuvidíš něco evidentně nakousanýho nebo jinak poškozenýho, pod krytem sice moc místa pro kunu není ale kdo ví ... Ale tady, kde jsou cívky přímo na svíčkách, nemá potvora co nakousat, tej chutnaj vysokonapětový vedení třeba na 1.2/1.4 TSI a ne obyč elektrika co je tady k vršku cívky.

Odkaz ke komentáři

Děkuji rayx za odpověď. Svíčky jsem měnil v 60 tis., takže tam problém neočekávám. Olej dolívat nemusím, spotřebu odhaduji do 0,5L na 15 tis....tam problém taky nebude. Olej jsem měnil před 2 týdny a na měrce je na max. Nic evidentního tam nevidím a proto to celé nechápu. 

Každopádně jsem nechal auto v autorizáku nech se mi na to podívají a za pár dní snad budu moudřejší. 

Odkaz ke komentáři

Tak to bude zajímavé, co za tím je. Postni sem prosím zjištění, až Ti ho autorizák oznámí.

Jen pro info, cos tam nalil za olej, nebyla to nějaká změna, servisu, značky atd?

Je to smutný, ale u těhle motorů umí taky prdnout ventilový pružiny, tak snad to bude něco jinýho.

Odkaz ke komentáři

No a to je právě ono, krimpovaný spoj se takto neprověří a tam může být zdrada velkýho odporu ... Místa sice málo, ale nechá se to přeletovat/přecínovat, aby kabel měl spoj s pinem i přes pájený spoj :cool: Když to nepomůže, bude zrada někde na kabelu, pak se to řeší střihem :biggrin:

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi. víte o někom komu by motor CDAA, nebo CDAB z období od 1.10.2008 do 30.4.2009 bral olej? Máme doma SII s motorem z 8.10.2008 a ve 169tKm zatím vypadá že olej nežere, tak zda si jej vzít od táty? Jezdi celou dobu na Mobil 1 ESP Formula 5W30 tedy C3 olej a na motoru se preventivně vyřešil  napínák K s řetězem, je měněná vodní pumpa a před dvěma měsíci odlučovač oleje a Škodovka loni na kulanci vyměnila spojky a mechatroniku na DSG. Nebo řešil někdo jiny krom Karlose ( ale ten měl BZB) přidřenou kliku? Dik Tomáš

Odkaz ke komentáři

Značkový servis Škoda vyměnil spojky v roce 2015 po tom co auto stalo na dalnici u Prostějova , po tom co uhradil opravu si otec v servisu stale stěžoval že DSG nechodi jak dříve. Auto na podzim 2017 zůstalo stat opět na silnici, tentokrát na vadnou mechatroniku.Otec rozhodnutý že auto jde z domu a bylo odtaženo do původního servisu, kde dělali spojky . AUto prohlidli a že to spojkami neni a že vytekl olej z mechatroniky. Protože jejich další přístup byl poněkud podivny a pořad nebyl čas na opravu, auto bylo odtaženo do druhého servisu Škoda ve městě,  kde i nabídli lepší cenu za výměnu mechatroniky. Po vyměně mechatroniky se ale zjistilo že iniciátorem jejiho poškozeni byli ale špatně nastavené spojky v roce 2015. Po vyjednáváni s automobilkou došlo na uhrazeni komplet výměny spojek i s prací a u mechatroniky uhradili materiál a praci jsme si uhradili sami. Velký podíl na teto skutečnosti měl technik Autokleveru Nový Jičín, který s automobilkou komunikoval a kulanci dohodl.

Odkaz ke komentáři
V 18. 6. 2018 at 10:49, rayx napsal:

Krom toho, že olej měníš po 10tkm, kolik si ho bere v tomhle intervalu, musíš dolívat? No, máš to akorát na výměnu svíček podle předpisu ( v 90tkm), ale to asi hlavní problém nebude. Ten modrý kouř, kterýho nemělo být málo, to nevypadá na prkotinu ... Nevím, jestli při KO vstřiku by to nešlo nastartovat, co jsem zatím viděl, tak to jde ale hulí to bíle jak parní stroj ...

Bude to třeba napíchnout, vyčít pamět s chybami, bez toho to bude hledání naslepo. Samozřejmě motor prohlídni, jestli tam neuvidíš něco evidentně nakousanýho nebo jinak poškozenýho, pod krytem sice moc místa pro kunu není ale kdo ví ... Ale tady, kde jsou cívky přímo na svíčkách, nemá potvora co nakousat, tej chutnaj vysokonapětový vedení třeba na 1.2/1.4 TSI a ne obyč elektrika co je tady k vršku cívky.

Tak dnes mi volali ze servisu. Změřili kompresy a ve 4. válci byla hodnota 9. Motor potkaný není, rozvody byly v pořádku, sání čisté a problém byl nakonec ve vstřiku 4. válce který odešel. 

Odkaz ke komentáři

Ten servis bude asi hodně vytížen ... :biggrin: To Ti řekli po dvou týdnech jen toto? Co se týká komprese, je třeba chtít vždy vědět kompresi na všech válcích, info jen o jednom válci není skoro k ničemu, pokud to tedy není kapitálka. No 9bar je s přimhouřeným okem taktak na půli cesty, jak na tom jsou asi zbývající?

Nový 1,1 … 1,4 MPa (11…14 barů)

Mez opotřebení 0,7 MPa (7 barů)

Maximální rozdíl mezi válci 0,3 MPa (3 bary)

Ten vstřik tedy měl odejít tak, že trvale propouštěl? Nebo se naopak sekl a neotvíral vůbec? No tohle jsem zatím nikdy nemusel řešit, ale i s tekoucím vstřikem to nastartuješ, viz ta situace u sesterskýho dvoulitru TSI na videu

 

Když už tedy budou sundavat sání pro výměnu vstřiku, mohli by rovnou vyčistit sací ventily a kanálky v hlavě. Pokud to nebudeš chtít vidět na vlastní oči, nech si to aspoň sfotit, jak moc čistý to je po ujetí cca 90tkm, tyhle motory na to hlavně díky vnitřnímu EGR hodně trpěj, odvětrání klikovky nebo jen přímý vstřik rovnou do válce to jen doplňují :blink:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Čau pánové, prosím o radu,

mám tu motor bzb se sporadickym vynechávání zapalování všech válců (vcds sk.: 15) motor na volnoběh zakopává ačkoli diagnostika nic nepíše.

zkoušel jsem vyměnit a adaptovat klapku

přetěsnit a adaptovat výřivé klapky

nové rozvody, svíčky...

motor vynechává hlavně za studena na volnoběh

Odkaz ke komentáři

Byly ty svíčky někdy měněný? Možná máš v pytli i cívky...

 

Quote

Motory 1.8 a 2.0 TSI jsou, stejně jako jiné přímovstřikové zážehové agregáty, dost náchylné na opotřebení zapalovacích svíček. Jejich elektrody se rychle zanáší, čímž dochází ke zvyšování hodnoty přeskokového napětí. Tím se ale více zatěžují zapalovací cívky přímého zapalování. Kdo nemění svíčky včas, může rovnou měnit také cívky. Jedna sice vyjde asi na 1300 korun, což není zase tolik, ale i tak je to zbytečné.

Lepší je celé věci předejít, a to tím, že budete ignorovat servisní plán VW, který předepisuje výměnu svíček až po ujetí 100.000 km, a necháte je vyměnit po 60.000 km.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...