Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

V 19. 6. 2018 at 12:20, indet napsal:

Ahoj chlapi. víte o někom komu by motor CDAA, nebo CDAB z období od 1.10.2008 do 30.4.2009 bral olej? Máme doma SII s motorem z 8.10.2008 a ve 169tKm zatím vypadá že olej nežere, tak zda si jej vzít od táty? Jezdi celou dobu na Mobil 1 ESP Formula 5W30 tedy C3 olej a na motoru se preventivně vyřešil  napínák K s řetězem, je měněná vodní pumpa a před dvěma měsíci odlučovač oleje a Škodovka loni na kulanci vyměnila spojky a mechatroniku na DSG. Nebo řešil někdo jiny krom Karlose ( ale ten měl BZB) přidřenou kliku? Dik Tomáš

Tak co chlapi myslíte že mě u tohoto roku výroby ta repase uniku oleje u motoru nemine?

Jde o to že auto je jinak hezké, pěkně vybavené a hlavně jej znám od novoty. Musím se cca do konce měsíce rozhodnou.

P2P, RYAX - šli by jste do toho? Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři

@indet No, Ty máš přece nejlepší možné info k tomu autu, když ho jezdil táta a je to v rodině :cool: Si vem, co maj dělat neznalý lidi, co vybíraj v bazáru ...

Stručně, jakou to má spotřebu oleje na interval? Najelo to 170tkm, tak si buď jist, že pokud by tam byly ty oblíbený písty/kroužky, tak už o tom táta i Ty víš :biggrin:

Info z ETKA a informace od několika kolegů tady na foru říkaj svý, náběh modifikace pístů/kroužků nebyl od samého začátku produkce CDAA ... Proto samo VW na počátku problémů opravovalo taky písty z BZB viz tady vyvěšené TPI, protože to krom jiného měli ověřené z doby před náběhem modifikace ...

Stále nedokážu pochopit, co je v 2011 při napravování průseru vedlo jen ke zvýšení stíracího kroužku a zachování stále nedostatečné drenáže kroužku jen vrtáním, která prostě na "znečištěný a zakarbonovaný" olej díky EGR a principu přímovstřiku nestačí ... evidentně nikdo netestoval a pustil to ven jen od stolu ...

@kolers Tak pak písni, jaký komprese jsi změřil. Ale tohle problém nebude. Píšeš, že sací ventily vypadaly OK, to je dost obecný, ale dost bych se divil, kdyby byly čistý :biggrin:

Že PCV taky nic, takže jak motor reaguje na povytažení měrky nebo sundání víčka? Nevím, jaká by na BZB byla vidět adaptace lambdy (když to nemá lambda regulaci ...), když by byla hlavní membrána v PCV/odlučovači hin ...

Odkaz ke komentáři

@indet to jako že na motoru dělali emisní normu? To asi neee, BZB (EU4) se výrazně liší od CDAA (EU5), že by si stáhli auta z linky na parking a špekulovali nad normou ... Navíc všechny evropský závody  VAG tyhle motory braly z motorárny v Gyoru, assembly plants jsou jen montovny a zastaví to, co jim přijde :cool: Ale ani motorárna v tom asi neměla chvíli jasno, ty první CDAA a další z GENII jsou podle DP opravdu homologovaný jako EU4 s poznámkou, že splňují EU5 ... Že by TSI gate, kdy EU5 získali softwarově??? :biggrin:

Všechna BZB maj neregulovaný čerpadlo, to regulovatelný, dvojstupňový patří až k CDAA a dalším z GenII.

@kolers No vidíš :cool: Co to bylo za výrobce tý cívky, že klekla jako nová?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
V 24. 7. 2018 at 20:39, Henndry napsal:

Jak muze byt auto s euro4 jen tak euro5 to mi neni nejak jasne...

Jen tak ne, musí projít homologací a to není na dva týdny... Třeba měli problém s NOx, tak holt nejen pro homologaci upravili příslušné mapy tak, aby se recirkulovalo co to jen jde, pokud předchozí generace měla ještě nějaké rezervy ...

Ono všechny benzínový přímovstřiky jsou ve spotřebě lepší, ale protože stejně jako diesly jedou s lambda > 1, tak díky spalování chudej směsi produkujou nadmíru NOx. Bojovat s ním můžou NOx zasobníkovými katalyzátory, to je ale jistě drahé, tak to pořešíme EGR ... Bohužel, díky EGR recirkulaci sice snížíme NOx, ale na druhej straně výrazně zvedáme PM saze ... Holt ty EU5 neřešila, to až EU6 a proto tu nově máme GPF / PPF / OPF filtry, obdobu DPF u dieslů ... No a takovej zatíženej olej plnej sazí ze spalování dušenýho EGR, to je jedna radost pro poddimenzovaný stírací kroužky a jejich drenážní otvory ...

Variable valve timing leads to:
- very effective inner exhaust gas recirculation, whereby combustion temperature and nitrogen oxides are reduced, and
- also improved torque development.

On FSI (=TFSI=TSI etc) engines, a high amount of exhaust gas recirculation is necessary to reduce nitrogen oxide emissions. In order that the amount of exhaust gas can be pushed up to its limit, it has to be calculated precisely.

vzato z SSP296 pro FSI motory

Odkaz ke komentáři

VW patent ve smyslu "my víme, co to způsobuje, ale nemůžeme s tím nic dělat ...." Ano, VW v tom ale není samo, platí to pro všechny ...

A possible solution would be to keep these sources of deposits away, for example, from the intake valve, by completely eliminating exhaust gas recirculation and the introduction of blowby gases into the intake port. However, with the combustion behavior of modern reciprocating internal combustion engines, at least external exhaust gas recirculation and the introduction of blowby gases into the intake port are absolutely necessary for reasons of emission control and fuel consumption, so that this approach is not possible.

https://patents.google.com/patent/US6866031

Odkaz ke komentáři
V 27. 7. 2017 at 14:20, rayx napsal:

Jinak jen pro zajímavost, protože s tlakem oleje u Tebe to nijak nesouvisí, jeden ruskej driver si popsal schéma odlučovač+PCV. S drobnou korekcí podle SSP401 jsem tomu dal anglický popisky, tak kdyby to někoho zajímalo, viz schémata. Podtlak maj v motoru obě verze vytvářet stejný, cca 25mBar, jak 1.8 tak 2.0 začínaly společně na A a následující E verzi. Cca v polovině 2010 upravili verzi pro 2.0, která kromě par z hrubého odlučovače přivedených kanálkem v bloku "cyklónuje" i páry přímo z pod víka ventilů. Někteří experimentátoři v Rusku ho montli i na 1.8, výsledek ale neznámý ...

post-42591-0-85989600-1501160245_thumb.jpg

post-42591-0-08407600-1501160251_thumb.jpg

Toto snad zcela objasní funkci regulační membrány (ta, co se tak ráda trhá) v odlučovači :cool: Vzato z HTP, princip stejný, jen na CDAA výstup rozdvojen na nízko- a vysokotlakou větev

5b6aa9d775606_PCVregulanventil.jpg.5daffc2941345850f8c18919484bd5f9.jpg

Při závadě ventilu regulace tlaku (např. protržené membráně) odpovídá vnitřní tlak ve skříni klikového hřídele podtlaku v sacím potrubí. Přes odvětrávání skříně klikového hřídele je tak nasáváno příliš mnoho oleje ze skříně klikového hřídele, což může vést k poškození motoru.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Souhlasím, origo díl od Hengst není v tomto případě tak drahý :cool:

Číňan taky může dopadnout takhle ... :biggrin:

5b94c56c77ecd_nskPCV.jpg.4d8c7e11a8a02701eb5ba557bee814e7.jpg

a trochu z jinýho soudku, přestože tohle je originál díl, taky to "pěkně" dopadlo, to se pak vršek motoru nestačí divit nejen při startech a hladina oleje na měrce lítá sem tam a lidi se nastačej divit proč ... :biggrin: Snová konstrukce, bez demontáže hlavy nevyměnitelné ...

5b94c618b72da_hlavazptk.jpg.e76f98f3b1831d1a09338ff00974dff6.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Tak dnes jsem byl na stk a na emisích a jentatak jsem prošel, neboť poslední měření kde je napsáno lambda tak norma je 970-1,030 a ja mám 1,029, jak to máte vy? nějaký tip jak se dostat na lepší hodnotu? motor pracuje normálně jen se možná poslední dobou o něco zvýšila spotřeba. Jo a jakou máte spotřebu při jízdě na volnoběh? Já když stojím tak mám cca 0,8l/h ale když jedu z kopce na vyřazenou tak mi to létá klidně k 10litrům což mi přijde divné.

IMG_20181022_211842.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...