Přejít na obsah

Studené starty - cukání + zhášení O1 1,6 74 AKL


Guest Mišel

Doporučené příspěvky

Ahoj, už bádám dlouho nad nemocí mé oktávky.

Octa je r.v. 12/2000, 158tis. najeto, LPG namontováno ze začátku a je na něm najeto cca 140tis.

Mám problém se studenými starty. Nasednu do auta, otočím klíčkem, ukáží se mi LEDky a pak nastartuju. napoprvé, bez delšího točení. Po rozjezdu dopředu z garáže se motor zatřepe, začne cukat jako v autoškole a pak chcípne, někdy se mi jej podaří udržet. Druhý start nastartuje po delší době točení - asi 3 sec. a pak už jede normálně.. Akcelerace v pořádku asi, semtam trochu cukne v tahu..

 

Výpis z diagnostiky ukazuje:

 

9 závad nalezeno.

00668 - palubni napeti - svorka 30

36-00 - preruseni

01249 - vstrikovaci ventil 1 (N30)

29-00 - zkrat na kostru

01251 - vstrikovaci ventil valec 3 (N32)

29-00 - zkrat na kostru

01252 - vstrikovaci ventil valec 4 (N33)

29-00 - zkrat na kostru

01250 - vstrikovaci ventil valec 2 (N31)

29-00 - zkrat na kostru

00525 - lambda-sonda (G39)

07-00 - signal prilis maly

00525 - lambda-sonda (G39)

27-00 - neverohodny signal

00533 - regulace behu naprazdno

19-10 - nizsi odhad - Sporadická

00537 - lambda-regulace

18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadická

Readiness: N/A

 

 

Ty zkraty na válce můžeme hned vyloučit - je to kvůli montáži LPG.

 

můžete mi naznačit co mám ted dělat? Vyměněno tento týden:

 

- Nové zapalovací kabely Tesla

- Nové svíčky NGK origo

- Vyčištěno sání + přetěsnění kroužků na sání

- Nové teplotní čidlo

- Vyčištění škrtící klapky a nastaveno Vagem

- Vyčištěna váha vzduchu

- Výměna vzduchového filtru

- Nová hadice sání - mezi klapkou a váhou vzduchu

- Nové těsnění mezi škrtící klapkou a sáním

- Lambda strará jeden rok, montovaná v Škoda

 

Kluci mi poradili jezdit bez LPG, pojistky jsem odpojil a teď auto neví, že je v něm LPG-

Vypojil jsem to dnes, najeto cca 250km a poznatky - za jízdy i když stojím, drží volnoběh cca 1000-1100.

Vypojil jsem váhu vzduchu, motor se zatřepal a držel chvíli na těch 800 jak má, pak jsem do toho sednul a jel jsem cca 2 km, po vyřazení opět drželo 1100, napojil jsem váhu, motor se otřepal a zase držel na 800 jak má ale jen chíli, za jízdy opět držel oněch 1100.

Bez váhy vzduchu je to o trochu línější. Také tuto cestu, kterou jsem absolvoval, jezdím na plyn obvykle za 6,5- 6,7a dnes jsem se nemohl dostat pod 7,9, tj o litr víc.

 

Hlavně mě štvou ty starty... Nastartuju v pohodě, a jakmile trochu šlápnu na plyn a pouščím pomalinku spojku auto cuká až většinou chcípne. Jen semtam se mi ho podrží udržet po tom cukání, vymáčknu spojku, šlápnu trochu na plyn a pak je v pohodě..

 

Mohli byste mi napsat jakýkoliv postřeh? už si nevím rady, měl jsem auto ve škodovce a ta řekla, že je lambda v pohodě a at vypojím na 3 dny LPG a jezdím jen na benzín, jestli se to nespraví. Bohužel první den o litr větší spotřeba a 1100 ot na volnoběh, kde u plynu mám normální volnoběh, jako by se to auto zbláznilo na BA.

Koupil jsem Shell a dal do něj aditivum na vyčištění motoru, no moc tomu ale nevěřím. Jinak v provozu je auto celkem dobrý.

Odkaz ke komentáři

Dnes ráno jsem vyjížděl z garáže a zkusil jsem odpojit váhu vzduchu. Autu kolísaly otáčky +/-100 ot. a při výjezdu (záběru) se začlo zase celé třepat a cukat. Podařilo se mě auto udržet s velkou námahou, pak jsem zapojil váhu a další rozjezd je v pořádku.. Ten první rozjezd je vždy kritickej, další už je v pořádku.

 

netušíte kde je zakopanej pes??

Protože teoreticky lambda není první cca minutku v provozu (resp. ř.j. z ní neber

Upraveno uživatelem Mišel
Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím kolego Octaviáne, já jsem začal mít stejné problémy, vždy při prvním startu a studeném motoru mi motor jde nepravidelně a třepe se, ale dělá mi to jen na benzín a kámoš mechanik to prý měl na Fildě a musel vyčistit vstřikovače a pomohlo to. Prej se to plyňákům stává, tak zkusím a uvidíme, kdyžtak sem hodím info. Jemu to došlo tak daleko, že mu to jelo na dva válce.

Dnes ráno jsem vyjížděl z garáže a zkusil jsem odpojit váhu vzduchu. Autu kolísaly otáčky +/-100 ot. a při výjezdu (záběru) se začlo zase celé třepat a cukat. Podařilo se mě auto udržet s velkou námahou, pak jsem zapojil váhu a další rozjezd je v pořádku.. Ten první rozjezd je vždy kritickej, další už je v pořádku.

 

netušíte kde je zakopanej pes??

Protože teoreticky lambda není první cca minutku v provozu (resp. ř.j. z ní neber

Upraveno uživatelem vseta
Odkaz ke komentáři

prozatím mi doporučili koupit do benzínu nějakou tu srajdu, jezdit chvíli na beňo, než se to začne rozdělávat a pak se uvidí co bude dál. Já na takové ty srajdy do motoru moc nevěčím, ale zkusi se to může. Jak jsi na tom ty s řešením tvého problému s tvojí Octou?

nechas to cistit ultrazvukem?

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

U mě vše šlape jak hodinky, jen časem koupím novou váhu vzduchu, ale jinak paráda :palec:

Podle mě, to vstřikovačema nebude, alespoň co myslím. Jinak čistič injektoru mám za sebou taky, mixl jsem to s Carrerou 100

Odkaz ke komentáři

Zdravím

jj já to taky namíchal do Carrery100, ale moc tomu nevěřím, už mi to cuká, i když je to zahřáté a myslím, že to trošku i někdy střelí do výfuku. No mám nad čím dumat, snad se mi to podaří brzo odstranit, páč mě to štve. Zajímavé ale je, že ma Lpg to nedělá, jen na benzín

Ahoj,

U mě vše šlape jak hodinky, jen časem koupím novou váhu vzduchu, ale jinak paráda :palec:

Podle mě, to vstřikovačema nebude, alespoň co myslím. Jinak čistič injektoru mám za sebou taky, mixl jsem to s Carrerou 100

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zatím nic moc. Sice se to zlepšilo po natankování Carrery s čističem injektoru, ale ještě to není to pravé ořechové. Říkal mi jeden známý, že mu to udělal benzín. U lpg mu zvětral v nádrži, protože na něj jen startoval, tak to pořádně naředil Shell V Pover a všechno vyjezdil a má klid. Trápil se tím taky dlouho, projel několik serv isů a nikdy na diagnostice nic nenašli. Já ještě vyměním vzduch. filtr, znovu vyčistím škrtící klapku a uvidíme. Taky jsem koupil teplotní čidlo. Snad to bude konečně dobrý wink.gif

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...