Přejít na obsah

topí jen za jízdy


Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám Octavii I, 75kW AVU, r.v. 2001 koupenou před rokem a teď jsem si všiml, že když stojím, tak nefouká teplý vzduch, ale vlažný. Při jízdě topí normálně a teplota drží na 90. Bude to termostatem, stačí jen termostat samotný a těsnění za 200,- ?! VAG nemám možnost zkusit.

 

Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

vložka termostatu na naši motorizaci stojí od cca 500 výš je totiž elektronický - http://www.cc-autodily.cz/hrdlo-termost-s-vlozk-1-1

K tomu topení, taky jsem si všiml, že při ohřátým motoru topím, jen když je motor v otáčkách, když zastavím, po chvilce jde vlažný vzduch. Zatím to přisuzuju tomu, že mám LPG a při názkých otáčkách jde voda cestou nižšího odporu tzn. přes reduktor. Jestli máte někdo jiný vysvětlení nebo dokonce řešení, tak sem s tím. Mám 1,6 75kw AVU, 10/2000.

Odkaz ke komentáři

Chyba bude, tak se snažím zjistit jaká. Někdo mi doporučil vyzkoušet, že když na volnoběh netopí a když přidávám plyn, tak topí, tak by to mohla být vodní pumpa. Tak nevím jestli termostat nebo ta pumpa. Rozvody jsme dělali minulý rok, tak by to mělo být dobré. Máte ještě nějaké návrhy, jak to zjistit ?

Odkaz ke komentáři

Zdarec.Tak jsem taky bádal proč mi auto netopí ať už za jízdy tak i na volnoběh(AVU 75KW).Dneska jsem jel na Slovensko a za celou cestu

(90km)jsem netopil.Venku ráno na Vsetíně misty -22C,takže jsem za volantem docela klel a mrzli mi nohy.Auto jelo v pohodě,teplota stále na 90C,ale netopilo to.Zpátky bylo tepleji a zase nic.Takže po návratu jsem hledal proč.Zkoušel jsem profouknout ten elektro ventil co je v motoru a reguluje topnou vodu,ale nic.Hadice k radiatoru byla vlažná,po přídání otáček trochu zteplala.Vratná studená.

Měl jsem spadeno na ten ventil,chtěl jsem ho dát do pryč a dát tam třeba jenom trubku.Pak jsem si řekl že bych mohl zároveň propláchnout radiator když bude vypuštěná voda.Zkusil jsem si jak pujdou stáhnou spony na hadicích,no a jak jsem vzal za vratnou hadici a trochu s ní zakýval tak to udělalo PŠŠŠŠŠÍÍÍ.Byl tam vzduch!Nastartoval jsem,trochu to proturoval a vzal za hadici znovu.To už to PŠŠŠŠÍÍ bylo minimální.Vlezu do auta a kuva pážááák ja sviňa.Auto se roztopilo jak za mlada.Projel jsem to a perfekt i z kopce.Venku -10C.Je pravda že na volnoběh je to slabší ale po lehkým přidání hned topí.Takže není pravda že se celý systém sám odvzdušní.Házím ještě fotky o kterou hadici jde.

post-1545-0-98750300-1329072378_thumb.jpg

post-1545-0-35584100-1329072396_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Vím, že reaguji na hodně staré téma, ale řeším stejný problém. Mám 1.6 75kw AVU a teď jak klesla teplota dost pod nulu, tak jsem pociťoval, že ve volnoběžných otačkách uplně přestává topit a z topení valí studený vzduch. Přitom teplota motoru je pořád na 90stupních. Po příjezdu domů, jsem auto nechal chvili klapat na volnoběh, než jsem zajel do garáže a koukám, že vstupní hadice do radiátoru topení je vlažná a zpátečka úplně mekká a studená. Po přidání plynu se obě hadice prohřáli. Rozvody jsem dělal před 4lety i s vodní pumpou a mají přes 80tis KM. Můj mechanik mi řekl, že by to viděl na vodní pumpu, že už tento problem u octavek řešil. Že se uvolnila nalisovaná vrtulka na vodní pumpě a v nízkých otáčkách nemá sílu. Příští víkend mu to dávám na rozvody a vodní pumpu, tak uvidíme, jestli to bude ono :-)

Odkaz ke komentáři

Tak já se taky ozvu, protože je to stále můj aktuální problém. Tohle téma jsem zakládal před pár lety a moc jsem neuspěl. Tak nějak jsem si zvykl, že mi to topí jen za jízdy. Bohužel ale asi před dvěma týdny, když byla docela zima, tak mi začala vařit voda. Otevřu expanzku a je to tak. Tak jsem dojel k mechanikovi a vyměnili jsme termostat. Už se to sice nepřehřívá, ale bohužel to přestalo topit. Podobné téma jsem tu našel, ale nic mi nepomohlo. Většinu trubek mám teplých, nevím, jestli málo nebo moc, ale nejsou tvrdé, studené. Vyzkoušel jsem zapnout foukání na nejvíc do prostoru, nepomohlo, včera jsem zkoušel pooddělat trubku u radiátoru, aby se odvzdušnil, vyšlo trochu vzduchu, pak už jen voda i na několikátý pokus jen voda. Obě trubky teplé, výstupní trochu míň. Ale z topení pořád jen studený, ať dělám, co dělám. Dělá mi to i problémy s lpg, které mám celé nové z loňska a tam když je zima, tak se málo ohřívá plyn, takže se často vypíná. Plynař se podle diagnostiky taky díval, že je tam menší teplota. Na teploměru mám pořád 90 stupňů, ale vevnitř mráz, což je v tomhle počasí dost nepraktické. Zkusil jsem tam i nalít takový ten utěsňovač dírek, ale žádná změna. Rozvody mám měněný i s pumpou loni.

Už jsem i vyzkoušel několik servisů, ale většinou mi řekli, že to může být cokoliv, že musí rozdělat kdeco.

No a jelikož rv je 2001, tak se mi už moc sypat nechce. Jinak jezdí vcelku vpoho, jen to topení mě štve.

Tak bych chtěl poprosit ještě o nějaké rady, co zkusit, aby jsme vypozorovali, čím by to mohlo být.

 

Předem díky za jakoukoliv pomoc, otužování mě už fakt neba :-)

Odkaz ke komentáři

Ja mam 1.6 75kw BFQ prestala topit v lete nadrzka rozflakana po vymene bez rozdilu, pozdeji kompletni vymena tela termostatu trosku tekl, kompletni vymena rozvodu trosku tekla pumpa litinova vrtulka. Ta svine netopí. Zkusim profouknout radiator. Udajne na klimu netoci vrtule na topeni toci coz je pri divne...

Odkaz ke komentáři

martinecek-

 

Kolik najezdíš kilometrů za den?Myslím tím v kuse třeba do práce atd.Já třeba jedu do práce a po 15km se topení teprve začíná chtít topit.

Může zato častečně i ten ventil co je na přívodní trubce k radiátoru v mot.prostoru vedle posilovače brzd(takový téčko na přívodní hadici k radiátoru s podtlakovou hadičkou).Má ho jen AVU.BFQ už ne,protože byl pro právě špatnou funkci topení odstraněn.

Jeho ovládací ventil je nad posilovačem brzd přimontovaný na přepážce mot.prostoru.Vedou do něj 2podtlak.hadičky a konektor.

 

Zkontrolovat podlakovou hadičku,případně raději vyměnit.Aby fungoval na 100%.Je nutné oddělat hlavní sací hadici pro lepší přístup.

No a pokud by jsi měl chut tak tento ventil úplně odstraň a o krám míň.Nahraď trubkou vhodného průměru a zasponkuj.

 

Jinak mě ještě napadá to,že by jsi auto pořádně zahřál napřed jízdou a pak ještě alespon 15min na volnoběh na místě.

Potom si přizval nějakého kolegu a ten ti auto proturuje a ty ihned vemeš opět za tu vratnou hadici z radiátoru a zase ji trošku uvolníš.

Bude tam po proturování vyšší tlak a možná se to provalí ten možný zbytek vzduchu co tam může ještě být.

Dobré bude,když bude ten motor po dobu tvého zásahu na hadici lehce prošlapávat,aby zvyšoval otáčky a tlak v systému.

 

POZOR NA OPAŘENÍ!!!

 

No a ten reduktor od LPG co ti říkal "mechanik gazovy",tak ten je vlastně napojen na hadice od topení,takže to dává souvislost.

 

Mě se kdysi stalo,že jsem měl na Feldě zavzdušněn i ten reduktor,takže jsem musel povolit méně teplou(vratnou)hadici z jeho vyústění.Vzduch si odfoukl za běhu prohřátého motoru a bylo po problému z výhřevem reduktoru.

 

Pak ohledně topení zbývají už jen přepínací klapky v palubovce,že by špatně nebo vůbec přepínaly teplý vzduch.Záleží jestli máš Climatronic nebo klasiku.

Odkaz ke komentáři

Do práce jedu tak 40 km, ráno přijdu, nastartuju, sdělám plachtu z oken, případně oškrabu okna nebo ometu sníh, takže 5-10 min mám nastartovaný.

Je to rv 2001 AVU s manuální klimou.

Jako dnes to bzl fakt masakr, páč venku -13 a topení ani prd. Tak trochu i motoru závidím, že on se zahřeje, má tam svejch 90 a já su zmrzlej jak h...o :-)

Před tou výměnou termostatu to jakš takš topilo aspoň za jízdy, ale teď prakticky vůbec. Před tím termostatem mi to začlo topit tak po 10 km.

Přijde mi divný, že při tom odvzdušňování se vůbec nic nemění, že by to třebas trochu zteplalo, ale jestli je tam vzduchu moc, tak možná tím, ale zas mi z toho teče už jen voda.

Zkoušel jsem i topit přes klimu, ale taky nic.

Dneska su v práci sám a venku je zima jak sviňa, tak zkusím asi až příští týden.

 

Každopádně díky za tip, co ještě zkusit. Chtěl bych to už rozlousknout...

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravim vas, mam 1.6 75kw AVU 2001, mam uplne stejny problem, mohu se zeptat, jestli nekdo tento problem vyresil? Radiator jsem profukoval a bez vysledku, ventil na topeni otevira jak ma a teplej vzduch mi jde jen v otackach, lehce tepla voda do topeni jde, ale strasne malo a nema to dostatecny tlak. Vodni pumpa je menena pred pul rokem, ale uz jsem to s tim koupil a buh vi co tam je, treba vrtulka od pumpy muze byt spatna, ale nevim no.Termostat vypada funkcni taky, zitra tam zkusim dat original cely krcek. Nema nekdo nejake zkusenosti ci napady?Diky.

Odkaz ke komentáři

Myslim si, ze bude spatny radiator. Obdobny problem jsem resil na Passatu B5,5. Radiator pruchozi a clovek se ohral pouze vyhrevem sedacky :-/ Nakonec padlo rozhodnuti vymenit radiator - a uz topi jak dabel.

 

I pri pravidelne vymene chladici kapaliny byl hodne zaneseny.

 

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Díky za odpověď, na kolik zhruba vyjde práce? Vím že to je palubka dolu a vse dolu, na 3-4 hodiny práce, ale v servisu si napíšou 2 dny a me zabreci peněženka. Jinak by to byla první věc co měnit. Jinak termostat jsem vyměnil a je to o trošičku lepší, ale furt je to jen vlažný vzduch. Asi by to chtělo fakt ten radiátor

Odkaz ke komentáři

Dělal jsem to na paassatu B4 a jeden celý den, na B5.5 zhruba taky tak. chtělo by to sehnat nějaký fígl nebo tip. Na YT jsem našel video, kde na B5.5 mění radiátor během chvilky - celá palubka tam držela asi na 4 šroubech a pak ji sundali i s rádiem apod :-/

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Nevím, jak má octavia resenou klapku michani vzduchu (studeny/teply). Na starem passatu to byl derovany plech potazeny molitanem, na novych autech je uz jen celoplastova.

Takze pokud jsi nevybiral molitan z pruduchu topeni, tak bude asi plastova. Pokud jsi molitan vybiral, tak se sloupl z klapky a nemicha se ti spravne vzduch -> klima malo chladi, topeni mene topi.

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Auto mam asi 3 mesice a nic z pruduchu nelitalo. Takze nevim, jestli ma tohle celoplast nebo molitan, kazdopadne za jizdy topi tak, ze se tam neda udrzet ruka, ale kdyz zastavim, zacne postupne chladnout - tece malo vody do radiatoru, takze to asi bude tim radiatorem, posledni vymena co zkusim, je vicko expanzky, ale tim koncim. x tisic jen za praci davat nebudu. Radiator sam o sobe stoji prd, ale ta prace :-(

Odkaz ke komentáři

Me to bohuzel taky ceka - obcas se minl objevi trocha fridexu u spolujezdce na koberecku a podezrivam radiator.

 

jinak jsem nasel video na YT, kde vynda cele topeni za cca 19 mnt (preskakal jsem, takze nvm jestli nejsou nejake skoky/zrychleni) a vypada to celkem prijemne - viz. Odkaz

 

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...