Přejít na obsah

Jakou baterii?


Doporučené příspěvky

Presne tak - orientovat sa treba podla odporucania vyrobcov aut a akum - a pozriet nejake testy .

a treba mat aj kus stastia .

 

PODLA VARTY

http://www.autobaterie-varta.net/konfigurator/osobni/typ-skoda-octavia--1u2--1-9-tdi-81kw-r-v--od-1997-13424/

 

Moja Varta vo favorite 26 mesiacov :( - test dobijania a elektriky v poriadku.

Volakedy som do Š-120 dal 90Ah - bola zadara - prve 2 zimy islo "vyhodit" motor zo sasi aaale 3tiu zimu uz bol problem

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak včera odpoledne se mi nepovedlo nastartovat sotva to jednou otočilo motorem . Baterie Varta silver 77Ah 3,5 roku stará a nabíjená přes 3 týdny. Dal jsem to na nabíječku a nacpalo to jen necelých cca 10 Ah což mě celkem zarazilo :( . Tak hledám novou a při vnitřním rozměru kaslíku 315 x 175 x 190 mě zaujaly Exide Premium 85 Ah 800 A EA852 která má 315x175x175 a nebo Exide Premium 90 Ah 720 A EA900 315x175x190 . Celkem škoda že baterka stejného výrobce stejné řady s vetší kapacitou a rozměrem mé menší startovací proud .

90 Ah? Co vozíš v kufru? Dvě rychlovarky, toustovač a fén?

 

Opravdu nechápu, kam někteří s tou kapacitou chcete dohnat.

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak já zase nechápu tvojí reakci mischicka baterie se tam podle rozměru vejde , rozdíl ceny je zanedbatelný a kapacita k dobru , nehledě k tomu že při mrazech kapacita se zpomalující se chemickou reakcí celkem snižuje při -20 třeba až o 40 % . A s tvrzením že to nebude stíhat nabijet to ani nezkoušej to je kravina na entou , to co z ní sebereš tak tam musíš stejně znova nalejt (+ nějaké ztráty ) ať je ta baterka taková či maková ale s tím rozdílem že z vetší budeš fungovat déle třeba starý Zetory měly stejnej altík jako Š120 a baterky stejný opravdu nebyly. A výbava nic extra elegance + nez. topení a audio .

 

PS: opravdu se ti nikdy nestalo že bys potřeboval vetší kapacitu ? Mě osobně jo ještě před ovcí jsem měl Vectru B a při hlídání RZ jsem radiem baterku vymlátil a už nenastartoval jakpa by se mi tech pár AH tehdy hodilo . Raději ti snad nebudu ani psát že si chci k baterce paralelně dopojit superkondenzátory pro lepší proudovej náběh při startu .

 

 

Odkaz ke komentáři

že z vetší budeš fungovat déle

 

Tohle mě upřímně zajímá, jak to je. V čem pro mě bude přínos, když si dám do auta 90Ah, oproti 62Ah? Měl sem 74Ah a nefungovala déle než ta 62Ah. Obě zažily stejný auto, stejný provoz a + - stejný teplotní podmínky (mrazy, ta menší ty mrazy podstatně delší dobu). Nezajímají mě přirovnání, cena a velikost kastlíku. Jen fakta.

Odkaz ke komentáři

Tak já zase nechápu tvojí reakci mischicka baterie se tam podle rozměru vejde , rozdíl ceny je zanedbatelný a kapacita k dobru , nehledě k tomu že při mrazech kapacita se zpomalující se chemickou reakcí celkem snižuje při -20 třeba až o 40 % . A s tvrzením že to nebude stíhat nabijet to ani nezkoušej to je kravina na entou , to co z ní sebereš tak tam musíš stejně znova nalejt (+ nějaké ztráty ) ať je ta baterka taková či maková ale s tím rozdílem že z vetší budeš fungovat déle třeba starý Zetory měly stejnej altík jako Š120 a baterky stejný opravdu nebyly. A výbava nic extra elegance + nez. topení a audio .

 

PS: opravdu se ti nikdy nestalo že bys potřeboval vetší kapacitu ? Mě osobně jo ještě před ovcí jsem měl Vectru B a při hlídání RZ jsem radiem baterku vymlátil a už nenastartoval jakpa by se mi tech pár AH tehdy hodilo . Raději ti snad nebudu ani psát že si chci k baterce paralelně dopojit superkondenzátory pro lepší proudovej náběh při startu .

 

 

Já na Tebe nic nezkouším, jen už se jaksi nezvládám ani smát tomu, jak je tu určitá skupina uživatelů zamrzlá v mobilech 90. let a donekonečna jdoucím navyšováním kapacity akumulátoru.

 

Aneb dej si tam co chceš, když si myslíš, že tím něčemu nebo někomu prospěješ a za dva roky si tady řekneme, k čemu to bylo.

 

Odkaz ke komentáři

Tohle mě upřímně zajímá, jak to je. V čem pro mě bude přínos, když si dám do auta 90Ah, oproti 62Ah? Měl sem 74Ah a nefungovala déle než ta 62Ah. Obě zažily stejný auto, stejný provoz a + - stejný teplotní podmínky (mrazy, ta menší ty mrazy podstatně delší dobu). Nezajímají mě přirovnání, cena a velikost kastlíku. Jen fakta.

Ahoj bylo to myšleno že kvůli její větší kapacitě budeš při stejném proudovém odběru delší dobu fungovat . Ale je to i z pohledu životnosti Pb akumulátorům vadí jakýkoliv stav pod 90% nabití v ideálním případě a pod 80 % (12,2 V) už začíná celkem rychle ztrácet životnost . Třeba vybíjení akumulátoru na 50 % snižuje jeho životnost na 1/5 a plné vybíjeni na 1/10 . Tyto stavy ještě potom zhoršují teploty jak velké tak male ale jak už jsem psal výše , modelový příklad abys udržel tech ideálních max 10% vybití při mrazech třeba -20 tak mávnutím kouzelného proutku máš z 90 Ah třeba 54 Ah a cyklické vybíjeni tedy 5,4 Ah kdežto u tvého vzpomínaného 62 Ah je to při - 20 jen 37,2 a složka 10 % vybíjeni je tedy jen 3,7 Ah . To co jsem tady napsal je fakt jen jednoduše shrnuto chování Pb aku na závislosti nabití při nějakých podmínkách . + ještě vetšinou čim vetší aku tím mu méně vadí špičkové odběry třeba starty . Ta baterka si to za ten čas provozu nasčítá a výsledkem je třeba těch 3,5 roku u mě , ono je taky dosti možný že si můžeš koupit už celkem mrtvou baterku z obchodu v domnění že je nová a jen ji před odesláním prodejce dobil .

Ideální je prostě občas ji změřit (třeba voltmetr do zapalovače za pár kaček) a jak padne pod 12,4 okamžitě na nabíječku aby zůstala dlouho fit , ideálně dokoupit malej FV panel přímo pro to určenej kterej ti bude dorovnávat baterku ale víc jak půlka vyráběnejch je nepoužitelná z důvodů slabého výkonu , přebijení nebo dokonce spíš vybijí akumulátor při nepřízni počasí , tedy potřebuješ solární nabiječku která je ideálně amorfního typu s výkonem cca aspoň 6 W spíš více chráněná diodou pro zpětné vybíjeni a stabilizátorem cca na 13,6V .

Upraveno uživatelem DjRaptor
Odkaz ke komentáři

DjRaptor

Máš konkrétní představu o tom superkondenzátoru (nějaký odkaz)?

 

Ahoj , už kondenzátor co máš na audio do auta jako buffer pro zesilovač o něco zlepší starty u ulehčí baterce avšak pravá sranda začíná s tzv. superkondenzátory třeba 3000F 2,7V nebo 2,85V od firmy Maxwell bohužel jejich cena není moc lidová jelikož to je vcelku novinka a výroba není moc levná sama o sobě + těží z toho že jsou dá se říct jedničky na trhu . Jeden tento kondenzátor stojí 1500 a potřebuješ jich 6 , takže momentálně jsem ve stavu pátraní po lepším poměru výkon/cena :) A odkaz jukni na youtube nebo google a dej si vyhledat prostě Ultracapacitors je tam dost zajímavých věcí .

Upraveno uživatelem DjRaptor
Odkaz ke komentáři

Ten voltmetr do zapalovače mám, a co sem měřil na multimetru, bylo i na něm. To měření je jediný co z elektriky dám :) Autem jezdím téměř denně a letošní zimu to padlo na 12,4 jen jednou a to sem to dal na nabíječku. Jakej je rozdíl v tomhle směru mezi Pb a Ca? Na netu se žvatlá spousta bludů. Každopádně to co tam teď mám, funguje dobře.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...