Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


Lucasse

Koupě nové OIII: pomoc s výběrem

Doporučení OIII  

162 hlasů

  1. 1. Lepší mi příjde:

    • 1.6 TDI (77kW) - komb.spotř. 3,8l
    • 1.4 TSI (103kW) - komb.spotř. 5,3l

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

280 příspěvků k tomuto tématu Poslední odpověď

Doporučené příspěvky

Plánuju koupit nové auto a hodně zvažuji o OIII. Zajímal by mě váš názor..

 

Ze všech verzí nové Octavie III jsem vybral dvě, které by mi vyhovovaly. Jednalo by se o varianty:

- 1.6 TDI - 77kW (komb. spotř. 3,8l)

- 1.4 TSI - 103kW (komb. spotř. 5,3l)

 

(1.4 TSI by byla asi o 20tis. levnější.)

 

Osobně bych chtěl víc spíš benzín, spotřeba u diesela je ale víc než masakrální - hlavní důvod proč přemýšlím o TDI. Návratnost bych viděl asi tak za 3-4roky. Měsíčně najedu asi tak průměrně 1000km.

 

 

Chci se zeptat na váš názor, doporučení, tip.

Každá rada pomůže.

Díky!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

S nájezdem pouhých 1 000km měsíčně bych šel do 1.4 TSI. Při tomto nájezdu nemá nafta smysl a s 1.4 TSI bude mnohem zábavnější svezení :palec:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip. :)

Odkdy se dle tebe vyplatí diesel, resp. proč si myslíš, že v tomto najetí nemá diesel smysl?

 

 

Co je na tom pravdy, ze je 1.4 TSI rozezranejsi?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak při takovým nájezdu jsem vydedukoval, že jezdíš spíš krátký trasy, což pro diesel není zrovna moc dobrý. Další věc je cena, která bude u nafty vyšší. No a ta spotřeba taky nebude závratně rozdílná, navíc s tím benzínem se i hezky projedeš

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zatím mi všichní, až na nějaký vyjímky (především rodina :D ) doporučují benziňák... je tu někdo kdo by doporučil TDI?

 

Jak je to s jinými provozními náklady v porovnání TSI/TDI např. olej, servis, výměny, budoucí investice pro správný běh motoru?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já ti doporučím jednoznačně TSI a to 1,4 se 103 kW, mám nějaké zkušenosti s TSI 90 kW, proč TSI?

 

pro tvůj nájezd km je benzín vhodnější

 

má šestikvalt,

 

spotřeba při normální jízdě v rámci předpisů průměrka 6,2-6,6 (moje zkušenost s 90kW TSI) což není o moc víc než s TDI

 

spotřeba s větším podílem dálnic, kdy na nich jezdím okolo 150 km/h - přes 7,4 jsem se nedostal

 

tišší auto, lepší zátah bez nutnosti řadit proti TDI

 

K tvé otázce rozežranosti TSI, vše záleží jak moc na to šlapeš, dá se jezdit za málo i za hodně, je to na tobě, máš na výběr,

 

TSI nabízí pěkné dynamické až sportovní svezení, když budeš chtít, pak si vezme klidně 8 litrů, ale na druhou stranu máš možnost

 

klidné jízdy (ale ne přehnaně pomalé) za rozumnou spotřebu do 6,5 litrů.

 

Moje cesta v týdnu byla HK - Liberec - Varnsdorf, po státních 100-105 km/h, dálnice 120-140 km/h, průměrná rychlost 70 km/h při spotřebě 6,5 litrů, najeto 360 km, pro představu .....

 

 

 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak mimochodem, proč OIII? kvůli kufru? ,

 

protože třeba G7 v Highline s 1,4 tsi 103 kW za 475K Kč nabízí víc než OIII (mimo kufru tedy :D)

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakce.

 

No, hlavni argument proc zrovna diesel je celkem jasny - spotreba. Ve firme mame z minulyho roku koupenou OII 1.6 TDI, ktera ma psanou spotrebu 4.5l a opravdu to zhruba odpovida. Jezdil jsem s ni par dni, v klidu, a ukazovalo mi to prumernou spotrebu 4.8l - a to jsem zase nejel jak plechovkar. Jezdilo se mi v tom skvele, z toho auta jsem byl nadseny (z pohledu auta vseobecne, ne volby TDI/TSI). Ridilo se skvele, delalo to vsechno co jsem chtel, na ceste to drzelo pekne, hlavne super spotreba. Od OIII snad ocekavam i neco vic.

 

Proc tedy OIII?

Predevsim se mi to auto libi (pro me snad nejkrasnejsi auto od Skody), dalsi vec je spotreba, ktera ma byt jeste nizsi nez predesla rada OII. Pak je to zminovany kufr, hezci interier.. Da se i predpokladat, ze novejsi verze jsou zdokonalenim predesle verze (ovsem netvrdim, ze to neprinese nove mouchy ;) ). Pokud vite o nejakych chyb OIII oproti minule verzi, sem s nima.

 

Ma nekdo tucha, predtim, nez obejdu vsechny salony v Brne, kde bych mohl testnout 1.4 TSI? :)

V tydnu bych se chtel uz rozhodnout.. Osobne bych vic 1.4 TSI, ale zase jedinej duvod proc 1.6 TDI je SPOTREBA. Jestli s TDI budu jezdit, rekneme za 4,5l (psano tabulkove 3,8l) a s benzinem, rekneme 6,5l? .. 2l PH uz je celkem rozdil :/ To je navratnost asi za 3-4 roky..

 

Ocekavam vasi reakci.. :) Zatim mi celkem pomohly..cim dal vic premyslim o 1.4 TSI.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Denne najazdis asi 50km, co je 25km tam/spat do roboty a z roboty (20 prac. dni). Za tento cas sa ti ten diesel poriadne ani nezohreje. Ja o tych 3.8L pochybujem, na 25km trase budes urcite niekde pri 5-5.5L. Skor by som ten rozdiel medzi naftou a benzinom ratal na 1-1.5L, pri takychto kratkych trasach.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě se na tak krátkém úseku s 1.6 TDI na 3,8L nedostaneš ani náhodou. A k tomu co ukazuje pal. počítač si přičti cca 0,5l.

Já bych viděl reálnou spotřebu kolem 5L. Zeptej se člena Jack_Reacher ten tuto motorizaci má a zkoušel ji i v OIII jeho pocity se srovnáním psal zde http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=377&view=findpost&p=1333208

 

V Brně bych ti napřed doporučoval obvolat autosalony Auto Nova, Autocentrum K.E.I., Porsche Brno, AZ servis, Autocentrum ROS a určitě někde 1.4 TSI mít budou

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ta spotřeba se opravdu vyplácí až od vyšších nájezdů, do toho diesla takhle ve finále investuješ za ty 3-4 roky, jak počítáš, stejně jako do benzínu, asi i víc s těmahle couračkama + údržbou. Např. v sobotu sem jel do Liberce 260 km tam a pak zpět po okreskách, Ø rychlost 76km/h, spotřeba 5l/100km, když pojedu se stejnou náloží 20km tam a zpět, budu tak na 6,5 - 7l. Jak píše Alessi, nevěř pal. počítači! :)

 

je tu někdo kdo by doporučil TDI?

Pokud těch 1000km měsíčně najedeš na 4-5x tak můžeš počítač s úsporou paliva a auto bude nový tak by neměli nastat vedlejší investice do těch 3-4let, ale i tak je to na pováženou :)

Upraveno uživatelem šulda

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

šulda: do Liberce? a pozdravit členy z Lbc ani náhodou? :angry::smich:

 

k tématu: já měl za rok nájezd cca 30000 km, hrozně uvažuji o TDI, ale teď už tolik nenajedu, tak jsem přemýšlel už o benzínu, u mě spíš 1.8 TSI.. je to podle nájezdu km... jinak pořád slintám o 2.0 TDI 110 kW :wub: hlavně je mi líto toho motoru, když třeba jedu jen do krámu a zpět (nezahřeje se)

Upraveno uživatelem pešír

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakce.

 

No, hlavni argument proc zrovna diesel je celkem jasny - spotreba. Ve firme mame z minulyho roku koupenou OII 1.6 TDI, ktera ma psanou spotrebu 4.5l a opravdu to zhruba odpovida. Jezdil jsem s ni par dni, v klidu, a ukazovalo mi to prumernou spotrebu 4.8l - a to jsem zase nejel jak plechovkar. Jezdilo se mi v tom skvele, z toho auta jsem byl nadseny (z pohledu auta vseobecne, ne volby TDI/TSI). Ridilo se skvele, delalo to vsechno co jsem chtel, na ceste to drzelo pekne, hlavne super spotreba. Od OIII snad ocekavam i neco vic.

 

Proc tedy OIII?

Predevsim se mi to auto libi (pro me snad nejkrasnejsi auto od Skody), dalsi vec je spotreba, ktera ma byt jeste nizsi nez predesla rada OII. Pak je to zminovany kufr, hezci interier.. Da se i predpokladat, ze novejsi verze jsou zdokonalenim predesle verze (ovsem netvrdim, ze to neprinese nove mouchy ;) ). Pokud vite o nejakych chyb OIII oproti minule verzi, sem s nima.

 

Ma nekdo tucha, predtim, nez obejdu vsechny salony v Brne, kde bych mohl testnout 1.4 TSI? :)

V tydnu bych se chtel uz rozhodnout.. Osobne bych vic 1.4 TSI, ale zase jedinej duvod proc 1.6 TDI je SPOTREBA. Jestli s TDI budu jezdit, rekneme za 4,5l (psano tabulkove 3,8l) a s benzinem, rekneme 6,5l? .. 2l PH uz je celkem rozdil :/ To je navratnost asi za 3-4 roky..

 

Ocekavam vasi reakci.. :) Zatim mi celkem pomohly..cim dal vic premyslim o 1.4 TSI.

 

Mně chybí jednoznačné určení k jakému účelu to auto má být a kde bude provozováno. Pokud je těch 1000km zejména po městě, pak benzín. Pokud je cesta do práce např. po okresních cestách či dálnicích, pak je možné i při takto malém měsíčním nájezdu přemýšlet o naftě. Údajům z moderních palubních počítačů se již dá věřit a netřeba připočítávat udávaného půl litru.

Spotřeba vždy závisí na mnoha faktorech: počasí, provozu, řidiči atp. Ta udávaná (reálná) spotřeba 4,5l/km je dosažitelná, i když ne zrovna v městském provozu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

 

Proc tedy OIII?

 

.....

 

Ocekavam vasi reakci.. :) Zatim mi celkem pomohly..cim dal vic premyslim o 1.4 TSI.

 

Záleží kolik najezdíš za rok a v jakém rozložení. Já osobně mám 1,6 TDI (v OC III sem ji zkoušel taky) a co se spotřeby týče ho můžu doporučit, ale obecně diesel pokud máš menší nájezd tak ne. Já osobně jsem chtěl benzin 1,4 TSI původně, ale dostal jsem neodmítnutelnou nabídku na 1,6 TDI (1,5 roku starou) a proto sem nakonec skončil u ropáka (nájezd mám 15-20tis. za rok s rozložením 80% mimo mesto/20% město). Ale pokaždý když jedu kratší trasu, zvlášť v zimě a po městě, se autu omlouvám :lool:

 

Jinak obecně k 1,6 TDI musím říct, že mimo město mi těch 5 kvaltů a jejich rozložení vůbec nevadí, ve městě ale dost často jsou situace, kdy najednou ten poměr není ideální, ale radši jezdím na nižší stupeň a vyšší otáčky, než to podtáčet.

 

Edit: Já osobně, kdybych teď kupoval auto a vybíral z OC III tak si vezmu 1,4 TSI.

 

P.S.: v dnešním Světě motorů máš srovnání 1,2 TSI / 1,4 TSI / 1,6 TDI v OC III

Vzhledeme k tomu, že porovnávají 3 různý motory u stejnýho auta, tak by snad mohli být aspoň trochu objektivní :rolleyes:

Upraveno uživatelem Jack_Reacher

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tady je ten test. 1) Město, 2) Dálnice, 3) Okresky

post-3471-0-36442600-1361819565_thumb.jpg post-3471-0-86625100-1361819576_thumb.jpg post-3471-0-32335900-1361819583_thumb.jpg

 

šulda: do Liberce? a pozdravit členy z Lbc ani náhodou? :angry::smich:

Bohužel nebyl čas :wub:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Diky za prinosny prispevky. :)

 

Tak jsem dnes objel prvni varku, 7 salonu... celkem narocny kupovat auto :D

Bohuzel me dost prekvapila arogance prodejcu v Brne. :/ Odstrasujici pristup, pak jsem opravdu necekal, ze mi v Brne nabidnou auto zapujcit az(!) na 15-20minut se slintavym prodejcem na rameni. :D Projedu 3 krizovatky na cervenou a zpet..co z toho auta pak poznam? Zatim jsem v Brne navstivil 4 salony, zitra pokracovani.. taky jsem jeste bohuzel nenarazil na 1.4 TSI, kterou by meli v Brne na test.

Naopak btw super pristup prodejcu je na sev. morave - neni problem auto zapujcit na delsi dobu, dokazi se vic bavit o cene, vybave, poradi, vstricni a prijemni. Takovy detaily a jak to dokaze ovlivnit, kde koupit auto..

 

Jinak - pry dodani nove Octavky 2-3mesice! :( To uz je skoro jako bych objednaval Veyrona :D

Kazdopadne to chci tento tyden vyridit a objednat.

 

 

Jack_Reacher: diky za tip, zitra casak koupim :)

 

Honza9007: s autem se bude jezdit nejspis kazdodenne po meste a okrskach, a tak 4x do mesice skrz republiku.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Údajům z moderních palubních počítačů se již dá věřit a netřeba připočítávat udávaného půl litru.

:D

Ani náhodou, v SII to kecá až o litr, ne-li více, protože jak je jinak možné, že na údajně 60l nádrž ujedu s 2.0 TDI jen 850km a ne 1150km, když podle moderního a přesného palubního počítače mám spotřebu 5,2 l/100km?

 

Ale abych nebyl OT, tak byl bral 1.4 TSI, právě z důvodu uvedených výše.

Navíc kultivovaností je to někde jinde, a spotřebu umí hodně solidní, takže toho bych se nebál.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Lanci, tak jsi "měkkej"... vždyť těch 300km dojedeš na rezervu, ne? :pivo: Je to ale kus od kusu a v servisu se dá PP zkalibrovat ;)

 

Lucasse: Pokud bude provoz výhradně, nebo z větší části po městě, tak bych řekl 1,4TSi.

Na druhou stranu se zase s naftou dá jet republika napříč tam a zpátky ;) A protože jsem naftař, tak řeknu: VEM 1,6TDi a nebudeš litovat. Úsporný motor dostačující pro každodenní příjemné cestování. :palec:

 

Rozhodnutí je ale v prvé řadě na tobě samotném, k čemu tě to více táhne B)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Otázkou je, jestli to dvákrát přes republuku je důležitější než denní ježdění převážně po městě ...... vem 1,4 tsi a za ušetřené peníze do toho dej Webasto a budeš si chrochtat ...... :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Lanci, tak jsi "měkkej"... vždyť těch 300km dojedeš na rezervu, ne? :pivo: Je to ale kus od kusu a v servisu se dá PP zkalibrovat ;)

To teda jsem, když je ručička palivoměru úplně vlevo a dojezd to ukazuje nula, tak si dalších 300km opravdu netroufnu, kór u nafty.

 

Vím, že se dá zkalibrovat, taky třeba fabce jsem to udělal o 15%, a ukazuje přesně.

 

Vem 1.4 TSI, je to mnohem lepší jak nafta. Hlavně ten klid,absence vibrací, lehčí chod spojky, 6 stupňů a nižší cena - pro mě není o čem. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

×

Důležitá informace

Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla, používáním cookies na vašem zařízení pro správnou funkčnost této stránky (nastavit cookies si můžete zde, pokud tak neučiníte, bereme v potaz, že s jejich použitím souhlasíte, a politikou ochrany osobních údajů - Ochrana osobních údajů.