Přejít na obsah

1.6 74 kW + 75 kW Nejčastější problémy a závady


Doporučené příspěvky

  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...
Guest octavia3485

Zdravím. Mám Octaviu 1,6 74KW niekedy neštartuje,je to jedno či za studena alebo za tepla. V servise mi vymenili sviečky,benz, filter, vzduchový filter, vyčistili klapku, a nove čidlo snímania teploty vody, a po cca 3 dňoch mi zase toto robí, ale nie stále, napojili ho na PC a nič neukazuje, štartér točí ale nechytí. Za vaše rady vám vo pred Ďakujem !

Ahoj, podarilo sa ti nieco zistit? Predpokladam ze ano :-) ja mam tennisty problem uz beham po servisoch 3 mesiace povyminali mi uz aj certa a stale mi to robi. Priznaky presne ako popisujes.

Dakujem za odpoved, uz som zufaly...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zde můžete psát čím vás motor kdy potrápil a jak jste to vyřešili wink.gif

Než založíte nové téma týkající se poruchy-přečtěte si prosím nejdříve toto vlákno!!!! huh.gif

 

Ahoj kluci, už si opravdu nevím rady...Mám Octavii 1.6/74kw AKL r.v 98 a jsem v koncích.

Vím, že se to tu určitě už probíralo, ale né ve všem se vidím. Potřebuju nutně radu.

Motor při záteži a většímu zahřátí vynechává, občas jede jen na 3 válce. Po vypnutí a uplynutí asi 10 minut jede zase normálně. Volnoběh se též houpe né nějak závratně, ale houpe se. Koupil jsem nový svíčky, kabely, nechal vyčistit a nastavit škrtící klapku. Výměnil komplet filtry..na Vag ani zmínka. Jediný co, tak podle Vagu se špatně měří venkovní teplota.Už jsem fakt bezradný. Zítra jedu ke známému, kde má náhradní díly na můj motor. Na co se přesně vysadit? Prosím poradte.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Čaute,potřebuju vážně poradit.Když jezdím delší trasi tak auto začne cukat a hrozně de třást,když vyřadím tak spadnou a nejde brzdoví pedál,zhasnu motor a kdyš chci nastartovat hned tak chytne až po delším točením a zase tak divně,prošlápnu plinoví pedál a pěkně se chytne.Nedělá to pokaždé jen raz za čas.Počítač ukazuje Egr venil.Prosím o radu

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Na klice povolíš jen 4x imbus, hlavní šroub není potřeba povolovat když se dělají rozvody :) takže stačí klasický nářadí...

No ale když se těm imbusákům nechce, tak to bude muset dolů celé :( .

Takže pod krytem mě už žádná zrůdnost v podobě 12 hranných matic nečeká, to je dobře.

 

Hurá na rozvody :) .

 

Děkuju.

Odkaz ke komentáři

octavani,tento vuz me jiz prestal bavit

--problem:vyskoceni otacek pri vyslapnuti spojky pri jizde-motor dale 2sec. pridava nez spadne na volnobeh--1.6 74 kw 97 rok jedna z prvnich

na rady servisu reseno vymenou novych veci original:

cidlo teploty nasavaneho vzduchu

elektrom.ventil na nadobce

regulator tlaku paliva-zmeren tlak na obou stupnich,hodnoty v poradku

cidlo klepani

zapalovaci civka

svicky

kabely 2x

snimac otacek klikovky

cidlo teploty kapaliny 3x

vaha vzduchu 2x

skrtici klapka

vlnovec ke klapce

lambda sonda

novy vyfuk,vlnovec bez zavad

lanko plynu

rozebrany a promazany plynovy pedal

pretesnene cele sani a vstriky,rozvody,filtry,naplne,pojistky

rozbalena kabelaz bez zavad,promerene kabely bez zavad

SAKRA to stalo penez :smich:

zkusmo natazen spojkovy spinac k ridici jednotce ale 06A 906 019 AJ spinac nezna a neregistruje ho.

dle vagu za jizdy-povoleni plynu okamzite registruje v blokovych hodnotak jako sepnuti koncoveho spinace volnobehu,nicmene stale motor krmi a vytaci cca 2 vteriny dal a jedno v jakych otackach,a me vytaci uz taky :wallbash:

jedine reseni kdy prestal je odpojeni cidla otacek kliky ale bez nej jede jak shnila babovka a starovani taky nic moc super ale jde,vrchni cidlo otacek na vacce funkcni,na ten to s bidou jede a pres 5200 se dostanu.na cidle klikovky jsou 3 vodice.dva vcetne stineneho mi na test zkratu piskaji proti kostre a proti sobe,pri nenastartovanem motoru a zapojeni v RJ!!ale kabelaz neni prostrelena az k jednotce,to je v pohode?nicmene podle Vagu pocita cidlo dobre,v blokovych hodnotach ma cislo 88 coz je v norme.Skoda servis krci rameny,servismani krci rameny ze to jeste nevideli.ja uz krcim rameny taky.mate jiny napad nez to prodat?

 

Mohu se zeptat jestli e tato závada nějak vyřešila? Není to čidlo spojkového pedálu jak zde zmínil někdo později?

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Dobrý den,

 

Chtěl bych se Vás poptat na nějaké nápady, kde je problém na škoda Octavia 1U 1,6 74kW SLXi. Problémy jsou se startováním, jízdou i volnoběhem. Konkrétně tato octavia je předělaná i na LPG a kupoval jsem jí 2 měsíce zpátky, mám vyměněný regulátor lpg a plnič, nicméně na lpg to jede dobře. Na benzínu to na volnoběhu škube, strašně špatně to startuje na volnoběhu, odpouští si tlak a střílí. Když to rozjedu (zkoušel jsem to vyhnat na 120) a přepnu na benzín, tak pedál plynu funguje spíše jako brzda. Na teplé starty to startuje o něco lépe, ale pořád žádná sláva. S mechanikem to řešíme už před měsíc. Vyměnili jsme už čidlo teploty vody, 2 čidla otáčkoměru, termostat se měnil, středovou a zadní část výfuku, čerpadlo je přeměřené, udělali jsme i dírku do katalyzátoru, tlaky čerpadla i v motoru jsou dobré, dále jsme měnili škrtící klapku, svíčky a kabely od nich, přemazali řídící jednotku, zkusili jsme vyměnit váhu vzduchu, také regulátor tlaku paliva. Když se auto přepne na plyn, tak úplně bez problémů, krásně táhne, volnoběh drží. Na benzín udrží nějakou kratší dobu volnoběh, ale pak se začne dusit, spadne na 200 cca otáček a buď vyskočí zpátky nebo chcípne. Startér je po repasu. Vstřiky jsem včera přivezl z vrakoviště a dali jsme je tam, otázka je, jestli nedávkují nepravidelně, protože jak jsme je odpojili a točili tak stříkaly všechny 4 jak urvaný vagón. Napadá prosím Vás někoho, kde by ještě mohla být závada, případně setkal se s tím někdo?

 

Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři

Tak se také přidám. U naší 1,6 75kW začaly kolísat trochu otáčky. Tak na diag a dávalo to chudou směs prostě kod chyby 16555a vynechávalo zapalování 2.válce. Hledám, koukám a prasklá hadice odvětrání klikovky. Vyměním a ještě tedy kouknu na kabely a modul. 16555 už je pryč. Tak na druhým válci na modulu zeleno- zoxidovaný jak...vyčistil jsem, ale chvilku jde, chvilku nejde a zase naskakuje vynechání zapalování. Kabel v modulu moc nedržel, tak jsem ho přimáčkl, ale i když je tam pevný, tak se závada na 2 bálci objeví zase.. Nemáte někdo radu co by to mohlo být? Asi začít od levnějších věcí, že. Kabel jsem přeměřoval a nevykazuje chybu, ale jsou to ty /uhlíkový/ a s nimi mám blbý zkušenosti.

 

Odkaz ke komentáři

Psala chybu serva a tři otazníky u Lambda sondy, vyměněma a problém přetrvává, chudou směs by to mít nemělo. Na typ lpg se podívám a ještě dopíšu, nicméně lpg by na to nemělo mít vliv, přemýšlím, že vše, co není společné na obojí a co nebylo důkladně zkontrolované jsou ty vstřiky (že by 1 vynechával a pak se to udusilo) a nebo, při horším, celá řídící jednotka.

Odkaz ke komentáři

Zdravím klubáky, prosím Vás, nemáte někdo radu co s tím vypadáváním zapalování? Jak jsem psal výše, vyměněny kabely, svíčky i modul a chyba v naměřených hodnotách z diagnostiky stále přetrvává výpadek zapalování na druhém válci. Zkusil jsem dnes výměnu vstřikovače za jiný, ale stále to samé Studené nic nedetekuje, jak se ohřeje skáče v datech výpadek. Samotné chyby nejsou zjištěny jen to skáče v rednisekodech a měřených hodnotách s tím. že pak kolísá volnoběh. Při přidání plynu výpadek zapalování ustane a naskočí 0.

Odkaz ke komentáři

Ok, díky za zprávu, nic jiného mne také nyní nenapadá. Nebo má ještě někdo krom tlaků jinou radu? Pls žádám pomoc. jelikož jsem už bezradný. Spíše jde o to, že klasicky diagnostika žádné chyby nedává, jen se to projevuje při spuštěném motoru v datech ještě tam habrují data přední lambdy. Díky Romix95, kdyby jsi měl nějakou další radu, budu za ní vděčný.

Odkaz ke komentáři

Celkem by ty příznaky na špatný tlak ve válci seděly. Jak vypadala svíčka když si jí měnil?

 

Eenesibled: AGC 01-11 není žádný typ lpg, to je nějaké schválení přestavby dovozce - autogascentra Klidně můžeš mít špatné plynové vstřikovače nebo řj, kdy k benzínu může jít i plyn a je to moc bohaté, nebo může být jen rozjetá mapa.

Odkaz ke komentáři

Svíčky všechny čtyři stejné, bez zapečených nánosů čehokoliv, byly tam NGK originál, barva lehce do cihlové - šedé nevím jak přesně tu barvu popsat :-) Mohu nafotit:-)

Jinak dnes jsem to opět rozhodil a zkontroloval opět svíčky, jsou čisté bez nánosů, suché. Zaměnil jsem vstřiky, jelikož vyměněny byly za starší, tak že sice náhoda, ale i ty vyměněné by mohli habrovat Tak jsem dal ty, co nehlásily žádnou chybu. Zatím jsem se nedostal ke zkoušce. Spíše by mne zajímalo, tlaky jsem ještě neměl možnost zatím zkontrolovat, můžou až příští týden, zda to může rozhazovat vadná přední lambda. Jde mi spíše o to že studené to je OK bez špatných naměřených hodnot na daném válci a po ohřátí jak když luskne a začne hlásit nepravidelně vynechávání zapalování. Readiness kódy se pak měni podle otáček volnoběh naskakují po přidání plynu na 2500-3500 se změní z 1 na 0. Nemám VAG tak že vycházím z hodnot z Delphi diag.

Díky za další poznatky...

Odkaz ke komentáři

Právě, že opravdu nová .-) je cívka, tedy modul, kabely a svíčky. Dále za starší, údajně funkční vyměněny vstřiky na všech válcích, dnes záměna za zcela jistě dle diagnostiky předešlé funkční. Zatím nezkoušeno, ale mám obavy, že to bude po ohřátí to samé. Svíčky dnes kontrolně vymontované, suché čisté bez karbonu apod.

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wacko: . Není nad to, řešit tyhle závady. Jak kdyby nemohla diagnostika napsat že je něco v hajzlu a po výměně OK. Ne prostě naměřené hodnoty po ohřátí na prd u přední lambdy, tedy tady i za studena a pak to vynechávání zapalování a kolísání volnoběhu. ACH JO :-((

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...