Přejít na obsah

1.9TDi 81 kW Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, potřeboval bych od vás radu. Mám 1.9 tdi 81kw ASV. Začalo mi pískat turbo je to takový jemný pískot jako když houká sanitka v dáli. Jenže auto nepadá do nouzáku, spotřeba je taky v pořádku a diagnostika neukazuje žádnou jinou chybu než jen: 01039-Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2) 30-10 preruseni n. zkrat na plus - sporadicky. Je tedy turbo na odchodu nebo je to jen vlastnost. Pískání je slyšet spíše jen na 2 a 3 rychlostní stupeň. Ještě bych doplnil že ted při nižšách teplotách auto hůře startuje, nenaskočí hned napoprvé jako když bylo teplo. Proměřil jsem tedy žhavící svíčky a ty jsou všechny v pořádku.

 

Můžu si sám nějakým způsobem zdiagnostikovat jestli je turbo v pořádku případně doporučili byste mi na to někoho v Brně a okolí?

 

Předem děkuji za vaše odpovědi!

Odkaz ke komentáři

Zdravím, potřeboval bych od vás radu. Mám 1.9 tdi 81kw ASV. Začalo mi pískat turbo je to takový jemný pískot jako když houká sanitka v dáli. Jenže auto nepadá do nouzáku, spotřeba je taky v pořádku a diagnostika neukazuje žádnou jinou chybu než jen: 01039-Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2) 30-10 preruseni n. zkrat na plus - sporadicky. Je tedy turbo na odchodu nebo je to jen vlastnost. Pískání je slyšet spíše jen na 2 a 3 rychlostní stupeň. Ještě bych doplnil že ted při nižšách teplotách auto hůře startuje, nenaskočí hned napoprvé jako když bylo teplo. Proměřil jsem tedy žhavící svíčky a ty jsou všechny v pořádku.

 

Můžu si sám nějakým způsobem zdiagnostikovat jestli je turbo v pořádku případně doporučili byste mi na to někoho v Brně a okolí?

 

Předem děkuji za vaše odpovědi!

myslím, že bych začal pomalu řešit minimálně repas turba :) zachvíli ti nejspíš zamává :D jinak to startování buď slabá baterka, startér nebo malá dávka nafty?

Odkaz ke komentáři

Takže nějaký ověřený způsob jak určit v jakém stavu je turbo a nemuset ho demontovat v postatě není? Buď demnotovat a nebo čekat až co ukáže čas :) Ty starty to vypadá asi na krátkou dobu žhavení, když nažhavím vícekrát tak jsou starty lepší.

 

EDIT:

 

Tak ještě jsem zkusil provést měření dle: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=a9f65c7005fd31c88d427c3c993bc9aa

 

a výsledek je na obrázcích. Mě osobně příjde jako by to nebyl ten regulátor schopnej uregulovat, ale možná se pletu co vy na to? Ještě můžu případně nahrát celé logy v csv. Děkuji za připomínky a tipy.

 

EDIT2:

 

Tak po výměně oleje, filtrů, termostatu a snímače teploty (nepředpokládám, že by toto mělo vliv na můj problém :)) jsem i vyčistil EGR ventil. Už to bylo potřeba viz foto. Mimo to jsem i vyměnil těsnění EGR a jedno těsnění v potrubí k intercooleru. V jednom spoji to totiž bylo trochu mastné. A po těchto opravách musím říct, že mi příjde že se to zlepšilo. Logy z jízdy jsem zatím nedělal. Když už jsem měl i lepší přístup k turbu zkoušel jsem regulaci jestli chodí a chodí, vůle tam je, ale nejsem odborník takže těžko posoudit.

 

post-2085-0-17151200-1476292221_thumb.jpg

post-2085-0-79393900-1476292226_thumb.jpg

post-2085-0-94491800-1477421590_thumb.jpg

post-2085-0-36621100-1477421668_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím. Mám takový problém. Dnes jsem na STK a neprošel jsem emisemi, protože řídící jednotka hlásí chybu, která nejde vymazat. Napsalo to: Mechanická porucha chybový kod 18025 (P1617), časová lampa žhavící svíčky.

Prosím co je to za chybu a jak ji mohu odstranit? Děkuji moc!

 

Jak jsi to vyresil?,mam stejny problem.

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Ahoj , mam octavii 1,9TDI 81kW. Nedávno když jsem šel projet auto na vedlejšky rychlou jízdou tak mi vytekla voda z expanzky . Momentálně s tím jezdím každý den normálně do práce , voda nemizí a prostě když jezdím jako člověk tak auto šlape uplně normalně , (mám podezření na prasklé těsnění) Není ani olej na víčku nic takového ale když auto 10-15 minut honím tak ručička teploty stoupne nad 90 stupňů , potřeboval bych radu jestli nevíte co by s tím mohlo být .

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj lidi, asi píši kam nemám, ale mám průšvih. Nejdříve mi jen zhasnul diesel 1,9TDi 81kW při volnoběhu, či rozjezdech na nízké otáčky, po pár minutách se to při courání v zácpě na chvíli umoudřilo při rozjezdech a popojíždění na jedničku, ale po 10 minutách jsem už mohl přidat plyn, ale na dvojce a trojce to při vyšších otáčkách silně škubalo, ale jelo, i když prachmizerně a za tři minuty mi zhasnul motor úplně a už nejde nahodit. Při jízdě na baterii přes křižovatku to cukalo také. Na co se mám připravit a kde hledat závadu??

Odkaz ke komentáři

Ahoj,tak přidám svou zkušenost..mám 81kw r.v.2001 koupil jsem to cca 2,5 lety a podle tachometru tenkrát 142tis km...teď mám 213tis km a za tu dobu jsem taky řešil pár problémů např. i to že mi to padalo nad 3tis ot. do nouzáku a tak jsem vyměnil hadičky...nic,ventilek...nic,VAG...nic.nakonec byla nějak nakouřená váha vzduchu,přitom PC nic nenašel..nejlepší je mít někoho se stejným autem a prohazovat díly...tak to alespoň dělam já...ted aktuální porucha je že když jedu v nízkých otáčkách a sešlápnu to...tak do 2tis ot. žádná akcelerace....přeleze to 2tis a vystřelí to..tak jsem zase měnil a je to zmiňovaný ventil N75...prostě je asi uvnitř zpuchřelý a netahá vzduch jak ba měl..jinak teď nedávno jsem byl na STK,upozorňuji že legálně! a týpek na emisích když viděl že nemám kat. tak se jen usmál a šel měřit..za chvilku říká že tomu asi šlapu na krk protože dlouho neviděl takhle dobré emise..holt je to vymetený http://forum.octaviaclub.cz/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/palec.gif nemám to čiplý ale rád jezdím svižně...když se jezdí na spotřebu a občas to neprotáhnete tak se usazuje bynec. toť moje zkušenost snad někomu pomůže.

 

jinak kamarádovi na leonu když mu to padalo do nouzáku ta měl volnou hadici na koleru a jednoduše mu to naměřilo špatný tlak v potrubí a spadlo to.. a pak mu to spatně spínalo turbo a to zase bylo zarezlé táhlo ovládání lopatek u turba..podle mě osobně TURBO odchází jako poslední,chce to první kouknout na tyhle všechny věci a to zvládne i laik..

 

Doufám že to pomůže http://forum.octaviaclub.cz/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/pivo.gif

ahoj,

ted mam uplne tu samou závadu provázenou svícením kontrolky motoru... VAG ukazoval závada Egru, ten jsem vyčistil a jela super 200km , po zdechnutí a opakovaném startu svítí kontrolka motoru, do 1800-1900 otáček je to jak kdyz slapu do bahna a pak vystřelí , nepadá do nouzaku ..

myslíš ze by to mohl byt ten ventil N75?

Dekuji L.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, mám dotaz, vlastním 10 let škodu octavia 81 kw motor ASV rv. 2002. Nyní najeto 275 tisíc, před 14 dny jsem musel dělat turbo (repas), při té příležitosti těsnění pod víkem 2 a 3 válec, trošku zkřivenej i blok motoru, rovnání hlavy. Rozvody, proklepanej intercooler atd. Oprava za granát cca 35 tisíc. Po opravě auto nejede od spodu, podotýkám, že je načipovaná a před opravou i s přidřeným turbem jela jako o život. Nevím co s tím, diagnostika nepíše žádnou chybu.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj kluci tak sem to tu pročetl a ten problem co mám já sem nenašel. Zeptám se. Octavka I. 1.9tdi 81kw asv když sem auto koupil tak cca 14dnech sem zjistil že mi teče fridex tak sem jí jel vrátit a bazar auto vzal s tím že závadu opravý na svoje náklady po cca 10dnech mi byl vůz vrácen závada opravena strovnána hlava s těsněním pod hlavou. Cca 4roky bezstarostného ježdění se začali ozývat hydroštely tak sem to nechal vyměnit motor se ztišil vše vpoho a po krátkém času sem zjistil že mi začlo kapat olej z pod auta a začala ubývat i opět voda a když sem při nastartovaném motoru otevřel olejový výčko foukalo to jako blázen takže šla opět do servisu opět proběhlo výměna těsnění a věci s tím spojeny a rovnou sem vyměnil volnoběžku na alternátoru a jezdil sem no je to cca 1/2 roku po výměně těsnění a opět mi to udělalo toto opět při otevření olej.vícka fouka ven. A otazka je to normální aby 3x po sobě bylo těsnění pod hlavou v háji předešlá oprava mě stála 12.500,- a zítra to tam vezu opět s tím že to je opět s  těsněním pod hlavou. Je to normální??? Mam najeto cca 246.000

20181103_135505.jpg

Upraveno uživatelem 312
Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

zdravim

koupil sem o1 1.9tdi 81kw motor táhne paráda ale turbo mi se mi zdálo že bere málo ... podle toho co tu čtu za různé chyby jsem se pak při zkoumání podtlaků podtlak/magnet-ventilů a turba u té své tak mi došlo čím to je ...

vývěva - lepená ( lepení ko)

přetlakový ventil - Ko

magnetické - Ko (saje stále...)

mezi turbem a jeho podtlakovou nádobkou nějak "rozšroubovaná" packa která turbo uvádí do chodu (o kterou se to občas opře tak turbo zabere - jízda do kopce a rozjezd - než to uhne bokem...)

toto vše dohromady nejspíš házelo motor do nouzového režimu buďto hned nebo při určitém výkonu ... nevěděli si s tím rady tak rozpojili turbo od jeho podtlakové nádobky 😄 ... díky tomu to neháže chyby a auto může jet ... zajímavé řešení že :D...

pokud by se s tímto někdo setkal nebo s něčím podobným rád si nechám poradit ...

momentálně pracuji na renovaci po těchto kutilech xD ...

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Dobrý den mám problém s mojí octavkou 1 1.9tdi 81kw normálně jsem zaparkoval a poté jsem již nenastartoval po dlouhé době jsem ji nastartoval ale po chvíli zhasla myslel jsem že mám ocpany palivivy  filtr tak jsem jej koupil nový ale zase to dělá chytne a po chvíli zase zhasne a ve filtru není nafta může mi někdo poradit děkuji Horák 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...