Přejít na obsah

EGR VENTIL


Doporučené příspěvky

Jednou mě zavážel brácha s Yetim do AT. Dojeli jsme jeho nádrž až do mrtě. Takže takování plné (asi 59 litrů) AT nafty. Brácha si následně pochvaloval, že jsem mu natankoval naftu bez bio-složky (neb jsme se o ní bavili, že ji tady mají), a jak byl motor najednou tišší, dojezd delší a i lépe motor reagoval. Když jsem mu řekl, že to je normální AT nafta, kterou beru i já, tak mu spadla brada.

Je pravda, že nyní tankuji jenom v AT a když jedu sem tam čr, sk, nebo pl, tak tam jenom premiovou naftu, neb prostě ta AT nafta je opravdu lepší.. :D A to slyším i vidím trávu růst.

Odkaz ke komentáři

S tím nesouhlasím. Je tu nafta u společnosti AVIA, kde je garantována 0% biosložky. Je dražší asi o 5 - 10 centů, ale je tu.
A upřímně, co jsem se bavil, tak dle platné legislativy by se to mohlo být i v ČR,ale jde o lenost a asi další problémy, o kterých já nevím. Vždyt, když se dostane nové auto, tak je tam také nafta s 0% biosložkou. Tedy těch pár litříků.

Odkaz ke komentáři

U nás není problém koupit naftu bez biosložky, problém na druhou stranu je že je už hodně stará, protože to jsou stočené staré zásoby ze zásobníku, kterým končí datum spotřeby, nehledě na to že je v tom ted i namíchaná nafta z německa ve které je poměrně dost vody, takže stejně žádná výhra.

Odkaz ke komentáři

Podle mě si to všechno cucáš z prstů......

Mazací schopnost nafty ? No promiň ale to je další bullshit....

Zapadáš celkem dobře do dalšího vařiče.. bohužel. Kamarád říkal že...

 

Tak jo..forum je o diskusi a výměně názorů a eventuální pomoci ostatních pro ostatní...a tak jsem z citace vybral jen úvod 15degrena a trochu zapátral, páč mi to nedalo:

 

Parametry nafty

 

MAZIVOST: jeden z nejdůležitějších parametrů nafty z hlediska vstřikovacích zařízení, například vysokotlakých čerpadel a trysek systému Common Ral. Čím lépe nafta maže, tím menší otěrová stopa zůstává.

CETANOVÉ ČÍSLO: Čím vyšší cetanové číslo, tím rychle se po vstříknutí do válce vznítí. Vyšší cetanové číslo přináší lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřebu paliva, vyšší výkon a nižší hlučnost motoru

Obsah 2-EHN: Pro zvýšení cetanového čísla se nejčastěji použvá chemická látka 2-etylhexylnitrát, výsledná hodnota pak závisí na původním cetanovém číslu nafty, přídavku 2-EHN a vnímavosti nafty vůči němu.

PROTIKOROZNÍ VLASTNOSTI: Aditivované nafty nejenže samy korozi nezpůsobují, ale jsou schopny před ní po jistý čas ochránit vnitřní plochy vstřikovacího zřízení i v případě, že se dostane do systému voda.

PĚNIVOST: parametr důležitý z hlediska komfortu tankování

 

Dále záleží na způsobu výroby nafty.

 

Nafta v Německu a Rakousku má vyšší cetanové číslo a taky vyšší obsah 2-EHN a taky vyšší mazivost.

 

Tolik tedy na objasnění, mazivost nafty zas takový bullshit nebude a zdroj je intenet, necucám z prstu. :D :D :D

Odkaz ke komentáři

MAZIVOST:

 

Já jsem nepopíral její důležitost, popíral jsem lepší mazivost rakouské a německé nafty, bohužel rakouská maže podstatně hůř než česká, aditiva to nezachrání v německu je to šul nul s naší, používají taky totiž stejnou biosrajdu.

 

Vliv cetanového čísla na výkon a kvalitu spalování moderních naftových motorů byl už mnohokrát vyvrácen v kvalitních testech. Každá průměrná nafta ma cetanové číslo dostatečně vysoké na to aby motor běžel efektivně a dobře spaloval, vyšší hodnoty neprokázali ani lepší emise ani lepší výkon (svět motorů)

 

Aditiva jsou zase úplně jiné téma, nevím co jsi ověřoval a hlavně nechápu co jsi tím chtěl říct. Česká nafta je stejně kvalitní jako německá. Rakouská má lepší chování v zimních podmínkách ale má horší mazací schopnosti, opět dle testů postnuté na konkurenčním forum je rakouská nafta na samotném dolní hranici mazivosti, kterou lze akceptovat.

 

Je paradox že právě díky biosrajdě v naftě kterou používá prakticky celá EU, je mazivost nafty tak perfektní že vůbec nemusíš řešit aditivat kvůli mazivosti a když budeš mít naftu bez biosrajdy ani s velkým mnosžvím aditiv se nedostaneš na mazivost nafty s biosrajdou. Aditiva v biosrajdě jsou hlavně proto aby se nafta nekazila. Jo ono to totiž dokáže do 3 měsíců solidně vykvést i v nádrži...

 

Budeš opravdu tak líný a zase tu něco kydneš, nebo si konečně projdeš nekončící diskuze o kvalitě PHm ?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest tomxass

Tak prišlo aj na mňa :( z ničoho nič kontrolka motoru a zhavenia... Plus núdzový režim...
Chyba na vagu 7563 egr senzor.
Koľko eur stoji výmena a aká krytka sa tam extra dokupuje? 130aec11dfae41c065af1ffd240e43d7.jpg

EDIT:

Objednany EGR DQ + krytka + vsetky tesnenia...

Prvy odhad 400€ s pracou...

 

Pri aktualizacii SW EGR mi daju aj rovno servisne opatrenie ohladom emisii?

Odkaz ke komentáři
Guest tomxass

Ahoj, asi sa vyznas.

Menia mi EGR v servise (nie skoda) za ten DQ.

Moja otazka znie.

Jazdit so starym softverom alebo ist do Skodovky a rovno nechat prehrat na ten najnovsi?

Mechanik mi povedal, ze mam len dve moznosti, lebo keby som menil EGR v skodovke rovno dostanem aj ten novy soft....

Mne ide teraz o to, co je lepsie...

 

Odkaz ke komentáři

To asi dost těžko, ten egr je jinak nastavený, otázka jestli vůbec nastartuješ... Oficiálně je ten nový egr nekompatibilní se SW před dieselgate, ale nikdy jsem to nikoho zkoušet neviděl. Vymýšlíš zbytečnosti a ztrácíš čas, zavolej motorpower a nebo to nech rovnou přehrát u 1.6 je ten SW pozitivní upgrade.

Odkaz ke komentáři
Guest tomxass

Po výmene auto ožilo.

Žiadna chyba nič.

Takže netreba sw aktualizovať a nie je pravda ze Stary sw nejde s dq egr.

Idem ale dnes aj tak do škody tak už nechám prehrať.

 

Odoslané z EVA-L09 pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři

Pánové mam otazky ohledně egr chci se zeptat zda když koupím egr DQ a budu mít na autě jiný koncovy písmena nebo se dá ještě sehnat ten co tam je mam rok 2012 netuším čím muj egr končí pročetl sem cele vlakno a podle všeho sem naznal že DQ nahrazuje všechny před ním a že je kněmu potřeba ještě koupit krytka byly zde dotazy ohledně přehraní softweru jednotky ale popravdě se mi do toho nechce řešit naky dieselgate a když existují nahrady a někdo to předělá v garaži těžko aktualizuje jednotku tak potom to auto nepojede nebo se bude egr chovat jinak?řeším original egr mam možnost koupit za dobrou cenu a když tam dám ten DQ tak nestačí to zakladní nastavení předem díky za odpověd

Odkaz ke komentáři

Jde vymontovat ale jestli ti to píše potenciometr zpětného vedení tak to nehledej v motorku

Nepíše mi to zatím nic. Mám Octavii 1,6 TDI CR z roku12/2011 a auto má nyní poctivých 152 tis. km a zatím vše šlape bez jediné chybičky, akorát odešly některé diody ručiček v přístrojovém štítu. Chtěl jsem spíše po přečtení této diskuze preventivně vyměnit ten malý plastový kryt s tím výběžkem kvůli vypadávajícímu kolíku a třeba ještě promazat ten motorek. Má to smysl?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...