Přejít na obsah

EGR VENTIL


Doporučené příspěvky

Tak včera mi vyměnili EGR ventil a nějaký podtlakový spínač-údajně se mění s tím. Celkem jsem dal 13.300,- . Teď ještě přehrát SW na 9972 a srovnat příčku volantu. Auto nikam netáhne, jen je volant drobně vyosený směrem do prava a to mi strašně vadí, chci ho mít rovně -  nápravnice šla dolů.

Mám tedy prosbu. Nevíte prosím o někom v Plzni/na Plzeňsku kdo by mi nahrál ten SW? A jak dlouho to trvá?

Co se týče srovnání příčky volantu, dá se to dělat i bez GEO, nebo je geometrie nutná? Předem díky.

Odkaz ke komentáři

Tak přehrátí SW již domlouvám a příčku by mi měli srovnat příští týden v autorizáku. JInak mi bylo také nabídnuto SW deaktivace EGR ventilu s tím, že by to mělo mít lepší dopad na motor atd. Dělat si to nechci, když už jsem vyhodil 14k za novej, ale zajímalo by mě, jaký na to máte názor, případně zkušenosti. Nejde o zaslepení, jen vyřazení z provozu přes SW.

Odkaz ke komentáři

Jasan, chci 9972, ale jen mě to zajímá čistě teoreticky. Já si to udělat určitě nenechám, když mám novej ventil, ale zajímalo by mě, jaký to může mít dopad na motor. Standardem to není, tudíž si nejsem jist, zda to motoru nevadí, nebo co se může případně poškodit atd. Zkrátka jen jsem zvědavý ;)

Díky, to jsem přesně chtěl vědět. 

Odkaz ke komentáři

Ještě existuje úprava egru, kde ti odpojí jen samotný chladič. U ventilu je přepínač, který posílá plyny bud přes chladič nebo při studeném motoru rovnou bez chlazení do motoru, ten se odpojí a klapka se dá do polohy chladič uzavřen... kupodivu to neháže chyby...

Motor mi s tím najezdil 70K km bez problémů, trošku víc papal na druhou stranu filtr se paradoxně méně zanášel... Tj EGR fungoval ale nechladil zpětné spaliny...

udělal jsem obrázek aby to bylo jasné: (zeleně je zakroužkovaná klapka, modrá čára je poloha klapky po úpravě a fialová je cesta spalin po úpravě... chladič prostě nechaldí egr ale egruje, teplota výfukových plynu před DPF s úpravou se pohybovala při běžném provozu kolem 300 stupňů, od doby co mám nový chladič je to kolem 120-180)

21tT.jpg

Není mi jasné proč MotorPower mluví o zanášení DPF při jízdě s odstaveným egrem, protože pokud je odstavený tak to, tak se filtr zdaleka tak rychle neplnil. Sice je fakt že jezdím hlavně dálnice, ale to na tom nehraje moc roli. S funkčním egrem se filtr plní rychleji.

Třeba to Motorpower objasní, za což bych mu byl vděční.

Odkaz ke komentáři

Na dálnici to docela funguje, ale při kratších jízdách a po městě nenastupuje teplota a podmínky pro regeneraci se nevytváří. Všechny výfukové plyny, které se vracejí zpětným okruhem do sání, proudí přes chladič. Tím jsou chráněny ostatní
komponenty okruhu recirkulace před vysokými teplotami. Na vstupní straně chladiče je umístěn filtr z nerezové
tkaniny, který zabraňuje průchodu nečistot z katalyzátoru a filtru pevných částic směrem k turbodmychadlu. Na
výstupu chladiče AGR je umístěn nechlazený ventil zpětného vedení výfukových plynů.  Správná funkce EGR též napomáhá rychlejšímu ohřevu motoru při kratších trasách.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, mám dotaz k motoru 1.6 TDI, při jízdě se mi rozblikala žlutá ikona “spirála” omezila se rychlost pak se rozsvítila žlutá kontrolka motoru, po vypnutí motoru zůstala kontrolka motoru svitit. Souvisi to s EGR ventilem? Máte někdo zkušenost co s tím? Díky za radu

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak diagnostika nic - bylo mi řečeno, že dokuď se žádná chyba neobjevuje tak se nic řešit nebude. Ale něco udělat museli, protože se mi připojil přes bluethooth Iphone, to mi dřív nešlo. Nemůžu ale teď přijít na to jak se dostat z menu telefonu do programu spotřeby, atd ? Víte jak se dá přepínat? Díky

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Zdravím, rozsvítila se mi kontrolka žhavení (smyčka), po vypnutí a zapnutí motoru zmizela, objevila se mi znovu za 2 dny, zase zhasla a teď už týden jezdím a kontrolka se nerozsvítila. V servisu mi to napíchli na diagnostiku a hlásilo to chybu EGR ventilu, a řekli mi že je to velice častý problém, mám motor 1,6 TDI CR 77 kw. A prý je třeba ventil vyměnit za cca 10 000 Kč. Ale jinde mi řekli že by mělo stačit ho pročistit. Tak teď nevím jestli ho rovnou vyměnit anebo ušetřit a vyčištění bude stačit. Má s tím někdo zkušenost? Moc díky za rady.

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny,

pravděpodobně budu po dnešním příspěvku rekordman ve výměně EGR s chladičem na tomto fórů. Moji Octavii II 1.6 TDI CR z roku 9/2011 jsem si pořídil v říjnu 2014 s poctivými 113 000 km v dobré víře, že budu jezdit za prací cca 40 km tam a 40 km zpátky. Nakonec jsem získal práci 1 km od místa bydliště, takže od té doby s ním jezdím jen krátké trasy po Olomouci (3-7 km) a o víkendu teda 20 km, občas 100 km za rodinou a 1.-2. do roka třeba 800 km na dovolenou. Průměrně 10 000 km ročně. Jsem klidný řidič s lehkou nohou. S tímto stylem jízdy jsem EGR i s chladičem měnil (v NEautorizovaném servisu):

1.      Květen 2015 (nájezd 119 000 km) blikající kontrolka žhavení, nouzový režim, svítící kontrolka řídící jednotky – výměna EGR i s chladičem za pravděpodobně repasovaný kus (12 000,-kč).

2.      Červenec 2017 (nájezd 140 000 km) blikající kontrolka žhavení, nouzový režim, svítící kontrolka řídící jednotky – reklamace EGR. Čekal jsem na reklamaci 40 dní a poté mi tam opět dali pravděpodobně repasovaný kus (1500,-kč za práci).

3.      Září 2017 (nájezd 140 035 km) blikající kontrolka žhavení, nouzový režim, svítící kontrolka řídící jednotky a jeden dost nasraný majitel – reklamace EGR a výměna za originální škoda díl z prvovýroby (0,-kč)

4.      Březen 2019 (nájezd 156 000 km) blikající kontrolka žhavení, nouzový režim, svítící kontrolka řídící jednotky – reklamace EGR a výměna za Wahler - Německá prvovýroba (0,-kč)

Co říct na závěr? Nejezděte s 1.6 TDI CR 77 kW výhradně krátké trasy! Auto prodávám a koupím si benzín.

Odkaz ke komentáři

Tak to se divím, že jsi to nevyměnil už dříve... :-) Myslím, že tvůj závěr je správný a přichází poněkud později než bych čekal. Já měnil EGR jednou a stačilo. Moje Octavia 1.6 TDI půjde letos nebo příští rok také z domu a nahradím ji asi dvěma auty. Malý benzín (novějšího data výroby) na cesty do práce + z práce (13 + 13 km) a Ford Galaxy (nafta) staršího roku na dovolené, rodinné výlety, nákupy apod. Galaxy bude jezdit méně často, ale delší trasy - rozrostla se mi rodina a potřebuji větší auto a bohužel Škodovka takové auto nenabízí...   

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Obecně poslední verze egru DQ se nepovedl a i když funguje motor to občas udusí a sem tam si pohoupne snad ve všech autech kde se montuje, ale životnost co tu popisoval nebude tím že jezdil kolem komína. 1.6 TDi v čr většinou jezdí velmi krátké trasy. Problém bude jinde. Nemizel ti olej ? Hodil bych to spíš na vyšší kouřivost motoru, přes DPF není vidět...

Odkaz ke komentáři

Olej nemizel a vlastně se divím, že jsem neodpálil zmiňovaný DPF. Ještě jsem zapomněl dodat, že jsem v drtivé většině tankoval běžnou naftu, žádné prémiovky. Ale zase olej (Shell Helix Ultra Prof. 0W - 30AVL) a filtry jsem měnil poctivě každý rok.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o rok později...

Ahoj, po výměně EGRu za revizi DQ chci udělat adaptaci, ale nedaří se mi. Když dám start zvýší se otáčky na cca 1500 a ve vagu ukazuje Not running/no display. Nemá někdo tip čím to může být? Auto jezdí normálně bych řekl, ale chtěl jsem to udělat pro jistotu. Když dám test EGR tak ten to provede a napíše ok.

Upraveno uživatelem šindy
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...