Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.
mischicka

Poruchy a problémy

316 posts in this topic Last Reply

Recommended Posts

Já zatím na nic nenarazil, max. je zajímavé sledovat spotřebu oleje - LLIII, prodloužené srvisní intervaly, mezi výměnama doleju tak 3 l.

Share this post


Link to post

Jj, je zajímavé tu spotřebu oleje sledovat - i u stejných motorů někdo říká nic a někdo litry...ale osobně si myslím, že turbo by mělo něco brát, otázka je kolik.

 

Záleží na režimu provozu, na dálnici ve vyšších otáčkách si určitě vezme víc než při nižších v (pří)městském provozu...

Share this post


Link to post

Někdo říká kolik DOLIL ne kolik se ztratilo!!

 

Osobně sem viděl OII v servisu v Olomouci a chlap, že zatím nedolil ani kapku oleje a přesto mu tam svítí olejnička že ho má dost, že nemusí dolejvat.

Share this post


Link to post

Tak jsem problém se spotřebou oleje řešil se servisem a když pominu to, že bych nejradši picnul neschopného technika, tak výsledek je:

 

- turbo OK

- další možnost simeringy na ventilech nebo stírací kroužky

 

 

Řešení servisu:

 

č. 1) Neřešit to, spotřeba je v normě.

č. 2) Přejít z proměnlivého intervalu na pevný a začít používat hustší olej.

č. 3) Nechat auto v servisu, oni si s ním budou jezdit a sami sledovat úbytek oleje a pak se uvidí podle toho co zjistí, ale nic neslibují.

Share this post


Link to post

Nevím, přijdou mi jak úplný paka, jediná páka na ně je škodovka. Sice s nima jako s firmama nemá dle obchodního rejstříku nic společného, ale telefony z Boleslavi dělaj divy. Jen mě mrzí, že ti lidi nedělaj svou práci a ještě se tváří jako by se nic nedělo a bylo to normální!!

Share this post


Link to post

Tak se mi ve středu rozsvítila kontrolka "Systému kontroly výfukových plynů" po té co mi auto zdechlo na magistrále a opět jsem nastartoval, dnes, asi po 200 km a 10 startech sama zhasla, takže zřejmě sporadická chyba, ale nevím přesně čeho, musím počkat na někoho s VAGem.

Share this post


Link to post

Prosím o radu, na mém motoru (147KW) pozoruji trochu větší spotřebu oleje než by bylo zdrávo - nebo aspoň mi to tak přijde....vychází to cca 4000 až 5000km 1litr oleje. Servisní interval proměnlivý (30.000km). Nemáte s tím někdo zkušenosti? případně zda se to dá nějak řešit. Motor už má něco nalétané 160.000km.

 

Dík moc všem za případné rady či varianty řešení.

Share this post


Link to post

Kolem 5-6 litrů mezi výměnou, pokud ti vychází na 30 tis. km, že?

 

Já to už řešil.

 

Nejdřív jsem měl podezření na turbo, to trvdil od začátku i servis, ale to je ve výborné kondici.

 

Další možnosti pístní kroužky nebo těsnění na ventilech. Servis ale není schopný říct co to je, tlaky ve válcích dneska už prý neměří, takže jedině demontáž s tím, že motor už nikdy nebude takový, takže jsem to prozatím přestal řešit. Olej jsem měl kolem 300 za litr, takže žádná závratná suma a vychází to tak jako bych ho měnil po 15 tis. km.

 

Pokud mě to naštve, přešel bych, ač nerad, na pevné intervaly a hustší olej.

Share this post


Link to post

Okej, díky za odpověd. Nechce se mi zatím motor někde přes servis nějak moc řešit, auto jede jako hodinky. Jen si prostě kontrolka oleje pípne častěji (měřím to i v garáži měrkou pro jistotu, ale čidlo je OK). Holt má motor už něco naježděno. Hlavně, abych ho nějak nezničil, olej dolévám poctivě.

 

Zde jsem koupil zásobu oleje (dobré je, že to přišlo po 1l baleních, tedy není třeba přelévat, ale pěkně v kufru litrovka, až dojde, sáhnu pro další)

 

http://www.profioleje.cz/_0101-castrol-slx...life-3--4lt.htm

Share this post


Link to post

Já používám Shell Helix Ultra VX, kdysi jsem tankoval paliva Shell, tak jsem chtěl i olej, ale myslím, že to je tak nějak jedno, ty oleje jsou hodně podobné, ne-li stejné.

 

Ještě jednu věc k tomu dolévání - nedoplňovat po horní rysku, ale jen tak do půlky. Když to doleješ až nahoru, olej se dřív ztrácí. Je to moje zkušenost a radil mi to i můj dvorní mechanik, který jinak dělá v citroenu.

Share this post


Link to post
Guest chipmann

Taky se přidám zjišťuji že mi to taky papá olej (najeto 68tis) takže jsem s tím byl v servisu u kamaráda (origo škoda ) a ten řekl že je to naprosto normální u těchto motorů :palec: jen mi doporučil přejít na pevný servisní interval a měnit po 15tis km takže asi tak (zlaté TDI :huh: )

Share this post


Link to post

Nazdárek.

 

Tak se mi dnes cestou do práce rozsvítila kontrolka EPC (Kontrola elektroniky motoru), kontrola tlaku v pneumatikách a ASR,EPS.

Aby toho nebylo málo tak se po chvilce přidalo i systém kontroly výfukových plynů. :-(

 

Nevíte co to?? nebo kde je chyba??

 

Díky moc za radu

Share this post


Link to post

Tak jsem zval svého modrého ďábla ke známému na diagnostiku.

 

Našlo to "sporadickou" závadu....myslím že tam bylo ...potenciometr škrtící klapky...

 

zatím jsme to vyřešili jenom smazáním chyby...uvidíme jestli to bude zlobit dále...

Share this post


Link to post

zkus vyndat a zase zandat konektor od skrtici klapky, mrkni na nej, mel jsem tuto zavadu na RS nechal jsem ho vysusit na slunicku zacvakl zpet a od te doby je to vporadku... diagnostika hlasila potenciometr skrtici klapky...

Share this post


Link to post

Nuže chyba se objevila zas...

 

Tak jsem nelenil a zajel v Brně do servisu.

Manik nabehl s diagnostikou a co to nebylo....nastaveni škrtící klapky....( nebyly nastaveny hodnoty škrtící klapky )

tak to všechno znova nastavil...a zatím vše v pořádku...

 

jenom by mě zajímalo jak se ty hodnoty mohly vymazat...divné :smich:

Share this post


Link to post
Guest chipmann

Když jsem si dělal diagnostiku tak se mi to objevilo také a ještě klapky v sání dal jsem zákl. nastavení a zatím ok jen mě trápí jiná věc vypadá to že se mi ztrácí ojl najel jsem cca 2tis km a dolejval 0,5l oleje je pravda že poslední 100km jsem jel dost na krev cca 220km/h je to normální

Share this post


Link to post
Když jsem si dělal diagnostiku tak se mi to objevilo také a ještě klapky v sání dal jsem zákl. nastavení a zatím ok jen mě trápí jiná věc vypadá to že se mi ztrácí ojl najel jsem cca 2tis km a dolejval 0,5l oleje je pravda že poslední 100km jsem jel dost na krev cca 220km/h je to normální

Někdo tvrdí, že mu to olej vůbec nebere, já mezi výměnama (30k km) doleju 5 litrů.

 

Ze začátku mě to taky drásalo, nebyl jsem u Fabie zvyklý dolít ani deci, ale začal jsem vozit flašku s sebou, zapisovat si doplňování, konzultoval jsem to se svým mechanikem a i se škodovku, zkotroloval turbo a dál s tím zatím nic dělat nebudu.

Share this post


Link to post

Prosím o radu, ráno přijdu do garáže a když otočím klíčkem na startování tak motor jenom cvaká.

Mám podezření na vybitou baterku, může to být ono?

 

díky

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se členem OctaviaClubu a získejte výhody.

×