Přejít na obsah

2.0 AQY cukání v nízkých otáčkách


layyen

Doporučené příspěvky

Zdravím,

rád bych požádal o radu,

motor 2.0 AQY 192tis km, vyměněný svíčky, vzduchovej filtr, a po předchozím jiném problému čidlo otáček klikovky,

 

ještě před timhle všim náhle z nic auto začlo cukat do 2tis ot, nejvíc je to cejtit když mam lehkou nohu když od nízkejch víc šlápnu na plyn tak necuká vůbec nebo třeba jednou lehce, od 2tis vejš nikdy nic, výkon jak má bejt. Ještě jedne poznatek na volnoběh občas střílí do vejfuku. Plus lehce neklidnej volnoběh. Spotřeba je v normě, dělá to na LPG i BA, za studena míň po plnym zahřátí víc. Škrtící klapku jsem vyčistil , bylo tam minimum úsad nachvilku stoupnul volnoběh a během jedný jízdy se srovnal ale na cukání bez rozdílu.

 

co by to mohlo bejt, zapalovací modul ? váha vzduchu viz: http://www.autopress.cz/?page=30.kdyz-vaha-vzduchu-lze-skoda-octavia-2-0-aqy ? někdo mi radil zkusit jet s odpojenou váhou ale to nejde, auto neudží ani volnoběh a motor jde dost zvláštně nestabilně.

 

vag nevidí nic, původně viděl chybu lambdy ale po odmazání závady klesla spotřeba o 3L (8-10L/100 pohoda jízda / 150 na dálnici )

 

 

díky :)

Odkaz ke komentáři

To měření zapalovacího modulu je celekm k ničemu. Pokud tam bude špatný odpor či spíše žádný, je po něm, ale to ti nepoběží ani motor. Zlobí spíše při zátěži nebo vlhkosti či po zahřátí. Doporučuji ho při zahřátém motoru postříkat vodou s rozprašovače a pokud možno při tmě, pokud bude proraženej nebo probité kabely pěkně to jiskří.

Odkaz ke komentáři

Pokud to hlasilo problem s lambdou nevis co to bylo? Ja bych mozna zacal s tim. Ja mel problem s kabely a auto chybu nevyhodilo ale poznal jsem ze jedu na tri valce, delalo to vzdy kdyz se to zahralo, pri studenem motoru vse v poho .Tak mozna jeste kabely cena cca do 1000Kc muzes je zkusit promerit bohuzel hodnotu Ohmu ti ted nereknu (nevim).

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

tak bych to rád trošku zaktualizoval a případně znovu požádal o radu, nebylo moc korun navíc tak sem to musel trošku odložit,

 

jiná váha vzduchu -> bez rozdílu

 

odešla lambda, stoupla spotřeba cca o 3L/100 vag hlásil nesmyslný a občas i žádný signál -> ale cukání přestalo -> čili je jasný že zapalování chybu mít nebude, musí bejt špatně něco kolem vyhodnocování a dávkování směsi

 

vyměněná lambda za novou BOSH, spotřeba klesla, trošku klidnější chod, závadu kolem bohatosti směsi vag nehlásí, ale ZAS TO CUKÁ, ikdyž míň častějc, v mírný zátěži 1500-2000ot,

 

jediný co sem ještě nezkusil je ten rozprašovač kolem zapalovacích kabelů, každopádně s vyřazenoulambdou to jezdí bez cukání, netušim co může dělat takovejhle problém, proč to nejspíš z nějakýho důvodu dávkuje divně palivo..

Odkaz ke komentáři

někdo mi tu radil vzít rozprašovač na okna a tak a tim stříkat kolem kabelů, a v tý vodní mlze by to mělo jiskřit ale k tomu sem se nedostal,

 

měl sem totiž podezření na hadičky kolem egr ventilu že sajou falešnej vzduch, sou skoro prodřený v jednom místě o kus plastu páč vypadly z takovejch plastovech přícucek, tak sem je zkoušel zašpuntovat a tak, a pak slyšim zvuk jako když svíčka pálí vyndaná z motoru, ale jen občas, tak koukám kolem svíček za tmy, a normálně tam lítala jiskra mezi tim kovovim obvodem a kabelem,a z blízka po posvícení sem tam našel dírku, a tou to občas pálilo a přesně v tu chvíli to i na volnoběh střelilo do vejfuku a motor se zaklepapl.. tak to bylo jasný ..

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

někdo mi tu radil vzít rozprašovač na okna a tak a tim stříkat kolem kabelů, a v tý vodní mlze by to mělo jiskřit ale k tomu sem se nedostal,

 

měl sem totiž podezření na hadičky kolem egr ventilu že sajou falešnej vzduch, sou skoro prodřený v jednom místě o kus plastu páč vypadly z takovejch plastovech přícucek, tak sem je zkoušel zašpuntovat a tak, a pak slyšim zvuk jako když svíčka pálí vyndaná z motoru, ale jen občas, tak koukám kolem svíček za tmy, a normálně tam lítala jiskra mezi tim kovovim obvodem a kabelem,a z blízka po posvícení sem tam našel dírku, a tou to občas pálilo a přesně v tu chvíli to i na volnoběh střelilo do vejfuku a motor se zaklepapl.. tak to bylo jasný ..

pockaj, 2.0 AQY ma EGR ventil? a kde by mal byt?

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

zdravim mam octaviu 2,0 benzin + lpg 85kw mam taky problem s autom na volnobch to dost vynechava ako keby isiel na 3 valne inac auto taha ide normalne pocas jazdy ako nahle zastavim trasne to zacne cukat trhat s motorom uz fakt neviem co nove sviecky 3 druhy NGK DENSO nove kable lacne ale aj BOSH nova cievka nove rozvody nove tepltne cidlo vycistena klapka +nastavenie novy snimac otacok flosny vzdych netaha VGA vypisuje chybu jednu a to P1128 rada valcu jedna system prilis chudy ked som mal sviecky NGK trhane bolo rovnake len slapsie ked som dal DENSO tak trhanie je silnejsie . vie niekto poradit ? spotreba je ok vykon ok CO 0,3 HC 20-50 lamba 1,002 mal som ho na stroji na zvysene ma hodnoty este krajsie emisie su ok neukazuje zeby bolo nieco zle dokonca ani ventil nieje podpaleny odskusane za radu co treba vymenit alebo urobit dakujem

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 roky později...
Ahoj. Potřeboval bych poradit od někoho znalého problematiky motoru 2.0 AQY 85 kW. Motor má najeto kolem 260 000 km a krom základního servisu (olej, brzdy, rozvody, ...) se na nic nesáhlo.


Problém je v tom, že motor začal do 3000 ot/min ztrácet výkon a poškubávat. Při rychlém sešlápnutí plynu měl tendenci chcípnout. Občas mě to přišlo jakoby jel na tři válce. Volnoběh ale držel bez problémů. Po vytočení motoru jsem sem tam zaslechl střelbu do výfuku. Problémy se postupně zhoršovaly. Poslední dobou byl problém se i s autem rozjet (jízda jakoby na tři válce) a každý kopec byla naprostá katastrofa. Do kopce auto škubalo a čím víc plynu, tím víc. Momentálně auto drží volnoběh a po chvíli chcípne.


Vyměnil jsem kabely a svíčky (byly úplně bílé) a žádná změna. Kontroloval jsem těsnost hadic v motorovém prostoru (postřik rozprášeným benzínem) a nenašel jsem žádný únik.


Diagnostika hlásila tyto chyby.


P0102 - MAF

P0103 - MAF velký signál

P0116 - snímač teploty chladící kapaliny G62 - sporadicky

P0304 - 4. válec - zapalování ustřeluje

P0301 - 1. válec - zapalování ustřeluje

P0300 - náhodný zápal

P1128 - chudá směs

P0172 - bohatá směs

P0134 - lambda sonda - sporadicky



Netušíte někdo co by s tím mohlo být? Jsem bezradný.


Díky moc

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

zdravím, mám stejný problém jako u původního příspěvku. Do cca 2tis. otáček motor mírně cuká, ale jen když je studený, jakmile se zahřeje, je to vpořádku.

Měněny svíčky, kabely, filtr, lambda a váha nová cca 4 měsíce, snímač otáček na klice.

2x mi diagnostika vyhodila chudou směs na 1. válci. Nenapadá někoho čím to může být? Díky

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...