Přejít na obsah

Stálý dunivý zvuk v interiéru při jízdě


Guest senna1988

Doporučené příspěvky

Guest senna1988

Minulý týden jsem si koupil novou Octavii 1,2 TSI . Už při jízdě z prodejny se uvnitř interiéru začaly ozývat dunivé zvuky velmi nízké frekvence při přejezdu i velmi mírných nerovností . To dunění je tak intenzívní , že způsobuje

po chvíli úpornou bolest hlavy . Je to jak tlaková vlna nízké frekvence , která působí na uši . Jedinou provizorní

možností , jak se toho velice nepříjemného jevu zbavit je nechat nedovřené páté výklopné dveře . Po tomto opatření

dunivé zvuky okamžitě zmizí . Po zabouchnutí pátých výklopných dveří se dunivý zvuk vrátí . V servisu si s tím neví rady . Seřídil jsem tedy zavírání pátých výklopných dveří tak , aby byly co nejméně dovřené . Dunivý zvuk se sice

zmírní , ale nezmizí . Zmizí pouze pokud jezdím s pootevřenými pátými dveřmi .

Máte s tímto problémem nějakou zkušenost , jak jej odstranit ?

------------------------------------------------------------------

post-34348-0-69235700-1386861206_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Guest senna1988

V novém autě byly naloženy osmnáctky kola s letními pneumatikami , které byly na novém autě a byly sklopený opěradla .

Ten hukot nebyl až tak strašný , poněvadž kola v igelitových pytlích dělala dost velký hluk . Reklamoval jsem to

hned po víkendu ( auto jsem převzal v pátek ). Navíc jsem ještě reklamoval zvýšenou rezonanci motoru , která se projevuje při akceleraci ( i u stojícího auta při přidání plynu ) . Při deceleraci je to potichu , jen mezi 2000 a 1700 otáček /min se rezonance krátce projeví i při deceleraci . Dle servisního technika jde zvukový projev turba ,

který se údajně projevuje u každého motoru tohoto typu . Poslechnu si ještě nějaké další motory tohoto typu a uvidím. Na záruční závady motoru už jsem alergický z předchozího auta (VW GOLF VI , 1,4 TSI ) kde mi 6 x rozdělávali motor , než se s tím jakž takž dalo jezdit . Auto jsem raději po třech letech prodal , abych neměl další problémy . Ohledně toho dunivého zvuku - podařilo se mi to trochu potlačit volnějším seřízením zámku pátých dveří a to po asi 40 různých pokusech seřízení. Ale dobré to není . Je téměř jisté , že vše způsobuje vlastní rezonance pátých dveří , které má velmi nízkou frekvenci a ta se po přitlačení pátých dveří do gumového těsnění přenáší do celé karoserie a vyvolává dalším skládáním vlnění ještě nižší frekvenci či tlakem vzduchu uvnitř vozu, která činí jízdu téměř nesnesitelnou . V okamžiku , kdy páté dveře nejsou přitlačeny úplným zavřením ke gumovému těsnění a tím i ke karoserii - HUKOT ZMIZÍ . Tento popis pošlu

do škodovky a uvidím jak se k tomu postaví . Co si o tom myslíte pánové ?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
Guest Petrik007

Toto pozoruji taky u firemní octavie. A samozřejmě jsem už uvažoval, jak bych to řešil, kdybych si ji chtěl koupit. Procházel jsem net a spousta lidí a recenzí se na tento problém odvolává.

Vše je pravděpodobně způsobeno tím, že je to stavěna na těžké náklady a pokud je nenaložena, tak poskakuje a rázy pak prostupují velkou podlahou, která působí jako reproduktor, resp. subwoofer.

Není to chyba, ale vlastnost, na kterou mechanici při testování nepřišli.

Stejný problém jsem pozoroval u octavie II FL. Tlumil jsem postupně víko, pak kufr a blatníky. Auto se výrazně ztišilo, ale stále jsem pozoroval dunění. Protože mi to podobně způsobovalo mírné problémy, naštval jsem se a udělal jsem si dřevěnou těžkou podlahu v sendvičovém uspořádání, kde mezi 2 tlustšími dýhami bylo kročejové tlumení (útlum -10-15 dB) v nízkých frekvencích. Používá se to na to, ať sousedy pod vámi nerušíte např. podpatky.

Váha byla cca 15-20 Kg, při tloušťce 20 mm. Dunění zmizelo a tak tiché auto jsem ještě nepotkal. Přidávám, že se mi nijak nezvýšila spotřeba - mám 1,4 TSI - kombinované mimo město 5,6 -5,8 L.

Velká výhoda je taky, že podlaha je pevná a dobře se na ní manipuluje.

 

Tak hodně štěstí při řešení tohoto problému a dej vědět, jak to dopadlo, jak si to řešil

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Mám to samé na úplně nové o3 1,6tdi combi. Odvezl jsem to do servisu a pri zkušební jízdě technikovi zalehlo v uších a udělalo se mu špatně!

Na jednom zahraničním fóru jsem se dočetl, že s tím má problém více majitelů.

http://www.briskoda.net/forums/topic/294540-low-frequency-boom-in-cabin/

 

Bohužel ani na 17 stránkach příspěvků se nedostali dále než:

 

1) o3 vyrobena pred určitým datem byla svolána na výměnu tlumičů což prý někomu trochu pomohlo

2) týká se liftbacku i combi

3) typ zadni nápravy nehraje roli

4) pneu to nedělají - respektive jejich výměna nepomohla

5) otevření pátých dveří pomohlo ve všech pripadech, tedy jejich nedovření

6) přetlakové výdechy v zadní části vozu, respektive jeho neprůchodností to není

7) seřízením dorazů pátých dveri to není

8) přítomnosti rezervy/ jeji nepřítomnosti to neni

 

 

Doporučení: jet s tím do servisu a reklamovat- nechat zapsat do informačního systému škodovky, čím více majitelů se ozve, tím větší pravděpodobnost, že se s tím škoda bude seriózně zabývat!

Odkaz ke komentáři

Tak update: v servisu mi na základě doporučení výrobce poštolovali dorazy pátých dveří- zvedli je o par zoubků, trošku to pomohlo, ale po 30 min testovací jízdě opět stejný pocit, zalehnutí v uších jako při prudkém klesání, sjezdu z kopce. Opět bolest v uších a nakonec bolest celé hlavy.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
Guest Petrik007

jen jestli je bezpecne mit 20kg dreva za hlavou az to clovek nekam posle...

Vzhledem k tomu, že v kufru se občas něco vozí, tak se to dá čekat, že v něm něco bude.

A někdy jsou tam přepravky s ovocem, s pivem, s nářadím- to se mi zdá ještě horší, ale holt je to kufr.

 

Pamatuji si, že když se někdo naboural blbě s MB, tak mu prolétl i motor kabinou...

post-18746-0-93835500-1418465158_thumb.jpg

post-18746-0-45821100-1418465213_thumb.jpg

post-18746-0-18967800-1418465237_thumb.jpg

post-18746-0-62382000-1418465256_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ja som mal auto pôvodne bez rezervy, jazdil som tak pár mesiacov. Tiež mi ten hluk zo zadnej časti vadil a požičal som si rezervu. Akoby mávnutím čarovného prútika hluk potom zmizol. Vyhodil som teda veľkú polystyrénovú výplň do kontajnera, dokúpil rezervu a sadu pre rezervu a bolo vybavené... Takže ja sa prikláňam k názoru, že auto s rezervou duní menej, než auto bez rezervy - odskúšal som na vlastné uši a nebol to rýchly novinársky test na pár hodín a pár km :palec:

Odkaz ke komentáři

Osobně to chápu taky tak, na druhou stranu jsou větší kola těžší a to taky muže něco znamenat. Ještě jsem dostal jeden typ a to takový, že pokud dam něco těžšího do kufru (bylo mi řečeno pytel brambor), nic mi dunět nebude. Nezkoušel jsi něco podobného ? Já jsem kryplik a mám v kufru vždy svůj vozík, který váží do 10kg a to je asi málo.

Odkaz ke komentáři
Guest Petrik007

Nyní čtu v testu:




Oktávka na dlažbě duní, na kanálech bouchá, na dálnici bubnuje – že tohle není ideál, pozná i laik....



http://www.auto.cz/s...seat-leon-73607



Jsem velký zastánce Škodovky, ale tomu, co teď předvedla s komfortem u Octavie vážně začínám přemýšlet, kde bych sáhl, kdybych si teď chtěl koupit nové auto - Golf, Leon?



Jestli někdo vyřeší dunění nějakým fíglem, tak klobouk dolů.


Já mám po vytlumení O2 FL velmi tiché auto, co říkají kolegové. Ale myslím, že O3 je mnohem, mnohem větší oříšek. Nyní jsem jel s O3 služebně a měl jsem naložených 12 kyblíku po 13 kg. Zaplnily celý prostor, ale dunění bylo úplně stejné. Stejně tak tam bylo 10 pytlů po 15 kg. Takže prázdným kufrem to taky nebude...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Nyní čtu v testu:

Oktávka na dlažbě duní, na kanálech bouchá, na dálnici bubnuje – že tohle není ideál, pozná i laik....

http://www.auto.cz/s...seat-leon-73607

Jsem velký zastánce Škodovky, ale tomu, co teď předvedla s komfortem u Octavie vážně začínám přemýšlet, kde bych sáhl, kdybych si teď chtěl koupit nové auto - Golf, Leon?

Jestli někdo vyřeší dunění nějakým fíglem, tak klobouk dolů.

Já mám po vytlumení O2 FL velmi tiché auto, co říkají kolegové. Ale myslím, že O3 je mnohem, mnohem větší oříšek. Nyní jsem jel s O3 služebně a měl jsem naložených 12 kyblíku po 13 kg. Zaplnily celý prostor, ale dunění bylo úplně stejné. Stejně tak tam bylo 10 pytlů po 15 kg. Takže prázdným kufrem to taky nebude...

 

Která část kufru může dunět bez ohledu na to, co naložíme? Je to vana pro rezervu. Když vyndám rezervu a bouchnu do dna, pekelně to duní, jako velký plechový buben. Všiml jsem si, že je ten plech dost poddajný, když utahuju matku co drží rezervu na svém místě, celý dno se prohýbá. Rezerva leží na dně tak, že se opírá jen v několika málo bodech (plech je prolisovaný ), takže i když tam ta rezerva je, duní to jak prase...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...