Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


Sign in to follow this  
potal

6-stupňová 02M

14 posts in this topic Last Reply

Recommended Posts

Jde to vymenit, ale neni to jen prevodovka, musis koupit celou sadu na predelani

 

prevodovka

starter

poloosy

plech mezi motor a skrin

spojkovou hadici s posilovacem ucinku

hydraulicke lozisko

servo trubka upravena (nejlip nechat udelat odborne, musi se upravit trubka 6q a pridat kus z 5q protoze 6q se daval do PD a to ma servo dole, kdezto 5q rotacka ma servo nahore)

kompletni spojku 240mm (setrvak , lamela, pritlak) nejlepe SACHS (pozor nelze kombinovat s LUK)

kompletni kulisu a tahla razeni

silentblok prevodovky (na 6q je zesileny)

srouby prodlouzene na spojeni s motorem, starterem a prislusenstvim)

 

Hned zacatku musim rict , ze sehnat 6q sadu je hledani na dlouho, v kazdym pripade si vem nekoho kdo tomu rozumi

 

Tady par foto pro lepsi predstavu, jsou tam fotky ty sady,fotka cidel zpatecky a rychlosti, potom fotka ty upraveny servotrubky, fotka lamely preoblozeny organikou , ke konci fotky z prestavby a porovnani prevodovek 5q vs 6q

 

Dal musim upozornit ze ne vsechny 6q sem pasujou. Rozhodne se vyhni 6q z Fabie RS, ta sem nepasuje a nema cidlo na rychlost. Musi se vybirat pouze z platformy O1 tj O1, Audi A3, Golf 4, Leon 1M a podobne. Prakticky se vyskytujou jen 4druhy 6q prevodovek (nemluvim o 4x4, tam je to jinak) a maji tyto kody DRW (vetsinou v G4) ERF FMH EFF , z techto se musi vybirat. Rozdil mezi nimi je akorat v konstrukci, pokud jde o prevodove pomery tak nejrychlejsi je DRW, nejpomalejsi EFF, ERF a FMH jsou pomerove naprosto stejne, v praxi rozdil nepoznas, prepocitano na rychlost je rozdil mezi nejrychlejsi a nejpomalejsi cca 5KM/H , proste nic zasadniho

 

Jeste chci upozornit , ze na provoz s 6q to chce taky naky kone, takze asi aspon cip by to chtelo, aspon tech 140-150 koniku, kdyby vic , tim lip. Samozrejmne ladit jen u proverenyho upravce , ktery disponuje brzdou, ne u nejakyho kretena , ktery ti neco nablije za 2000 nekde u benzinky

 

No snad budes ted trochu chytrejsi :-) :-)

post-20288-0-68093800-1417886358_thumb.jpg

post-20288-0-20470900-1417886384_thumb.jpg

post-20288-0-42255900-1417886402_thumb.jpg

post-20288-0-06378600-1417886430_thumb.jpg

post-20288-0-87180100-1417886456_thumb.jpg

post-20288-0-38183800-1417886484_thumb.jpg

post-20288-0-78691900-1417886497_thumb.jpg

post-20288-0-53750200-1417886524_thumb.jpg

post-20288-0-84752400-1417886543_thumb.jpg

post-20288-0-03146800-1417886564_thumb.jpg

post-20288-0-11581200-1417886597_thumb.jpg

post-20288-0-23197500-1417886622_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl bych dotaz, je jistý že Drw je nejdelší a nejrychlejší? Protože podle počtu zubů a rozdilneho dif. Se zdá že nejdelší že fmh a erf,  plánuju tuhle přestavbu tak chci být v obraze. Díky za odpověď 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sere mě, když vyjedu na dálnici chci jet třeba 140 a točim moc otáček a taky ta maximalka je slabá, při 200 točit 4200 otáček, je moc 😀😀.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to výměnou za šestikvalt moc nevyřešíš. Pokud se nepletu, tak celkový převodový rozpětí u sériovýho pěti a šestikvaltu je víceméně stejný, takže bych to viděl na zvýšení dynamiky s nutností častějšího řazení ale trochu vyšší spotřebou. Otáčky tedy skoro nepoklesnou (nechce se mně to počítat), ale tady máš odkaz:

https://www.dieselschrauber.org/GKB.html

Navíc oproti sériový dvouhřídelový převodovce má šestikvalt hřídel navíc a mnohem víc kol ve stálým záběru, takže má větší vnitřní odpor a všechno dohromady bude o dost těžší, nehledě na ten obser všechno dobastlovat. Dokonce, pokud to nemáš možnost sehnat z bouranýho auta, u kterýho ale znáš historii, tak to bude dost drahý. Teda skoro tak, jako dodělání šestky do původní převodovky, kde ale historii svý skříně znáš a práce je to max na 1/2 dne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dívej já zase vím svý že kámoš co má 6ti kvalt a když jede 200 točí 3500 což je sakra rozdíl a až při 220 má 4000 otáček, což je sakra velký rozdíl když já točim při 215 doraz 4500. Asi o tom nevíš tolik, už podle info přímo od vw se dá spočítat převodový poměr a jde vidět jaký je rozdíl v ozubení a pokud vím tak převodovka DRW je dost krátká kvůli slabemu motoru 85kw takze tam je 6tka kratší.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 13 hodinami, Daniel66 napsal:

No dívej já zase vím svý že kámoš co má 6ti kvalt a když jede 200 točí 3500 což je sakra rozdíl a až při 220 má 4000 otáček, což je sakra velký rozdíl když já točim při 215 doraz 4500. Asi o tom nevíš tolik, už podle info přímo od vw se dá spočítat převodový poměr a jde vidět jaký je rozdíl v ozubení a pokud vím tak převodovka DRW je dost krátká kvůli slabemu motoru 85kw takze tam je 6tka kratší.

Tak to je dost dlouhá převodovka. A DRW se na fórech označuje jako nejdelší, čemuž odpovídají i oba dva odkazy na tabulky s převodovejma poměrama výše. Pokud máš tempomat a maxidot budíky O1, tak se s tříhřídelovou převodovkou připrav na problém nefunkčnosti, či zprovoznění oklikou přes čidlo ABS (dobastlit to asi nějak pude), poněvadž původní dvouhřídelovky maj na diferáku klasickej převod, jako bejval k původním rychloměrům, tříhřídelovky ho nemaj.

Já mám po úpravě dvouhřídelovky tenhle pilovej diagram:19TDI_EGS_EUH.png.25745f783cd79c55b6744e1a7cf83fc6.png

Lehce těžší pětka oproti původní proto, aby ten diagram byl ukázkově plynulej. No a šestka odpovídá zhruba tomu, cos napsal (ještě je malinko těžší).

Na druhou stranu, pokud se Ti s tím chce mrmlat a bastlit, tak získáš spojku, která přenese větší točivej moment, odolnější a lépe řadící převodovku, takže pro případný čipování lepší výchozí pozice.

Jen ty budíky budou jaksi ukazovat ještě větší hovadiny a tempomat možná nezprovozníš vůbec. Možná Ti ale tohle právě vůbec neva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to zase vím že fungovat bude, nešlo by to pouze pokud by se dala převodovka z fabie ta nemá snimac rychlosti ale kámoš tohle jednou predelaval a tempomat i rychlost mu funguje úplně normálně. Uvidíme po predelani, když Hodim fotky a info. Každopádně díky. Jinak to co má kámoš a točí tak.malo otacek tak to je převodovka fmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže z Tvých vyjádření předpokládám, že máš O1 s motorem PD a nikoli rotačku, což mně mělo dojít rovnou, že? Pak samo-že problém s výstupem pro tacho a tempomat nebude a i přehození pětikvaltu za šesti by neměl bejt problém. Odborník na to ale nejsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

RR Tonery

Kvalitní alternativní tonery za skvělé ceny. Vyzkoušeno s doporučeno OctaviaClubem. Pro členy a uživatele diskuzního fóra OctaviaClubu sleva 10%

  • RR Tonery Eshop
  • Potisk triček a mikin

    Sítodílna - Ekologický potisk textilu, šití triček z českých látek.Tiskneme již od 1 kusu.

  • SÍTODÍLNA
  • Prostor pro reklamu

    Zde může být i vaše reklama.

    ×

    Important Information

    Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Guidelines, používáním We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. a politikou ochrany osobních údajů - Privacy Policy.