Přejít na obsah

Pruzinovy MOD na wastegate


Doporučené příspěvky

Ahojte,

 

pozeral som na anglickych forach veci okolo 1.8T a narazil som na jednu vychytavku. je to pruzinovy MOD na wastegate.

SAM_0853.jpg

 

Co vy na toto hovorite? Skusal to uz niekto? Docital som sa, ze povodna sila wastegate na K03s turbe je 85Newtnov = tato sila udrzi wastegate zavrety do tlaku 0,344 bar ,co je 5PSI - cize vsetci vieme,ze ked sme v nudzovom rezime, turbo tlaci 5PSI ,lebo N75 nereguluje wastegate a po prekonani sily pruziny vo wastegate neurobime viac ako 5PSI.

 

Original tlak RS je 0,7bar pokial viem, co je 10PSI . Teda normalne je wastegate nastavena cca . na 50 percent plniaceho tlaku.

 

Lenze: ked nachipujeme auto - dvihneme tlak napr na 1,2bar co je 17PSI ,ALE wastegate je stale nastavena rovnako. Teda uz wastegate neotvara pri 50 percent plniaceho tlaku ,ale pri cca 30percent.

 

Tym sa aj znizuje ucinnost turba(mrha sa tlakom) a zvysuje sa fluktuacia ovladania tlaku - tlak ma vacsi vykyv pri riadeni wastegate cez N75 ventil , lebo pri tom zvysenom tlaku nestiha sila pruziny rychlo reagovat a zatvarat sa.

 

Draha alternativa je kupit napr FORGE wastegate, ktora ma silnejsie pruziny, alebo lacna nahrada je natiahnut tam takto pruzinu ,ale s presne vypocitanou silou ,aby otvarala po chipe tiez v rovnakom pomere ako zaklad bez chipu. Teda podla mojho prepoctu tam treba pri tlaku 1,2bar po chipe nahodit Pruzinu o sile 60Newtnov. To nam da dokopy s 85N na wastegate =145N - a otvorenie wastegate cca pri 0,6 bar.

 

Co vy na takyto mod hovorite? Skusal to uz niekto? Mne to aj dava logicky zmysel a skusim to urcite.

Odkaz ke komentáři

takze update: dal som dve pruziny dokopy 60N, ale neratal som s tym,ze tych 60N maju az pri plnom natiahnuti pruziny :jelen: Teda z tych 60N bolo zrazu len 20N :wallbash: . Zistil som to ,ked som si cital katalog pruzin a takisto som logoval tlak turba aktualny pri odpojenom N75 ventile. Predtym daval 0,345Bar po pruzinach otvara wastagate pri 0,430 Bar . Teda zatial som siel len z 5PSI na 6,24PSI :lol: Takze teraz som uz zaratal aj natiahnutie pruzin a snad druhy pokus uz bude stat zato.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

takze pruzinami som dosiahol 8PSI pre wastagate, ale pri nabehu nastava vacsi overboost ,ktory N75 nestihne uregulovat pri jazde prudkym kopcom dohora a sposobi to deviaciu s ECU monitorom krutiaceho momentu 2 . Cize je tam tlakova spicka ,ktora sposobi nudzovy rezim. Skoda, teda skusime najst optimalne maximum,aby bolo vsetko naporiadku.

Odkaz ke komentáři
Guest Davidek

takze pruzinami som dosiahol 8PSI pre wastagate, ale pri nabehu nastava vacsi overboost ,ktory N75 nestihne uregulovat pri jazde prudkym kopcom dohora a sposobi to deviaciu s ECU monitorom krutiaceho momentu 2 . Cize je tam tlakova spicka ,ktora sposobi nudzovy rezim. Skoda, teda skusime najst optimalne maximum,aby bolo vsetko naporiadku.

 

tohoto režimu jsem dosáhnul i bez pružin když na ventilu N75 uplně povolíš ten malý šroubek kterým to celé reguluješ ale někde v 3500ot to přefoukne čili decelerační ventil otevře a tlačí to znova od nuly a tak pořád dokola no a pak nezbývá níc jiného než po troškách přitahovat a zkoušet až to ten tlak udrží

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

takze update ohladom pruzinoveho modu. Nechal som tam 20N pruziny, vyhladilo to regulaciu wastegate , ale aj tak sa mi niekedy stalo, ze ma hodilo do nudzoveho. Musim ale poklopat, ze odkedy som teraz nahodil na zakazku vyrobenu dowpipe ..kedze mam 4x4 ,tam sa to riesi inak ako klasicka downpipe, tak mi to robili na mieru z nereze. Dali tam 70mm od turba ,potom 65mm pletenec a potom 60mm ruru ponad napravnicu,viac tam nevoslo,aby to nebuchalo a nerezonovalo. Vysledok s downpipe - nechapem, ako je mozne,ze spotreba mi isla dole o 0,6 litra. Na wastegate uz tak netlaci spatny tlak vyfukovych plynov a otvara a zatvara sa plynule, clovek az nechape,ako pomozete taka downpipe a ako kazdy vravi,ze je to nevyhnutny mod pri nachipovani,tak sa pridavam,urcite si dajte poriadnu downpipe.

Teraz s pruzinami a novou downpipe zatial ani raz nudzovy rezim a aj pri tlaku 1,2Bar,co tlaci turbo, zrazu je priebeh tlaku taky hladky, akoby bolo auto seriovo naladene, ale zatah ma este silnejsi.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Je to síce už stará téma, ale oživím vám to tu trošku pre prípad, že niekto sem ešte niekedy zavíta ohľadom tejto témy. Nápad s tými pružinami je veľmi dobrá a veľmi lacná alternatíva drahému Forge actuátoru a to hlavne pri nachipovanom aute, no s tým pridávaním pružín si urobil jednu vážnu chybu, bez ktorej by bol výsledok dosť dobrý, a to tú, že akonáhle pridáš silu ovládača wastegate, tak musíš pritiahnúť, resp. priškrtiť ventil N75 tou malou skrutkou na ňom (o koľko presne, záleží od jazdných skúšok ale cca až 1 otáčku v smere hod. ručičiek!) - je to logické, totiž pri dvojnásobnej sile ovládača wastegate (actuatora) ty nemôžeš uvoľňovať späť do sania cez štrbinu elektromagnetického ventilu rovnaké množstvo vzduchu/tlaku, aké si uvoľňoval pri polovičnej sile wastegate ovládača, lebo ti tlak turba pri pridávaní vyskočí do astronomických výšin (čo bol presne tvoj prípad) :D  Tá štrbina vo ventile musí byť proste menšia cca o polovicu, než sériove nastavenie N75 s pružinou 0,35 bar vo wastegate. Každý sa toho ventilu tak strašne bojí, vnímate to ako niečo malé čierne magické :D no je to v podstate len obyčaný jednoduchučký prepúšťací ventil, ktorý keď je pod prúdom robí vo vnútri malú štrbinu, ktorej veľkosť ty vieš úplne presne ovládať práve tou malou skrutkou na ventile. Ale pozor, zo skúseností som zistil, že priťahovať ide v pohode, no naspäť uvolniť (v protismere hod. ručičiek) už je problém, a to ten, že sa piestík nevracia naspäť a ostáva ti v polohe, ktorú si nastavil predošlým priťahovaním skrutky. Kto priťahuje nepozorne, ventil úplne uzavrie, čiže stav ako v núdzaku - turbo tlačí zrazu len toľko, čo pustí pružina wastegate ovládača.. a tu vzinkajú tie známe urban legends, že ventil je nadobro zničený a už to nikdy nenastavíš - kto to ale mal rozobraté pochopí, že stačí cez vstupnú nožičku ventilu (tá kde je 1,5 mm reštriktor) vopchať napr. malý vrták alebo imbus o priemere cca 1,3 - 1,4 mm a zatlačiť piestik silou späť na miesto - je počuť také jemné cvaknutie, to zaskočí piestik naspať k nastavovacej skrutke do nastavenej polohy. Olalá a ventil zase reguluje. Dá sa s tým pekne hrať ale veľmi silno odporúčam mať nainštalovaný aj budík tlaku turba, presne hneď vidíš, na čom si... ja som si tak nastavoval pružinami môj wastegate po chipe na cca 0,7 bar, lebo to robilo šarapatu veľkú na ten sériovy 85 newtonovy ovládač a forge by som za také peniaze nekúpil. 

Odkaz ke komentáři

ja som nepostupoval podľa vzorca, mám nainštalovaný tlakomer turba v kabíne, čiže vidím presne koľko turbo tlačí, jednoducho som zohnal niekoľko ťažných pružín z miestneho obchodu a inštaloval som ich postupne podľa toho, koľko som nameral na budíku tlaku jazdnou skúškou - odpojil som teda ventil N75, čiže išlo len na wastegate, a podľa toho som pridával a sledoval budík až som došiel na nejakých necelých 0,7 baru, no silu tých pružín presne neviem (šírka ich drôtu je 1,5 mm a dlhá je 10,5 cm ak ti to pomôže a mám ich zapojené dve naraz). Potom po opätovnom zapojení N75 je potrebné ho priškrtiť skrutkou na tebou požadovaný tlak v špičke.. ja mám nejakých 1,22 baru, viac už nebolo OK ( dá sa to nastaviť aj na 1,4 - 1,5 baru v špičke, je to možno rozdiel len štvrtina otáčky skrutkou, ventil je veľmi citlivý, ale väčší tlak neznamená vždy väčší výkon, oveľa lepšie mi ide na 1,2 baru než na 1,4 v špičke)

Odkaz ke komentáři

Tlak turba taky měřím. Špičku mám na cca 1,4 baru, pak se to srovná na cca 1,2, ale VAG ukazuje overboost kolenm 0,1 - 0,2 baru. Budu dávat novou N75, jestli není moje špatná, ale i tak chci zkusit ty pružiny. Pokud rozumím správně, tak bez N75 mám mít tlak turba 0,7 a po zapojení tlak na chipu, že? Náhodou nevíš průměr pružiny? Kouknu, co kde mají.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

presne tak, ty môžeš wastegate nastaviť aj na 0,8 - 0,9 bar, ako chceš, záleží aké a koľko tých pružín tam dáš (viac ako 3 sa už asi nevojdú) ale je to zbytočne veľa, ideálne je tak max do 0,8 baru, silnejší wastgate už blbne, raz som na skúšku nastavil pružinami cca na 1 bar ale to bolo tvrdé ako sviňa.. úplne zlý nábeh, strašne bolo počuť tzv. surging, keď už motor nestiha hltať tlak, ktorý robí turbo, a bolo cítiť ako sa riadiaca jednotka vo vyšších otáčkach snaží ten tlak stiahnuť nižšie. Ideálne je nájsť pre tvoje auto takú zlatú strednú cestu ale to poznáš len skúšaním.. cca od 0,6 max do 0,8 baru. Ja mám dve pružiny naraz a robí to cca 0,67 baru, keď som dal aj tretiu pružinu, tlak bol cca 0,78 bar. Ale ako vravím, s každým nastavením wastegate musí prísť aj adekvátne nastavenie N75

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...