Přejít na obsah

Kontrolka opotřebení brzd


Doporučené příspěvky

Zdravím, mám takový možná hloupý dotaz, ale nejsem si jistej tak se zeptám.

OI 1,9 TDI, 2003, ambient, blikla mi kontrolka brzdový obložení, tak jsem koukal na přední nápravu, na levým kole je na desce drát, takže asi nějaký čidlo, ale kotouč je silnej dost, desky mají taky přes 5mm a mě zajímá, zda ty bubny vzadu mají taky nějaký čidlo, nic tam totiž nevidím? Navíc když jsem sundal buben tak tam mají desky taky tak 5mm a buben se jeví že ještě nějakej pátek vydrží.

Auto celkem brzdí, ikdyž na technické mi borec říkal že zadek je slabší (prošel jsem vpohodě), ale co by chtěl na bubnech :-)

Tak jak je to s tím čidlem vzadu? Logicky bych to čekal do kříže, přední náprava vlevo zadní vpravo..?

Ještě co jsem naměřil:

Kotouče předek 21mm, obložení 5mm (bez té kovové destičky)

Zadní obložení 5mm, buben nevím jak změřit, ale asi ještě bude ok...

Dík za rady

Odkaz ke komentáři

Bubny žádné čidlo opotřebení nemají. To čidlo je jen na předním levém kole. Pokud ti ta kontrolka zatím jen jednou blikla, tak to ještě neřeš, ale brzy budeš muset koupit nové destičky, protože ti ta kontrolka pak bude svítit pořád. Ono i když je tam ještě 5mm obložení, tak čidlo už prostě bude hlásit, že jsou brzdy opotřebovaný... :)

Odkaz ke komentáři

Tak už tomu rozumím. Jak to mají verze s koučema i vzadu?? Taky nic? :D

Jinak mi bylo řečeno že je dobrý měnit s obložením i kotouče, to je nějaký nesmysl ne? Kotouče 21mm to je uplně vpohodě ne? Na motorce taky neměním kotouče s deskama, to bych se nedoplatil :-D

JInak čidlo už svítí pořád... :-(

Po výměně je nutný i smáznout VAGem? Asi ne co?

Mám vyhlídnuté desky od ATE, ty originál "prvovýroba" mi příjdou dost předražený... nebo máte nějaký lepší typy? Díky

Odkaz ke komentáři

Vzadu není u kotoučové nápravy taky nic. Pokud má kotouč 21mm a nic jiného mu není, tak je zbytečné ho měnit. Nevím tedy, jakou motorizaci máš, u slabších je minimální tloušťka 19mm, u silnějších 22. Vagem nic mazat nemusíš, kontrolka zhasne sama po výměně za nové desky. Jinak ATE je ok, ale nejlépe dát tam stejnou značku desek jaká tam je teď ;)

Upraveno uživatelem kocka87
Odkaz ke komentáři

Přesně tak, na soustruhu ne. Muselo by to být upnuto tak, aby se dosedací a třecí plochy soustružily ve stejné ose a sjelo se to celé na jednou upnutí, pak by to možná smysl mělo. Ale takto to v podstatě nikdo neudělá. To už bych raději šel cestou nového kotouče, ale jak již bylo řečeno, je zbytečné ho měnit, pokud mu nic není.

Odkaz ke komentáři

Vždyť se ale normálně rovnají kotouče na soustruhu, ne? Bubny se přeci taky rovnají na soustruhu, když jsou oválné a to je s nima o dost větší práce než s kotoučema (pokud to má být tedy dobře udělaný)... Pokud není soustružník jelito a vyhraje si s tím, tak v tom nevidím problém, ale rád se nechám poučit ;)

 

Jinak na jaře budu taky měnit destičky a kotouče jsou ještě OK, takže bych je zbytečně nechtěl měnit, ale jde mi o to, že od nynějších destiček jsou v kotoučích vybržděný různý drážky a když přejedu prstem přes brzdnou plochu kotouče, tak prostě není rovný, je jakoby od destiček lehce zvlněný, ale tím nemyslím zvlněný celý kotouč, jen ten povrch. Když dám nové destičky, tak ty se normálně přizpůsobí tomu kotouči? Vždy jsem si myslel, že je lepší tu brzdnou plochu srovnat...? :O

Odkaz ke komentáři

min. hrubka oblozenia podla DP je 7mm vratane zakladovej dosky, cize je najvyssi cas na nakup oblozenia co ti hovori aj kontrolka, vzadu len pre info limit pre opotrebenie bubnu je priemer max. 31mm a min. hruba materialu brzdoveho oblozenia celusti 2.5mm, ja som menil pred zimou len platnicky nakolko kotuce maju stale cca 21mm, obrusil len hrany ako je pisane vyssie (je zas pravda ze kotuce som mal rovnomerne zjazdene a bez vacsich ryh) a vsetko si pekne sadlo, ucinok lepsi ako predtym a ziadne vibracie, dolezite je zo zaciatku brzdit s rozumom

Odkaz ke komentáři

Na soustruhu se to samozřejmě dá. Dobrý vybavení, um a dobrej nástrojař nebo soustružník s tím nemá problém ;) Taky pozná jestli to ještě má smysl. Já už to sice nedělám leta ale bejvalej kolega z nástrojárny to dělá po domluvě na počkání.

Odkaz ke komentáři

Právě mám známého který je hodně dobrý soustružník a kotouče dělá celkem často. Loni mi dělal bubny (jeho premiéra) a dopadlo to na výbornou. Udělal si nějaký přípravek na přesné uchycení bubnu a krásně mi ty bubny srovnal. Před asi 3 roky mi ty bubny rovnaly v servisu, ale po čase to vypadalo, jak kdyby byly zase oválný. Tak jsem je dal právě tomu známému a ten mi je opět srovnal. Říkal, že kulatý byly, ale nebyly vystředěný (jeden buben byl od středu posunutý o 5 desetin), proto se mi zdálo, jako by byly oválný. Po jeho opravě nemám s bubnama žádný problém :palec: , tak věřím, že by dokázal i ty kotouče dobře udělat... ;)

Odkaz ke komentáři

Mátě nějaký typ na soustružení těch kotoučů - Brno a okolí?

Díky

 

Známí mi to brousil před 5 lety přímo na autě a to tak,že při zvednuté P nebo L nápravě se opřel pilníkem o tu hranu na kotouči a já jsem tam fouknul kvalt a pomalu přidal plyn.

 

Odkaz ke komentáři

Není problém to sjet na soustruhu. Jen je piplačka to vyrovnat, když musíš kotouč přepnout na druhou stranu.

Na podzim se mi přidřel třmen - sjela deska tak blbě, že než sem dojel domů byla drážka i v kotouči. Ojetí kotouče na soustruhu max 30min i s vyrovnáním na hodinky. Ještě že mám soustruh, kde dosatnu až 320mm - i kdybych někdy chytl rapla a měnil kotouče na 312 vím, že je kde srovnávat :P

Odkaz ke komentáři

Tak jen dodam jak jsem dopadnul. Nakonec jsem sundal kotouce a na vnejsi hrane byl takovy maly schodek, tak jsem to vzal rucne frezou dremel s malym brusnym kotoucem a za chvilku jsem mel hranu pekne srovnanou. Slo to fakt hladce a pomerne dost presne. Kotouce nebyly zkrouceny, ani zadny extra ryhy, takze to stacilo. Pistky sly pekne roztahnout, takze uz to mam pohromade a pohoda klidek tabacek :palec:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...