Přejít na obsah

Spotřeba


Doporučené příspěvky

Já si Octavii s motorem 1.6 TDI kupoval hlavně kvůli nízké spotřebě, takže já ze spotřeby nadšený nejsem vůbec. Kdybych to věděl, jak moc to auto žere, tak bych raději koupil 2.0 TDI. Přečipovaná Škoda Yeti 4x4 (nyní 125 kW) má menší spotřebu než ta Octavie a to je do nebe volající, když si vezmu, že Yeti má větší součinitel odporu vzduchu a širší pneu, takže větší valivý odpor. Tu spotřebu u Octavie potřebuji vyřešit, jinak půjde z domu...

Odkaz ke komentáři

Já si Octavii s motorem 1.6 TDI kupoval hlavně kvůli nízké spotřebě, takže já ze spotřeby nadšený nejsem vůbec. Kdybych to věděl, jak moc to auto žere, tak bych raději koupil 2.0 TDI. Přečipovaná Škoda Yeti 4x4 (nyní 125 kW) má menší spotřebu než ta Octavie a to je do nebe volající, když si vezmu, že Yeti má větší součinitel odporu vzduchu a širší pneu, takže větší valivý odpor. Tu spotřebu u Octavie potřebuji vyřešit, jinak půjde z domu...

 

Tak to ses asi hodně špatně díval na recenze. Je všeobecně známé že hlavně právě v první generaci (dvojkové octavie) 1.6 TDi, žerou při rychlosti nad 90 km/h výrazně víc než dvoulitry. Dvoulitr ti po dálnici při 120 jede pod 5l o tom si s 1.6 můžeš nechat jen zdát, jednak proto že ten motor při tý rychlosti už jede často víc jak na 80% výkonu a taky proto že dvoulitr při 120 točí pod 2000 otáček za minutu. Ve trojkové octavii ta 1.6 žere o dost méně než ve dvojkové, ale stejně si myslím že na dálnici úspornější nebude. Ty motory nikdy nebyly na palivo úspornější a ani tak prezentované, hlavně byly dostupné.

Odkaz ke komentáři

Diesel s DPF na 15km přes město je blbost.

 

Dobře tak abych to upřesnil, mám to 10 km do města a 5 km přes město. Očekával bych, že než dojedu do města, motor bude ohřátý na provozní teplotu tj. 90°C a to není ani náhodou. Jinak je to moje 4. octavie a spotřebu má bezkonkurenčně ze všech nejvyšší.

 

Tak to ses asi hodně špatně díval na recenze. Je všeobecně známé že hlavně právě v první generaci (dvojkové octavie) 1.6 TDi, žerou při rychlosti nad 90 km/h výrazně víc než dvoulitry. Dvoulitr ti po dálnici při 120 jede pod 5l o tom si s 1.6 můžeš nechat jen zdát, jednak proto že ten motor při tý rychlosti už jede často víc jak na 80% výkonu a taky proto že dvoulitr při 120 točí pod 2000 otáček za minutu. Ve trojkové octavii ta 1.6 žere o dost méně než ve dvojkové, ale stejně si myslím že na dálnici úspornější nebude. Ty motory nikdy nebyly na palivo úspornější a ani tak prezentované, hlavně byly dostupné.

Servisní technik z autorizovaného servisu mi řekl, že to opravdu není standardní spotřeba, že skočil do auta jiného pána co tam přivezl auto na servis se stejným motorem a hned se mu podíval na spotřebu a měl ji o 2 l menší než já. Ptal se ho na jeho jízdní styl a pán mu řekl, že auto nešetří, že je spíš ofenzivní řidič než defenzivní. Dále říkal servisní technik, že jezdí firemní Octavií 1.6 TDI na školení do MB v plném obsazení a také dosahují spotřeby max. 5,5 l i když na to šlapou. Kdybych měl takovou spotřebu, tak bych to tady ani nerozebíral a byl bych spokojený. Dvoulitrová Octavie na dálnici je určitě úspornější, jezdím do německa firemními octaviemi 2.0 TDI (II. gen PD i CR) a i když na to člověk šlape a má průměrnou rychlost 150 km/hod, tak auto ukazuje průměrnou spotřebu do cca 5,7 l, což je podle mě luxusní spotřeba (obsazenost auta 3 lidi + cca 30 kg zavazadel).

Odkaz ke komentáři

Hm každý máme ze svého "okolí" jiné zkušenosti. Ale jak myslíš, já ti řikám že moje oboje 1.6 TDi se výrazně pod 6l se svižnou jízdou prostě nedostanou. V pondělí cesta ostrava-praha po D1 5.7l tempomat na 120-130 km/h ale průměrku hodně sráží zúžení kde to na 5 žere mnohem méně, kdybych jel celou dobu 130 tak jsem na 6 L a dělají mi to oboje octavie, ta s novýma vstřikama i ta s novým DPF, když bylo plné DPF tak se při podobné cestě bralo běžně 6.8l, z okolí znám ještě jednu která taky jezdí kolem 5.5-6,5l. Jo jako když chci aby mi budík na 50 km trasy hodil 4l/100 tak to dokážu udělat, ale řidiči co za mnou jedou mě naprosto právem musí proklínat.

To jsem zpátky u české povahy, kdy na přeplněních silnicích si eco run strejkové myslí, že když za obcí zrychlují z 30 na 68 km/h asi 5 minut tak tím přece nic špatného nedělají... ale to už sem nepatří. Nicméně ty strejkové s takovým motorem do 4l určitě jezdí.

Odkaz ke komentáři

Hm každý máme ze svého "okolí" jiné zkušenosti. Ale jak myslíš, já ti řikám že moje oboje 1.6 TDi se výrazně pod 6l se svižnou jízdou prostě nedostanou. V pondělí cesta ostrava-praha po D1 5.7l tempomat na 120-130 km/h ale průměrku hodně sráží zúžení kde to na 5 žere mnohem méně, kdybych jel celou dobu 130 tak jsem na 6 L a dělají mi to oboje octavie, ta s novýma vstřikama i ta s novým DPF, když bylo plné DPF tak se při podobné cestě bralo běžně 6.8l, z okolí znám ještě jednu která taky jezdí kolem 5.5-6,5l. Jo jako když chci aby mi budík na 50 km trasy hodil 4l/100 tak to dokážu udělat, ale řidiči co za mnou jedou mě naprosto právem musí proklínat.

To jsem zpátky u české povahy, kdy na přeplněních silnicích si eco run strejkové myslí, že když za obcí zrychlují z 30 na 68 km/h asi 5 minut tak tím přece nic špatného nedělají... ale to už sem nepatří. Nicméně ty strejkové s takovým motorem do 4l určitě jezdí.

 

Tak aspoň je někdo s podobnou spotřebou... :-) Každopádně teď dojedu nádrž do rezervy, natankuji plnou a změřím reálnou spotřebu po přečipu a výměně EGR. Jsem na to docela zvědavý.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Určitě změř reálnou podle tankování! Já jsme po chipu musel nastavit MaxiDOT na 92% (jde nastavit přes diagnostiku), aby mi ukazoval reálnou spotřebu... Jinak mám teď 105k km, udělal jsem před létem běžný servis + rozvody a spotřeba za celé léto super. Jel jsem Balt a zvládl jsem ho na jednu nádrž (přes 1100km) a to jsem v DE nejel pomalu a testoval maximálku (227 km/h a to jen proto, že mám omezovač)... Jinak když jezdím dálky, tak se mi spotřeba pohybuje mezi 4-6 l/100 podle nohy, běžně kolem 5... Když jezdím hodně město atd. tak jsem někde na 6.5 l/100 v létě.. v zimě je to spíš 7 a víc.... Loni jsem jel D1, minimálně polovinu cesty tempomat na 150 a z Břeclavi do Prahy jsem dojel za 5.6. Ty omezení opravdu spotřebu tahají dolu...

 

A to upozorňuju, že jsem spíš hodně ofenzivní (mladý) řidič, nebojím se auto točit do 4k otáček, dost předjíždím atd... Kamarádovi jsem půjčoval auto a taky to vůbec nešetřil (zvyklý na BMW M3) a stejně jel Třeboň -> Vlašim za 5.3...

​Jinak přes léto se ručička teploty hne po 2-3 km a plně zahřátý motor je do 7km... A diesel s DPF klidně můžeš provozovat i ve městě, když regenerace poznáš a necháváš je doběhnout ;) A ono vlastně s CR motory jsou ty regenerace tak v klidu, že na to klidně můžeš kašlat a po slevě DPF tě to ani nebude tak bolet...

​PS.: Ale jestli ti OII 1.6 TDi 4x2 žere víc, než Yeti 2.0 TDi 4x4, tak je opravdu něco špatně... A nejsem si jistý, jestli byl chip, na takhle rozhašený motor, dobrý nápad...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Mám 1,6ku TDI, r.v. 2012. Když jsem si ji vyzvedával v salonu, domů jsem to měl ca 200km a byl jsem tedy mírně řečeno rozladěný. Spotřeba cca 6,5-7, mírný kopeček a auto při pokusu o předjetí (podřazeno v 80 z 5ky na 4ku a sešlápnutí plynového pedálu) cca 3 vteřiny přemýšlelo, co bude dělat, než zrychlilo. To samé při rozjezdu. Vydržel jsem to cca 30tis, pak jsem si zajel na chipnutí. ze 77kW to zvedli na 92kW (malý čiptuning je na dobrou spotřebu, moc se s tím nedá jezdit, střední na 92kW je dynamický, akceleruje ale zároveň s lehkou nohou ušetříš. Velký chiptuning je dobrý na výkon, ale spotřeba bude vyšší)

Zkrátka, od té doby auto jezdí průměrně 4,7-5,2, při 140 na dálnici cca 5,5-5,6, mimo město i za 4,3.

Odkaz ke komentáři

Tiez som soferoval predtym 1,9, bo to taky divny pocit ked som presadol na 1,6.

Ale ked sa clovek naucit s tou 1,6 jazdit netreba ani zbytocne nicit motor chipom.

Co sa tyka spotreby je to narovnako, mimo mesto je 1,6 setrnejsia, v priemere je ale nachylnejsia na styl jazdy (tym padom priemer je vyssi).

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak zase pridam stav...Octavia II fc r.2011 4x4 1,6tdi cr. Najeto 357000km a spotreba se konstante drzi na 5.8l/100km a stale zatim vse puvodni :) Pred 1000km jsem byl na oleji a filtrech a po napichnuti to psalo ze posledni rekuperace byla pred 685km, ale byla tam chybova hlaska na egr ventil, ale do nouzaku to ani jednou nespadlo... tak nevim...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Rozvody byly delany ve 210000km podle servisky. No a minuly tyden se menilo gufero na kardanu, kde se nakonec musela sundat prevodovka a zjistilo se ze spojka a dvouhmota jsou kaput (dvouhmota byla seknuta, takze to spis byla jednohmota :) ), takze vymena, ale jinak nic nenaznacovalo ze to je uz na vymenu, byt spojka byla uz na krajich sjeta tak neprokluzovala a setrvacnik taky necukal nebo nebouchal. Jinak najeto dalsich 1500km a nechal jsem to napichnout a egr uz nic zatim nehlasi a dpf take zatim ok.

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Zdravím, koupil jsem ojetou Octavii combi 4x4 r.v. 2011. Překvapila mě spotřeba, budík mi ukazuje ve městě průměr cca 8-11 l/100 km. Když jedu ráno se studeným motorem tak klidně přes 12 l. Potom přepnu tlačítko a ukáže se mi průměrná spotřeba 7 l/100 km. To by měla být asi nějaká dlouhodobá spotřeba. Moc se v tom nevyznám tak mě prosím berte s rezervou. Jen mě to překvapilo, že je to docela hodně. Snažím se jezdit úsporně, nešlapu na plyn moc, nejezdím brzda-plyn, pneu nemám podhuštěné, všechno by mělo být v pořádku. Nevíte prosím jestli se s tím dá něco dělat? Díky moc. P.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahoj.
Mám od loňska taky kombi II fc 4x4 1.6 77kw. Najeto 167tk průměrná spotřeba 6,2 při denním nájezdu 40km. Auto je z Luxenburku a po původním majiteli dlouhodobá spotřeba stejná.Převážně silnice 1třídy kousek po městě.Rychlost +- v rámci limitů.
Kola origo 16",výbava dvouzonovej klimatronic,webasto.
Čekal jsem neco blíže k 5,4 jako má klasika a co jezdil FF 1 fc 1.8 TDci 85kw ale na delší trasu spotřeba kolem 5L. Trasa Svitavy-Brno nebo Svitavy - Lysá nad Labem s full osádkou . Mohl by být trošku svižnější v odpichu ale holt ta 1.6 s eko kurvítkem víc nedovolí takže neřeším. A těch cca 1200kg na víc je holt znát taky. Pokud jezdíš po městě dlouhodobě za 7L tak by to odpovídalo tabulkám. Možná změnit jízdní styl- nedupat plyn a spíš pohodička.




Odesláno z mého SM-J320FN pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdar, mám 1.6TDI CR (CAYC), aktuálně ca 230t km, servis vždy jen autorizak a olej po 30000 km. Spotřeba dle palubaku ca 6. Byla i více a tak mi to nedalo a asi 2 roky tankuju a měřím vždy plná-plna a reálná průměrná spotřeba je 4,7(jsem magor a mám to v Excelu). Denně teď dám 80-100km především dalnice+mimo město. Palubak neví ?

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 11 měsíců později...

Zdravím všechny, já mám 1.6 od ledna, kupoval jsem při 189k první cesta domů po dálnici 266km, sníh, déšť a doma jsem zjistil průměr 6,8 což mě rozladilo, ale pak jsem udělal to co tu píšete, nádrž do prázdna pak plnou a po třech takových tankování průměr 5,3l, tankuji jen dražší naftu, momentálně jsem spokojený. A ještě jeden paradox,
někdy když jedu rychleji, říkám si to bude průměr a aspoň 6,8 a ono tam je o litr miň

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...