Přejít na obsah

Odvětrání klikové hřídele


Doporučené příspěvky

Nějak se mi poslední dobou nedaří. Chtěl jsem vyměnit hadici odvětrání klikové hřídele, viz foto. Ale bohužel mi praskla těsně nad vstupem do motoru a zbytek mi zůstal uvnitř. Snažil jsem se to vypáčit šroubovákem, zdeformoval jsem i ten kovový vnitřek a pořád to drží a ani se to nehne. Nevíte, co s tím?

 

Pojistku jsem samozřejmě vytáhnul.

 

vw-beetle-golf-jetta-passat-audi-a4-tt-1

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Hadice je gumová ?? zkus jí nahřát horkovzdušnou pistolí třeba trochu změkne a půjde dolů .. ale opatrně :D

 

mimochodem asi mě to taky čeká .. mám pocit že je v háji ten ventil odvětrávání klikovky a že mi to tudy přisává olej z klikové skříně .. ale asi to nechám na nějakém mechanikovi :)

Odkaz ke komentáři

Já už to mám vyřešené dávno :) Jinak horkovzduška by nepomohla, v té hadici je kovový kroužek a když už, musel bych sundat svody a to už bych potom vytáhnul normálně.

<br />Ta výměna náročná není, jen přístup je horší. Nejlepší by bylo sundat svody, ale byl jsem línej :-D

Odkaz ke komentáři

Já to nechám na mechanikovi .. mě se stává občas že když jedu z kopce a brzdím motorem a pod kopcem trochu víc přidám plyn tak auto hodně zadýmí .. asi je možné že se nezavírá ten ventil na odvětrání klikovky a jak přidám plyn a v sání se na chvilku objevý velký podtlak než to vyrovná turbo, tak tenhle podtlak nasaje trochu oleje právě přes tuhle odvětrávací hadici z klikovky .. taky by to moýná vysvětlovalo proč se mi ztrácí olej :D .. údajně to prý múže způsobovat i horší ranní starty (což se mi taky stává) .. auto nomálně nastartuje a vytáhne otáčky a pak začne kašlat a chcípne . je to prý zase tím že se nezavře tenhle ventil a přisává to falešný vzduch z klikovky a protže ŘJ o tom neví tak tam vzniká chudá směs .. nevím zkusím to nechat vyměnit i s hadicema a uvidíme :)

 

Proč jsi to měnil ty ? zlobilo tě to nějak ?

Odkaz ke komentáři

Nene, já to měnil preventivně. Upravoval jsem celý PCV systém a když už jsem v tom byl, tak jsem si hrál i s tímto. Nakonec jsem to ale vrátil do sériového stavu, protože jsem s tím pořád něco řešil a došel k závěru, že pokud do toho nebudu chtít vrazit xx tisíc, tak seriové řešení je nejlepší.

 

Po demontáži toho vedení jsem teda zjistil, že předchozí majitel se tam celkem vyřádil a moc to fungovat nemohlo. Ten T-kus s ventilem byl přetočený o 180°, takže tam moc vzduchu proudit nemohlo a ta S-ková větev k víku měla poloviční průměr.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Zdravím dvacetiventilový turba, prozradí mi někdo kde je ten ventyl na odvětrání kliky? ted jsem měnil tu zpropadenou hadici 13a, byla totalně rozleptaná a plná nejakého sajrajtu ,byla i prasklá. Když jsem do nové fouknul směrem k vaně- foukalo to z ventilového víka, a naopak. Když foukám směrem do sání, přez tu přírubu je to též volné oběma směry, přitom v té přírubě je pružinka, k čemu tam je?

 

Ps: špatné ranní starty, třetí až pátý pokus, chytne, ale nemá výkon sotva se auto trochu rozjede klesnou otáčky a motor se začne dusit bez reakce na plynoví pedál.

Odkaz ke komentáři

To já vím, co je spoj :D Já spíš myslel, jestli víš o konkrétním místě. Ale pouze tímhle bych se neřídil, protože ten olej na spojích být nemusí a hadice můžou být vadné jinde. Když bude špatný PCV ventil (pravděpodobně Tebou nazvaný odvzdušňovací) pod svody, tak to zase bude brát olej. Jinak časté problém jsou, jak říká piper. Ale třeba já měl úplně roztržený a zkroucený T-kus a nebylo to nijak poznat.

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny, když foukám směrem do sání, přez tu přírubu je to též volné oběma směry, přitom v té přírubě je pružinka, k čemu tam je, když je volně průchozí oběma směry?

Ten druhý ventil co je na to T-čku je pouze zpětnýventil aby si to nepřisavalo 1) ze skříně nebo 2) opačně nevím kam vede druhý konec , ale pokud do sacího svodu tak je asi hloupost aby sání před turbem přisávalo ze sání ze svodů , nebo se pletu?

Odkaz ke komentáři

Však jsem Ti to nahoře vysvětloval. Oba ty ventily mají na starosti ovládání tlaku v PCV systému.

 

Ano, ten ventil v T-kusu je jednocestný, ovládá podtlak podle toho, v jakém režimu se auto nachází (volnoběh, akcelerace). Je napojený na sací svody. Na volnoběh je v sání podtlak a PCV ventil je častečně otevřený, aby to nepřisávalo do sání (malý průchod výparů z kliky). S rostoucím tlakem v sání se PCV ventil zavírá, což vede k tomu, že výpary z kliky proudí přes PCV ventil ve větším množství (zní to divně, ale je to tak, stojí za tím konstrukce ventilu, který je kuželovitý). Ze sacích svodů tudíž nebude nic nasávaného do sací hadice, protože při podtlaku naopak sací svody přisávají z kliky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...