Přejít na obsah

Dobijení


jagrbuer

Doporučené příspěvky

Zdravím. Mam dotaz. Jsou to 3.dny co jsem si nechal vyměnit spojku u me Octavie1. 1.6 74kw 99. Po výměně spojky jsem si auto vyzvedl a najel jsem cca 10km jen abych se projel co a jak. Vse bylo v pořádku. Den na to má přítelkyně absolvovala cestu cca 40km do Prace. Když dorazila zpět tak mi řekla ze auto sotva nastartovalo. Nedalo mi to a sel jsem se podivat co to je nebo spis co se děje. Otočil jsem klíčkem a auto bylo rádo ze nastartovalo. Jel jsem to projet cca 15km a v průběhu jízdy se mi rozsvítilo ABS a nasledne dobijení. Okamzite jsem se vrátil, vypnul motor a již nasledovne nenastartoval. Baterie cca měsíc stara 70A Warta. Dnes jsem dal svou starší záložní, nastaroval a cca po půl hodině auto opet mrtvé. A ted přicházím k vám s otázkou, co se mohlo stát když před návštěvou servisu auto normalne jezdilo a dobijelo Dekuji.

Odkaz ke komentáři

Zřejmě je to jen shoda náhod a prostě ti odešel altík. Jinak už NIKDY!!!! neodpojuj baterku za chodu motoru. Teď jsi měl štěstí, že ti altík nedobíjí, ale pokud by byl v pořádku, tak by sis zadělal na velkej malér, protože by sis odpálil možná všechny řídící jednotky v autě. Baterka slouží jako stabilizátor (zátěž) a udržuje v el. soustavě určité napětí (samozřejmě za pomocí regulátoru), ale pokud baterku odpojíš, tak ti okamžitě vylětí napětí na několik desítek voltů a to 100% polovodičové součástky (ŘJ) nerozchodí... Takže si pamatuj, že altík můžeš odpojit, ale nikdy NE baterku ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

chlapi, mam takovy problem, auto uz je tyden v servisu a borec uz nevi co s nim, vsechny hodnoty na diagnostice ukazuji tak jak maji, ani jedna chybova hodnota, auto startuje velmi dobre, motor ma zdravi a tich chod, ale proste po dvou minutach je z toho auta traktor, ktery jede na dva valce a nema tah. Zjistil, ze pokud odpoji alternator, tak auto slape jak ma, ale jak mile pripoji alternator a nameri 14,2V, tak motor spadne do nouzoveho rezimu...alternator promeril a rika, ze je dobry. Tak v cem bude zakopany pes? na co se zamerit?

Odkaz ke komentáři

Nazdar přátelé. Nutně potřebuji poradit. Mám následující problém. V autě mám novou baterku 74Ah. Bat erka se ale vybíjí. Kontrolka dobíjení nesvítí, takže si myslím že dobíjí. Problém je že ráno auto už nenastartuju. Chápu že jedu krátkou trasu,...cca10km a spotřeba je velká, (rádio, světla, klima) ale i tak si myslím že by se neměla tak rychle vybíjet.

Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Dobrý den, jsem tu nový a nechci zakládat nové téma tak to napíši sem.

 

Okta 1,6 74kW, nesvítí mi kontrolka dobíjení, když nouzově zapojím zkoušečku na drát k altíku tak svítí a po nastartování zhasne, což kontrolka v přístrojích se vůbec nerozsvítí. Altík normálně dobíjí a auto jezdí, ale dost mě to štve.

 

Někde zde jsem vyčetl že může být vadná dioda v budíkách, ale že se nedá vyměnit, leda celé budíky, ale musí se spárovat s imobilizérem. Nebo mě napadlo že tam nejde po sepnutí klíčku proud na tu kontrolku, proto nesvítí? Ví někdo zda to nejní přes pojistku - případně kterou? Či jaká svorkovnice a jakej PIN?

 

Děkuji předem za odpovědi Michal.

Odkaz ke komentáři

To je také jedna z možností, ale proto jsem potřeboval vědět kterej pin to je, už jsem zjistil že tam na budíkách jsou dvě svorkovnice, na dobíjení by měla být ta modrá, pak bych ten drát prosvítil. Vím že je modrej, ale zda i u budíků to netuším.

 

Pokud by byl jen přerušenej drát by bylo super, ale s kontroulkou dobíjení je přes pojistku 11 napájena ještě kontrolka pásů a kontrolka něčeho (nyní si nevzpomenu) nefunguje ani jedna, tím pádem usuzuju že tam bude problém s proudem po zapnutí klíčku (s 15).

 

Když je v budíkách IMO( někde jsem to zde četl), tak jak je odpojit aby to pak nehlásilo nějakou chybu?

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady. Už delší dobu mám problém s dobíjením. Altík sice dobíjí, ale čím víc spotřebičů mám připojených, tím víc mi klesá napětí. Vím, že s odběrem musí napětí klesat, ale mě klesá hodně, tzn. zapnu světla a klimu a místo 14,4V jsem najednou na 13,5V a někdy i míň, v létě se někdy dostanu klidně jen na 12V a to už opravdu nedobíjí...

 

Sehnal jsem si tedy na zkoušku jetý 120A altík z TDi (já mám 90A), se kterým se napětí chovalo stejně, takže jsem vrátil do auta zpět ten můj altík. Šel jsem tedy po kabelech a zjistil jsem, že je vyhřátý kabel od altíku v místě u baterky (při odběru se kabel tak rozpálil, že se začaly tavit plasty okolo kabelu).

Dnes jsem tedy dal nový kabel o průřezu 25mm (origo by měl mít průřez jen 20mm), absolvolal jsem asi 15km jízdu s klimou (světla vypnutá, protože mám led denní) a stejně mi napětí po cestě kleslo na 13,3V (mam v palubce voltmetr, tak vidím za jízdy jak se dobíjení chová). Nový kabel u baterky byl trochu teplý (cca 35-40°C), ale celý altík i s kabelem připojeným na altíku měl snad 70°C, na altíku jsem prst udržel jsem krátkým dotykem a opravdu dost pálil. Chtěl bych se tedy zeptat, má být altík tak horký, popř. můžete někdo po jízdě ošahat vlastní altík? Už mě opravdu nenapadá, kde by mohl být problém...? :(

Kostru jsem proměřoval ohm metrem a ta je dobrá a navíc by se místo hřálo v místě přechodového odporu a ne na altíku? Jelikož ten 120A co jsem měl na zkoušku měl podle zvuku dost najeto, tak mohl být taky špatný (v případě, že ten můj je KO), tak mi asi nezbude nic jinýho než sehnat jiný nebo máte někdo nějaký jiný nápad, mě už totiž došly... :(

 

Jinak sorry za takovej román, ale chtěl jsem popsat podrobně celý problém, aby bylo vše jasné.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Sice ma baterka uz asi 7 let, takze neni ve 100% kondici, ale je v pohode, protoze se startama nema zadny problem (i v zime pri -20). Ten proud bych mohl zmerit, elektrikari z prace by mi to mohli promerit. Prave si myslim, ze bude altik KO (treba jedna dioda nebo uhliky), ale nechci zase zbytecne vyhazovat penize. Pouzity bych nedaval, ale jelikoz mam doma jeden 120A z TDi, ktery je vhodny na repas, tak bych kdyztak nechal tento zrepasovat a vymenil bych ho za muj 90A ;) .

 

Pokud ale stejne nekdo bude ochotny a zjisti teplotu altiku po jizde, tak budu moc rad. Ten muj ma takovych 70°C, protoze je opravdu horky a tak by to mohlo znamenat, ze tam muze dochazet treba k jiskreni na uhlikach nebo neco na tom diodovem mustku, ale taky je treba mozny, ze ten altik ma byt za provozu tak horky...

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Diky, to bys byl moc hodnej, pokud ho tak horkej mit nebudes, tak je to jasny, ale osobne si taky myslim, ze by mel byt o dost chladnejsi, protoze v zime takovy poklesy napeti nepozoruju a asi to bude zpusobeno tim, ze se ten altik dokaze lip chladit :) .

 

Baterka je urcite jeste dobra, protoze starty a i odber energie pri vypnutem motoru zvlada v pohode, ale muzu nechat udelat zatezovy test pro klid duse... ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...