Přejít na obsah

Natural 98


Guest lubo7

Doporučené příspěvky

Zdravim,přemýšlím o koupi Octavky s tímhle motorem a chci se zeptat,jestli se musí tankovat jen 98 Natural a nebo lze nahradit i 95 Naturalem.Pripadně je li to na jizdě nějak poznat nebo jestli se tím motor neničí.Dík za odpověď.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Když jsem si po Fabii pořídil Oktu, dál jsem tankoval Shell V-Power, což je N95 a myslel si, co pro ten motor nedělám, ale pak jsem začal tankovat N98, kvalitní N98, a spotřeba klesla takovým způsobem, že se vyrovnala vyšší cena N98 oproti N95.

 

Při jízdě jako takové to nijak extrémně znát nebylo, ale moje doporučení je tankovat N98, prt. motor je na něj seřízený a prostě na něj jezdí líp a žere míň, takže N95 bys ušetřil jen na první pohled.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 9 měsíců později...
Guest chipmann
A kde se dá tankovat N98, moc jsem ho neviděl že byho někde měli?

Má ho také Euroil v nabídce už nějaký pátek

 

Jaké máte zkušenosti se 100 oktanovým benzínem V-Power Racing nebo Carrera 100?

No oproti 98 jsem nepcítil vůbec žádný rozdíl tankoval jsem Vervu 100 a schell V-power

Odkaz ke komentáři

Delší dobu tankuju Shell V-Power Racing 100, ale kromě příjemnějšího zvuku motoru, jsem nepoznal žádné změny a to ani na spotřebě. Podle řečí má být Verva 100 nejkvalitnějším benzinem na trhu, ale když říkáš, že si nepoznal změnu, tak to asi taky nebude žádná sláva.

Odkaz ke komentáři

Spis si myslim, ze bys to poznal v nejakym jinym (silnejsim) aute a nebo treba na motorce, tam by ten rozdil mohl byt znat. Zase nemuzete chtit, aby se vam v aute objevilo najednou 5 koni navic jen diky tomu, ze prejdes z 98 na Vervu :D

Upraveno uživatelem houmik
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravim,přemýšlím o koupi Octavky s tímhle motorem a chci se zeptat,jestli se musí tankovat jen 98 Natural a nebo lze nahradit i 95 Naturalem.Pripadně je li to na jizdě nějak poznat nebo jestli se tím motor neničí.Dík za odpověď.

 

Octavia II, RS Benzín, BWA, 2007, 177KW

Mistře, pokud o tom jenom přemýšlíš, tak si to auto vůbec nekupuj. Pokud sis ho již koupil, doporučuji si vyzkoušet pomalinku všechny pumpy z okolí. Já mám třeba štěstí v tom, že v Praze 9 je jedna benzínka která není značková a znám tam i majitele a ten mi jednou ukázal i kolika octanoví benzín má - Prodává jako 95 oktanové ale tím, že je levný a často se kupuje, tak jeho kvalita neklesá jako u předražených benzínek.

 

Dodavatel totiž dodává benzín s vyšším oktanovím číslem protože počítá s tím, že ten benzín v nádržích č. stanic budou i několik týdnu i měsíců a tím i klesne jeho ,,jiskra,, octanové číslo. Proto doporučuji z vlastních zkušeností tankovat tam, kde víš, že se často dokupuje.

 

Já jsem taky s tím BA95 a BA98 dělal harakiry ale vůbec se neboj, pokud vyloženě netankuješ šit, znáš benzínku delší dobu, popřípadě se i poptej jestli by ti nemohli ukázat, prokázat nějaké certifikáty o kvalitě nakoupeného benzínu, tak by ses neměl obávat.

 

Delší čas jsem tankoval i Verva 100 ale garantuji ti, že to jako člověk nepoznáš... Malinko je motor svižnější ale tím je i spotřeba vyšší! prostě to je kravina! Na tomto modelu motoru je to kravina si připlácet za benzín jenom kvůli tomu, že budeš mít lepší svědomí, že děláš pro svůj motor maximum.

 

Věř mi.

 

A.

post-22954-0-66414800-1345986087_thumb.jpeg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Panečku, to je názor...nějak jsem z něj nepochopil, na co má dotyčný jezdit a proč nemá o koupi Okty s tímhle motorem přemýšlet.

 

Moje dlouhodobá zkušenost je, že s palivem s vyšším OČ má motor nižší spotřebu, takže se rozdíl v ceně nezi N95 a N98 srovná.

 

A aktuální zahraniční zkušenost s BP Ultimate Power s 98 oktany ukazuje, že kvalitní prémiové palivo umí snížit spotřebu ještě o kousek víc.

Odkaz ke komentáři

přesně tak, je to tam jako bonus, protože by ten motor bez turba docela žral.

 

POZOR:

ve vozech Octavia se používalo dvou motorů 2,0FSI jeden s vrstveným spalováním pro pro nehomogení směs paliva a vzduchu kód motoru: BLX BVX

a pak pro spalování homogení směsi paliva a vzduchu bez vrstveného spalování, kód motoru: BLR BVY

Ale základně to jde poznat dle druhu pohonu vrstvené spalování mají u OII výhradně motory 4x4 (u VW a AUDI všechny pohony)

 

Tam jde o to, že tyhle motory jsou stavěný na líp spalitelnej benzín, což 95 není, dochází ke klepání motoru, jednotka to přes čidla vyhodnotí a pokusí se posunout dobu zápalu, jenže ta se dostane dost těsně k časování výfuku. Tim pádem dojde k postupnému podpalování.

 

PS: asi před necelym rokem o tom byl krásnej článek v DE autobildu a letos tuším v SM

Upraveno uživatelem Rolbař
Odkaz ke komentáři

No divil by jsi se ale jsou lidí kterým se to musí každý rok připomínat ale kdyby tm byl tak špatný časopis tak asi nebude mít takové prodeje ne ? A nebo jsou všichni co si ho koupí tupci ?!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...