Přejít na obsah

problem abs esp


Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

Prosim vas nemate niekto skusenosti so zavadou na rj abs ktora sa prejavuje tak,ze pri brzdeni,ked ide auto rovno tak nie je ziadny problem ale akonahle je nasmerovane trochu do strany a dupnem na brzdu(strk,voda,sneh) tak hned vyhodi tri ikony na budikoch a zapipa. Este sa mi to stalo vtedy ked som da tocil na kruhaci a dostal som sa az do takej rychlosti ze mi uskocil zadok.A este raz ked som sa tocil cez kolajnice a nadskocili mi zadne kolesa trosku..

 

Jednotka je 1K0907379AD

 

Chyby su 1130,1314,16352

 

Vopred dakujem za pomoc

Odkaz ke komentáři

Zdravim,

 

Prosim vas nemate niekto skusenosti so zavadou na rj abs ktora sa prejavuje tak,ze pri brzdeni,ked ide auto rovno tak nie je ziadny problem ale akonahle je nasmerovane trochu do strany a dupnem na brzdu(strk,voda,sneh) tak hned vyhodi tri ikony na budikoch a zapipa. Este sa mi to stalo vtedy ked som da tocil na kruhaci a dostal som sa az do takej rychlosti ze mi uskocil zadok.A este raz ked som sa tocil cez kolajnice a nadskocili mi zadne kolesa trosku..

 

Jednotka je 1K0907379AD

 

Chyby su 1130,1314,16352

 

Vopred dakujem za pomoc

Zdravím, vyskytl se mi podobný problém tak nebudu zbytečně zakládat nové vlákno.. Asi před čtvrt rokem se mi při ostřejším průjezdu zatáčkou rozsvítila kontrolka ruční brzdy, abs a esp, začalo to pípat a rozsvítila se chybová hláška: "závada na brzdách, do dílny".. Po "restartování motoru chyba zmizela a od té doby se neobjevila. Řekl jsem si že to byla asi chyba na nějakém čidlu a nevěnoval tomu pozornost. Teď ale s příchodem sněhu se hláška objevila znovu a to při prudkém brždění na sněhu. Vypnutí/zapnutí motoru opět chybu vypnulo, ale při opětovné zkoušce prudkého zabrždění na sněhu to udělalo okamžitě zas a přijde mi že abs neplní svou úlohu tak jak by mělo. Ví že mi poradíte diagnostiku a servis, to je jasné, chci se jen zeptat, jestli někdo nemá stejný probém, čím to bylo, popř. na kolik vyjde oprava.

 

Předem moc děkuji za odpověď!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o měsíc později...
  • o 2 roky později...

Tákže, stalo se mi to samý co tady kolegům: při krizovým brždění, případně průjezdu zatáčkou po sněhu smykem (kdy by  se mělo aktivovat ABS, resp. ESP), se rozblikaly kontrolky ABS/ESP a brzd, na maxidotu "porucha brzd! do servisu!". Na diagnostice ABS 01130 - implausible signal - intermittent.

Trošku jsem googlil, a na ENG fórech se dočetl, že na to byla náchylná spousta koncernových aut r.v. 2009, včetně VW. Už si to přesně nepamatuju, ale šlo o něco v tom smyslu, že původní SW řídící jednotky ABS/ESP měl nastavenej moc konzervativní limit(y?) tlaku, a při jejich překročení spustil poplach a pro jistotu ESP vypnul. K tomu ještě některý ty jednotky byly vadný, takže se musely komplet měnit.

V US kvůli tomu dělali svolávačku, kde lidem minimálně přehráli SW té jednotky (kde ten limit zvedli, a možná ještě něco poladili), a pokud měli těch chyb víc, tak jim měnili celou ECU i s tím čerpadlem či co to je.

No, vzhledem k tomu, že to zdaleka není první problém co s autem řeším, tak jsem nas*aně zamířil do autorizáku, a požádal je, aby mi v první fázi přehráli ten SW. A když už jsem v tom byl, tak ať rovnou flashnou i ECU motoru (co kdyby byla líp vyladěná na spotřebu, nebo produkovala míň sazí.. :) ).  Verze SW u mě šly:
Engine ECU: 1Z0 907 115 G --> AF
ABS ECU: ESP MK60EC1   H35 0106  --> 0109

Byl jsem to projet, a závěry jsou asi takovéhle:

1)  ESP na plnej plyn na dvojku do zatáčky funguje. Při razantním brždění ABS kope do pedálu. To předtím nedělalo. Chyba z diag zmizela a po testovacích 50km (z toho část hodně ostře) se neobjevila. SUPER! Problém SNAD vyřešen.

2)  Maxidot mi začal zobrazovat jakousi prehistorickou verzi rádce řazení, to jsem docela čuměl. Mám tam hacknutou verzi FW od Ferdy, co zobrazuje teplotu oleje i na budíkách, který to neumí. Vysvětluju si to tak, že ECU motoru začala poskytovat info o zařazeným rychlostním stupni a maxík se chytl. Nice. Samotnej rádce řazení už je spíš k smíchu když mi radí zařadit při 1700ot na čtverku vyšší stupeň :D

3) Zatím jsem nepoznal rozdíl v chodu motoru (jede jak z praku, možná i líp než předtím), ani spotřebě, to ještě poreferuju časem. Možná má trošku traktoroidnější zvuk na volnoběh.

No a nakonec japonec - myslím si, že by za svoje zprasky měl platit koncern, a aspoň ten blbej update SW proplácet, ale pro "východní" evropu samozřejmě svolávačka nebyla, přestože se toho ten problém očividně týká, a dokonce se na to aplikuje stejná verze SW. Budiž. Celkem mě to stálo 840kč, a pokud to bude konec, čert to ber. Nicméně pokud to nepomůže, a já bych měl platit lidových 45 500 korun českých bez práce za origo ABS jednotku,  tak už asi opravdu spustím na škodovku džihád.

 

EDIT: Nejvíc mě na tom se*e, že jsem pravděpodobně jezdil 2 roky s nefunkčním ESP (fungovalo, ale jen při slabším smyku, nějakej pořádnej by nedalo), takže sem se moh naprosto zbytečně zabít. Borci, nechte si to přehrát, i když s tím nemáte problém, jde o zdraví...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak odvolávám co jsem odvolal :) pořád to nefunguje, jednotka je očividně KO.

Pročetl jsem úplně všechno co se dalo o tomhle problému, měly s tím problémy (všechny? většina?) O2 z let 2007-2009: https://svolavacky.cz/svolavaci-akce-kvuli-abs-vw-skoda-nasleduji-audi

Co se příčiny týče, tak to může být buď:

1) výrobní vada, protože proč by jinak byla svolávačka, žejo (nicméně psal jsem do škodovky a poslali mě s tím do prdele, podezřívám je, že proto, že moje auto překročilo 10 let)

2) Použití nevhodné DOT4 kapaliny - existujou dvě verze - jedna s vysokou a druhá s nízkou viskozitou (DOT4 LV), přičemž moderní ESP potřebujou tu nízkoviskozitní a ta druhá je může zničit, jak už zjistila policie ČR. (http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-32018/brzdovou-kapalinu-dot-4-uz-nekupujte.html)

3) A teď pardon my french, v brzdách se nevyznám (takže možná plácnu něco technicky blbě, ale princip zůstává), ale jde o to, že někde brzdových válečků se kumulujou usazeniny a bordel z provozu, a pokud tu kapalinu nikdo dlouho nemění a pak ty válečky při výměně brzd zatlačí, tak celej ten bordel vytlačí zpátky do systému a ten následně odpálí tu jednotku. (link nemám, popisoval jeden borec na konkurenčním fóru)

 

No a co si z toho beru za ponaučení pro příště?

a) Kupovat jedině originální DOT4 LV od škodovky, protože "jen" splněná norma očividně nestačí a nehodlám  riskovat neorigo kapalinu kvůli pár stovkám

b) Po koupi auta / výměně brzd preventivně provést proplach brzdovýho systému pod tlakem (některý servisy na to mají výbavičku) právě tou origo kapalinou a všechny sajrajty z něj vytlačit, než to stihne zničit ESP.

 

Co se nové jednotky týče, nejlevnější se dá sehnat na CC-autodílech za 21k, což se mi úplně nechce... Takže kdybyste někdo doporučili, kde se dá sehnat použitá 1K0907375AN (novější typ), nebo  1K0907379AD (origo) se zárukou na funkčnost (stačí dva týdny), ideálně v okolí brna budu vám zavázán. Objevil jsem na bazoši jen dva lidi co to prodávají a jeden je ze slovenska, druhej někde od trutnova, což je trochu z ruky, a posílat někomu tři litry za potenciálně nefunkční kus HW bez možnosti reklamace nehodlám.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...