bunatam Odesláno Leden 13, 2016 Sdílet Odesláno Leden 13, 2016 Ahoj, vím že se tu téma zimní clony objevilo mnohokrát, ale co sem pročítal jednalo se spíše o "vnější vlivy" na motor. Snažím se to známému rozmluvit. Zamýšlel jsem se nad tím, kudy se vlastně do motoru dostane dostatek vzduchu , protože ho potřebuje velké množství. Resp jestli při záteži ho bude pro spalování dostatek. A také jak se potom pracuje mezichladič když nebude mít dostatek vzduchu? Jedná se o O3 2,0TDI 110kw, auto ještě nemám pořádně "nastudováné" takže o této problematice moc nevím. Za jakékoliv info děkuji :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Leden 14, 2016 Sdílet Odesláno Leden 14, 2016 zimní clona horní nebo spodní? Horní nemá absolutně žádný význam, většina nových škodovek má navíc masku už částečně zaslepenou a jako hlavní nasávací otvor je nárazník... Nasávání je odděleno od chlazení aby nedocházelo k nasávání ohřívaného vzduchu od motoru... Takže jsou to vyhozené peníze, tohle už nejsou 120tky;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Leden 14, 2016 Sdílet Odesláno Leden 14, 2016 Horní maska má u OIII natočené lamely pro optimální tok nasávaného vzduchu a kvůli ohřevu to fakt nemá smysl. Auto topí už po 3km, pokud je vyhřívání sedaček, tak je teplo hned. Olej se dostane na 51°C po zhruba 5-9km podle stylu jízdy. A pokud se jezdí tak extrémně krátké trasy, že se motor nedokáže prohřát (neřku-li, že ještě ani netopí), pak je špatně vybraná motorizace a motor i s filtrem pevných částic brzy zaklepou na dveře s žádostí o výměnu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marras Odesláno Prosinec 14, 2022 Sdílet Odesláno Prosinec 14, 2022 kryt masky nemá rozhodne vliv na rychlost vyhřátí interiéru-to zajišťuje přídavné el. topení, jenž má každý diesel někdy od 90s let. Význam krytu masky spočívá v omezení proudění ledového vzduchu v zimním období. Když si představíte rychlost proudění při rychlosti 90km/h a teplotě vzduchu -10, tak musí být každému jasné, že k ohřívání motoru dochází značně delší dobu. Kdežto při zamezení proudění takto studeného vzduchu, dochází logicky k menšímu ochlazování stěn motoru, tudíž k rychlejšímu ohřátí. Asi nemá cenu rozebírat fyziku základní školy o tepelné výměně. Škoda 120 to sice není, ale ten termostat z ní s pár úpravama v tom stále stejný je. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marokanec Odesláno Prosinec 15, 2022 Sdílet Odesláno Prosinec 15, 2022 Vím, že účinnější je spodní clona, ale tu mít nemůžu, protože tam mám radar na adaptivní tempomat. Ta horní clona má jen minimální účinnost a rozdíl je skoro neznatelný. Na ohřívání interiéru nemá žádný vliv. Jezdím jednu trasu a vím s horní clonou je olej v motoru dříve zahřátý snad jen o půl kilometru. Pořídil jsme to, protože jezdím krátké trasy. Podle mě má největší účinek clony je v tom, že se nešpiní tolik motor a chladič. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.