Přejít na obsah

Zimní clona, vliv na sací systém


Doporučené příspěvky

Ahoj, vím že se tu téma zimní clony objevilo mnohokrát, ale co sem pročítal jednalo se spíše o "vnější vlivy" na motor. Snažím se to známému rozmluvit. Zamýšlel jsem se nad tím, kudy se vlastně do motoru dostane dostatek vzduchu , protože ho potřebuje velké množství. Resp jestli při záteži ho bude pro spalování dostatek. A také jak se potom pracuje mezichladič když nebude mít dostatek vzduchu? Jedná se o O3 2,0TDI 110kw, auto ještě nemám pořádně "nastudováné" takže o této problematice moc nevím. Za jakékoliv info děkuji :)

Odkaz ke komentáři

zimní clona horní nebo spodní? Horní nemá absolutně žádný význam, většina nových škodovek má navíc masku už částečně zaslepenou a jako hlavní nasávací otvor je nárazník...

Nasávání je odděleno od chlazení aby nedocházelo k nasávání ohřívaného vzduchu od motoru...

 

Takže jsou to vyhozené peníze, tohle už nejsou 120tky;)

Odkaz ke komentáři

Horní maska má u OIII natočené lamely pro optimální tok nasávaného vzduchu a kvůli ohřevu to fakt nemá smysl. Auto topí už po 3km, pokud je vyhřívání sedaček, tak je teplo hned. Olej se dostane na 51°C po zhruba 5-9km podle stylu jízdy. A pokud se jezdí tak extrémně krátké trasy, že se motor nedokáže prohřát (neřku-li, že ještě ani netopí), pak je špatně vybraná motorizace a motor i s filtrem pevných částic brzy zaklepou na dveře s žádostí o výměnu.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 let později...

kryt masky nemá rozhodne vliv na rychlost vyhřátí interiéru-to zajišťuje přídavné el. topení, jenž má každý diesel někdy od 90s let. Význam krytu masky spočívá v omezení proudění ledového vzduchu v zimním období. Když si představíte rychlost proudění při rychlosti 90km/h a teplotě vzduchu -10, tak musí být každému jasné, že k ohřívání motoru dochází značně delší dobu. Kdežto při zamezení proudění takto studeného vzduchu, dochází logicky k menšímu ochlazování stěn motoru, tudíž k rychlejšímu ohřátí. Asi nemá cenu rozebírat fyziku základní školy o tepelné výměně. Škoda 120 to sice není, ale ten termostat z ní s pár úpravama v tom stále stejný je.

Odkaz ke komentáři

Vím, že účinnější je spodní clona, ale tu mít nemůžu, protože tam mám radar na adaptivní tempomat. Ta horní clona má jen minimální účinnost a rozdíl je skoro neznatelný. Na ohřívání interiéru nemá žádný vliv. Jezdím jednu trasu a vím s horní clonou je olej v motoru dříve zahřátý snad jen o půl kilometru. Pořídil jsme to, protože jezdím krátké trasy. Podle mě má největší účinek clony je v tom, že se nešpiní tolik motor a chladič. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...