Přejít na obsah

BOV - open nebo closed ?


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

chtěl bych se zeptat jak poznám, jestli mám open nebo closed BOV ? Mám O1 1.8T Elegance. BOV by tam měl být od výroby. Při jízdě jde slyšet jak odfukuje, takže to bude open ? Nicméně a VAGu mi píše chybu a odkazuje to na BOV ventil - mechanická závada (píchnu to dnes na VAG a potvrdím to číslem chyby, ale tuším, že to bylo 17608 - (N249) - mech. chyba..

 

Budu ho tedy pravděpodobně měnit a chci se zeptat, jestli můžu dát za closed open a naopak. Do BOV by měly jít pokud se nepletu 3 hadice/čky ?

 

Co se týče výběru, prošel jsem ostatní vlákna - půjdu tedy nejspíš do origo aby to neházelo do nouzáku.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

toje se to vrací přímo dá sání, kdybys měl otevřený, tak ho slyšíš více. Jinak jsou i bov, které chybu nevyhazují. Zálží co od toho čekáš. Otázka je jestli se ti podaří koupit 710N, většinou teď prodávají s jiným koncovým označením. bov je zapojen bov má celkem 2 tlusté a jednu tenkou hadičku.

Odkaz ke komentáři

To byla série sériových BOV (DV), která je brána jako jeden z nejlepších ventilů na 1.8T vůbec (co se týče tlaku a rychlosti). Udrží tlak turba i 2 bary, klasický sériovým má i problém s normálním chipem. Bohužel N už se nedá koupit, bylo nahrazeno revizí P. V sérii bylo na TT 225, občas se ale objevovalo i na jiných 1.8T.

<br />

<br />A ten Forge style bych nedával. Style značí kopii, dal bych když už, tak originál Forge. Jinak celkově Tebou vybraný ventil bych nedával na 1.8T. Taky upouští vzduch ven, který pak v motoru chybí. Jednotka s ním počítá a podle toho uzpůsobuje směs, takže pak logicky jde do motoru v určitou chvíli bohatá směs a ta pro motor není dobrá. A pokud Ti jde čistě o funkčnost, lze říci, že nejlepší ventil je membránový closed.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj,

 

znovu otevírám toto téma.

 

Dneska jsem se končeně dostal do garáže v klidu a s časem, tak jsem to píchnul na diagnostiku.

Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HJ 
  Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT     G   0002
        Kódodvání softwaru: 11500
               Kód opravny: WSC 00000
       Dodatečná informace: VIN***     SKZ7Z0A0949967
1 Nalezeny chyby:
17608 - Obtokovy ventil turbodmychadla (N249) Mechanicka zavada
        P1200 - 35-00 -  -

Podotýkám, že auto se chová normálně (alespoň mi to tak příjde). Turbo tahá krásně, odfukuje zpět do sání (jde slyšet)...

 

Zkoušel jsem nastartovat, potůrovat motor a jakmile jsem potůroval cca kolem 3,5 tis otáček tak aby se turbo natlakovalo, vyskočila tato chyba.

 

Po čem jít ? Hadice, které ? N249 nebo N75 ? Jaký je mezitím rozdíl.

 

Zkoušel jsem test akčních členů - u N75 mi to cvakalo, u N249 ne. Je to v pořádku ?

 

Děkuju :)

Odkaz ke komentáři

Takže při testu akčních členů má cvakat jak N75 tak i N249 ? N75 mi cvaká, N249 nikoliv. Jak se tedy projevuje chyba N249 ? Protože já to nijak nepocituji, možná to je spíš tím, že když jsem auto koupil, už házelo tuto chybu (po koupi diagnostiky a její napíchnutí tam už chyba byla).

 

Takže pravděpodobně to nebude hadička ale ten N249, když necvaká ? Jakiu funkci součástka N249 má ?

 

Jinak pod N75 a N249 najdu na netu jednu a tu samou součástku - magnetický ventil, jsem z toho totálně zmatený. Mohl by mi někdo vysvětlit, kde jsou umístěny a jakou mají funkci ? Někde jsem viděl nějaký bypass, zrušení N249, ale asi to tam z nějakého důvodu z výroby dali tak bych to nerad rušil.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

No sám jsem to nezkoušel, ale cvakat by měl, co jsem četl atd. Tuhle chybu ale může vyhazovat i vadný DV/BOV. Jak ti funguje?

Tak N75 je něco jako regulátor tlaku turba a najdeš ho na sací hadici. Je to tohle: http://www.partsplaceinc.com/uploads/images/products/large/22151f.jpg

N249 zjednodušeně řečeno ovládá otevírání DV/BOV. Najdeš ho na liště pod sacími parohy. Vypadá takto: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/25624_x800.jpg

Na odstranění N249 najdeš kladné i negativní názory.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Děkuju za info.

 

Pokud mi N249 necvaká tak bude nejspíš problem tady?

 

DV/BOV, mám BOV, tudíž DV nebudu mít ?

 

Jinak jak říkám, nepociťuji, že by auto jelo špatně. Případně, jak ještě odzkoušet BOV ? Četl jsem, že stačí vymontovat a sát, a musí udržet podtlak, jenže z kterého konce sát ? Ucpat ostatní otvory při sání ?

 

Děkuju

Odkaz ke komentáři

Předpokládám, že ano. Ovšem někde jsem četl, že mechanická závada spíš značí špatný ventil, ale osobní zkušenost s tím nemám. Během týdne se snad dostanu k autu, že bych zkusil otestovat N249, abych věděl, jestli opravdu cvaká nebo ne.

 

DV je diverter valve a BOV je blow of valve, jedná se o ventil plnící stejnou funkci. BOV odfoukne vzduch ven, DV ho vrací do sání. Ty tam máš ten seriový černý? http://c1552172.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/92686_x800.jpg

 

Pokud ano tak ho otestuješ tak, že zatlačíš na tu membránu ze strany, co vede do sací hadice a pak ucpeš vývod, kam vede podtlak. Pokud ventil šlape správně, tak podtlak udrží a ta membrána se neuvolní, dokud neuvolníš vývod podtlaku. Pokud je špatný, tak membrána se vrátí i přes ucpaný vývod podtlaku.

 

Co jsem kdysi četl, tak špatnou N249 dokáže částečně zastoupit právě DV/BOV.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Po delší době konečně budu mít čas na své auto a jako první budu řešit tento problém. Chtěl bych Vás poprosit, mohl by někdo svou octu píchnout na diagnostiku, vyzkoušet akční členy a říct jestli Vám N249 cvaká nebo necvaká ?

 

Hodně by mi to pomohlo.

 

Děkuji moc

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...