Přejít na obsah

Demontáž poloosy


Majkl_

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

prošel jsem nespočet návodů, fór, videí, ale stále mám ještě mnoho otázek ohledně demontáže poloosy/výměny homokloubu.

 

Mám vadný homokloub a chtěl bych ho vyměnit dokud je to v ranném stádiu, nerad bych někde zůstal viset :pest:

 

Mám k dispozici garáž, bez rampy, takže budu auto zvedat heverem.

 

Po prohledání všech diskusí jsem našel dva způsoby:

a) demontáž se sundáním poloosy - povolím středový šroub, šrouby kol, zvednu heverem, vytáhnu středový šroub a šrouby kol, sundám kolo.

Teď je otázka, musím nějak demontovat těhlici, ramena, čepy apod. abych poloosu vytáhnul ? Nebo stačí začít demontovat stranu u převodovky, a tím vlastně vytáhnu z náboje kola poloosu ? Jde mi o to, že se bojím povolování šroubů u těhlice (ve strhávání závitů a zarezlých šroubů jsem mistr :palec::wallbash: ).

 

b ) demontáž homokloubu bez sundání poloosy - tady by bylo nevyhnutelné tedy demontovat stranu u těhlice, vytočit kolo, povolit to, co právě nevím co povolovat (rameno, těhlici.. ??), vytáhnout z náboje poloosu, nasadit zpátky středový šroub a utahovat dokud homokloub neodpadne. Jde to takto ? Musím ale při tom dotahování mít zamáčknutou pojistku ? Takové to "C" aby, šel homokloub z osy vytáhnout, nebo se prostě "přejebe" a urve a dám nový ?

 

Co se týče vybavení, budu potřebovat tisícíhran ? Vystačím si s šestihrany a imbusem 17kou (je imbus 17ka na středový šroub pokud se nepletu ?)

 

Pokud se v něčem co popisuji pletu tka mne prosím opravte, a pokud budete vědět, poraďte.

 

Raději se zeptám před celou výměnou než se pak bít do hlavy, že se na něčem zaseknu nebo hůř, něco pokazím.

 

Pokud se mi to podaří, sepíšu podrobný návod s fotodokumentací :palec:

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Ahoj, možnosti demontáže si zvol podle toho na co se cítíš. Ono se třeba rozhodneš bez demontáže poloosy, pak zjistíš, že se ti tam vse plete nebo kloub nejde sklepnout dolů tak je lepší si poloosu vyndat a dat do svěráku ;) Bez 12-ti hranu na povolení poloosy se neobejdes. Je pravda, že často se stává, že šrouby na podvozku se rádi trhají, zvykají(zvlášť na spodní šrouby na rameni a na čepu rizeni) . Aby jsi poloosu vytáhl, klidném bych si dal trochu prace navíc a sundal i tehlici. Na povolení poloosy z převodovky budeš potřebovat tisíci hran. Na brzdic imbus 7,spodní čep 13 šestihran, poloosy v tehlici 30 12-ti hran,čep řízení 18 někdy 19. Na sundaní tehlice 18 šestihran. ;)

Odkaz ke komentáři

Těmi 12-ti hrany myslíš torxy ? Na povolená poloosy u převodovky jsou jen ty šrouby dookola ne ? Měl by to být torx T50? Jinak prvně šrouby asi přestříkat nějakým sajrajtem aby povolily co ? Stačí sprej na kontakty, promazávaní dveří, když vržou nebo něco podobného ?

Tisícihran budu potřebovat M8, ten stejný kterým se povoluje zámek ve dveří ?

 

Na odklonění těhlice stačí povolit čepy ? Nedodrbu si tím geometrii ? Co ten středový šroub, který jde skrz kolo do náboje a poloosy ? Je to tedy imbus ? A jak je to s tím pojistkovým "C" na homokloubu, musím ho asi zamáčknout, když ho budu chtít vyndat i při nesundané poloose, je to tak ?

 

Každopádně děkuji za odpověď, jsem už zase o něco chytřejší :)

Odkaz ke komentáři

Teda na své OI jsem poloosu vyndaval již několikrát, ale trochu se v tom ztrácím.

Jaký šroub skrz kolo do náboje a poloosy? Než to zvedneš a sundáš kolo, tak povolíš matku co drží kloub v náboji, tisícihran 32, pak zvednout. Hlavně když vyndáš ten kloub s náboje, nesmíš auto zatížit na ten náboj. Když jí budeš nechávat na autě, tak vyraž spodní čep z těhlice, je to jedna matka a nehneš si s geometrií. Pokud jí chceš celou vyndat, což možná bude rychlejší, tak spodní čep nech a vytoč těch myslím 8 šroubů na vnitřním kloubu - to je ta hvězdička M8, jako ty zámky, pokud tam není origo kloub, tak tam třeba můžou být už i šrouby na imbus.

Odkaz ke komentáři

No ja teda neviem,vzdy ked som menil homokinetaky tak ani na jdnom aute som nedemontoval poloos,staci vyrazit poloosz tehlice,vyrazit cap na ramene,vytocit volant a poloos vyklepat von z tehlice.na octavke je pristup dost dobry napr oproti passatu b5 ale aj tam to ide na mieste spravit.ked ti nejde zrazit homokinetak z poloosy tak vraz dovnutra 2 tenke srubovaky aby si stlacil perko na poloosy. Dalsia vec je,ze keby si demontoval poloos tak tam je torx ako spominal autor,matica poloosy je myslim 32 12-hran,urcite nie ziadny tisichran,ten vyzera urcite inak.ten orech vychadza cca okolo 6 eur a do buducnosti sa ti zide.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Odkloniv kloub z unášeče v převodovky půjde, stačí k tomu když tak vytočit kola na stranu. Ale měnit vnitřní kloub na autě jsem ještě nezkoušel, ani mě to nenapadlo, místa je tam málo na práci. Kdybys vytočil tu hlavni matku 32ku, možná by šla poloosa vytáhnout ven z náboje bez rozebírání čepů atd.

Odkaz ke komentáři

Díky za odpovědi.

Rozhodl jsem se vyměnit poloosu celou.Ale narazil jsem na problém.

Podle VIN kodu se mi nabízí několik variant a to od SKF a od Spidanu.

Rozdíl je v ceně,ale to není rozhodující,určitě bych tam nechtěldát náhradu z číny.

Co mě zaráží je délka poloosy.

Hnací hřídel SKF VKJC 1054

 

Délka (v mm) 810
Vrt-? [mm] 10.5
Velikost závitu M20x1.5
Vnějżí ozubení strana kola 36
Prumer tesniciho krouzku v mm 53
Počet děr 6
Kruhový vyvrt ? 2 [mm] 94
Prumer kloubu (strana kola) vnitrni [mm] 90
Prumer kloubu (strana prevodovky) vnitrni [mm] 74

 

a od Spidanu:

SPIDAN Hnací hřídel SD 21019

   
Montovací strana: pravá přední náprava
Od roku výroby: 01/2000
Do čísla karoserie: 1UY325000
Montovací strana: pravá přední náprava
Vnější ozubení - strana u kola: 36
Délka [mm]: 820,5
Průměr těsnícího kroužku [mm]: 52
Průměr kloubu (strana kola) vnitřní [mm]: 90
Průměr kloubu (strana převodovky) vnitřní [mm]: 100
Velikost závitu: M20x1.5
Vrt - ∅ [mm]: 8,2
Počet děr: 6
Kruhový vývrt ∅ [mm]: 86
EAN:

4019064010180

 

Teď mě zajímá,jestli je velký rozdíl v délce těch poloos.Já se přikláním k té SKF.Už na dvou obchodech mi podle vin kodu SKF poloosu doporučili.Ale zkoušel jsem ležet pod autem a nějak jsem naměřil délku 820mm.Měření tak všelijak,

Nemáte někdo zkušennost jakou tu poloosu koupit?

Auto:Škoda Octavie 1.8T 20V 110kW,r.v.2000,ale modelová řada 2001.

Děkuji za pomoc.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...