Přejít na obsah

Vibrace spojkového pedálu + jednohmota za dvouhmotu?


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

prosím o pomoc zkušené a ty, co už toto mají za sebou...

 

Posledních 14 dnů mi vibruje spojkový pedál...na volnoběh nic není slyšet, motor běží normálně a i při akceleraci sebou nijak neškube...když lehce zmáčknu pedál spojky, tak dosti vibruje, při došlápnutí nadoraz to nic nedělá...při řazení žádné škubance nejsou cítit, jede to normálně?

 

Co to může být? Jen přítlačák, nebo spojkový ložisko, nebo odcházející dvouhmota?

 

Předtím jsem měl P307 2.0 HDi a tam byl vadnej setrvák, ale pedál nevibroval, akorát šlo slyšet mlácení v motoru...

 

A pokud to může být dvouhmotou, tak uvažuju o náhradu za jednohmotu...

 

Proto se chci zeptat, zda je to vhodné, popř. lidi, co mají tu jednohmotu, tak kolik na tom už najeli a jestli pozorují nějaké problémy...

 

Můj roční nájezd je mezi 20000-25000 km

 

Mechanik říkal, že pokud tam budu chtít i tu jednohmotu, tak by mohla prasknout i klikovka, ale pokud vím, tak toto se dělo jen u 1.9 TDi PD 77 kW, kde jsou mnohem výraznější torzní kmity.

 

Říkal prej, že už to zažil u rotaček 66/81 kW, já to teda nikde na žádných fórech, ať už CZ nebo zahraničních nenašel...

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

Čau, já jsem absolvoval výměnu dvouhmoty za jednohmotu a stejně tak kámoš. Oba máme motor ASV 81kw. Já měnil z důvodu rachtající dvouhmoty a zvyšování výkonu, kámoš měnil pouze kvůli výkonu. Po výměně za rachtající dvouhmotu byla báseň jet s novou spojkou :D čeho si každý hned všimne je jak jde pedál krásně lehce oproti dvouhmotě. Kámoš navíc říká, že je podle něj lepší reakce při rozjezdu, pravda rozjezdy jsou asi trochu ostřejší. O problémech vím akorát u 6kvaltu, tam bych jednohmotu určitě nedal, ale 5kvalt a navíc rotačka. Spousta lidí tuto přestavbu udělala a drží to neskutečné výkony.

Odkaz ke komentáři

Ještě jsi zapomněl sachs, já i kámoš máme strvák origo z motoru ATD, lamelu LUK, ale skrze výkon přeobloženou HDS. Osobně bych bral buď Sachs nebo Luk. Ale pokud to máš na sériovku tak asi v poho, ale někde jsem četl že Valeo není dimenzované na nějaké koně navíc, ale chápu že může rozhodovat cena.

 

Ale pokud máš sériovku, tak bych stejně zůstal u dvouhmoty.

Odkaz ke komentáři

Doporučuju VALEO (osobní zkušenost, mám ho na OII 1.9 TDi). Valeo dělá přímo přestavbový kit, který je určen na přechod z dvouhmoty na jednohmotu. Jedná se o sadu Valeo KIT 4P, čti tady http://www.motofocus.cz/technika/5340,spojka-valeo-kit-4p-misto-dvouhmotoveho-setrvacniku

Taky jsem váhal co tam dát, nakonec jsem šel do tohodle přestavbového kit, mám načipováno z 77 na 103 kW. Jezdil jsem z počátku na dvouhmotě, pak začala vibrovat a tak jsem dal tohle. Nepozoruju žádný rozdíl, opravdu žádný a je to moje osobní zkušenost, ne "kámoš říkal" :-)

Kup ten kit a budeš v poho .... jo a nejsem dealer VALEO, jen ti chci poradit :ph34r:

Odkaz ke komentáři

mám na 66kw asi 6 let 1hmotu, výraznější vibrace při přeřazení(zejména cizí řidič), už 2* měněná reakční vzpěra motoru-tzn uložení motoru dostavá víc zabrat, za mě přímější záběr, jakoby ten motor jde lépe do otáček(1hm je lehčí), ale já mám origo 1hm ze 74kw verze

 

Valeo Kit ti mužu dodat z Elitu za 6924kč

 

 

Kód zboží: V826317mount_0000.gif
Dodavatel: VALEO
Cena bez DPH: 10 787 KČ
Cena s DPH: 13 052 KČ
Ihned 1 ks
Pondělí 07:00 4 ks
plus_mark.png
Množství:
Název Hodnota do roku výroby 01.07.2000 kód motoru AHF,ASV převodovka typ manuální převodovka typ DEA,EBF,EGS,FDF převodovka typ DEA,EBF,EGS převodovka typ DEA,EBF počet zubů 28 Průměr v mm 228.00 Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s vypinacim loziskem Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 se spojkovou lamelou Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 se setrvačníkem hmotnost ( v kg ) 16.10 průměr 2 228.60 průměr 2 228.00 verze DBR novy dil profil náboje 20,3 x 22,1 profil náboje 28x20,4x22,1 Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info s pritlacnym talirem spojky

Spojková sada,pevný setrvačník


Tech.informace - viz. Přílohy! Obsahuje: pevný setrvačník, lamela, přítlačný talíř, ložisko
Odkaz ke komentáři

No já myslím, že naopak dost lidí po dvouhmotě zase dvouhmotu dá a vím i o několika lidech, kteří po výměně za jednohmotu zase přešli zpět ke dvouhmotě kvůli komfortu. K jednohmotě se většinou přechází buď kvůli ceně anebo kvůli výkonu, ale osobně neznám nikoho, kdo by jen tak měnil dvouhmotu za jednohmotu skrze to, že se mu nelíbí. Sám bych na sériovku dal zase dvouhmotu, protože ten rozdíl tam prostě je.

Odkaz ke komentáři

hele, v ceně to není, mohl jsem mít jednohmotu za 7 000 a dvouhmotu za 7 500. Šlo mi spíše o to, že jezdím hodně město a tam dvouhmota dostává na prdel - časté rozjezdy. Proto pražské taxíky hromadně předělávaly svého času na jednohmotu. Prostě jsem dal na kámoše mechanika, který mi řekl ať tam dám jednohmotu a budu mít klid. Ovšem není jednohmota jako jednohmota, VALEO na tohle dělá zmiňovaný kit, takže žádné bastlení co tam dát. Jak říkám, nebylo to v ceně, ale v tom, že se mi to zase nechtělo dělat za 2-3 roky znovu. Dělal jsem to s kámošem sám, takže práce 0 co se týče peněz, ale zabitej skoro den. Navíc, mám čip a jezdím hodně město, tak proto....., ale ať se každý rozhodne sám. Kdyby to nebylo komfortní a dělalo to paseku, věř mi, že jsem to z auta vyhodil. Peněz bych nelitoval, ale je to fakt v pohodě. Kámoš si na můj popud dal jednohmotu i do VW Bora, má tam to samé PD a taky mi říkal, že je spokojenej.

Odkaz ke komentáři

Jenže za těch 7 000 jsi měl celý set jednohmoty ne? Zatímco dvouhmota je 7 500 jen setrvák ne? Kolik měla ta dvouhmota najeto? Nová by vydržela určitě zase plus mínus ten stejný nájezd kilometrů, takže myslím, že by vydržela dýl než 2-3 roky. Samozřejmě pokud je čip, tak dostává zabrat víc a nevydrží tak dlouho, ale taky záleží jak s tím kdo jezdí. Samozřejmě jednohmota je věčná a snese strašně moc. Mě po úpravách začala dvouhmota hned rachtat, jednohmota drží a kámoš má teď naladěných 270PS a 510NM a drží taky. Celej set mám origo škoda co dávali do ATD, jen lamela je přeobložená organikou kvůli krouťáku, takže myslím taky žádný bastl. Pokud je to VALEO ještě nějak líp uzpůsobené, že to nejde vůbec poznat, tak je to paráda a rád bych se tím někdy svezl pro srovnání.

Odkaz ke komentáři

Za 7500 to byla celá sada. Nechci tady dělat reklamu, abych neporušoval pravidla fóra, byla to jedna firma z Holic u Pardubic ... je fakt, že na e-shopu měli cenu vyšší, asi 8300 ... Reagoval jsem ale na inzerát na bazoši, tam inzerovali za 7500 dvouhmotu, celou sadu, tak jsem tam napsal, že sháním jednohmotu Valeo, a nabídli mi zmiňované Valeo za 7000 i s dopravou.

Odkaz ke komentáři

O tom žádná, srovnával jsem komfort bezvadné dvouhmoty oproti jednohmotě, kdy dochází k jemným vibracím vozu při volnoběhu, alespoň u mé O1. Za pružinou není hmota, co by to tlumila, při sešlápnutí spojky se to citelně zklidní, při záběru už to vyrovnává pružina.

Viděl jsem i nějakou reklamu tuším od Valea, jako že to nikdo nepozná, zda je ve voze to či ono. Může to být i pravda, ale pokud si někdo vymění bezvadnou dvouhmotu za jednohmotu a ví, co má hledat, rozdílu si všimne, přinejmenším u O1.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...