Přejít na obsah

Poruchy klimatizace


Oskar1

Doporučené příspěvky

Klimatizace v OII trpí plno neduhy, klasika je chladič se zátkou, pak odchází klimakompresory. Aktuální závada se nemusí schodovat s tou, co byla před tím.... Důležitá je dobrá diagnostika problému.

To, že si nebyl 10 let na servisu klimatizace je celkem smutné, výrobce doporučuje kontrolu klimatizace každé 4 roky

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, tak to tu trochu ozivim. Vsimnul jsem si, ze klima prestala nejak chladit, tak jsem si myslel, ze bude nejspis malo chladiva, ktere jsem nechal doplnit. Chybelo asi cca nejakych 70g do 550g (naposledy se doplnovalo treba 3, 4 roky zpet, takze asi nic zavaznyho). Klima ale porad nechladi, tak jsem zacal trochu patrat cim by to mohlo byt a potreboval bych poradit od zkusenejsich. 

 

  • Projel jsem klimu vagem a nepise zadnou zavadu a dle merenych hodnot bych rekl, ze kompresor je ok  (?? 0.825A, 1000/min, 2.7 Nm, 6-7 bar, neco vic co zkontrolovat? ). Kompresor se taky menil cca 3-4 roky zpet.
  • Taky jsem si vsimnul, ze sahary nejak nefunguji. Vubec se neroztoci (kdy se maji roztocit? Asi po 20min jizdy, klima na 16 stupnu a nejedou). Zkusil jsem vytahnout panel klimatroniku, odpojit vsechny svorky a sahary se rozbehly hned po nastartovani. Muze to o necem vypovidat?

Mohli byste mi prosim poradit, kde hledat, co vyzkouset a za kazdou radu budu rad. Diky.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdravím, mám problém s klimou v Octavii 2 1.9 TDI 2005 : Zapnu klimatizaci, nastavím na LO, dám větrák klimatizace na nějakou střední hodnotu, fouká teplý vzduch, cca po 12-15 minutách jízdy, kdy se motor zahřeje na cca 80°C (venku je teď 36°C) tak začne z klimi proudit studený vzduch. Ale když jedu třeba po dálnici, tak když už fouká studený vzduch, tak najednou začne foukat teplejší. Proto vypnu větrák klimi tak na 3-5 minut a potom zapnu a zase fouká studený jako předtím. V servisu, když jsem si chtěl nechat doplnit chladivo mi sdělili, že je to nejspíš něco s kompresorem. Při připojení na měření okruhy měli asi 10 barů před nastartování a po nastartování mi hodnotu nesdělili. Sdělili mi také, že mám štěstí, že mi něco v okruhu neprasklo, což jsem nepochopil. Máte někdo podobné zkušenosti? Díky

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj

poprosím o radu. Na svý OII Tdi (motor bmn) 2008 mám climatronic. V teplejších dnech (nad cca 22 stupnu) pripadně, pokud je auto na slunci (mám černou barvu) a nastartuju, větrák se rozjede na plný koule, ale jede ven horkej a trochu vlhkej vzduch. Po ccs 3-4 minutách začne auto chladit a pak už jede klima celej den v klidu. Jak lze docílit toho, aby auto začalo chladit hned od začátku? Na diagnostice klima žádnou chybu nehází, sahary jedou, klapky jsou ok. Únik chladiva nikde není (alespoň dle servisu) Jako druhý auto mám Audi A2 z roku 2000 a klima jede vždy hned od začátku, takže to vyhřátím auta být nemůže. Máte někdo s tímto zkušenosti?
Jen poznatek: když je venku sychravo, tak se mi mlží přední sklo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Ahoj

poprosím o radu. Na svý OII Tdi (motor bmn) 2008 mám climatronic. V teplejších dnech (nad cca 22 stupnu) pripadně, pokud je auto na slunci (mám černou barvu) a nastartuju, větrák se rozjede na plný koule, ale jede ven horkej a trochu vlhkej vzduch. Po ccs 3-4 minutách začne auto chladit a pak už jede klima celej den v klidu. Jak lze docílit toho, aby auto začalo chladit hned od začátku? Na diagnostice klima žádnou chybu nehází, sahary jedou, klapky jsou ok. Únik chladiva nikde není (alespoň dle servisu) Jako druhý auto mám Audi A2 z roku 2000 a klima jede vždy hned od začátku, takže to vyhřátím auta být nemůže. Máte někdo s tímto zkušenosti?
Jen poznatek: když je venku sychravo, tak se mi mlží přední sklo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nikdy to od zacatku nepujde kompresor nejdrive musi naskocit a pak chvilku trva nez to zacne chladit.Je to stejne jako klima doma.Taky to chvilku trva nez to zacne chladit.

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Nikdy to od zacatku nepujde kompresor nejdrive musi naskocit a pak chvilku trva nez to zacne chladit.Je to stejne jako klima doma.Taky to chvilku trva nez to zacne chladit.

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk


Spíš mě zaráží, že na starý Audi A2 po stání na sluníčku a nastartování jede chladný vzduch z klimy a po chvilce (cca 1 minuta) jede rovnou ,,mrazivej vzduch,,. Na Oktě čekám fakt 3-5 minut, než z horkýho vzduchu začne vznikat studenej. Takže když jsem chtěl vyjet s prckem na výlet, musel jsem nastartovat, nechat otevřený okýnka a po 3-5 minutách jsem mohl teprv vyrazit, abych ho v autosedačce neusmažil :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Zdravím mám problém zapnu climatronic,  ventilátor zapne jak na chladiči i v autě ale nechladi a občas zase chladí třeba po ujetí 20 km sem ji vypnul a pak zapnul a naráz to chladilo nevíte čím to je málo chladivá?  Chladič mám nový tak půl roku možná díl.   Tak to je kompresor co říkal mechanik, uvidím co to udělá až tam dají nový snad to bude v pohodě :-) 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
V 2. 3. 2018 at 18:55, Wincek napsal:

Hezký den, mám Octavii II po faceliftu 2011 dsg TDI 2.0 

a nedávno mi přestalo topit topeni, všiml jsem si, že ukazatel teploty vlevo dole na palubní desce se zahřívá velmi nepravidelně jindy kolísá mezi 60-90 stupni a to i po delší době jízdy, to má samozřejmě vliv na topení, protože i když se konečně ručička ukazatele líně dostane na ukazatel 90 stupňů (nepřehřívá se naštěstí) topení topí pouze z postraní ventilace a pouze když otočím ukazatel se stupni na maximum (červený čtvereček) a z dvou prostředních jde vzduch studený když zvolím jakékoliv označení stupňů od 18-25 jde vzduch pouze studený ze všech ventilátorů. Asi nemusím připomínat, že je toto v daných mrazivých měsících velmi neprapraktické.... Prosím pomozte nebo poraďte proč by tomu mohlo tak být a co případně vyměnit. 

Diky Vašek

Ktomu to bud to bude ten termostat alebo čidlo mne to kolisalo behom sekundy s 90 na 70 stupňov vymenil som čidlo prestalo kolisanie ale auto sa malo kedy zohreje na 90stupnou tak mam v plane vymenit este ten termostat. Taky moj poznatok. 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o rok později...
V 25. 6. 2017 at 19:17, Rolbař napsal:

jaký panel je v autě nainstalován?

Zdravím mám stejný problém.. fouká jen na econ.v zimě normálně fungovalo..panel climatronicu vyměněn za stejný..nějaká rada..? díky

V 25. 6. 2017 at 17:22, degrel napsal:

Dobrý den, Octavia II 2.0Tdi BKD rv.2005. Klima je naplněná,kompresor jede. Zapnu klimu na 22C krásně se rozběhne,během krátké doby začne foukat ledový vzduch,ale najednou po zhruba 1-2 minutách přestane foukat vzduch z výdechů,větráky se točí jen prostě nefouká do kabiny,vypnu klimu tudíž svítí AUTO i ECON z výdechů opět začne krásně foukat zprvu vzduch ledový jakoby od klimy a po chvíly v zhruba venkovní teplota.Čím to může být?? Děkuji za odpověď.

Zdravím mám stejný problém ..fouká jen na econ..v zimě normálně fungovalo..ale měnil jsem panel climatronicu za stejný..nějaká rada ?díky...

Odkaz ke komentáři

Zdravím, mám taky menší problém s climatronikem. Koupil jsem auto octavii 2 1.9tdi 77kW motor BLS a klima nejela. Nechal jsem ji naplnit, ale nechladí. Dokonce se mi zdá, že chvilkama spíš topí a pak zas na chvili fouká vzduch z venku pak zase začne topit a pořád dokola. Na diagnostice mi ukazoval tlak chladiva při vypnutém motoru i klimatizaci 8.2 baru. To se mi zdálo moc, když na plničce to ukazovalo tlak 5.2 bar. Po nastartování stoupl na 9.4 Baru. Tak jsem vyměnil tlakové čidlo za nové originální, ale tlaky se vůbec nezměnily. Dále na diagnostice po zapnutí klimatizace vzrostl proud na cca 0.820 A a zatížení 3.5Nm. Jak jsem začal přidávat plyn, tak zatížení začalo klesat až na nulu. Tlak se neměnil. Jinak na diagnostice žádné chyby nejsou. Můžete mi poradit co je špatně? Vyměnit vysoušeč na chladiči? (už je nový bez bílé zátky) Vyměnit expanzní ventil? Nebo kompresor? 

Upraveno uživatelem Doga2
Doplnění
Odkaz ke komentáři

Teploty na výdechu jsou všude stejné v závislosti na venkovním teplotě. Základní nastavení jsem zkoušel několikrát. Sahara se mi taky někdy rozjede někdy ne. Hadice od klimy jsou úplně teplé. Jen nízký tlak někdy trochu zchladne.

Upraveno uživatelem Doga2
Doplnění
Odkaz ke komentáři

Jestli je vadný kompresor to způsobí aji to, že jak zapnu klimatizaci tak ze všech výdechu jde úplně vařící vzduch? Na diagnostiku jsem se nedíval o kolik se ta teplota zvedla, ale vařilo mě to zaživa. Jak jsem vypnul klimatizaci za chvíli šel chladný vzduch z venku....ještě jsem si všiml, že úplně za studeného motoru po nastartování a zapnutí klimatizace tlak v klimatizaci vzrostl na 11 bar a pak zase začal padat dolů.

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny, než začnu hledat.... tady nikde nevidím můj problém... nespíná se mi ventilátor klimy...  sepne se jen s hlavním ventilátorem když je potřeba ochladit chladící okruh... tzn. při jízdě klima jede... chladí se náporem vzduchu, ale při zastavení konec... nevím přesně kde hledat to spouštění ventilátoru klimy.. funkční je, když jede s velkou 345tkou současně. chtělo by to schéma zapojení.  díky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...