Přejít na obsah

Bliká kontrolka žhavení.


Doporučené příspěvky

Zdravím,má někdo zkušenosti s tímto:včera cca po 10min čekání u marketu na ženu se zapnutým motorem (vypaloval se DPF ) nechtěl jsem přerušit cyklus, se po vyjetí rozblikala kontrolka žhavení. Auto se asi přeplo do nouzového režimu a jelo tak že nejelo.Zastavil jsem vypnul klíčkem,nastartoval a jelo to OK,až nato ,že semi ještě dobu zdálo že netáhne od spodu až tak před 2000 ot. Po delší přestávce v restauraci se vše vrátilo k normálu.Co to může být?
Dík za odpovědi Petr.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím,má někdo zkušenosti s tímto:včera cca po 10min čekání u marketu na ženu se zapnutým motorem (vypaloval se DPF ) nechtěl jsem přerušit cyklus, se po vyjetí rozblikala kontrolka žhavení. Auto se asi přeplo do nouzového režimu a jelo tak že nejelo.Zastavil jsem vypnul klíčkem,nastartoval a jelo to OK,až nato ,že semi ještě dobu zdálo že netáhne od spodu až tak před 2000 ot. Po delší přestávce v restauraci se vše vrátilo k normálu.Co to může být?

Dík za odpovědi Petr.

Ahoj, mám stejný problém, stávalo se mi to za teploty od 0 do -5 stupnů, po nastartování, které bylo v pohodě, se mi do jedné minuty rozblikala kontrolka žhavení, bylo to ještě v době záruky, akže tam prozatím proběhla výměna čidla tlaku turba, následně turbo, a pak ještě nějaké ovládání, ale i tak se mi to znovu objevilo. Jelikož ted jsou teploty jiné, se mi tato závada již neobjevuje, čekáme na zimu, pak budu asi opět jezdit do servisu. Takže ani připojení na diagnostiku v autorizovaném servisu, Ti to neodhalí, jen jim to napíše oblast, kde je závada a oni zkouší. Sice mi zaruka skončila, ale tuto závadu budouřešit stále v rámci záruky, aspon že tak. jestli máš, nějaké nové info, budu rád když napíšeš. Ahoj Petr.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, mám stejný problém, stávalo se mi to za teploty od 0 do -5 stupnů, po nastartování, které bylo v pohodě, se mi do jedné minuty rozblikala kontrolka žhavení, bylo to ještě v době záruky, akže tam prozatím proběhla výměna čidla tlaku turba, následně turbo, a pak ještě nějaké ovládání, ale i tak se mi to znovu objevilo. Jelikož ted jsou teploty jiné, se mi tato závada již neobjevuje, čekáme na zimu, pak budu asi opět jezdit do servisu. Takže ani připojení na diagnostiku v autorizovaném servisu, Ti to neodhalí, jen jim to napíše oblast, kde je závada a oni zkouší. Sice mi zaruka skončila, ale tuto závadu budouřešit stále v rámci záruky, aspon že tak. jestli máš, nějaké nové info, budu rád když napíšeš. Ahoj Petr.

 

Ahoj,

závada odstraněna.V zimě mi kuna překousala ovládací hadičku od turba (naklápění lopatek).Hadičku dali jinou,ale né origo.(nedělali v autorizovaném servisu) a ta se časem a teplem "zcucla" a naklápění lopatek přestalo fungovat.

Petr

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Serwus chcel by som sa informovať o výmene žhavičov občas rano alebo ked auto dlhsie stojí (den dva) mi štartuje motor tak 3.4.sekundy predtim mi štartovalo auto normalne otočím kľúčom vypnú sa žhaviče a naštartuje no teraz sa nejak zlenivel mam najazdené 139TK a chystám sa meniť olej a brzdovu kvapalinu mam rovno vymeniť aj žhaviče Ďakujem za odpoveď.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, dnes mi to udělalo to samé. Ranní nastartování trvalo cca. 3 vteřiny od zmáčknutí startu.

Po pár minutách se rozblikalo žhavení a místo stavu km se objevil oranžový piktogram jakoby tempomatu.

Auto je v servisu, tak uvidíme.

Jinak najeto 95.000 km a tankuju jen Vervu

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...

Ahoj všem,

Jsem tu nový a rád bych se Vás zeptal na podobný problém který se mi stal. Po nastartování mi včera začala také blikat ikona žhavení,následně jsem ujel asi cca 2 km,motor vypnul a znovu nastartoval. Po chvilce se ikona znovu rozblikala ale ještě se k tomu přidala hláška " závada start stop systému". Dnes jsem zkusil znovu a to samé jen s tím rozdílem že přibyla další rozsvícená ikona Systém kontroly výfukových plynů. Vím že musím do servisu jen otázka na co bych se měl asi připravit.  Auto má 144 tis.

Děkuju

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Motor 1,6 - 77 kW  - CLHA.

Také občas blikalo "žhavení"  . Po vypnutí motoru blikat přestalo. Za čas zase to samé.  Intervaly se zkracovaly.   Pak se ještě přidala kontrolka  "Závady  systému kontroly výfukových  plynů". Ta ale svítila i po opětovném nastartování motoru. 

Připojil jsem diagnostiku a ta  hlásila poruchu  "Nízké otáčky palivového čerpadla v naftové nádrži".  Když jsem čerpadlo za klidu motoru aktivoval přes diagnostiku,  bylo hlučnější.

Vyměnil jsem ho - uvidím.  Nové čerpadlo po aktivaci  diagnostikou za  klidu motoru  hezky vrnělo - uvidím, jak to bude, ale původní čerpadlo bylo nezdravé podle zvuku určitě. Neprováděl jsem proto žádnou další kontrolu palivového okruhu.  

Upozorňuji, že je nutné odvzdušnit palivový systém diagnostikou a  je dobré  nové palivové čerpadlo při výměně zalít naftou, aby neběželo na sucho.

Po vymazání závad zatím diagnostika novou závadu nehlásí. Uvidím časem. Pokud se závada do ujetí 1000 km nevrátí, budu jí mít za odstraněnou.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ujel jsem  cca 2.000 km od  opravy a kontrolka nebliká. Diagnostika také  nevypisuje žádná chybová hlášení.

Mám za to, že  porucha byla odstraněna.

Myslím, že bez diagnostiky se poruchy  obtížně vyhledávají a  rozsvícení samotné kontrolky znamenají pouze to, že je něco špatně.

Před tím, kdysi dávno, ta samá kontrolka již jednou svítila  a diagnostika identifikovala vadnou svíčku 3. válce.  Proměření potvrdilo, že naměřené hodnoty svíčky byly mimo běžné hodnoty.

 

Upraveno uživatelem 494949
Doplnění
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...