Přejít na obsah

Prevodovka dlhsia 5ka


Doporučené příspěvky

Zdravím. Zaujímalo by ma či je nejaká možnosť nejak upraviť 5-ku aby bola dlhšia? Mam Oct tour rv 2012 1,6 MPI 75kW.A dosť vela jazdím po dialnici. Pri 130km/h to toci 4000ot/min a je to strašne hlučné. Ak mi niekto chce dať radu typu "treba chodiť 110" tak rovno vravim že to odmietam :D :D niekde som videl ze daval chlap do octavie 5. prevod z fabie RS TDI, ale nebolo napisane aka octavka to bola a uz to ani za toho boha neviem najst, aby som prilozil link.

 

Odoslané z SM-G928F pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 10 měsíců později...

Prevodovka spájaná s týmto motorom je akoby z doby, keď nezáležalo na spotrebe ani hluku. Kto chce jazdiť s lepšou spotrebou a tichšie po diaľnici ale aj okreskách, má niekoľko možností ako si toto auto dorobiť:

- vymeniť kolesá 5. prevodového stupňa za rýchlejšie - cena okolo 200Eur, zníženie spotreby 0,2 - 0,5 l/100km, návratnosť 40.000-100.000km, príjemnejšia jazda hlavne po diaľnici, trochu veľký skok medzi 4. a 5. prevodovým stupňom, ale nič tragické. Päťka sa dá používať dokonca aj pri jazde v meste rýchlosťou 50km/h

- rýchlejšia päťstupňová prevodovka - cena 400-800Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 50.000-200.000km, príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Päťka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.

- šesťstupňová prevodovka - cena 800-1200Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 100.000-250.000km, oveľa príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Šestka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.

Osobne mám praktické skúsenosti len s tou poslednou variantou, kde máme už v dvoch vozidlách šesťstupňové prevodovky a pripravujem ich montáž do zvyšných troch, pretože, kto raz vyskúša ako príjemne sa s týmto motorom jazdí so šeťstupňovou prevodovkou, už si nevie ani predstaviť, že by počúval hluk tej originálnej na mimoriadne pomalej päťke a okrem toho sa to oplatí aj pri priemernom nájazde po pár rokoch a to nehovorím, že pri predaji sú takéto vozidlá výrazne hodnotnejšie.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...