Přejít na obsah

Výměna oleje v převodovce RS


Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o rychlý rady :D

Zítra mě čeká výměna motorového oleje a při tom chci udělat i výměnu převodového oleje. Máte někdo zkušenost?

Zatím vim že jsou tam 2 imbus šrouby na imbus 17 1.napouštěcí 2.vypouštěcí

 

napouštěcí je snad ten u loga vw na převodovce

 

Odhadem kolik potřebuju oleje? Mám objednáno 2 litry Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Bude to stačit?

 

Máte zkušenost s nalíváním? Asi bych to viděl zeshora hadičkou přes trychtýř

 

 

Díky

Odkaz ke komentáři

Ahoj, prosím o rychlý rady :D

Zítra mě čeká výměna motorového oleje a při tom chci udělat i výměnu převodového oleje. Máte někdo zkušenost?

Zatím vim že jsou tam 2 imbus šrouby na imbus 17 1.napouštěcí 2.vypouštěcí

 

napouštěcí je snad ten u loga vw na převodovce

 

Odhadem kolik potřebuju oleje? Mám objednáno 2 litry Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Bude to stačit?

 

Máte zkušenost s nalíváním? Asi bych to viděl zeshora hadičkou přes trychtýř

 

 

Díky

Mas duvod menit olej v prevodovce???

 

Co jsem se bavil z x lidma tak udajne neni treba menit olej pokud nemas 350tkm.

 

Nekteri pak po vymene meli problemy s radenim atd...

 

Sam v prevodovce nemenim nemel jsem zatim duvod

Odkaz ke komentáři

Asi bych taky vzal originál (ale vím, že se dává i ten Castrol a problémy s ním nikdo nepsal). Jinak je to jak píšeš. U sebe jsem ho ještě neměnil, ale kamarád ho měnil na Passatu a jedním vypustit a druhý je myslím nalévací a zároveň kontrolní. Petlahví se protáhla hadička a tím se napustil olej. Je to nic moc práce.

 

Jinak náplň je 1,6l.

 

Mareo: Hlavně jde o to, že převodovky jsou docela náchylné na olej a špatný olej zhorší řazení. Jinak nevidím důvod ho neměnit, zlepší se i chod řazení.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, prosím o rychlý rady :D

Zítra mě čeká výměna motorového oleje a při tom chci udělat i výměnu převodového oleje. Máte někdo zkušenost?

Zatím vim že jsou tam 2 imbus šrouby na imbus 17 1.napouštěcí 2.vypouštěcí

 

napouštěcí je snad ten u loga vw na převodovce

 

Odhadem kolik potřebuju oleje? Mám objednáno 2 litry Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Bude to stačit?

 

Máte zkušenost s nalíváním? Asi bych to viděl zeshora hadičkou přes trychtýř

 

 

Díky

 

Ano, jsou tam 2 šrouby na 17 imbus. Na boku převodovky (u levého kola) je napouštěcí a kontrolní šroub a na spodu je vypouštěcí. Nejdřív se u jisti, že jde napouštěcí šroub vyšroubovat a až pak vyšroubuj ten vypouštěcí. Já jsem na napuštění použil tuto stříkačku, kterou používám na vytahování oleje třeba ze sekačky apod. https://www.zbozi.cz/vyrobek/injekcni-strikacka-janette-150-ml/ a šlo to s ní bez problémů a za chvíli nebylo co dělat ;) .

 

Jinak co se týká značky oleje, tak já taky preferuju originální olej. Před lety jsem dal převoďák od Mogulu a za chladna jsem měl problém s řazením, po výměně za origo olej bylo po problému. Minulý týden jsem opět měnil olej v převodovce, protože jsem na jaře dával druhou převodovku a už jsem rovnou použil origo olej a musím říct, že už asi bylo na čase, protože původní olej byl hodně tmavej a smrděl jak bolavá noha... :D

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=4484&page=66&do=findComment&comment=1649200

 

Mas duvod menit olej v prevodovce???

 

Co jsem se bavil z x lidma tak udajne neni treba menit olej pokud nemas 350tkm.

 

Nekteri pak po vymene meli problemy s radenim atd...

 

Sam v prevodovce nemenim nemel jsem zatim duvod

 

Ty jsi osobně tedy olej ještě nikdy neměnil, že? On olej v převodovce je brán jako celoživotní, ale už se nikde nepíše, že celoživotní náplní je myšleno 5 let nebo 150tis km!!! Je to každého věc, ale pokud použiješ originální olej, tak tím rozhodně nic nepokazíš, spíš naopak, přece v motoru taky měníš olej, tak proč by se neměnil v převodovce a to mám potvrzeno i od vícero automechaniků...

Ohledně kvality řazení, pokud použije jiný než origo olej, který může mít jinou specifikaci, tak problém s řazením může být, proto já osobně volím jen origo olej. Jinak jak vypadal olej u mě se můžeš podívat v odkazu výše... ;)

Odkaz ke komentáři

 

Ano, jsou tam 2 šrouby na 17 imbus. Na boku převodovky (u levého kola) je napouštěcí a kontrolní šroub a na spodu je vypouštěcí. Nejdřív se u jisti, že jde napouštěcí šroub vyšroubovat a až pak vyšroubuj ten vypouštěcí. Já jsem na napuštění použil tuto stříkačku, kterou používám na vytahování oleje třeba ze sekačky apod. https://www.zbozi.cz/vyrobek/injekcni-strikacka-janette-150-ml/ a šlo to s ní bez problémů a za chvíli nebylo co dělat ;) .

 

Jinak co se týká značky oleje, tak já taky preferuju originální olej. Před lety jsem dal převoďák od Mogulu a za chladna jsem měl problém s řazením, po výměně za origo olej bylo po problému. Minulý týden jsem opět měnil olej v převodovce, protože jsem na jaře dával druhou převodovku a už jsem rovnou použil origo olej a musím říct, že už asi bylo na čase, protože původní olej byl hodně tmavej a smrděl jak bolavá noha... :D

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=4484&page=66&do=findComment&comment=1649200

 

 

Ty jsi osobně tedy olej ještě nikdy neměnil, že? On olej v převodovce je brán jako celoživotní, ale už se nikde nepíše, že celoživotní náplní je myšleno 5 let nebo 150tis km!!! Je to každého věc, ale pokud použiješ originální olej, tak tím rozhodně nic nepokazíš, spíš naopak, přece v motoru taky měníš olej, tak proč by se neměnil v převodovce a to mám potvrzeno i od vícero automechaniků...

Ohledně kvality řazení, pokud použije jiný než origo olej, který může mít jinou specifikaci, tak problém s řazením může být, proto já osobně volím jen origo olej. Jinak jak vypadal olej u mě se můžeš podívat v odkazu výše... ;)

Nemenil jsem ani na jedne rsce mam dve. Jedna ma najeto 118tkm druha po vymene motoru 142tkm(kazdodenni jezdeni). Nemam Duvod zati menit vse funguje jak ma.

Odkaz ke komentáři

Tak úspěšně vyměněno, nejvíc sem se bál toho napouštěcího šroubu dost sem se u něj zapotil :D

 

To co sem čekal opravdu vyteklo hnusnej starej olej, a řekl bych že dost smrděl.

 

Olej sem nalejval zeshora od motoru trychtýřem a dole držel v díře, jak psal LadikRS cca 1,6L možná 1,65L :D

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak jsem šel svojí cestou a zkusil zainvestovat. Spíš pro info, kdyby někdo přemýšlel nad stejným olejem. Použil jsem Millers Oil CRX NT 75W90. Při řazení moc změnu necítím oproti starému oleji, možná, že je řazení přesnější a tužší, ale pokud občas řadím rychle z dvojky na trojku, tak cítím kovové naražení - stejně jako dřív, než se zařadí trojka (to jsem asi moc rychlý) . Pokud jako první rychlost před rozjezdem zařadím zpátečku, tak pak musím vynaložit relativně dost síly na vyřazení. Lépe se řadí, jakmile se olej ohřeje, což přisuzuju tomu, že je to určené primárně pro motorsport.

 

Auto jsem měl na nájezdech a při nalévání se tam nalilo necelých 1,8l oleje a pořád olej nevytékal (ještě cca 1-2cm pod úrovní závitu). Ta trocha navíc snad nevadí, každopádně si na to dejte pozor.

 

Uvidím časem, jak to půjde, přinejhorším vyměním olej znovu.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Přesně, jsou tam jen tyhle dva. Potřebuješ 13mm klíč a 17mm imbus. Doporučuju nejprve zkusit povolit napouštěcí šroub, aby jsi nevypustil olej a pak nepovolil napouštěcí :D Při napouštění se hladina ohlídá sama, až ho bude dostatek, začne vytékat. Za tepla jsem to už neotvíral, nechal jsem to být. Doporučuju sloupový hever nebo montážní jámu, aby jsi měl auto vodorovně, jinak dopadneš jako já :D

 

Edit: Nene, napouštěcí je na čele převodovky. Je za tou kovovou trubkou. Výpustný je na převodovce vzadu u držáku motoru.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...