Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Zdravim vas! Asi pred tyzdnom mi rano po nastartovani ostala svietit kontrolka EPC a nasledne na maxiku -zavada start stop. Vy pol som , opat nastartoval a zhasla a vsetko bolo ok. Stalo sa mi to asi 3x. Motor ide bez problemova taktiez tempomat. V pripade poruchy elektroniky motora by urcite nesiel so viem. Brzdovy snimac a brzdove svetla taktiez ok. Nedalo mi ,tak som zasiel na profi diagnostiku do skodovky , lebo moja cez obd neukazala nic. Po mapichnuti vyskocila chyba climatronicu. Ten mi preflashovái a bolo dobre 1 den. Naslednne opet to iste. Na diagnostike uz bol bol problem P 256300 -snimac polohy ovladace plniciho tlaku neplatny signal. Zevraj to je regulacny ventil turba. Vymenil sa , lebo henten uz drhol. Po vymene opet diagnostika a zas ten isty chybovy kod. Riesenie - skontrolovat kabelaz k snimacu tlaku a teploty G31 . Vsetko ok. Tak som dal vymenit aj ten snimac a zas to iste. Auto ide krasne ako islo , len po sterte stale svieti Epc. Po vymazani nesvieti ale ked motor vychladne a rano startujem svieti zas. Viete niekto poradit? V skodovke su s toho uz jeleni.?

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Mam zcela identicky problem. MY 2014, najete neco pres 40k. A pred par tydny presne to same, co popisuje Marian, Po delsim stani pres noc, rano EPC a chyba Start-stop. Ale neni to pravidlo, nekdy to neudela treba tyden, ani kdyz to stoji 2 dny v kuse.

Dal jsem to do autorizaku,na diagnostice vyse uvedena chyba,ale i na jinych jednotkach podpeti. Pry slaba baterka a snimac pri podpeti spatne vyhodnoti polohu ovladace plniciho tlaku. OK, nabil jsem baterku a 1 den OK. Pak znovu.

Tak jsem si rek,asi opravdu po 4 letech baterka odchazi, dam novou. Koupil jsem vartu AGM za 3500, nahodil a byl tyden klid. Tak jsem si rikal, super, meli pravdu, vyreseno.

Jenze dnes rano to stejne.

Neporadi nekdo ? Dekuji.

Odkaz ke komentáři

Diky za zpravu. Mam tomu tedy rozumet tak, ze od ted doby, co ti to loni v prosinci pritahli, se ti zavada nijak neprojevila ?

Dnes rano mi to tam skocilo znovu. Zda se mi, ze starter toci o malinko dele a po tom studenem startu v tom asi tak 10-15s tak jakoby cvaka,cinka. Pak se to uklidni, porad jsou zvysene otacky a ty po cca 30 sec spadnou. Ale to je bezne,to tak dela od novoty.

 

Nemusi se jeste delat nejake zakladni nastaveni toho ovladani pres vag, když se to mechanicky poupravi ? To by asi ale měli vedet v autorizaku, ne ?

Odkaz ke komentáři

Mě by zajímalo, jestli to Marianovi nastavovali v autorizáku. Mě to dělalo v červnu taky. Servis na nic nepřišel a navrhoval výměnu turba. Auto po záruce. Pár dní před dovolenou, do toho mě pokousal pes, takže jsem nakonec souhlasil (dostal jsem 80% slevu). V servisu na výše uvedený postup nechtěli přistoupit, protože to není schválený postup ...

Odkaz ke komentáři

A výměna turba to tedy vyrešila ? Od té doby klid ? Můzu vedet, kolik tedy ta sranda výměny turba po slevě stala (asi kulance,ne)? At vim, jakou ranu do rozpoctu mam cekat. Pac strkat penize do takrka noveho auta, do dílu, co ma vydržet statisice kilometru se mi dvakrat nechce. Tohle by i po zaruce meli delat zdarma, kdyz tam montuji take dreky.

Odkaz ke komentáři

Ano, kulance na materiál. Takže ta sranda stála 5,5 tisíc za turbo + dalších 5,5 tisíc za práci, protože mi vysvětlovali, že dostat se k turbu není jen tak a je třeba odmontovat půlku motoru včetně nápravnice. Kdyby nebyla kulance, tak by chtěli asi 40 tisíc. Jako tvrdili mi, že se o nějakou regulaci pokoušeli, ale závada se jim stejně projevila. Ale vrtá mi hlavou Marianův postup, jestli by to naši závadu takto jednoduše odstranilo. To turbo totiž nemá mechanický problém.

Odkaz ke komentáři

Nějaké info, kdyby to někomu pomohlo. V autorizaku jsem byl, pry az to zase opakovaně udělá, dovézt, udělají úplnou diagnostiku a pošlou do ŠA a pak se uvidí.

Mezi tím jsem prolezl ruské a americké fóra asi s tímto výsledkem (nakolik je to pravdivé, neumím ověřit,ale informace podobného charakteru se nezávisle na sobě objevovaly od ruznych autoru) :

1) Elektrické ovladače wastegate (WG) selhavaji, zejména v rusku, kde je vlhko, špinavé cesty a agresivnější prostředí. Selhávají zejména ty u 1,2 TSI, které jsou vpředu před motorem. Letí tam sůl a špína, výsledek vystavovač uvnitř drhne, případně zkorodují uvnitr kontakty na Halluv snimac, který je snímačem polohy. U 1,8 a 1,4 TSI, které mají ovladač za motorem tohle nehrozí, ale zase zatuhává spoj mezi táhlem a klapkou. Radí tedy průběžně udržovat čisté a lehce mazat.

2) Jeho základní nastavení pomocí ODIS nebo VCDS není až tak zásadní, jen je důležité, aby při nulové poloze (max zavřením) klapka WG dobře těsnila a nepodfukovala. Zbytek si ECU pohlídá. Průběžně si občas při startu projede MAX a MIN a i v průběhu jízdy kontroluje pomocí senzorů tlaku stupeň jejího otevření. Když to sedí na předepsané mapy, je to OK, má schopnost auto-adaptace a korekce krokového motorku v ovladaci. Až pokud to vyjede z map a nebo i při max. uzavření není schopno turbo vyvinout předespsany tlak, jde to do chyby.

3) Jako prevence se doporučuje to občas protáhnout, tak aby klapka opakovaně musela chodit v plném rozsahu a případné úsady na klapce odletěly do výfuku. Pokud tam jsou, tak podfukuje při úplném zavření a jde to do chyby.

 

Co jsem tedy udělal od min. čtvrtka já, kdy to naposledy hodilo ráno po startu chybu.

1) Očistil a promazal táhlo, nebylo nijak zarezlé či špinavé, ale pro jistotu.

2) Odpojil pro jistotu baterku na pár hodin (abych vyvolal drive adaptaci při startu) a následně pomocí vcds vymazal všechny zavady.

3) Nakopl to a jel to na 2 hod pořádně povodit po kopcích, až z toho jiskry lítaly.

 

A výsledek. Od té doby kazdy den hladky start bez EPC a chyby start-stop. Může to být vše shoda náhod, možná to pomohlo. Když se to nejak posune ve vývoji,tak to sem postnu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

No tak já jsem na tom momentálně podobně... Po startu nezhasne EPC. Pokud nastartuju podruhé, vše zmizí. Ikdyž svítí EPC, jede auto naprosto normálně. Žádný nouzový režim. Mám najeto 115 tisíc km, takže pokud by mi někdo řekl, že mi za 11 tisíc turbo vymění tak beru všemi deseti.. :-D Je to taková investice do budoucna...

A to jsou turbodmychadla můj obor.. :-D Pokud se rozhodila jen kalibrace aktuátoru a mění se kvůli tomu celé turbo, tak je to fakt úlet. Normálně by mělo stačit přivést na kontakty nastavené napětí a přitáhnout aktuátor aby byla zavřená klapka a hotovo.. Ale na to asi nemají vybavení. To přitažení od oka je obtížné.. O kolik to má být? Dvě plné otočky, půlotočky? :-) Přemýšlím jestli s tím nejít za nějakým garážníkem... On byl možná aktuátor nastaven na hraně tolerance a jak se zvedly vůle opotřebením, tak se dostal mimo.

Mělo by to být IHI turbo, které moc neznám. Jak to mají řešené? Počítám, že z aktuátoru leze tyčka a na tu je napojená tyčka s vnitřním závitem a očkem na konci. Takže se nastavuje v půlotočkách. Takže stačí vyháknout, pootočit a nasadit. Fakt mě udivuje, že se na to musí zespoda.

Odkaz ke komentáři

V utery to davam do servisu. Pak napisu. Nastavit aktuator v servisu umi. Je to v ODISu. Normalne vidi napeti a toci tyckou. Az je na predepsane hodnote, zatahne maticku a hotovo. Da se to i po hmatu shora. Rukou tam normalne dosahnes.

Ale tim to podle me neni. V aktuatoru je halluv snimac. Asi v krajni poloze blbne a posila vadny signal resp. Napeti a ECU to vyhodnoti jako chybu.

Odkaz ke komentáři

V utery to davam do servisu. Pak napisu. Nastavit aktuator v servisu umi. Je to v ODISu. Normalne vidi napeti a toci tyckou. Az je na predepsane hodnote, zatahne maticku a hotovo. Da se to i po hmatu shora. Rukou tam normalne dosahnes.

Ale tim to podle me neni. V aktuatoru je halluv snimac. Asi v krajni poloze blbne a posila vadny signal resp. Napeti a ECU to vyhodnoti jako chybu.

 

No uvidíme. Aktuátor by měl být Mahle. Kolega zkusí zjistit, jestli jsou známé problémy tohoto typu. Ale říkal, že je možné, že je rozkalibrovaný a zahřátím se dostane do správných rozsahů.

S tím, co by servis měl umět a co opravdu umí mám své zkušenosti. Navíc si myslím, že větší oprava, kde si narazí hezký peníz na díly je lepší než nějaký pokus omyl servis za hodinovou sazbu.

U Opelu jsem měl problémy se snímačem teploty a vyměnili mi termostat. Nepomohloto a nakonec jsem si ty čidla měnil sám.. Takže iluze o schopnostech autorizovaných servisů jsem taky ztratil.

Dej pak vědět jak jsi dopadl.

Odkaz ke komentáři

Tak kolega říká, že je to špatný návrh aplikace aktuátoru. Je tam velmi malá rezerva na opotřebení, čímž se dostává aktuátor časem mimo povolený rozsah. Jde o desetinky. Nedokáže ovšem říct, zda je jen mimo rozsah, nebo už naráží na vnitřní doraz. Prý je na to i service kit. Nějaké podložky pod celý aktuátor. Za tepla se situace může změnit, proto to po druhém startu a za tepla nehlásí.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...